Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik heb best
vera schreef:helemaal mee eens!Ja!!! Jos en Roel van Dijk zijn ook een super stel om je paard naar toe te brengen![]()
Die doen alles in rust en geven een paard de tijd om te ontwikkelen.
dank jullie wel
moeten spuien over bepaalde trainers.
Shotime schreef:En Willem heeft het in ons geval wel mooi voor elkaar gekregen, een paard ("moordmachine") waar de meesten al
van aan het uittellen waren hoeveel frikandellen je eruit kon krijgen omdat ie als levensgevaarlijk afgestempeld
werd loopt nu braaf als een hondje achter genoemde persoon aan. En daar heb ik wel respect voor.
Nu moet ie nog braaf als 'n hondje achter ons aan gaan lopen maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Ook rijtechnisch heb ik zelf al veel van hem geleerd, en ik heb ook veel over mijn eigen merrie geleerd!

Citaat:Ik ben het met francis eens... van alleen de hemel in prijzen kom je niet verder... piggeljay heeft slechte ervaringen met willem en dat verteld ze aan iedereen hier op bokt om die mensen te behoeden voor een zelfde fout. natuurlijk zal hij ook goede dingen doen.. daar zal ik niets over zeggen. Maar ik heb met eigen ogen gezien wat er met paarden gebeurt is toen willem met ze klaar was. Gelukkig heeft piggeljay nu andere trainers, bij 1 daarvan zou ik mijn pony ook zonder morren afgeven. De anderen ken ik niet zo goed. Ik zal nu ook wel weer een hele lading over me heen krijgen maar wou dit toch even zeggen. Piggeljay zal namelijk niet zomaar iemand afkeuren.
Monsje schreef:Mijn paardjes staan op de manege waar Shotime getraind wordt..is voor mij moeilijk voor te stellen dat Shotime een gevaarlijk paard was.. Willem gaat idd heel leuk met hem om.. Shotime heeft idd wel wat weg van een hondje.
Ik was vorige week zelf met Snow(die donkere schimmel AVS) aan het trainen/spelen toen Willem met Shotime aan het "werk" was.
Ik zelf heb Snow laten inrijden/doorrijden door Aaltsje Visser, dit is me heel goed bevallen..ook als ik nu tegen "problemen" aanloop kan ik bij Aaltsje en/of Willem terecht.
Shotime schreef:Citaat:Ik ben het met francis eens... van alleen de hemel in prijzen kom je niet verder... piggeljay heeft slechte ervaringen met willem en dat verteld ze aan iedereen hier op bokt om die mensen te behoeden voor een zelfde fout. natuurlijk zal hij ook goede dingen doen.. daar zal ik niets over zeggen. Maar ik heb met eigen ogen gezien wat er met paarden gebeurt is toen willem met ze klaar was. Gelukkig heeft piggeljay nu andere trainers, bij 1 daarvan zou ik mijn pony ook zonder morren afgeven. De anderen ken ik niet zo goed. Ik zal nu ook wel weer een hele lading over me heen krijgen maar wou dit toch even zeggen. Piggeljay zal namelijk niet zomaar iemand afkeuren.
Nee, van alleen de hemel inprijzen kom je inderdaad niet verder, maar ik heb het idee dat het in het geval van
piggeljay/willem de discussie niet zozeer over het trainen van de paarden gaat. Want waarom laat je iemand 5 jaar
lang je paarden trainen als je vind dat diegene slecht werk aflevert? Dan vind ik persoonlijk dat het je wel
veel tijd heeft gekost om daar achter te komen... Maargoed, wie ben ik, ik ken de situatie niet en ook piggeljay ken
ik niet persoonlijk. Dit is gewoon wat ik me op zo'n moment afvraag...Monsje schreef:Mijn paardjes staan op de manege waar Shotime getraind wordt..is voor mij moeilijk voor te stellen dat Shotime een gevaarlijk paard was.. Willem gaat idd heel leuk met hem om.. Shotime heeft idd wel wat weg van een hondje.
Ik was vorige week zelf met Snow(die donkere schimmel AVS) aan het trainen/spelen toen Willem met Shotime aan het "werk" was.
Ik zelf heb Snow laten inrijden/doorrijden door Aaltsje Visser, dit is me heel goed bevallen..ook als ik nu tegen "problemen" aanloop kan ik bij Aaltsje en/of Willem terecht.
Hij was ook niet echt gevaarlijk, al werd dat door sommigen wel beweerd, maar het is zeker ook geen makkelijk
paard, dat niet altijd even goed uitkijkt waar zijn lijf heengaat ten opzichte van jou![]()
En even off-topic: Heb naar de foto's in je profiel gekeken, mooie paardjes! Volgende keer even goed opletten
als ik weer bij Shotime op bezoek ga

Natural_K schreef:Soms komt het gevolg van een slechte training pas later naar boven.. zoals bij die paarden is gebeurt.
Ik zal er nu niet verder over doorgaan.