[WN] uitkomst(en) WRAN ALV ?!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: uitkomst(en) WRAN ALV ?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:20

kmvreter schreef:
In principe logisch dat het jurykorps hier naar gaat kijken, het was leuk geweest als ze dit de afgelopen winter al gedaan hadden (leuk voor een koude, donkere winteravond). Is er ook aangegeven wanneer het jurykops hier naar gaat kijken?

Had JIJ dit punt al VOOR de winter aangedragen dan???

Ik ben het op een hoop punten ook niet eens met de weg die ons bestuur ingeslagen heeft, maar alleen maar puur plat afzeiken heeft denk ik niet veel zin...
We hebben net een ALV gehad, waar iedereen z'n zegje heeft kunnen doen, en waar iedereen heeft kunnen stemmen.
Daarna moet ieder voor zich denk ik een keuze maken wat 'ie met de uitkomst of het gevoel na de ALV aan moet...

truusjetrix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:03

piggeljay schreef:
wie van jullie heeft er kinderen op school?
van waar tot waar zijn jullie kinderen verzekerd? juist op het schoolplein en op momenten dat een school een buitenaktiviteit organiseerd onder leiding van die school.
dus vanaf jullie huis tot aan de school moet je een eigen wa verzekering hebben voor je kind(eren) het zelfde geld voor visa versa.

Sorry maar hier moet ik toch echt even op reageren.

Ik ben werkzaam in het onderwijs en de verantwoordelijkheid die jij zo makkelijk stelt is niet helemaal waar... Op zich zijn we aansprakelijk wanneer de kinderen bij ons op school/buitenlocatie aanwezig zijn. Ja dat klopt.
Maar het verhaal van school naar huis en andersom is een ander verhaal. Daar eigenlijk niemand het nog over eens. Zou wel een stuk makkelijker worden als we dan helemaal niet aansprakelijk zouden zijn. Dan zou je kleuters ook niet meer de weg over zetten enz.. Het is dus niet helemaal zo zwart wit als jij het ziet!!!

(sorry off topic reactie, maar moest het toch ff kwijt)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:38

sliding schreef:
En Romkabouter sorry dat ik geen super geheugen heb. Bloos

Heb ik ook last van Haha!
Maar daarom heeft ie dat papier uitgedeeld Lachen

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:47

sliding schreef:
Sorry Misschien weet ik weer niet waar mijn verstand zit Clown dat ik hier toch op reageer.
Ik weet niet wat jullie probleem is blijkbaar hebben jullie een persoonlijke vète met één of meerdere bestuursleden en dat is jammer het maakt jullie niet bepaald meer objectief.
Ik ben gewoon een lid die probeert te luisteren (lezen) wat er wordt voorgesteld om een zelfstandige vereniging te blijven in de toekomst, eventueel in samenwerking met de KNHS. En ik ga ervan uit,noem me dan maar dom Tong uitsteken , dat als er een advocaat wordt ingehuurt om het een en ander uit te leggen over letselschade, deze niet is omgekocht door bijv Peter Vet Cool.
Er zullen vast wel dingen voorgevallen zijn die geen netheidprijs verdienen maar dan moeten jullie dit onderling uitvechten of duidelijker zijn naar ons toe wat dit dan wel is dan kunnen wij zelf uitmaken wat we daar van vinden en niet steeds van die losse opmerkingen rondstrooien.
En als die verzekeringsman van jullie het allemaal zoveel beter weet waarom stuurt hij zelf dan geen offerte naar het WRAN bestuur misschien is die dan wel beter dan die van de Nationale Ned, verdiend hij er ook nog wat aan als commissie.Bytheway onze kinderen waren wel verzekert van huisdeur tot en met school en andersom dat is ons door de schooldirekteur gezegt maar misschien weet die man ook niet waar hij het over heeft Knipoog of hij heeft een betere verzekering. En over met alcohol achter het stuur weet ,in principe, iedereen dat dit niet zo simpel ligt.

Afgod

Precies wat ik ook denk.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:52

LindyH schreef:
En het feit dat er een touwtje aan het voltigepaard zit maakt niks uit, want dat paard kan nog steeds schrikken, bokken of steigeren.
Dat bij een val de cap de schade verergert geloof ik niet. Althans, niet erger bij voltige dan bij andere takken. Vallen die mensen dan zo anders ofzo?

Nee, ze vallen niet anders, ze vallen sneller omdat bij de sport die ze beoefenen juist de cap een handicap is. (Ze stooten met dat ding tegen het paard of wat dan ook)
Daarom hebben ze vrijstelling van de KNHS Lachen

Maar ik heb ook mijn hoop gezet op de nieuwe polis, helaas zal dat voor de L5, 4 en 3 niks meer uitmaken, daar heeft de ALV al gestemd voor verplichting.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:22

LindyH schreef:
Als de cap in de weg zit bij het voltigeren, dan moet je niet zeggen 'laat dan maar', maar moet je stoppen met voltigeren, of bepaalde oefeningen schrappen. De cap is verplicht, en kijk dan maar wat er nog mogelijk is. Is voltigeren dan niet meer mogelijk? Jammer dan. Ze kunnen ook koeienonderdelen verbieden, dus zo moeilijk is het niet.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:51

Dat zei je net ook al Knipoog
Maar waarom zou je zeggen dat het niet mag, als je er gewoon vrijstelling voor kunt krijgen die ook gewoon verzekerd is?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:56

Dat was dus mijn vraag op de ALV, en ook die van jou Lachen. Ik vind het prima dat die voltigeurs lekker door kunnen gaan zonder cap, maar dan moet dat voor ons ook kunnen. Wat wij doen is zelfs nog minder gevaarlijk, maar dat schijnt geen criterium te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:01

ALV heeft voor de capregel gestemd. Dus waarom zouden we ons daar nog druk om maken? "We" willen die capregel immers?

Dat de voltigeurs geen cap hoeven heeft overigens niks te maken met een groter of kleiner valrisico van verschillende disciplines, maar met het feit dat een cap bij voltige stomweg meer schade toe kan brengen dan voorkomen. Doordat die cap bv achter de voltigebeugels kan blijven hangen als je valt, of als je bv een koprol langs de schouder maakt.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:23

Ik was aan het uitleggen wat ik bedoelde te zeggen op de ALV. Toen was er nog niks bekend over die nieuwe polis en was er nog niet gestemd. Nu wel, dus is het nu inderdaad allemaal zinloos geneuzel.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:51

Skuye schreef:
Zijn er al dingen bekent van de ALV van vandaag ???
Ik kon helaas niet gaan, maar brand van nieuwsgierighied, wie .......

OK, de capverplichting hebben we nu genoeg over gepraat...nog even mijn mening: Knipoog Ik ben op zich niet tegen een cap, maar ik ben nog altijd voor vrije keus, ongeacht welk level men start. Als een L1 ruiter een cap op wil, moet dat ook kunnen; dus het mag wel, maar het moet niet. Enige jaren geleden mócht je zelfs niet met cap starten en nu móet het, van het ene uiterste naar het andere Haha!
Ik heb dus ook tegen gestemd, maar helaas....de meerderheid was voor. En het heeft niets te maken met verzekering, het is nog steeds niet wettelijk verplicht, dus je bent altijd verzekerd. Als jou verzekering een organisatie aansprakelijk stelt, dan kan dat alleen als er aangetoond kan worden dat er sprake is van een onrechtmatige daad. Het is allemaal een beetje bangmakerij, want zo'n vaart zal het echt niet lopen.

Waar ik wel blij mee ben en dus voor heb gestemd, is het afschaffen van de meetelling van het NK voor de highpoint-titel. De highpoints worden nu gerekend van NK tot NK. Dus het NK zelf (wat double-pointed is) telt niet meer mee. Tot nu kon het gebeuren dat iemand in 1 klap genoeg punten haalde voor de highpoint titel, dat kon niemand meer in de reguliere wedstrijden inhalen. Dit kan nu dus niet meer.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:29

Sonja schreef:
kmvreter schreef:
In principe logisch dat het jurykorps hier naar gaat kijken, het was leuk geweest als ze dit de afgelopen winter al gedaan hadden (leuk voor een koude, donkere winteravond). Is er ook aangegeven wanneer het jurykops hier naar gaat kijken?

Had JIJ dit punt al VOOR de winter aangedragen dan???
quote]

Yep, ik heb dit punt in october 2007 al aangedragen via het SWRN forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:37

Pest van dat forum is dat het net als Bokt geen officieel communicatiekanaal is. Heeft dus geen waarde, wat je daar op schrijft.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:41

Mayflower schreef:
Waar ik wel blij mee ben en dus voor heb gestemd, is het afschaffen van de meetelling van het NK voor de highpoint-titel. De highpoints worden nu gerekend van NK tot NK. Dus het NK zelf (wat double-pointed is) telt niet meer mee. Tot nu kon het gebeuren dat iemand in 1 klap genoeg punten haalde voor de highpoint titel, dat kon niemand meer in de reguliere wedstrijden inhalen. Dit kan nu dus niet meer.

Fijn dat je dit even verteld Mayflower, hier ben ik het helemaal mee eens!
Goed dat dit er door is Haha!

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:45

Sonja schreef:
Pest van dat forum is dat het net als Bokt geen officieel communicatiekanaal is. Heeft dus geen waarde, wat je daar op schrijft.

Voor de zekerheid heb ik voor de vergadering mijnvraag ook nog naar de WRAN gestuurd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:10

Daarom is 'ie daar ook besproken den ik Knipoog