Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik zou 't niet al te serieus nemen, Leemax
Rob_H schreef:Dat is wat al eens is geschreven in dit topic.Ze worden te laat ontdekt.
Je moet eerst ergens kampioen in worden voor dat men een talent herkent.
Dat is geen scouten dat is wachten op het onvermijdelijke.
Jij gaat zeker nooit op een meerdaagse wedstrijd ff 2 uurtjes relaxen, of dat nou aan de bar is of op het strand!
Keep up the good work, lekker doortrainen voor het WK volgend jaar, maak veel lol met elkaar en gooi er af en toe een uurtje strand tegenaan
Kan jou het schelen 
XoNo schreef:Magic27, wat ben jij ongelooflijk negatief zeg, bah! ...t/m....Dit is voor de meesten een once in a lifetime oppertunity en wees blij dat je het mee hebt mogen maken en wees trots op dat wat je bereikt hebt!
sflj schreef:Ik denk trouwens dat sommige (wat negatieve) reacties hier ook komen omdat er misschien wat teveel van verwacht wordt?
Ik vind het dus het belangrijkst dat die kinderen plezier hebben, ervaring opdoen en doordat ze door goede trainers getraint worden, goed met paarden om leren gaan.
Zolang het algehele Nederlandse niveau in de westernsport nog niet zo hoog ligt, is het volgens mij niet reeël om prestaties te verwachten. En al helemaal niet van kinderen.
Rob_H schreef:@sflj,Als het is zoals je schrijft dan moet het geen Dutch Youth Team heten.En moet men niet Nederland gaan vertegenwoordigen op een EK of straks op een WK.

Wranglerbutt schreef:Rob, je vergeet erbij te zeggen dat dat jouw mening betreft
sflj schreef:Waarom niet Rob? Het hele westernniveau in Nederland ís nou eenmaal niet hoger! Face it!
Daar ben ik het gedeeltlijk mee eens.
Maar op het moment dat prestatie niet wordt bereikt met een wortel en een aai,wordt het(althans hier op Bokt) al snel iets wat absoluut niet door de beugel kan.
Dus over die paar kinderen die lol hebben en op deze manier ervaring opdoen enz maak ik me niet zo druk.
Ben blij dat ze de kans krijgen om wat op te steken!
Met die opzet met ik het totaal eens.Maar dan niet onder de noemer die doet vermoeden dat dit de vertegenwoordiging is voor het land,cq dat de beste van het land deel uitmaken van dat team
Ik maak me dus wel grote zorgen (en schaam me vaak de ogen uit de kop) over die zgn. professionals die ons land en onze sport wel schijnen te moeten vertegenwoordigen! (enkele uitzonderingen daar gelaten)
Ik maak me daar weining zorgen over,zeker als er niets meer en minder wordt gedaan om een prestatie te bereiken dan dat toegestaan is volgens de regels is.
Laten we daar alsjeblieft met z'n allen eerst wat aan proberen te doen!
Echt niet
En ondertussen proberen die kinderen zo goed mogelijk 'op te leiden' zodat we over een tijdje echt trots kunnen zijn op onze vertegenwoordigers en onze sport!
Ja begin daar eens mee,maar dan niet door hier op bokt te mekkeren maar door iets te doen in de praktijk.
Rob_H schreef:Tja ik begin wel steeds meer te snappen waarom een groot aantal opinie bepalende mensen ervoor kiezen om achter de Bokt coulissen te blijven.

Anya schreef:De WRAN heeft bijvoorbeeld de eerste (gratis voor wran-leden) clinic voor de jeugd al georganiseerd. En ik ben blij te kunnen melden dat in october een tweede (eveneens gratis) clinic zal plaatsvinden. Dit keer in het Oosten van het land.
Sonja schreef:Anya schreef:De WRAN heeft bijvoorbeeld de eerste (gratis voor wran-leden) clinic voor de jeugd al georganiseerd. En ik ben blij te kunnen melden dat in october een tweede (eveneens gratis) clinic zal plaatsvinden. Dit keer in het Oosten van het land.
Bij deze dan meteen mijn aanbod om daar bij te helpen als dat ook maar ergens nodig is. Al is het maar met broodjes voor ze smeren, locatie regelen of balkjes rechttrekken bij de trail, ik draag er graag een steentje aan bij.
En mocht er een (nette) jeugdruiter zijn die graag mee wil doen maar op dat moment om wat voor reden dan ook geen paardje heeft, dan kan die contact met me opnemen.