[WN] Wat gaat er mis????????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Wat gaat er mis????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:06

Ik ben het half met Dofuzz eens. Want die is in de veronderstelling dat showorganisatoren wat bijverdienen. En zo is het niet. In ieder geval niet op een gewone regionale wedstrijd. Dan kan het allemaal net uit als je de bakhuur niet hoeft te betalen en daarvoor in de plaats de kantine omzet afstaan.

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:07

Rob_H schreef:
spatter schreef:
maar het NQHA jeugdteam wordt dus gesponserd op een grote WRAN show Verward

Je weet niet hoe het is ontstaan,maar je keurt het bij voorbaat af!!!! vreemd.(had ik niet van je verwacht)

Maar goed ik mag als show manager van deze show wel het een en ander nuanceren denk ik.

Uitgangs punt is het NQHA youth team.Zij willen fonsen werven om (in dit geval) op het EK in Denemarken te kunnen verschijnen.
Hoe doe je dat!!! je kunt een AQHA show organiseren en alles in eigen gelederen houden.
Maar iemand kwam op het idee om in het kader van toenadering en samenwerking niet een AQHA te organiseren maar een WRAN show.
Wowwww het begin van een eventuele mooie samenwerking tussen rassenverenigingen en rijverenigingen.
VeCa wilde toch al een show gaan organiseren en na de clinic die Ilona had gegeven voor het jeugteam leek het wel een goed idee om ook dit op VeCa te doen.
Wie wie benadert heeft weet ik niet meer,maar dat doet er ook niet toe.

De show is een feit en als ik mijn mening over het jeugbeleid aan de kant zet,vind ik het een heel goed initiatief.

Wat ik heel erg hoop is dat men dan ook in grote getallen inschrijft en hiermee een trend zet voor verdere samenwerking.
Toch!!!!!!!!!!!!!!!

Zijn er geen sponsoren benaderd ?

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:23

Hoeveel (beginnende) Westernruiters staan op Rosworld of krijgen daar les? Ik vermoed dat daar ook wel een deel van de oorzaak in kan liggen (als ik het vergelijk met de wedstrijden op de Silver-Ranch in Oosterwolde). Ik vond de wedstrijd in Zeijen zeer goed geregeld op één ding na; het tijdschema! Hoe kan je nou weken van te voren een tijdschema plaatsen als je niet weet wat de opkomst is? Op zich niet zo erg als je het tijdschema aanpast nav het aantal inschrijvingen en dat dan ook weer op tijd terugkoppeld aan de ruiters die meedoen zodat de dag vlot verloopt. Ik heb me vreselijk verveeld en had dan ook geen zin meer om een uur te wachten voordat de Reining zou beginnen. Ik hoop dat de organisatie hier wat aan gaat doen maar krijg niet de indruk omdat deze klachten er vorig jaar ook al waren. Als de wedstrijd lekker doorloopt dan is het ook voor de kijkers leuker, wordt er minder geklaagd waardoor de kans op een goede sfeer weer stijgt. Wat ik ook gemist heb zijn gesponsorde prijzen maar of die bij de deelnemers wel in de smaak vallen is natuurlijk heel persoonlijk. Ik weet wel dat we het hier thuis nog steeds hebben over die fles shampoo die gewonnen is en niet meer over het bijbehorende lintje.....

Dat organisaties niet aan All-Roundtitels doen vind ik in ieder geval niet slim, je laat hier een mogelijkheid om meer inschrijvingen te krijgen gewoon liggen.

O ja, Torento was ziek anders hadden we wel gestart.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 23:06

eigenlijk vind ik dat "jullie" met z'n allen wel een beetje aan het zeuren zijn over die slepende shows!
ik bedoel, als de wedstrijdruiters nu eens op tijd in schrijven met z'n allen, dan kan de organisator alles goed op tijd indelen en een prima programma afleveren. want dan hoeven ze niet meer te wachten op de dag zelf of er asjeblieft nog wat inschrijvingen binnenkomen om de klasses maar te vullen en het programma te laten uitlopen...........dus eigenlijk......... ligt het ook een beetje aan jezelf! Knipoog
tja en zijn de klasses niet (of slecht) gevuld, dan is er altijd nog de keus om het te schrappen of samen te voegen met een andere klasse. of zeg ik nu iets totaal verkeer en krijg ik nu "iedereen"over me heen?! Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 23:17

Ik denk dat de meesten zich wel op tijd inschrijven (ik in elk geval wel)

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 06:32

[quote="Pannenkoek"] Ik hoop dat de organisatie hier wat aan gaat doen maar krijg niet de indruk omdat deze klachten er vorig jaar ook al waren.
Er wordt natuurlijk veel geklaagd,daar zijn we mensen voor.Is er wel eens iemand die het aan de organisatie heeft voorgelegd??
Ikzelf heb niet de indruk dat dat veelvuldig is gebeurt,ik heb dit de laatste wedstrijd in Oosterwolde bij Theo gemeld en de laatste wedstrijd bij Willem in Zeijen,ze zagen me beiden aan of hoorden ze het in Keulen donderen.ik kreeg de mededeling mee dat ze het mee zouden nemen,dus ik ben benieuwd
gr. Jan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 07:44

kjcm schreef:
eigenlijk vind ik dat "jullie" met z'n allen wel een beetje aan het zeuren zijn over die slepende shows!
ik bedoel, als de wedstrijdruiters nu eens op tijd in schrijven met z'n allen, dan kan de organisator alles goed op tijd indelen en een prima programma afleveren. want dan hoeven ze niet meer te wachten op de dag zelf of er asjeblieft nog wat inschrijvingen binnenkomen om de klasses maar te vullen en het programma te laten uitlopen...........dus eigenlijk......... ligt het ook een beetje aan jezelf! Knipoog
tja en zijn de klasses niet (of slecht) gevuld, dan is er altijd nog de keus om het te schrappen of samen te voegen met een andere klasse. of zeg ik nu iets totaal verkeer en krijg ik nu "iedereen"over me heen?! Haha!

Sluiting inschrijftermijn is aan de organisatie. Die kun je gewoon op een week of op twee weken zetten, en dan heb je tijd zat om een goede tijdsplanning te maken en die te publiceren. Of je bijschrijvingen toestaat is ook aan jezelf als organisator.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:07

Sonja schreef:
Sluiting inschrijftermijn is aan de organisatie. Die kun je gewoon op een week of op twee weken zetten, en dan heb je tijd zat om een goede tijdsplanning te maken en die te publiceren. Of je bijschrijvingen toestaat is ook aan jezelf als organisator.

Ja dat klopt en aan die tijdsplanning kun je je dan bijna op de minuut houden, dat heeft Uitgeest inmiddels 2 keer laten zien dus het blijkt goed te werken.
Alleen vraag ik me af hoeveel organisaties zich daadwerkelijk aan die sluitingsdatum houden. Gezien het aantal shows met veel in en uitloop niet veel.
Het is ook best een risico wat je neemt als organisatie. "Men" schrijft over het algemeen pas op het allerlaatste moment in om de een of andere reden dus het zou zomaar kunnen dat je een dag of 2 voor je sluitingsdatum met een handje vol deelnemers zit. Als organisatie moet je dan toch wel even drie keer slikken om toch die datum aan te houden in de hoop dat je in die laatste paar dagen de rest van je inschrijvingen binnenkrijgt en toch vol te blijven houden om geen bijschrijvingen te accepteren.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:10

Zit ik een heel stuk te typen, zijn Sonja en Sandra_H me weer voor.......ik plaats het toch Knipoog

KJCM Ik vind dat je daar wel een heel goed punt aankaart wat ik nog steeds niet begrijp van de organisaties. De organisaties laten bijschrijven zelf toe, sommige zelfs tot op de wedstrijddag (bij de wedstrijd in Zeijen kan je tot en met woensdag vóór de wedstrijd inschrijven). Ik neem aan dat bijschrijven wordt toegepast om maar zo veel mogelijk starts te genereren. Bij jullie wedstrijd pas je in mijn ogen de beste manier toe waardoor je als service een programmaboekje met tijden en proeven kan toesturen (wat ik overigens vrij normaal vind bij wedstrijden Knipoog ) maar heb je daardoor één start minder gekregen? Als alle organisaties zich strikt hieraan houden zal het in mijn ogen geen starts schelen, het is hooguit even wennen voor de deelnemers....

Als er werkelijk zo veel klachten komen over tijdschema's zullen de deelnemers inderdaad de hand in eigen boezem moeten steken maar de organisatoren zullen het voortouw hierin moeten nemen. Wat ook wel eens helpt is het gebruik van een evaluatieformulier en niet die van de jury maar één die gemaakt is mbt de deelnemers (zie het als een soort klanttevredenheidsonderzoek al dan niet digitaal).

Ik vraag me af of de lage opkomst in Zeijen niet simpelweg een toevallige combinatie van heel wat factoren is.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:14

Het is heel goed mogelijk om een goed tijdschema in elkaar te zetten dat vrijwel op de minuut klopt. We hebben het in De Lutte ook gedaan. Je moet alleen geen bijschrijvingen accepteren, of alleen als er iemand uitvalt.

Moeilijker is om de sluitingstermijn te handhaven. Want wat doe je als op de sluitingstermijn te weinig inschrijvingen binnen zijn (omdat iedereen altijd op het laatst inschrijft). Je kunt dan kiezen: roomser dan de paus en accepteren dat er geld bij je wedstrijd moet.. (geen fijn vooruitzicht want dat betekent dat je zelf als prive persoon bij moet lappen) of toch die termijn maar opschuiven.

En zo blijft het cirkeltje rond.
Met een wissel op X Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:16

Zelfs al accepteer je nog 3 dagen na je sluitingsdatum de binnenkomende inschrijvingen, dan kun je nog goed plannen. Hoe lang hebben wij er over gedaan Anya, om het tijdschema op te stellen? Was kwestie van aantallen inschrijvingen bij elkaar pakken, volgordes vaststellen en even uitrekenen. Heeft in totaal nog geen uur gekost.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:23

Nou volgens mij een half uurtje. Het is niet zo moeilijk. Even nadenken wat een standaardproef kost (reining wat minde dat trail) aan tijd. Wat uitlooptijd inbouwen.
We zijn op tijd begonnen en op tijd geeindigd Ja

En ze kunnen het in de dressuur/springsport al jaren Tong uitsteken
En dan hebben ze 12 ringen met continu proeven. Dus hoe moeilijk kan het zijn voor een westernwedstrijd...

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:25

Anya Hebben jullie dat ook enkele dagen van te voren naar de deelnemers gecommuniceerd?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:35

Ja de begintijden van de wedstrijdonderdelen en hoeveel er startten. En er waren lijsten.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:39

Anya schreef:
HMoeilijker is om de sluitingstermijn te handhaven. Want wat doe je als op de sluitingstermijn te weinig inschrijvingen binnen zijn (omdat iedereen altijd op het laatst inschrijft). Je kunt dan kiezen: roomser dan de paus en accepteren dat er geld bij je wedstrijd moet..

Ik snap niet wat daar moeilijk aan is? Iedereen die te laat is gewoon een extra 10 euro laten betalen per start. Dan leren ze het snel af hoor Ja

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:40

Anya schreef:
En ze kunnen het in de dressuur/springsport al jaren Tong uitsteken
En dan hebben ze 12 ringen met continu proeven. Dus hoe moeilijk kan het zijn voor een westernwedstrijd...

Nou.... dat kan ook een heel groot gedeelte absoluut niet Haha!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:54

ik heb een aantal jaren in Duitsland gestart en daar was het heel normaal dat de sluitingsdatum 3 weken voor de wedstrijd was
en dan moest je betaald hebben, niet alleen een inschrijfformulier opgestuurd hebben
en altijd drukke wedstrijden

het is dus wel degelijk wat je gewend bent

in Belgie vinden ze het heel normaal om op zaterdagavond of zondagmorgen nog te beslissen naar een wedstrijdje te gaan en ter plekke zich in te schrijven bij het secretariaat

Nederland zit tussen deze 2 in
betalen hoeft pas op de wedstrijd maar er is wel een sluitingsdatum, hoewel ik moet zeggen dat daar hier zuidelijk ook ruim mee om wordt gegaan

je kunt gewoon geen goed georganiseerde wedstrijd maken met eindeloze bijschrijvingen

anya en sonja berekenen hoelang rubrieken duren is inderdaad niet zo moeilijk
een beetje allround ruiter doet de hele dag niet anders

eerlijk gezegd hou ik in de gaten wie het secretariaat doet bij wedstrijden om te zien of ik mee doe

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:57

Pannenkoek schreef:
Anya Hebben jullie dat ook enkele dagen van te voren naar de deelnemers gecommuniceerd?

In Uitgeest kregen de deelnemers bijna een week voor de show het programma met tijden en proeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:22

Zo hebben wij het ook ongeveer gedaan. Proeven hebben we meteen na ontvangst van betaling opgestuurd, en de tijden meteen nadat het programma gereed was, een week voor de wedstrijd.
Werd erg gewaardeerd.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:06

Romkabouter schreef:
Anya schreef:
HMoeilijker is om de sluitingstermijn te handhaven. Want wat doe je als op de sluitingstermijn te weinig inschrijvingen binnen zijn (omdat iedereen altijd op het laatst inschrijft). Je kunt dan kiezen: roomser dan de paus en accepteren dat er geld bij je wedstrijd moet..

Ik snap niet wat daar moeilijk aan is? Iedereen die te laat is gewoon een extra 10 euro laten betalen per start. Dan leren ze het snel af hoor Ja

nee rom, dát zie in mijn ogen toch verkeerd.........diegene die op dat moment in willen schrijven geven volgens mij niet om een tientje meer of minder. die willen starten en dan maakt het niet uit of er wat bij komt. en trouwens, waar is er ooit een tientje extra gerekend Verward al wat ik lees op een willekeurig inschrijfformulier is (misschien) dat er na sluitingsdatum ( wat de meeste organisatoren niet hanteren) 2half of 5 euro extra wordt gerekend en daar wordt weinig om gegeven. ik denk (en met mij meerderen) dat je echt een supershowplanning (galgje!! Haha! ) krijgt door de sluitingsdatum ook daadwerkelijk te hanteren, voed ze maar eens op die ruiters! dan starten ze maar niet, bij ons weten de meeste wat ze missen als niet starten bij ons, een strak georganiseerde show,van te voren de starttijden én proeven thuisgestuurd, leuke interessante proeven,een goede judge, leuke prijzen én een (of twee) allround champ. met prijzen!

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:58

in belgie is het niet meer dan normaal dat op de show zelf ingeschreven wordt. je betaald dan wel meestal wel de dubbele office fee (bv 25 ipv 12,5€) dan wanneer je inschrijft voor de sluitingsdatum.
ik snap ook niet waarom een tijdschema moet gecommuniceerd worden met de deelnemers. op haast alle AQHA of NRHA shows in belgie of duitsland wordt alleen het aanvangsuur officieel meegedeeld. daarna is het de verantwoordelijkheid van de ruiter om te zien hoe de show verloopt en wanneer hij moet beginnen met zijn voorbereiding. niks mis mee, toch?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:03

Dat zou goed kunnen Dofuzz, maar dan moeten er geen klassen uitvallen of bijkomen waar de deelnemer niet van op de hoogte is, want dan is het lastig plannen met je eigen verantwoordelijkheid...

Ik heb ook wel es begrepen dat de charme van een westernwedstrijd juist is dat je de hele dag lekker kan blijven hangen.. biertje dr bij, bbq aan... hatsikidee.. Haha!

Maar ik moet persoonlijk zeggen dat ik die paar keren dat ik naar een dressuurwedstrijd ben geweest met heldere starttijden toch een wat rustiger dagje had Ja
De wachttijden op een show mis ik dan ook helemaal niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:05

Ik vind wachttijden helemaal niet erg, mits ik er rekening mee kan houden en dus niet uuuuren op m'n paard hoef te zitten. Als zij tussendoor lekker een tijdje op stal of in een paddock kan, vermaak ik me ook prima. Gezellig!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:07

Precies, als je ze van tevoren weet is het geen probleem.. Ja

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:46

nou, ik hou er niet van om s'morgens te moeten rijden en dan een halve dag rond te hangen om tegen de avond ook nog een rubriek te rijden
dus ik kies mijn rubrieken zo dat dat niet hoeft

het thuisfront kan het ook niet waarderen als eerst de planning is dat ik rond 17.00 thuis zou zijn en het wordt tegen 20.00 of zo

wedstrijden zijn meestal op zondag, niet naast de deur dus als je klaar bent met rijden duurt het nog wel even eer je thuis bent en daar moet je ook nog eerst je paard(en) verzorgen
en de kinderen moeten de volgende dag wel naar school dus moeders moet wel regelen dat alles dan weer klaar staat

in Belgie vinden ze het ook niet gek dat het nachtwerk wordt!
maar dat vind ik niet leuk meer en mijn paard zeker niet

ik start graag 1 x in de maand op een wedstrijd en dan is leuk als alles een beetje goed loopt
een feestje bouwen is leuk voor 1 of 2 x per jaar