[WN] Bitloos voor seniorpaarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bitloos met seniorpaarden

Ja graag
133 (73%)
Nee van mij hoeft het niet
48 (26%)

Totaal aantal stemmen: 181

DubbelFun

Re: Bitloos voor seniorpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:31

*is blij* kan meedoen met 3 goed zichtbare cavia's Clown

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:31

Afbeelding
*PLET*

aggossie...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:36

Ondanks de vrolijke noot Lachen vindt ik het toch een goed topic om serieus over na te denken waarom iets niet zo is en hoe eea ontstaan is.

Je kunt nu wel redeneren dat het op 1 hand rijden ontstaan is omdat ze vroeger met de andere hand de koe moesten vangen, maar die tijd is western nu toch onderhand wel ontgroeid.
Er zijn al te veel onderdelen die niets meer met koeien te maken hebben.

Dus waarom zo star aan de regels vasthouden als blijkt dat je nu een aantal mensen uitsluit van de wedstrijdsport??

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:44

Wel, als een aantal organisaties (en niet de minste) het al toestaan om bitloos (bosal bijv.) op 1 hand te rijden, zie ik het hele probleem niet zo eigenlijk.
Die organisaties zagen er blijkbaar wel heil in om het toe te staan.

Dat paarden minder zouden reageren, maakt geen ene f*ck uit, dat schept alleen maar meer kansen voor de 'bitters' om te winnen... Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:46

DubbelDun schreef:

Dus waarom zo star aan de regels vasthouden als blijkt dat je nu een aantal mensen uitsluit van de wedstrijdsport??

Dat hoort bij het leven,je kunt nu eenmaal niet alles krijgen en kunnen wat je zou willen.
Ik vind de regels zo prima en met mij nog heeeeeeeeellllllllllllll veel mensen.
Dus dan hebben die paar mensen waar jij het over hebt simpelweg ff een set back!!!!
Thats life Cool

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:50

Jammer dat juist een reiningorganisatie blijkbaar wel progressief genoeg is... Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:52

Blaze schreef:
Dat hoort bij het leven,je kunt nu eenmaal niet alles krijgen en kunnen wat je zou willen.
Kan wel zijn, maar als we allemaal zo berustend zouden zijn als jij (al geloof ik daar dus niets van Knipoog ) zou er dus nooit iets veranderen en ik hoop toch dat western een 'levende' sport is, al geef ik gelijk toe dat ze wel heel erg hun best doen om dat niet te lijken Haha!
Je kunt het iemand dus niet kwalijk nemen om als voorloper te dienen voor iets waar je waarschijnlijk toch een hoop andere mensen een plezier mee kunt doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:01

Even wat anders....

Als ik of gewoon zomaar een organisator in het algemeen op een wedstrijd een eenhandige klasse voor seniorpaarden uitschrijft waarbij op bosal of trens gereden mag worden.... Kan ik dan rekenen op deelname van iedereen uit dit topic?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:04

@Sonja: het zal net zo zijn als met de walk&jog onderdelen...het zal even moeten wennen en mensen kijken de kat uit de boom. Maar vervolgens was in Apeldoorn die klasse toch ook behoorlijk gevuld.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 14:05

Dat ligt eraan welk onderdeel je wilt uitschrijven Sonja (of doe je gelijk T/H/P/R ??? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:09

DD ik heb het niet over het algemeen, ik heb het over de mensen die zo fanatiek PRO zijn in dit topic Haha! Die willen vast wel in de praktijk laten zien dat evt. bezwaren nergens over gaan. Dus als ik dat komende zomer uit zou schrijven, zeg pleasure en horsemanship, dan heb ik goedgevulde klassen alleen al met Bokkers uit dit topic?
Dat is mijn grote vraag...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:18

Sonja schreef:
Even wat anders....

Als ik of gewoon zomaar een organisator in het algemeen op een wedstrijd een eenhandige klasse voor seniorpaarden uitschrijft waarbij op bosal of trens gereden mag worden.... Kan ik dan rekenen op deelname van iedereen uit dit topic?

Nope, niet van mij Haha!
A. k heb geen paard
B. ik zou kiezen voor met bit, maar zou er geen bezwaar tegen hebben dat anderen kiezen voor bosal met 1 hand.

(maar ik zou t wel een keer proberen waarschijnlijk Ja )
Laatst bijgewerkt door Cer op 12-12-06 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:23

Ik zou ook eerder geneigd zijn te starten met Missy als dat zonder bit mogelijk is. Nu heb ik die keus toch wel, want ik kan nog beginners starten Lachen .

Het gaat er ook niet zozeer om dat er aparte onderdelen voor zou moeten zijn, maar gewoon waarom het nu niet mogelijk alleen omdat er een regeltje zo is.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 14:44

@sonja.. nou als je alleen pleasure en horsemanship uit zou schrijven zou ik voor 1 keertje aan allebei de onderdelen meedoen Haha! Al is het maar om het goede voorbeeld te geven Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:54

Sonja schreef:
DD ik heb het niet over het algemeen, ik heb het over de mensen die zo fanatiek PRO zijn in dit topic Haha! Die willen vast wel in de praktijk laten zien dat evt. bezwaren nergens over gaan. Dus als ik dat komende zomer uit zou schrijven, zeg pleasure en horsemanship, dan heb ik goedgevulde klassen alleen al met Bokkers uit dit topic?

Ik wil Trail doen.... Haha! Dan, zeer zeker JA! (mits het te doen is betreft agenda.)

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:43

@cer

in de NRHA is het de regel je ALTIJD, IMMER, ALWAYS en TOUJOURS op één (1) hand rijdt, ongeacht de leeftijd van het paard, 2-jarig of 22-jarig . enkel in de snafflebit/hackamore 3yo, snafflebit/hackamore 3 & 4yo of snafflebit/hackamore 3,4 & 5yo is 2-handig toegestaan.

voor DD, Jeddah en andere pro's, het systeem van senior paarden opgetoomd met bit op 1 hand groeide uit het gegeven dat door de rest van de wereld dit gezien wordt als het verhogen van de moeilijksgraad om de junior paarden een kans te geven in AA klassen.

@sylvester
ik rijd nu een 6-jarige die net zadelmak is. dat is mijn keuze, ik geloof nu nl in de mogelijkheden van dit paardje. vanuit mijn NRHA achtergrond ben ik gewoon om 2 of 3 jaar intensief te trainen vooraleer ik een paard in wedstrijden show en ALTYD op 1 hand.
wat is dan het probleem?
geen !
toch?
als dit een probleem is dan moet ik die keuze niet maken !
toch?!!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:33

Sonja schreef:

"alleen als het een walk & jog is en ik mijn boomloos zadel mag gebruiken! Tong uitsteken Clown
EN natuurlijk mag ik ook vlak vantevoren afzeggen, wegens mijn 1001 smoezen, waarom het ineens niet meer kan!" Tong uitsteken
Nagelbijten / Gniffelen
*bukt nu snel*

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:45

Waarom zou dat niet mogen JJ?? En natuurlijk mag je ten alle tijden afzeggen! Vooral als het je paard ten goede komt! Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:07

Sonja schreef:

Dus als ik dat komende zomer uit zou schrijven, zeg pleasure en horsemanship, dan heb ik goedgevulde klassen alleen al met Bokkers uit dit topic?

Op ons mag je rekenen Cool

In Eersel was een tijd geleden een bareback pleasure.Leuk zonder zadel Haha!
Helaas vonden wij en een 2 tal anderen het leuk en verder niemand.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:12

Blaze schreef:
In Eersel was een tijd geleden een bareback pleasure.Leuk zonder zadel Haha!
Helaas vonden wij en een 2 tal anderen het leuk en verder niemand.

Volgens mij was dat in Panningen Tong uitsteken Voor toeschouwers was het overigens ook heel leuk Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:17

Klopt was Panningen hoe kan ik dat vergeten.Sam als enige pannekoek tussen allemaal die *raspaardjes* Haha!
En toch nog winnen Cool

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:22

Blaze schreef:
Klopt was Panningen hoe kan ik dat vergeten.Sam als enige pannekoek tussen allemaal die *raspaardjes* Haha!
En toch nog winnen Cool

En toen zag -ie er ook nog uit als een bosponnie met lange manen Tong uitsteken
Tegenwoordig de pleasure-look met gekortwiekte manen Verdrietig Haha! want dan valt -ie niet uit de toon bij de raspaardjes? Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:26

Ze zijn weer aan het groeien,ik vind/vond het wel wat hebben Cool

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:32

Sonja schreef:

Op ons kan je ook niet rekenen omdat wij alleen op erkende wedstrijden starten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:06

Jij bent ook niet fanatiek PRO in dit topic PeterV Clown