[WN] Eindelijk kan ik het vertellen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 22:03

Heb het gelukkig achter de rug, en hoop het nooit meer mee te hoeven maken. Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat het zo misselijk-makend zou zijn. Maar ben er het hele weekend ziek van geweest, en was blij dat mijn vriendin de auto bestuurde vanmorgen want ik kon zelf die trailer echt niet de goeie richting uit krijgen.
Sunny was voorbeeldig, stapte als een crack de trailer in, haar stal- en weidemaatje Boy ging mee om de stress binnen de perken te houden. Ritje van 20 minuten, mooi rustig verkeer, maar bij aankomst was ze toch wat bibberig, maar ik had veel ergere scenarios voor ogen gehad voor die reis, want ze had sinds ik haar als veulen bij mamma weg gehaald had niet meer op dat ding gestaan, en stress is funest voor HYPP.

We moesten nog even wachten tot we aan de beurt waren, binnen in een keukentje. De slager was echt een vriendelijke man, stelde voor dat we meteen afrekenden (320 euro voor 200 kilo geslacht vlees) zodat ik daarna meteen weg zou kunnen gaan. Toen hebben we sunny van de trailer gehaald, en ik had het al meteen door, ze was erg zwak in de achterhand, slepende achterbenen, daar zat weer een aanval aan te komen (van zo''n rustig ritje, dan weet je meteen zeker dat je een goede keuze hebt gemaakt). Het was echt met slepende tred naar binnengaan. Ik heb gezegd dat we nu niet langer moesten wachten, heb haar over gegeven aan een medewerker en ben naar buiten de parkeerplaats opgegaan. Ik heb niks gezien, maar wat je hoort spreekt boekdelen (het schot, het vallen, nog een stuip). Dan schiet je dus echt vol. Ik heb samen met de slager nog even om de hoek gekeken, en zag haar kontje liggen, de rest zag ik gelukkig niet. Vooraf had die slager gevraagd of ik haar halster terug wou, het maakte me niet uit, als ik het touw maar terugkreeg want Boy had op de heenweg zijn touw kapoot gemaakt. Krijg ik dus een nat, klef halster en touw in mijn handen gedrukt, afgespoten vanwege het bloed dat eraan had gezeten (en nog zat). Daar had ik dus niet opgerekend, dat voelde zo onverwacht vies aan daar werd ik echt even helemaal niet goed van.
Zijn toen meteen gegaan en op de terugweg voel je de spanning al van je afglijden. Hebben de boel nog eens doorgepraat, thuis een bak koffie gepakt, wat vriendinnen gebeld en toen naar buiten om de trailer en de stallen uit te mesten. En helemaal routinematig haar stal uitgemest en weer opnieuw ingestrooid, zo stom. Er zullen de komende tijd nog wel meer van dat soort dingen gebeuren. Boy loopt in de wei te roepen en ik ben heel blij dat die twee niet naar elkaar aan het roepen zijn gegaan bij die slager. (dat zou teveel penny-drama zijn geweest).
Morgen kan ik een mooie vergroting ophalen bij de fotograaf, en een lijstje uitzoeken. Heb al een flosje gemaakt van een plukje van haar manen en die hang ik erbij.

Iedereen bedankt voor jullie telepatische energie. Ik ga mijn energie de komende tijd richten op het vergroten van de bekendheid van HYPP.

Colinda

pfff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 23:22

nou meid... je hebt het achter de rug Verdrietig

dat je dit kunt zeg... nogmaals... heb hier veel bewondering voor Scheve mond
ik zou het écht niet op kunnen brengen....

heb met ongelooflijk veel kippevel je verhaal gelezen... al m'n haren op mijn armen stonden ff overeind Verdrietig

Ik wens je voor de komende tijd nog veel sterkte toe en ik hoop dat je het een plekje kunt geven in je hart... de goede herinneringen Knipoog

Jolanda

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 06:20

Je hebt het gelukkig achter de rug. En wat duidelijk een goede beslissing als hij gelijk wer zo'n aanval krijgt, het arme dier.
Laat je de komende tijd ook nog wat van je horen? We leven met je mee.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 07:28

Karin.....wat een verhaal....mijn tranen biggelen over mijn wangen. Wat moedig van je. Dat je de juiste beslissing hebt genomen bleek wel weer na je ritje ernaartoe. Ik hoop dat ik diezelfde moed in mijn donder zal hebben wanneer ik eens in een dergelijke situatie beland.....heeeeeel dapper...... Verdrietig Verdrietig en heeeeel zwaar..... Huilen

Solanos

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 09:12

Zware, maar goede beslissing. Heel knap van je Karin. Ik leef met je mee. Als je eens wilt rijden, bel maar. Rosy staat klaar. Groetjes M.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 09:22

Nou ik hield het ook niet droog Verdrietig . Moet er niet aan denken dat die van mij ook ooit eens gaan Huilen , maar ja dat is de harde reality.
Sterkte.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:57

Ik heb het topic niet helemaal gevolgd, maar was nu toch even nieuwsgierig hoe we al op pagina 4 beland waren... Had geen idee dat je al een beslissing genomen had, en dan lees ik hierboven zo'n verhaal...
Pfff ook ik zit met vochtige ogen...
Dat moet echt een enorm moeilijke beslissing geweest zijn... en dan ook nog zelf je paardje wegbrengen... Enorm dapper van je!
Heel veel sterkte de komende tijd... Ik wens je de kracht toe dit verlies te verwerken en ik hoop dat je snel weer zónder tranen maar mét een glimlach naar haar foto's kunt kijken.

Het volgende gedicht heb ik al naar meer mensen gestuurd, het is zelfs gepubliceerd naar aanleiding van de dood van IMA LITTLE LENA (ik had het hun ook opgestuurd), maar het blijft mooi en ik hoop dat je er troost uit kunt halen.

"Don't Cry for the Horses"

Don't cry for the horses
That life has set free
A million white horses
Forever to be
Don't cry for the horses
Now in God's hands
As they dance and they prance
To a heavenly band
They were ours as a gift
But never to keep
As they close their eyes
Forever to sleep
Their spirits unbound
On silver wings they fly
A million white horses
Against the blue sky
Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved
Manes and tails flowing
They Gallop through time
They were never yours
They were never mine
Don't cry for the horses
They will be back someday
When our time has come
They will show us the way
On silver wings they will lift us
To the warmth of the sun
When our life is over
And eternity has begun
We will jump the sun
And dance over the moon
A Ballet of horses and riders
on the winds
to a heavenly tune
Do you hear that soft nicker
Close to your ear?
Don't cry for the horses
Love the ones that are here
Don't cry for the horses
Lift up your sad eyes
Can't you see them
As they fly by?
A million white horses
Free from hunger and pain
Their spirits set free
Until we ride again

by Brenda Riley-Seymore

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:01

En in Amerika zeggen ze als een dier dood is dat'ie 'over the Rainbow bridge' gaat...

The Rainbow Bridge

There is a bridge connecting Heaven and Earth
and it is called the Rainbow Bridge
because of its many colors.
Just this side of the Rainbow Bridge
there is a land of meadows, hills and valleys
with lush green grass,and pleasant sunny days.
When a beloved pet dies,
the pet goes to this beautiful place.
There is always food and water,
and warm Spring weather.
The old and frail animals are young once again.
Those who were maimed or crippled
are made whole once more.
They run and play all day with each other.
There is only one thing missing.
They are not with their special person
who loved them on Earth.
So, each day they run and play until the day finally
comes when one of them
suddenly stops playing and looks up.
The nose twitches!
The ears are up and alert!
The eyes are searching and staring!
And then, this one pet,
suddenly runs away from the group.
YOU have been seen.
When you and your special friend meet,
you take him or her into your arms and you embrace.
Your face is kissed again and again,
and you once more look into the adoring eyes of your
loving and trusting pet.
Then you both cross the Rainbow Bridge together....
never again to be separated.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:48

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 18:32

Ik had niet gezien dat je al een link geplaatst had SM (zoals gezegd, heb het topic niet gevolgd), en ik wist niet eens dat er zo'n hele memorial site was... heb het gedicht in m'n computer staan... ooit zelf eens gekregen...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 19:00

Ook hier geen droge ogen...afschuwelijk maar heel moedig en uiteindelijk het beste....

Ik wens je alle kracht , je zult haar nooit vergeten en je moet maar zo denken; je hebt voor haar de beste beslissing genomen, weg van alle angstige HYPP momenten, opweg naar de eeuwige weiden, misschien stapt ze ooit wel weer in een nieuw paardenleven en komt ze weer bij je op stal als een ander paard.

Knuffel, Vera

Francisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 20:44

Ook namens mij ontzettend veel sterkte! Verdrietig

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 21:00

Bedankt allemaal, ik ga hard aan het werk om een nederlandstalige site te maken over HYPP, waarschijnlijk gewoon vertalingen van de aqha brochure aangevuld met wat eigen bevindingen en kanttekeningen en links, en misschien wel een foto van sunny. Sprite gaat me daarbij helpen, dus dat gaat goed komen. Zodra de site klaar is zet ik een berichtje met de url op Bokt. Heb voorlopig nog plannen genoeg om bekenheid aan HYPP te geven.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 23:02

K@rin, als je me even je e-mail stuurt, heb ik nog een zeer uitgebreid artikel over HYPP (Ook engelstalig, heb me nog niet aan de vertaling durven wagen). Misschien heb je er iets aan.

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 23:42

Sluit me natuurlijk aan bij alle voorgaande "sprekers". Gelukkig is alles vlot en netjes verkopen. Heel erg veel sterkte!!

Groetjes Marion

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 21:49

Afbeelding

Dit is een klein stukje van een foto die heel groot bij mij aan de muur gaat komen. Op het origineel staat Boy links langs haar.

Nog eentje dan........

Afbeelding

Zijn een beetje klein, maar die upload-pagina gunt me maar weinig kBs