Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jeddah schreef:Niet bij Barrels? Hoe dan ook, de rest wel.
Dat kan prima, dat jouw paarden daar hinder van ondervinden, daarom kies jij ervoor er NIET mee te rijden. Mijn paarden ondervinden hinder van een bit, maar ik heb de keuze niet. Hoe zou jij het vinden als jij verplicht was bitloos te rijden, terwijl je zegt dat jouw paarden meer past c.q. pijn van hebben?

We weten allemaal dat regeltjes zijn om te volgen, natuurlijk 

Cer schreef:Dus over 10 jaar moet het bij WN ook wel lukkenBij de dressuur zijn ze er dacht ik ook mee bezig, bitloze wedstrijden... zouden ze het er daar wel doorkrijgen..?? Ben benieuwd![]()

Gisela schreef:Zoals Blaze al aangaf, is de regel snaffle en hackamore binnen de junior paarden ontstaan omdat
1. het paard tandjes wisselt dus bosal
2. het paard nog niet helemaal klaar is op 1 hand.
Heeft dus een geldige reden om het de junior paardjes die het nodig hebben gewoon iets makkelijker te maken.
Dan het stukje van Dofuzz over oplopend nivo dus volgt er dan als het ware achteraan.
Je wilt de moeilijkheidsgraad van de junior toch weer verhogen dus in de senior
1. paardje wisselt niet meer
2. paard is klaar op 1 hand
kun je laten zien hoe mooi neckreining wel niet kan zijn.
Groetjes, Gisela

dofuzz schreef:zolang er op 1 geshowd wordt kan dat elk showlegal bit of hackamore(als je bitloos of bridleless kan heb je geen enkele hand nodig nietwaar? dus geen probleem)

Citaat:iedereen showed elk paard op 1 hand, of die nu 3 of 30 is, behalve in snafflebit/hackamore klassen waar 2-handig mag, maar daar is dan geen ene fiets in te verdienen en gaat iedereen zijn jonge paarden schoolen.

jeddah schreef:Okee, dus als ik het goed begrijp, Dofuzz, dan mag je in de NRHA gewoon op Bosal 1 handig rijden?? Dát is waarvoor ik pleit, waarom heb je er dan een probleem mee??
Die willen toch niet conservatief lijken?
.. maar volgens Gisela is er dus wél een leeftijdgebonden klasse bij de NRHA Citaat:Cat. 5 snafflebit/hackamore klasse maar deze is dus leeftijdsgebonden