[WN] teleurgesteld in ranch op Texel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re: teleurgesteld in ranch op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:49

Als je zo'n oproep doet, wat op zich een goed idee is, ik weet uit ervaring dat als't moet heel Bokt helpt zoeken, zet er dan iets bij voor de eigenaren waaruit ze kunnen opmaken dat je in eerste instantie alleen maar wilt weten waar hij is en of hij het goed maakt.
Ga je gelijk het hele verhaal neerpennen, dan loop je wel kans dat de huidige bezitters hun mond houden, bang om toestanden te krijgen. Weet je eenmaal wie het zijn dan kun je ze altijd nog voorzichtig inlichten.
Heel veel succes!!

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:29

Wat een klote streek zeg!
Ik zou er gewoon heen gaan en niet weg gaan voor ik iets wist.
Dit kunnen mensen niet maken, alleen als ze geen gevoel in hun donder hebben.

Chavalli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 08:44

Hier de laatste update: ik heb gisteren een e-mail van de ranch ontvangen, ze waren niet blij met mijn verhaal op Bokt. Ze hadden het zo goed voor met mijn paard en hadden er een fijne nieuwe eigenaar voor gezocht enz. enz. Als we geen vertrouwen in hun hadden dan moesten we ons paard maar terug komen halen tegen de gemaakte kosten. Zij zouden het dan wel regelen met die andere mensen. Ik heb terug gemaild dat ik 2 dingen wilde doen: Ik wil de naam en adres van de nieuwe mensen en dan ga ik kijken of hij het daar goed heeft, en dan mag hij daar blijven. Of zeg maar wat de kosten zijn dan komen we hem volgende week ophalen.

Ik kreeg zonet een e-mail terug met het verhaal dat hij weer op de ranch loopt, want die nieuwe mensen willen geen contact met ons, dat moet via de ranch gaan, want die mensen zijn nogal op zichzelf. Ik kreeg nu onder m'n neus geveegd dat ik aan hun geld had gevraagd voor een afgekeurd paard, inderdaad heb ik toen ik hen in het begin voor de eerste keer mailde gevraagd of ze de € 400,00 wilde betalen die ik aan de verzekering af had moeten geven, ze kregen dan een hele mooi Quarter voor 400 Euro. Ze wilden hem wel hebben maar dan gratis, ik heb hem dus gratis weggegeven. De eigenaar van de ranch dacht dat ik dit niet op Bokt durfde te zetten. Ik heb terug gemaild dat ik dit dus meteen recht ging zetten, want ik heb niets te verbergen. Ík heb geen geld voor m'n paard gekregen.
De eigenaren van de ranch zijn naar de rechtsbijstand verzekering gegaan om het Bokt verhaal uit te zoeken.
Ik heb terug gemaild dat we ons paard zo snel mogelijk daar op komen halen, want ik wil niet heben dat hij nog daar loopt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:48

Zo zie je maar weer wat Bokt teweeg kan brengen.
Laat je niet verleiden tot het betalen van een bepaald bedrag, want zij zijn nog steeds in gebreken gebleven.
Een advies van een advokaat zou ook hier op zijn plaats zijn.
Verder hoop ik dat je een leuke(re) plek voor hem zult vinden.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:50

Goed zo meid, laat ze maar dreigen... ze zijn zelf fout geweest (fijn wazig verhaal, paard is weer terug op de ranch omdat die mensen geen contact willen?? Denk eerder dat ze pi$$ed off zijn omdat ze er via via achter gekomen zijn een afgekeurd paard gekocht te hebben!)
Zo snél mogelijk ophalen en laat ze maar komen met hun rechtsbijstandsverzekering. Je hebt een getekend contract waar de afspraken in staan en zij hebben zich niet aan de afspraken gehouden, doet er niet toe wat de beweegredenen waren, of dat nou 'goed bedoeld' was of niet...
Ik zou zoals DD zegt idd wel zelf ook advies in winnen (als je geen rechtsbijstand hebt heb je altijd nog recht op subsidiele hulp, zoals vroeger de rechtsbijstand, en probeer anders de jurofoon es.. ook goed).

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:51

Hoi Chavalli...... Mocht je op zoek gaan naar een geschikt adres voor je mannetje en er wel een niet al te grote maandelijks vergoeding voor willen betalen dan weet ik zeker een geschikt adres voor hem Lachen Hier staan mijn paarden ook die niet meer hoeven te werken en kan niet anders als postitieve dingen over dit stekkie zeggen.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:53

Haha!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:05

mooi dat je dat even recht hebt gezet Knipoog
ik vind het een vaag verhaal en begrijp eigenlijk niet waarom jij nu de kosten zou moeten betalen ?
ze hebben het imo (zoals ik het verhaal nu kenvan bokt) zelf verprutst....
kosten maak je nou eenmaal als je een paard hebt, dat weet je van te voren, beetje raar om na zo'n fout dan te zeggen dat je hem maar weer op moet komen halen en de gemaakte kosten moet vergoeden!

haal hem lekker op en probeer dat spul van de vorige pagina tegen zijn zomereczeem! wie weet helpt het jullie ook Lachen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:07

Als ik Chavalli was zou ik lekker eerst es Endure proberen. Is écht goed spul en dat kon nog wel es héél goed blijken te helpen tegen z'n eczeem... Dot schuurde ook 's zomers altijd wel wat (god zij dank niet tot bloedens toe) en sinds ik endure gebruik (meer tegen de dazen) doet ze dat ook niet meer. Niet goedkoop, maar een stúk beter dan dit soort ellende en wie weet kan ze over een jaartje of twee weer gewoon volop van d'r paardje genieten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:16

En een goede eczeemdeken doet ook een hoop Haha!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:22

dat bedoelde ik inderdaad, endure kon de naam zo gauw even niet vinden maar had het gelezen in het topic Lachen

en van topt tot teen in een boettdeken Knipoog

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:23

Edit; ik lees niet goed Clown

Chavalli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 10:35

Ho Ho Ho, ik heb hem nog niet terug.
Ik heb nog geen antwoord terug, en ze zullen wel proberen te voorkomen dat ik hem op kom halen. En ik kan niet lukraak zomaar vanuit Brabant even naar Texel rijden. Als hun tegen werken, dan zal er eerst een rechtszaak of i.d. van komen.

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:55

Ik had geen antwoord meer afgewacht, maar mijn auto gepakt trailer aangekoppeld en de eerste de beste boot naar Texel genomen. En dan zien we wel wat daar gebeurd, maar ik had zeker geprobeerd om mijn paard van stal te pakken/uit het land te halen, dan opladen en met gierende banden weer terug.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:57

Hmm, ik heb zo'n vermoeden dat ze helemaal niet zo hard zullen proberen te voorkomen dat je'm op haalt... dan zijn ze nl. van het paard af en zullen hopen dat je verdere stappen achter wegen laat.
Ik zou denk ik idd ook, liefst wel met iemand er bij (geen grote brede pa, broer of buurman?), zo ráp mogelijk m'n paard ophalen... Voor je't weet hebben ze'm weer ergens anders onder gebracht waar jij hem niet kunt vinden (is mij zelf overkomen met een paard wat ik verkocht had en verwaarloosd werd.. dat soort dingen doen mensen die echt fout willen).

Chavalli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 11:05

Ik wacht even af. Ik heb volgende week diverse vrienden op Texel zitten, die meedoen met de menwedstrijd daar. Zij logeren ook bij mensen die op Texel wonen. Dus hij moet te vinden zijn.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:20

Chavalli schreef:
Ho Ho Ho, ik heb hem nog niet terug.
Ik heb nog geen antwoord terug, en ze zullen wel proberen te voorkomen dat ik hem op kom halen. En ik kan niet lukraak zomaar vanuit Brabant even naar Texel rijden. Als hun tegen werken, dan zal er eerst een rechtszaak of i.d. van komen.

Laat je niet oml*llen hoor

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:57

Ze hebben je gemaild dat je hem weer op kunt halen; laat ze dan maar proberen dat paardje nog daar te willen houden! (Vindt het trouwens een slap excuus; 'de mensen zijn errug op zichzelf') Laat je goed informeren welke kosten er gemaakt kunnen zijn en wat het kan kosten, komen ze met dierenarts verhalen enz, laat ze de DArekening maar aan je laten zien. Ik zie het nl al gebeuren dat de kosten flink wat hoger gelegd worden, als dat ze daadwerkelijk waren. En waarom zeuren dat je in eerste instantie (belachelijk weinig) geld vroeg voor je paard, als ze hem gratis gekregen hebben? Vreemde bedoelingen daar Verward

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:47

En dan, dan haal je het paard op en dan sterft die straks weer van de jeuk.

En volgens mij is zo'n contract nooit rechtsgeldig. Niemand kan toch de garantie geven dat het paard tot de dood bij hem/haar blijft. Wat nou als je bijv. ziek wordt of gaat scheiden?

Ik had een pony gekregen als gezelschap voor mijn ruin. Toen onze merries in het voorjaar hengstig begonnen te worden werd het tussen de beide jongens een enorme concurentiestrijd, waarbij de gezelschapspony steeds het onderspit moest delven.
Toen heb ik voor hem een goed plekje gezocht, en vooraf contact opgenomen met de persoon waar ik hem van had gekregen. Die vond het niet leuk (ik ook niet) maar ging wel accoord. Nu heeft hij een goede oude dag met 1 andere ruin. Dit zijn dikke vriendjes. Ik had van te voren niet kunnen voorzien dat het 's winters wel klikt met mijn ruin, maar in het voorjaar en zomer niet.

En wie weet heeft het paard bij de nieuwe eigenaren wel een heel erg goed plekje, zonder vliegjes en met veel aandacht en liefde. Wat niet weg neemt dat ik het heel erg raar vind dat de nieuwe mensen geen contact willen. Dat zal dan vast zijn omdat de ranch geld voor het paard heeft gekregen. (dus de ranch wil niet dat de nieuwe mensen contact met je hebben).

Ik ken de mensen van de ranch niet, maar is absoluut zeker dat ze het verkeerd bedoelen met dit paard?

Ik hoop voor alle partijen, maar in de eerste plaats voor het paard, dat het goed komt.
Door hoog van de toren te blazen op bokt, heb je denk ik de communicatie ernstig verstoord. Misschien kun je eerst rustig een gesprek aangaan, of kun je een tussenpersoon vragen het gesprek met de ranch aan te gaan.

Je teleurstelling kan ik me wel voorstellen. Heel veel succes!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:52

Chavalli schreef:
Ik wacht even af. Ik heb volgende week diverse vrienden op Texel zitten, die meedoen met de menwedstrijd daar. Zij logeren ook bij mensen die op Texel wonen. Dus hij moet te vinden zijn.

Hij liep toch weer op de ranch?

Dat jij gemaakte kosten moet betalen is echt bullsh*t. Zij hebben jou toch ook niks betaald voor alle kosten die jij in de jaren ervoor hebt gemaakt?

Ze weten dondersgoed dat ze fout zitten, dus ik denk niet dat ze moeilijk gaan doen als je je paard op gaat halen. Doen ze dat wel, dan werken ze zichzelf alleen maar meer in de nesten en sta jij nog veel sterker.

Ga hem anders volgende week halen en neem al die vrienden van je mee, als je je dan sterker voelt. Of anders een of twee personen die goed gebekt zijn en helemaal achter je staan.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:54

romeorowan schreef:
En volgens mij is zo'n contract nooit rechtsgeldig. Niemand kan toch de garantie geven dat het paard tot de dood bij hem/haar blijft. Wat nou als je bijv. ziek wordt of gaat scheiden?

Het gaat hier om een bedrijf dat paarden voor heel veel geld verkoopt dus ze zullen niet zo snel in geldnood raken oid, ze hebben dit dier na een enorm korte tijd verkocht en dat is heus niet omdat ze er niet voor konden zorgen, ze konden er geld voor vangen.

Als ze het dier niet voor de rest van zijn leven op hadden willen vangen hadden ze het contract niet moeten tekenen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:07

Jus_dOrange schreef:
romeorowan schreef:

Het gaat hier om een bedrijf dat paarden voor heel veel geld verkoopt dus ze zullen niet zo snel in geldnood raken oid, ze hebben dit dier na een enorm korte tijd verkocht en dat is heus niet omdat ze er niet voor konden zorgen, ze konden er geld voor vangen.

Als ze het dier niet voor de rest van zijn leven op hadden willen vangen hadden ze het contract niet moeten tekenen.

Als ze het paard niet meer konden houden, hadden ze contact op moeten nemen met de TS.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:22

Ik heb even snel door de berichten heen gelezen was nog goed te doen met 4 bladzijden Clown

Maar ik zal niet zomaar de kosten gaan betalen, zou eerst kijken wat ik gerechlijk voor elkaar kan krijgen.
Zij hebben fouten gemaakt en hebben zich immers niet aan het contract gehouden.
Ik zou het er niet mee eens zijn om zomaar de kosten te gaan betalen.

Mijn mening

Maar heel veel succes met alles!!

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:30

LindyH: Ik ben het helemaal met je eens, de ranch had contact moeten opnemen met TS. Dat hebben ze niet gedaan, maar betekent dat dan automatisch dat ze het niet goed met het paard bedoelen?

En zo'n contract is leuk, maar volgens mij heeft het geen waarde als het er op aan komt.

Probeer eerst uit te zoeken waar het paard naar toe zou gaan, op een vriendelijke manier. Met honing vang je meer vliegen dan met azijn. TS heeft er ook niets aan het paard terug te krijgen met zomereczeem en al. Voor deze ellende heeft TS ook al naar een goed plekje gezocht en zelfs inslapen overwogen (of heb ik dat niet goed gelezen?).

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:48

Naar wat ik tot nu toe heb gemerkt van deze ranch zijn ze vnl uit op geld.

Overigens meldt een andere bokker eerder in dit topic nog dat ze een rechtzaak heeft gewonnen op een handgeschreven contract, dus het is wel degelijk rechtsgeldig. Daarnaast is 't zwaar onbeschoft om een paard gratis op te vangen en dan doodleuk doorverkopen.

Misschien wisten de nieuwe eigenaren niet dat ze met een 'ziek' paard te maken hadden, ze hebben hem blijkbaar wel weer erg snel teruggebracht.