[WN] DSBA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Skuye

Re: DSBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:40

Maar Rob, de DSBA zou een aanvulling moeten zijn op de WRAN, dat houd in dat de DSBA dat aanbied wat de WRAN zou missen en volgens dezelfde regels als de WRAN werken, maar ik proef uit bovenstaande vragen/antwoorden dat dat niet zo is maar een bepaald Amerikaans regelboek hanteerd ?!?!
Dan is de DSBA toch wel een alternatief voor o.a. de WRAN ?!?!?!?
( help me out please ...... )

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:46

Skuye heb je de link al eens bekeken die in de eerste post staat? Daar vind je ook alles over het regelboek wat deze vereniging aanhoud volgens mij, of kom je daar niet uit?
Ik begrijp je niet helemaal...maar ik heet ook geen Rob natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:56

Pannenkoek schreef:
Paintless schreef:
.................alleen jammer dat je voor de reining dan nog steeds WRAN afhankelijk bent.

Pardon? Nooit gehoord van de DRHA?

ohw ja.. oops.. sorry, even vergeten!!

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:57

Ja, maar daardoor snap ik bepaalde redenaties niet, ik zie een "Amerikaanse" regelgeving (o.a. zonder capverplichting ), maar er word gesugereerd dat deze vereniging een aanvullin is en geen alternatief, snap jij um nog ?? Verward

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:29

Ja, ik snap het wel hoor, denk ik Knipoog !
Het is maar net hoe je het bekijken wil, voor de één zal het een aanvulling kunnen zijn en voor een ander een alternatief maar dat mag je dus hélemaal zelf bepalen volgens mij, heerlijk toch?

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:09

uhhh, nou nee niet echt, wil altijd graag vooraf weten wat ik op mijn bord krijg, aan de hand daarvan besluit ik of het te eten is of niet Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:34

Ik ben ook erg benieuwd naar de regelinvulling die deze nieuwe club gaat krijgen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 21:23

Skuye schreef:
Ja, maar daardoor snap ik bepaalde redenaties niet, ik zie een "Amerikaanse" regelgeving (o.a. zonder capverplichting ), maar er word gesugereerd dat deze vereniging een aanvullin is en geen alternatief, snap jij um nog ?? Verward

Als je een beetje bekend bent met het fenomeen NSBA en hun mission statement zal het je het waarschijnlijk duidelijker worden.
Met aanvulling bedoel ik dat wat de NSBA (en dus de DSBA zou kunnen gaan aanbieden) voor de langzame onderdelen is dat wat de NRHA aanbied voor de reiners.
Rijden voor geld,plaques,trophy,s kortom een stapje *hoger*.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 21:29

DubbelDun schreef:
Ik ben ook erg benieuwd naar de regelinvulling die deze nieuwe club gaat krijgen.

Wat de regel geving betreft zitten we in principe in hetzelfde bootje als de rassen verenigingen.
We hebben een amerikaans regelboek waar we ons in 1e instantie aan te houden hebben.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:31

ik ben heel benieuwd wat dit gaat worden..... alleen erg jammer dat haflingers niet mogen..... Huilen verders heb ik nog wat vraagtekens

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 21:33

Laat eens horen die vraag tekens!!!!!!!!!! Want 1 dinmg moet iederen beseffen,of de DSBA wordt wat het denkt te kunnen worden ligt helemaal in de handen van de ruiters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:35

Rob: Is de DSBA ook bij de federatie of niet?
En ik neem aan dat een quarab niet kan starten?

BTW: Als er vraag naar is, gaan de onderdelen dan uitbreiden (trail bijv?) of blijft het zo.
Ik ken de NSBA ook alleen van naam, en begrijp weinig van al dat Engels dus nogal wat vragen.

gr [***]

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:43

Rob_H schreef:
Laat eens horen die vraag tekens!!!!!!!!!! Want 1 dinmg moet iederen beseffen,of de DSBA wordt wat het denkt te kunnen worden ligt helemaal in de handen van de ruiters.

waarom mogen haflingers er niet bij?(zou makkelijk en leuk wezen dat ALLE rassen mee konden doen, heb je meer keus dan alleen de wran(soms krijg ik echt de indruk dat je echt alleen maar een quater of een paint mag hebben in de western))

komt de trail er ook bij?(ik vind dat het ook een rustig onderdeel is)

komt er ook een regelboek in jip en janneke nederlands? (snap niks van dat engelse regelboek)

zo eerst maar even ( als de haflingers er niet bij komen hoef ik me er niet meer druk om te maken)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:46

Oke ik heb bericht van de pinto organisatie.

Lan kan breedingstock registratie krijgen op basis van haar oldenburger stamboekopname.

Wiz kan breedingstock papieren krijgen o.b.v. gekleurde hoeven en roze huid.

Voor zover ik het begrijp is het een bewuste keuze van de DSBA om niet voor alle rassen te kiezen. Zoals Belgie gedaan heeft. Want dat tellen de punten niet internationaal. Klopt toch Rob?
Dus in essentie komt het erop neer dat je geluk moet hebben met de afstamming van je paard of de toevallige vlekjes wit zodat je bij de Pinto's kunt registreren.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:47

Oke ik heb bericht van de pinto organisatie.

Lan kan breedingstock registratie krijgen op basis van haar oldenburger stamboekopname.

Citaat:
Since she is registered with an approved outcross that only means
that we can register her. It does not mean that she automatically
gets regular color registration papers. We can register her in the
breeding stock division of our registry.

Wiz kan breedingstock papieren krijgen o.b.v. gekleurde hoeven en roze huid.
Citaat:
On the foal, sounds like he can be registered as a Breeding Stock horse

Voor zover ik het begrijp is het een bewuste keuze van de DSBA om niet voor alle rassen te kiezen. Zoals Belgie gedaan heeft. Want dat tellen de punten niet internationaal. Klopt toch Rob?
Dus in essentie komt het erop neer dat je geluk moet hebben met de afstamming van je paard of de toevallige vlekjes wit, gekleurde hoeven of dat soort kenmerken, zodat je bij de Pinto's kunt registreren.
Laatst bijgewerkt door Anya op 03-03-08 21:51, in het totaal 2 keer bewerkt

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:48

Anya schreef:
Dus in essentie komt het erop neer dat je geluk moet hebben met de afstamming van je paard of de toevallige vlekjes wit zodat je bij de Pinto's kunt registreren.

dat is erg jammer..... ik heb niks met buitenlandse wedstrijden te maken . ik wil gewoon voor de lol rijden!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:50

CB: Voor sommige mensen is het wel leuk dat de punten ook internationaal meetellen. Zeker op hoger niveau.
Dat lijkt me een keuze die je moet maken en waarbij altijd mensen (on)tevreden mee zijn.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 21:58

cowboyberend schreef:
zo eerst maar even ( als de haflingers er niet bij komen hoef ik me er niet meer druk om te maken)

Als jij je haflinger kunt onder brengen bij een van de aangesloten organisaties van de NSBA dan ben je start gerechtigd.Zoniet dan niet.
Wij zijn de DSBA niet begonnen om een 2e wran te worden.We hebben een wran en dat is prima zo.

De NSBA bestaat al heel lang en niemand in Nederland heeft daar iets mee gedaan.Wij wel.
En nogmaals wat we gaan uitschrijven en waar en hoe en wanneer en welke classes dat ligt een beetje in de toekomst en aan de interesse die er voor is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:13

Rob_H schreef:
En nogmaals wat we gaan uitschrijven en waar en hoe en wanneer en welke classes dat ligt een beetje in de toekomst en aan de interesse die er voor is.

En of je bij de Federatie wilt aansluiten (met bijbehorende regels) of niet.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 22:27

cowboyberend schreef:
dat is erg jammer..... ik heb niks met buitenlandse wedstrijden te maken . ik wil gewoon voor de lol rijden!!!

Nouja rijden voor geld (dus redelijk hoge inschrijf kosten,het rijden voor pewters morrisons en plaques vind ik niet onder het kopje **ik rij voor de lol **vallen.misschen moet men zich dat gaan realiseren.
Klein vb

Alice met haar welsh cob .Een super paard met een hele mooie ruiter.dus een hele mooie combi.
Als ze vrij is van blessures wint ze met gemak zo een beetje alles bij de wran met haar pannenkoek.
En daarna???????? Ze kan geen rassen shows rijden want ze heeft geen ras Knipoog
Maar ik denk dat ze wel op de een of andere manier een plekje vind in een stamboek dat is aangesloten bij de NSBA wat haar dus start gerechtigd maakt.Om nu naar belgie of duitsland te moeten rijden om NSBA shows te rijden,tja is toch weer een obstakel.
Nu heeft ze een keuze en kan zich gaan meten met paarden die specifiek getraind worden voor bepaalde soorten shows.
Dus een stapje hoger.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:35

Rob_H schreef:
Alice met haar welsh cob .Een super paard met een hele mooie ruiter.dus een hele mooie combi.
Als ze vrij is van blessures wint ze met gemak zo een beetje alles bij de wran met haar pannenkoek.
En daarna???????? Ze kan geen rassen shows rijden want ze heeft geen ras Knipoog
Maar ik denk dat ze wel op de een of andere manier een plekje vind in een stamboek dat is aangesloten bij de NSBA wat haar dus start gerechtigd maakt.Om nu naar belgie of duitsland te moeten rijden om NSBA shows te rijden,tja is toch weer een obstakel.
Nu heeft ze een keuze en kan zich gaan meten met paarden die specifiek getraind worden voor bepaalde soorten shows.
Dus een stapje hoger.

dussss, het beginnend nivo van de DSBA ligt hoger dan de L1 van de WRAN ( tword steeds ingewikkelder Verward )

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 22:52

Nee hoor is helemaal niet ingewikkeld als je je verdiept in wat de NSBA eigenlijk is en voor staat.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 08:40

Dat vroeg ( of constateerde ) ik niet, wat jij beweerd met je voorbeeld is dat, als je alles gewonnen hebt bij de WRAN kun je een stapje hoger, en dit stapje zou dus de DSBA zijn ?!?!?
Met andere woorden je moet beter zijn dan de "open" ruiters (L1) van de WRAN, dan kun je pas ( een beetje ) meekomen met de DSBA ..............
( wie moet zich nou verdiepen ?!??! Verward )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 08:46

@Skuye: nee zo zie ik het ook niet. Er zijn daar ook verschillende levels en in de hogere levels valt er geld te verdienen. Verder zijn de regels behoorlijk afgeleid van de AQHA en lijken dus ook op de WRAN, behalve waar het de jong-paard beschermende regels aangaat.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 08:47

Het is voor geld rijden Skuye, dus over het algemeen doen er ruiters mee die (denken dat ze) erg goed zijn. Zodoende is het nivo inderdaad vaak wat hoger als je op de regionale WRAN shos ziet. Maar ook in de NSBA zijn er "levels".

Overigens zie ik dat volgens de NSBA ook Trail en Longe Line en Western Riding tot de mogelijkheden behoord Ja