[WN] JETALITO JET SET R.I.P.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:21

wat ik overal zie nu is dat nergens bekend is wat er precies is gebeurd en dat het niet het liefste paardje was.

zelf heb ik ook mijn vader verloren toen ik 14 was dus spreek mij niet van respect voor de doden!

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:37

Pienb schreef:
ik heb nooit gezegt dat tact mijn sterkste punt is maar laten we wel even lekker vriendelijk blijven aub.

Sorry PienB maar om alleen te zeggen dat jij geen "tact" hebt is , gezien jouw eerdere reactie's in andere topics nog en understatment. Je walst over andermans gevoelens heen alleen maar omdat jij dat zo vind.
Als je nu een tiener bent die niet beter weet oké maar als ik jouw reacties lees ben je die leeftijd al voorbij.
Jammer, misschien is het verstandiger om eerst meer informatie in te winnen (vooral als het een ouder topic is) voordat je zo reageert.
En als je er dan niet tegen kunt dat je wat tegen gas krijgt van je medebokkers jammer zij hebben ook een mening en ervaring.

quarterH

Re: JETALITO JET SET R.I.P.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:39

prima maar ik heb nooit persoonlijk iemand bewust aangevallen
ik krijg nu reacties als 'domme opmerkingen' ed
ik heb ook mijn excuses aangeboden als ik iemand ongewild heb gekwets
en het spijt mij dat ik dit hele forum gedoe met oude topics en links en weet ik veel wat nog niet helemaal door heb

daag

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:02

Pien, het spijt me vreselijk voor je dat je zelf zo jong je vader verloren bent. Dat is erg zat, maar daar ging het niet om.
Het ging er om dat er veel geschreven is, maar dat veel wat geschreven is gebaseerd was op aannames die niet klopten. En helaas is het horror verhaal en de speculaties wél terug te vinden, maar de rectificatie en de brief van Larissa's vriend helaas niet (ben al flink aan't zoeken geweest).
Je hebt dus éénzijdige informatie, die voor het grootste deel niet klopt.

En Jetalito niet het liefst paardje? Ja, het was een dekhengst die als dekhengst behandeld moest worden. Niet meer en niet minder. Ook daarin heeft de telegraaf de reputatie van de hengst geen goed gedaan en woorden volledig uit z'n verband gerukt en opgeblazen. Elke hengst moet met respect en de nodige overwicht behandeld worden, ookal is 'ie nog zo lief.
En Larissa was meer dan kundig genoeg om dat te kunnen. Ik heb haar vaak genoeg zien rijden om te weten dat zij en Jetalito bovenal een perfect op elkaar ingespeeld team vormden, ik mocht altijd graag naar ze kijken. Van mensen die hem van heel dichtbij gekend hebben weet ik dat hij eerder als 'lief' te boek stond dan als 'gevaarlijk' of 'vals'. Dat was hij absoluut niet en ik weet ook zeker dat, was hij dat wel geweest, hij nooit zijn comeback als dekhengst had gemaakt.

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:17

ik heb nooit geweten van dit verhaal, ik las t nu voor t eerst.
tja weet niet zo goed wat ik moet zeggen, mijn gevoel zegt dat dit nooit opzet geweest kan zijn, ik heb wel vaak verhalen gehoord over ruiter en hengst als combinatie dat ze zo goed waren en de hengst als dekhengst zo mooi.
pff ik wil in ieder geval even mijn meedeleven delen aan dylan en aan de eigenaren van jetalito! sterkte

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 01:39

Ik heb het stukje uit die telegraaf nog "het horror"paard, ik meen nog te weten, dat er later ook op terug gekomen is door de telegraaf zelf..
er zijn toen een hoop telefoontjes richting de telegraaf gegaan. Helaas blijven vaak de sensatie dingen hangen....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:56

Als de senstatie dingen in grote koppen op de hoofdpagina staan, en de rectificatie in kleine lettertjes ergens halverwege de krant lezen mensen daar snel overheen, of zien ze het gwoon niet.

Maar je hebt gelijk, wat er als eerste geroepen wordt blijft hangen (en dan maakt het niet uit of het positief of negatief is).

JJocosas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:41

Wat bijzonder om te lezen dat, dylan de pen heeft genomen om op bokt te reageren,dat vind ik erg dapper.En heel heffie om te lezen.
beste dylan ik heb je moeder niet gekent en jetalito ook niet.Ik vind het heel erg voor jullie ,die achter bleven na zo.n naar ongeluk.Ik hoop voor je dat je het een plekje kunt gaan geven ,na zulke nare horror verhalen!
Wij hebben twee nakomelingen van jetalito jet set en ze zijn erg cool en super mak.Missschien heb je aan deze info niets maar er zijn nog zoveel mensen die de hengst een warm hart toe dragen ,hoop dat je dat kunt begrijpen.

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:03

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:18

Ik vind het nogal heftig wat er in dat artikel staat....

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:24

Zeer heftig, maar vind het tig malen logischer als een paard dat zijn vertrouwde ruiter doodbijt.
Tuurlijk wij zien de foto's niet , dus de gympen , het afgezadelde paard. Maar wat hun nu beweren/zeggen klinkt me al wel logischer in de oren.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:36

Jeetje, bizar en heftig zeg. Nu staat het wel in de Telegraaf en dan heb ik wel altijd wat vraagtekens bij, maar dan nog..
Ben benieuwd of ze dit verder gaan onderzoeken!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:40

Ik heb sowieso altijd al in zijn onschuld geloofd. Maar de telegraaf is nogal goed in verhalen overdrijven en aanstellen..

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:42

Ben ook benieuwd. Geloof er niks van dat het paard dit heeft gedaan....
Bloed op zijn neus en bek is makkelijk te verklaren als hij aan het lichaam heeft gesnuffeld.
Televaag: lekker sensationeel :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:45

Ik heb gister de nieuwsredactie al getipt. Ben benieuwd.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:03

ik vind dit een nog sterker verhaal.
een paard heeft angst voor bloed, dus hij "snuffelt "hoogstens op afstand, en niet zo, dat zn mond onder het bloed komt te zitten.

als je googled , zie je dat er meer paarden zijn, die een mens hebben doodgebeten,
altijd een hengst, en altijd de keel .
(vechtende hengsten bijten elkaar ook in de hals en voorbenen, de snelste manier om je tegenstander uit te schakelen,dus zo vreemd is het niet ).
maar goed, ik geloof dit verhaal niet zo,
een moordenaar, die zn slachtoffer van het paard trekt,
maar wat er daadwerkelijk is gebeurd, word nooit meer achterhaald.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:05

@spicegirl
Een paard heeft geen angst voor bloed hoor.
Alleen angst voor de geur van de dood (dus vlees wat aan het vergaan is).
Maar voor bloed alleen niet.

Daarnaast is het een vermoeden dat ze daar is neergelegd (dus niet van haar paard is getrokken).

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:08

In het verhaal staat niks over het snuffelen van het paard aan het slachtoffer maar dat het bloed er bewust op gesmeerd is aan de patronen te zien....!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:10

Ik vind het 'opnieuw' aangehaalde verhaal van de telegraaf wellicht net zo sterk als het verhaal dat Jetalito dit zou hebben gedaan. In een tijd van 5 minuten (mits de vriend niet de dader was) zou het dan gebeurd moeten zijn? Best krap als je het mij vraagt :=

Niet dat ik nou zo'n expert met vermoorden ben ofzo :+

Inderdaad zoals wijkhuijs zegt - Bloed is er (waarschijnlijk?) bewust op gesmeerd.

Waarschijnlijk zullen we het nooit weten :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:12

Wat goed dat hier opnieuw naar word gekeken. Weinigen uit de westernwereld geloofden toen dat jetalito tot zoiets in staat was..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:16

Ik hoop voor de familie dat er duidelijkheid komt. Als de feiten, zoals genoemd in de Telegraaf kloppen, dan loopt de moordenaar nog rond.
Goed als het onderzoek heropend zal worden.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:17

Ik had eigenlijk nooit eerder gehoord over zit verhaal! Vind dat wat er de eerste keer geschreven is door de telegraaf wel een bizar verhaal en kan me niet voorstellen dat dat echt gebeurd is.

Ik hoop voor de nabestaanden dat de ware toedracht nog naar boven komt

annelies86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:32

Jeetje wat een bizar verhaal zo. Ben benieuwd wat er uit verdere onderzoeken komt.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:32

Ik kan er best inkomen dat een paard dit gedaan heeft.
Ik heb vaker zo'n aggressief paard meegemaakt.
Maar blijft wel heeel erg triest :(:)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:35

als ze aan het paardrijden was, en de moordenaar komt langs, moet ze er toch vanaf getrokken zijn.

een paard raakt geen bloed aan.

en een moordenaar kan dat evenmin in 5 minuten ongezien doen. dan moet allicht iemand hem zienweglopen hebben..

het is al vaker gebeurd dat een paard een mens doodbijt op de keel, dus niemand kan dit uitsluiten.