[WN] Ervaring jeugdteam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leemax

Re: Ervaring jeugdteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:59

leemax schreef:

Jammer dat francis niks snapt van het jeugdteam en zich niet verdiept in het geheel. Ook van bokt snapt ze niks want ze is volledig off topic.

Hierop werd door thorretje als volgt gereageerd:

heel jammer dat jij geen flauw idee hebt waar 't over gaat. slechts 25 posts en maar denken dat je de wijsheid in pacht hebt. Als er IEMAND is op bokt die weet waar 't hier om draait, is dat bijv. Francis wel. IPV je meteen begint te katten en niet verder nadenkt, (voor zover je dat kunt) had je misschien eerst ff je neus in de zoekfunctie kunnen steken en een aantal topics van haar erbij kunnen pakken alvorens je je 'deskundige' mening had gegeven.

Dankzij slappe figuren als jij en waardeloze / onzinnige opmerkingen zoals die van jou, gaat bokt naar de stinkmodder. Waarvan acte.

Ik vraag me af waar dit op slaat. als ik het goed begrijp heeft mijn ervaring in de paardensport alles te maken met mijn posts op bokt. Ik dacht toch behoorlijk relevant bezig te zijn en zo mogelijk correct en opbouwend. Dat vind ik niet van iemand die bewoordingen gebruikt als "verwende schijtkinderen"
bedankt voor de opbouwende kritiek thorretje

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:42

Whoehahahahaha ROFL Ik zou 't niet al te serieus nemen, Leemax Lachen
Je hoeft zelfs totaal geen verstand van westernrijden (of van paarden) te hebben om iets op Bokt te roepen Knipoog

MissPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:47

Rob_H schreef:
Dat is wat al eens is geschreven in dit topic.Ze worden te laat ontdekt.
Je moet eerst ergens kampioen in worden voor dat men een talent herkent.
Dat is geen scouten dat is wachten op het onvermijdelijke.

absoluut, hier ben ik het volkomen mee eens. Het zou hier in Ned zo moeten zijn geregeld dat èlk jeugdige ruiter ongeacht de financiele achtergrond, een kans zou moeten hebben om 'ontdekt' te worden en de mogelijkheid moet kunnen hebben om verder te groeien.
maar helaas zo werkt het hier in Ned niet.
Een aantal van de jeugdleden hebben wel contact gehad met iemand van de Rabobank om te komen kijken bij de first show bij Peter Vet, maar om wat voor een reden dan ook is dat niet gebeurd. Dit blijkt maar weer dat het westernrijden ten opzichte van het dressuur en springen niet serieus wordt genomen.
Ontzettend jammer want het is een geweldig onderdeel binnen de paardensport!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:39

Kinderen worden te laat ontdekt. Maar hoe komt dat? De jeugd die gewon een lesje neemt wordt nog niet serieus genomen. En de kinderen die al een eigen quarter hebben zijn vaak al wat ouder. Daarbij hebben vaak die ouders het budget wel om zelf al op pad te gaan.
Als er dus trainers zouden zijn die de jeugd serieus gaan nemen en als ze een leuk talentje hebben die wat meer aandacht gaan geven en misschien doorgeven aan de organisatie van het jeugdteam, ben je al aan het scouten.

En gevraagd kind, mag je nog aan sleutelen en die hoeft niet meteen te starten natuurlijk.

Vergeleken bij de engelse sport, zijn ze ook al wat ouder, dus zitten ze veel minder jaren in dit team.

En persoonlijk vind ik selecteren best moeilijk. Je hebt kinderen met talent. En je hebt kinderen met de drive. Welke krijgen een kans?

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:06

Wat is er nou zo erg gebeurd tijdens de duitse training behalve dat de trainer zei :solange man kein Blut sieht ist es nicht schlimm ..?Is er te hard gecheckt te hard gebumpt ? Kan het zijn dat het gewoon een grapje was van de d.trainer? Ik zou het toch graag willen weten.
De kids denk ik zijn niet zo moeilijk te vinden , het probleem zit in de training en ....ach laat ook maar ,je word er zo moe van . Jongens ,de volgende keer neemen jullie voor de kids nog een rubberbootje mee genoeg zonnenmelk enz. Kamera niet vergeten , kan je filmen hoe andere ruiters paarden mishandelen en ook nog winnen , de hoofdzaak is het was gezellig

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:35

Magic27, wat ben jij ongelooflijk negatief zeg, bah! Je hebt het er maar over dat Nederland beter moet worden, dat de sport moet groeien en dat wij eigenlijk maar thuis hadden moeten blijven, maar ondertussen kom je met geen enkele oplossing. Kritiek is goed, gewenst zelfs, maar opbouwende kritiek is iets waar men in het algemeen meer aan heeft. Alleen maar zeiken over wat niet goed gedaan is, daar is niemand mee geholpen.

Ik moet zeggen dat ik de woorden die zijn geschreven nogal hard vind. In ogenschouw nemend wat de achterliggende gedachte is van deze wedstrijd en gezien de strubbelingen die het jeugdteam heeft gehad met blessures van paarden, mag het best iets coulanter, vind je ook niet? Ook gezien het feit dat je het wel over kinderen hebt! De één wat ouder dan de ander, maar allemaal redelijk beginnend in de sport. Ze doen hun uiterste best en hebben juist aanmoediging nodig, opbouwende kritiek en niet alleen opsommingen van wat niet goed gedaan is en wat er schort aan hun voorbereiding.

Aangezien ik een aantal van de jeugdteamleden persoonlijk ken, weet ik dat zij er keihard voor gewerkt hebben, veel voor getraind hebben, heel veel andere dingen hebben moeten laten liggen en ook zeker vooruitgedacht hebben indien er dingen fout zijn gegaan. Hoe groot is de kans dat 5 van de 7 paarden met een blessure stil komen te staan enkele momenten voor het EK aanbreekt? Vrij klein denk ik. Moet je dan van te voren zorgen dat je 7 paarden als reserve hebt staan, just in case? Kom op zeg, dat is toch gewoonweg niet haalbaar! Het jeugdteam heeft er veel aan gedaan om sponsors te krijgen, maar sommige dingen zijn gewoon onmogelijk. Ik vind het dan zeker nog knap hoe ze het uiteindelijk hebben weten op te lossen! In andere landen worden ook veel meer goede paarden aangeboden om mee te nemen naar een dergelijke wedstrijd. Waar is dat in Nederland gebeurd? Waarom is er niemand in ons landje die hun pleasure- of hunterpaard aanbieden? Van wat ik hier gelezen heb is dat alleen Desiree01, Peggy en Iris. Als ik een goede Quarter had gehad die mee had kunnen gaan naar het EK, had ik mijn paard zeker aangeboden. Ik kan me nog heugen dat ik het zo jammer vond dat mijn Stip net de verkeerde papieren heeft.

Ik zeg niet dat er geen kritiek geleverd mag worden, tuurlijk, maar je moet ook verder kijken dan je neus lang is. Van de daken schreeuwen dat ze onvoorbereid naar het EK toe gegaan zijn is geheel ongegrond. Die mening kun je pas vormen als je alle ins en outs kent. Je kunt die mening ook niet vormen aan de hand van 1 persoon die enigszins onvoorbereid heeft deelgenomen aan de hunter under saddle klasse (waar wellicht een verdomd goede reden voor is!). Verwende schijtkinderen...over die opmerking ga ik het niet eens hebben, ik weet wie het zegt en kan die persoon alles behalve serieus nemen, ook vóór deze uitermate domme, ongegronde uitspraak.

Gaan lopen zeiken over een uurtje of 2 relaxen op het strand vind ik ook beneden alle peil en getuigt niet bepaald van enige intelligentie. Zoals Sonja al aangeeft is een wedstrijd niet de locatie om je paard nog te gaan moeten trainen en lijkt het mij niet echt nodig om 24 uur per dag op je paard te gaan zitten...daar worden ze vast beter van Magic27! Frusty Jij gaat zeker nooit op een meerdaagse wedstrijd ff 2 uurtjes relaxen, of dat nou aan de bar is of op het strand!

Naar mijn inziens moet je dus eerst het totaalplaatje bekijken voor je een mening kunt vormen. Er vanuit gaan dat het jeugdteam niet genoeg werk heeft verricht om sponsoren te werven is ook nergens op gebaseerd. Ik zit nog niet zo heel lang in de sport, maar ik kan me niet heugen dat een voorgaand jeugdteam een gehele wedstrijd heeft georganiseerd om financiën bij elkaar te sprokkelen. Gesprekken voeren met de RaboBank om daar nog wat uit te halen en meerdere instanties aangeschreven heeft niet mogen baten helaas, maar het belangrijke is dat het wel geprobeerd is. Ik bekijk het allemaal van de zijlijn, maar ik zie wel degelijk dat er keihard aan gewerkt is!

Ik denk zeker dat het goed is dat er een soort van scout komt die aankomend talent in de gaten gaat houden.

Leden van het jeugdteam, begeleiders en trainers Peggy en Iris: Ik vind dat jullie het geweldig hebben gedaan, ik ben er in ieder geval wel trots op en had er graag bij willen zijn. Was ik maar net iets eerder begonnen met het westernrijden, dan had ik wellicht ook de kans gehad te proeven van een dergelijk iets. Haha! Keep up the good work, lekker doortrainen voor het WK volgend jaar, maak veel lol met elkaar en gooi er af en toe een uurtje strand tegenaan Tong uitsteken Kan jou het schelen Knipoog

Veder, jeugdteamleden: neem kritiek waar je wat mee kunt ten harte en negeer de mensen die alleen maar negatief kunnen blaten en verder niets toe te voegen hebben. Als je voor jezelf maar weet dat je je uiterste gegeven hebt, goed je best gedaan hebt en ook lol gemaakt hebt! Dit is voor de meesten een once in a lifetime oppertunity en wees blij dat je het mee hebt mogen maken en wees trots op dat wat je bereikt hebt!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:14

Niet alles is negatief. van mij in ieder geval zeker niet. Ik heb de site gelezen en de info over het jeugdteam ( vanwege eigenbelang ook) En ik was bij Ve Ca kijken. Ik kan me voorstellen dat je heel trots bent als je erbij zit. En je krijgt best kansen om meer te leren en meer ervaring op te doen dan menig persoon.

Waar het om gaat. Is dat mensen te weinig weten hoe je erbij komt. Daarnaast ook misschien weleens moeite hebben met bepaalde dingen wat ze best mogen zeggen.

Maar nog belangrijker is dat er dus dingen zijn gezien van andere landen wat ook erg goed is. Als je dat tegen staat wil je het op de juiste manier zo goed mogelijk doen. En hoe ga je dat dan in de toekomst doen.

Het gaat erom; Hoe kom je aan goeie jeugd, trainers, sponsors en goeie paarden? Kan het nog meer ontwikkelen? Worden mensen enthousiast om hun steentje bij te dragen? etc etc. Het gaat goed en blijkbaar leeft het gewoon ook om het beter te krijgen. Zoals in de gehele western tak wat steeds meer leeft, komt nu de jeugd ook op een belangrijk punt!! En raken we dus allemaal wat meer betrokken.

En ja, ik ben ietsje bevooroordeeld, omdat mijn mannetje er al heel graag bij zou willen. En dan kom je als ouder toch dingen tegen. Wil ik dat? Kan ik dat? En nu is ie misschien wat jong, maar bij de springsport had ie perfect meegedraaid nu al, hoe komt dat? daar denk ik dan over na. Dus kom ik op de dingen uit, die ik eerder plaatste. Niks ten nadele van dit tema. Wel om over de toekomst na te denken. En ik heb al de ervaring met ditzelfde mannetje in de voetbal. ( waarbij meneertje helaas met kapotte enkeltjes erg vroegtijdig is afgevallen)

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:25

XoNo schreef:
Magic27, wat ben jij ongelooflijk negatief zeg, bah! ...t/m....Dit is voor de meesten een once in a lifetime oppertunity en wees blij dat je het mee hebt mogen maken en wees trots op dat wat je bereikt hebt!

Realistisch zijn ,ja precies , een jaartje thuis blijven en trainen en niet doorgaan met roepen dat je zo goed was . De suggesties heb ik gegeven als je goed gelezen hebt . Ik heb ook nooit gezegd dat er niet aan gewerkt is , alleen op de verkeerde manier. Waaroom de paarden niet aangeboden worden ? Omdat het gewoon weg niet gevraagd word .Het zit ook erg in de communicatie . Hadden een paar mensen niet in een andere topic de vraag geroepen , hey joh , wie is eigentlijk het nederlandse jeugdteam ? Zouden we waarschijnlijk tot de dag nog niet weten wie dat is , laat staan sponsors die in aanmerking kunnen komen . Rond dit team zijn zoveel grijze zones ,het is echt ongelooflijk .Naar dat ik aan Peter V. de vraag gesteld had of er niet aan sponsoren gedacht is krijg ik het antwoord van hem : Het zijn er genoeg , het team is binnen . Sarcastisch bedoeld naartuurlijk .
Je kan ook een iemand alleen met de sponsorenvraag laten werken , maar het moet wel gevraagd worden .De Paarden :Waaroom word geen openbare oproep gestaart naar Reserve paarden ?Iedere Ranch heeft een website . De training : Daar ga ik niet nog een keer op in .
Er zijn voldoende Mensen in deze sport hier in nederland , ze moeten alleen nog samen werken en dan kan je heel erg veel bewerkstelligen . Als er vraag naar is kan ik ook gewoon het duitse team benaderen en vragen hoe hun voorbereiding , sponsoring enz. opgebouwd is ,geen probleem , maar ik kan het alleen maar aanbieden ....Iedereen in deze sport heeft wel nuttige connections , bied ze aan en gebruik ze dan ook . Dit alles heeft niets met negativiteit te maken ....
Laatst bijgewerkt door Cer op 28-07-07 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote ingekort

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:07

Ik vind dat je niet zo negatief hoeft te doen tegenover het jeugdteam. Zij trainen ook hard hoor !! anders zouden ze daar niet zitten !! Ik train met mijn appaloosa merrie ook zo veel mogenlijk, maar zonder veel begeleiding. Eigenlijk beetje voor mezelf kijken wat mijn paardje kan en waar ik nog op moet oefenen Lachen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:57

Ik denk trouwens dat sommige (wat negatieve) reacties hier ook komen omdat er misschien wat teveel van verwacht wordt?
Ik vind het dus het belangrijkst dat die kinderen plezier hebben, ervaring opdoen en doordat ze door goede trainers getraint worden, goed met paarden om leren gaan.
Zolang het algehele Nederlandse niveau in de westernsport nog niet zo hoog ligt, is het volgens mij niet reeël om prestaties te verwachten. En al helemaal niet van kinderen.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:26

sflj schreef:
Ik denk trouwens dat sommige (wat negatieve) reacties hier ook komen omdat er misschien wat teveel van verwacht wordt?
Ik vind het dus het belangrijkst dat die kinderen plezier hebben, ervaring opdoen en doordat ze door goede trainers getraint worden, goed met paarden om leren gaan.
Zolang het algehele Nederlandse niveau in de westernsport nog niet zo hoog ligt, is het volgens mij niet reeël om prestaties te verwachten. En al helemaal niet van kinderen.

Amen

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:18

@sflj,Als het is zoals je schrijft dan moet het geen Dutch Youth Team heten.En moet men niet Nederland gaan vertegenwoordigen op een EK of straks op een WK.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:47

Rob_H schreef:
@sflj,Als het is zoals je schrijft dan moet het geen Dutch Youth Team heten.En moet men niet Nederland gaan vertegenwoordigen op een EK of straks op een WK.

Rob, je vergeet erbij te zeggen dat dat jouw mening betreft Tong uitsteken
Ik ben het helemaal met de mening van Sflj eens Ja

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:59

Waarom niet Rob? Het hele westernniveau in Nederland ís nou eenmaal niet hoger! Face it!

Dus over die paar kinderen die lol hebben en op deze manier ervaring opdoen enz maak ik me niet zo druk.
Ben blij dat ze de kans krijgen om wat op te steken!

Ik maak me dus wel grote zorgen (en schaam me vaak de ogen uit de kop) over die zgn. professionals die ons land en onze sport wel schijnen te moeten vertegenwoordigen! (enkele uitzonderingen daar gelaten)
Laten we daar alsjeblieft met z'n allen eerst wat aan proberen te doen!
En ondertussen proberen die kinderen zo goed mogelijk 'op te leiden' zodat we over een tijdje echt trots kunnen zijn op onze vertegenwoordigers en onze sport!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:30

Wranglerbutt schreef:
Rob, je vergeet erbij te zeggen dat dat jouw mening betreft Tong uitsteken

Ohhhhhh meen je dat nu!!!!!! Ben ik zo stom geweest om aan te nemen dat jij snapt dat wat ik schrijf mijn eigen mening is!!!!!!!!!
Sorry sorry sorry ik had beter moeten weten,ik had moeten weten dat niet iedereen eerlijk is op Bokt tenzij de zin begint met **om eerlijk te zijn**.
Of schrijft wat hun eigen mening is,zonder te beginnen of te eindigen met**en dat is mijn persoonlijke mening**
Of dat men zich verstopt achter smily's voor het geval je ooit eens in een hoek wordt geschreven en dan nog altijd kunt terug vallen op de gebruikte smily.

Tja ik begin wel steeds meer te snappen waarom een groot aantal opinie bepalende mensen ervoor kiezen om achter de Bokt coulissen te blijven.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:40

sflj schreef:
Waarom niet Rob? Het hele westernniveau in Nederland ís nou eenmaal niet hoger! Face it!

Daar ben ik het gedeeltlijk mee eens.
Maar op het moment dat prestatie niet wordt bereikt met een wortel en een aai,wordt het(althans hier op Bokt) al snel iets wat absoluut niet door de beugel kan.

Dus over die paar kinderen die lol hebben en op deze manier ervaring opdoen enz maak ik me niet zo druk.
Ben blij dat ze de kans krijgen om wat op te steken!

Met die opzet met ik het totaal eens.Maar dan niet onder de noemer die doet vermoeden dat dit de vertegenwoordiging is voor het land,cq dat de beste van het land deel uitmaken van dat team

Ik maak me dus wel grote zorgen (en schaam me vaak de ogen uit de kop) over die zgn. professionals die ons land en onze sport wel schijnen te moeten vertegenwoordigen! (enkele uitzonderingen daar gelaten)

Ik maak me daar weining zorgen over,zeker als er niets meer en minder wordt gedaan om een prestatie te bereiken dan dat toegestaan is volgens de regels is.

Laten we daar alsjeblieft met z'n allen eerst wat aan proberen te doen!

Echt niet

En ondertussen proberen die kinderen zo goed mogelijk 'op te leiden' zodat we over een tijdje echt trots kunnen zijn op onze vertegenwoordigers en onze sport!

Ja begin daar eens mee,maar dan niet door hier op bokt te mekkeren maar door iets te doen in de praktijk.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:10

Rob_H schreef:
Tja ik begin wel steeds meer te snappen waarom een groot aantal opinie bepalende mensen ervoor kiezen om achter de Bokt coulissen te blijven.

Oeh! Opinie bepalende mensen! *LOL*

Euh... wie bedoel je daar eigenlijk mee? Scheve mond

Ik zie dat het gebrek aan smiley's in jouw teksten ruimschoots gecompenseerd worden door uitroepteken- en asteriksgebruik Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:35

Er is ook zoiets als een middenweg.

Maar zolang mensen zoveel commentaar hebben op andere ruiters en trainers, breng je dat ook over op de jeugd.

Het gaat niet alleen om dot team, maar ook de ontwikkeling ervan. Wat heb je nu weer geleerd? En als het is voor ervaring op te doen..Wat ga je daar mee doen? Overbrengen op de nieuwe ploeg die straks moet? Deze moeten er ook weer uit vanwege leeftijd.

In dit topic zijn niet relevante of minder leuke dingen gezegd, maar er zijn ook een aantal goeie dingen gezegd...Voor de TOEKOMST!

Je kan niet allemaal Nederland vertegenwoordigen. Misschien is topsort voor sommige mensen niet hun ding. Doe het dan niet! Rij lekker op je eigen manier.

Als ik de middelen zou hebben en mijn kind de kwaliteiten mag ie van mij in zo een tema. Maar ik zal hem zelf een stuk respect voor paarden blijven bijbrengen. Dat heeft ie nu ook, maar hij moet ook leren, dus maakt fouten. En wij zijn goed voor onze pony's en doen leuk, maar maken er geen watjes van. Binnen de perken is dat je eigen keus. Ik zie mensen die te ver gaan in hun overdreven vertroetel met allerlei rommetjes en ik zie mensen die te hard trainen, maar dat is in mijn ogen zo dan.

Iedereen vind het leuk dat dit gedaan wordt en gunt het de kinderen, maar ontwikkelen staat ook niemand tegen denk ik?

En het is niet leuk om te horen, maar er lopen wel erg veel verwende kinderen rond, waarvan ik ook schrik als ik zie hoe ze met hun paard om kunnen gaan. Of hun houding zo jong al en wat er soms uit zo een jong mondje kan komen. Neem me niet kwalijk, dat is niet leuk, nee!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:36

Tjonge jonge wat een discussie hier.
En wat een hoop verschillende 'waarheden' worden hier neergezet.

Het jeugdteam traint wel of niet hard, is wel of niet verwend en heeft wel of geen talent en er zou meer ruimte moeten zijn voor jeugd met minder bemiddelde ouders, en dan moeten ze ook nog op tijd worden ontdekt.

Poeh.. allemaal waar waarschijnlijk.
Maar is dat eigenlijk wel waar het om gaat?
Tuurlijk zal er wel wat aan te merken zijn op het jeugdteam. En tuurlijk zal alle jeugd en iedereen die zich voor het jeugdteam inzet wel degelijk het allerbeste been voorzetten. En ook leuke prestaties neerzetten, als team of als individuen. Of misschien niet leuk genoeg, kan ook. Maar misschien moet western rijdend Nederland de hand een beetje in eigen boezem (of borstrok of zo) steken.

Het is al eerder geschreven: we hebben niet zoveel jeugd in de westernsport. Dat heeft allerlei redenen, maar die zijn nu niet zo relevant. Het gaat om wat je eraan doet en hoe je als ruiters, ouders, trainers en verenigingen samenwerkt om op tijd vanuit een ruime kweekvijver voldoende talent te spotten en te begeleiden voor een jeugdteam. Nu en in de toekomst.
Dat dat wellicht nog niet helemaal super gaat.... Suggesties voor verbetering zullen door iedereen verwelkomd worden.

De WRAN heeft bijvoorbeeld de eerste (gratis voor wran-leden) clinic voor de jeugd al georganiseerd. En ik ben blij te kunnen melden dat in october een tweede (eveneens gratis) clinic zal plaatsvinden. Dit keer in het Oosten van het land. Een van de initiatieven om niet alleen meer jeugdruiters te bereiken, maar ook mogelijke talenten eerder te spotten en wellicht te stimuleren om wedstrijden te gaan rijden. Zo kan de WRAN dienen als kweekvijver voor de toppers onder de jeugdruiters. En zo zijn er verschillende initiatieven, die allemaal ten doen hebben om de Nederlandse westernjeugd meer mogelijkheden te geven. Dat het daarbij een sport blijft voor jeugd met ouders met een goed inkomen, is helaas een feit. Dat geldt ook nog steeds voor de Engelse sport. Wellicht is ook daar in de toekomst nog wat aan te doen, maar dit soort zaken gaan stapje voor stapje.

De westernsport in Nederland is in rap tempo aan het vergrijzen. Het is voor de jeugd niet echt leuk om te starten in een klasse met relatief oudere ruiters (omdat er niet genoegd jeugd inschrijft voor een aparte jeugdklasse), zelfs al is sprake van gelijk niveau. Alleen al om die reden is een jeugdteam altijd een goed idee. Gelijke leeftijd, samen opgaan en samen trainen biedt nieuwe en andere kansen. Net als genoemde clinics. Net als al die talloze andere pogingen van mensen om de jeugd ook een toekomst in de westernsport te geven.

En die mogelijk verwende kinderen? Ik zou zeggen spreek ze er (individueel) op aan als je dat vindt. Of spreek de ouders erop aan. Discussie lijkt me in dit geval zeker beter dan een topic op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:52

Anya schreef:
De WRAN heeft bijvoorbeeld de eerste (gratis voor wran-leden) clinic voor de jeugd al georganiseerd. En ik ben blij te kunnen melden dat in october een tweede (eveneens gratis) clinic zal plaatsvinden. Dit keer in het Oosten van het land.

Bij deze dan meteen mijn aanbod om daar bij te helpen als dat ook maar ergens nodig is. Al is het maar met broodjes voor ze smeren, locatie regelen of balkjes rechttrekken bij de trail, ik draag er graag een steentje aan bij.
En mocht er een (nette) jeugdruiter zijn die graag mee wil doen maar op dat moment om wat voor reden dan ook geen paardje heeft, dan kan die contact met me opnemen.

MissPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:07

gelukkig zijn er mensen die hun handen uit de mouwen steken om iets voor elkaar te krijgen voor de jeugd binnen deze sport, zowel binnen het team als er buiten.
Binnen in deze topic zijn er (in mijn ogen) vervelende en vooral niet opbouwende kritiek geleverd, iets waar de jeugd iig niet op kan 'groeien', en dàt is nou juist toch wat we willen?
Het doel wordt vergeten, en iedereen heeft maar over alles een hele sterke mening, en dat mag maar dan wel met respect! hebben wij ook niet een voorbeeld functie? Slim
De jeugd leest dit ook.
Ièdereen heeft of kan wel iets om een jeugdteam te laten 'groeien', tuurlijk kan er gevraagd worden en dat is òòk gebeurd ( site NQHA ) maar er kàn ook aangeboden worden en daar is nog niemand 'armer' op geworden.
Lieve mensen laten wij het doel niet vergeten, kijk naar wat je zelf kan inbrengen, verdiep je er dan in, en vooral werk samen Blijken we straks toch allemaal leuker en vriendelijker te zijn dan we dachten OK dan!
Wat de vergrijzing betreft......als ik zo om mijn heen leest wordt daar aardig aan gewerkt *LOL*
wij hebben hier nog een 7 jarig jongetje, staat hij straks in zijn eentje? dan heeft hij wel altijd prijs! Go jij! Go jij!

MissPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:14

Sonja schreef:
Anya schreef:
De WRAN heeft bijvoorbeeld de eerste (gratis voor wran-leden) clinic voor de jeugd al georganiseerd. En ik ben blij te kunnen melden dat in october een tweede (eveneens gratis) clinic zal plaatsvinden. Dit keer in het Oosten van het land.

Bij deze dan meteen mijn aanbod om daar bij te helpen als dat ook maar ergens nodig is. Al is het maar met broodjes voor ze smeren, locatie regelen of balkjes rechttrekken bij de trail, ik draag er graag een steentje aan bij.
En mocht er een (nette) jeugdruiter zijn die graag mee wil doen maar op dat moment om wat voor reden dan ook geen paardje heeft, dan kan die contact met me opnemen.

kijk SUPER dàt bedoel ik nou Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:26

Hoho wacht effe, ik ben "fout" hadden we met z'n allen geconstateerd dus niet te enthousiast...
Nagelbijten / Gniffelen

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:44

Vrijwilliger nummer 2 meldt zich!!

gr. johanna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:48

Ik weet trouwens niet of er een thema is ofzo, en of de gekozen locatie (als die er al is?) een westernlocatie is, maar anders heb ik ook nog wel een trailhek/zeil/pionnen/balken/sleepje etc wat gebruikt mag worden.