Sonja schreef:yvvv schreef:Sonja, ik snap je punt met niet lekker lopen = kreupel. Klopt idd, maar waar doe ik beter aan? (Ik heb het nu over gewoon wat ondjes in de bak tuffen, niet over wedstrijden). Hem stil laten staan, en de dagen erna een nog slechter lopend paard hebben of er even een half uurtje mee of op stappen? Dit geldt alleen voor de slechte dagen, bij z'n goeie dagen zie je eigenlijk neit goed dat hij spat heeft (of je moet echt een goed kennend oog hebben). Maar zowiezo, ik vroeg het me alleen af! Wees niet bang, je zal mij in de aankomende jaren nog niet op wedstrijd zien. Wat dat betreft zijn we eensgezind!
Voor een paard met spat is beweging een must. Dus in ieder geval zo veel mogelijk uren per dag naar buiten ermee. Tja, en of ik zo'n dier nog onder het zadel zou "gebruiken" dat weet ik niet. Dat zou ik overleggen met de arts die 'm ongetwijfeld in behandeling heeft, mogelijk in combinatie met mijn instructeur.
Ik sta d'r gewoon echt niet achter om te rijden op een paard dat niet rad is. Maakt niet uit of het wedstrijd, training of recreatieve rit is.
Klopt, ik heb het ook zo geregeld met stalgenootjes dat zij hem een aantal uurtjes losgooien per dag. Alleen is dit niet elke dag mogelijk. Het is ook voor mij ivm werk niet mogelijk om 2 of 3 keer per dag te komen. Weiland is ook geen optie, woon in de randstad waar het land nou eenmaal erg schaars is.
Overleg met de arts is er zeker! Ik bel ze regelmatig op om te vragen hoe het nu verder moet en ga ook regelmatig op controle bij de da zelf. Instructrice is ook bij de hand, die komt ook regelmatig tussendoor kijken als ik een keertje geen les heb.
Wat dat betreft ben ik echt heel erg voorzichtig met zijn been! Gewoon omdat ik weet dat het ook met 1x overbelasting helemaal de verkeerde kant op kan gaan...
Ik zit gewoon in een heel vervelend schuitje! En verhuizen naar een 'landrijk' gebied zit er momenteel ook niet in.
Dus dan hou je helaas maar weinig over.