[WN] Welke trainer heeft jou paard ingereden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re: Welke trainer heeft jou paard ingereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:53

Tja, vind zelf dus ook dat ook negatieve ervaringen (uiteraard uit eerste hand) geplaatst zouden moeten worden.. Heb zelf nu een akkefietje, niet met trainer maar op ander vlak en krijg nu via PB informatie die ik liever vantevoren geweten had... dat had me een boel ellende en geld bespaard.
Door alleen maar het positieve te plaatsen en negatieve achterwege te laten krijg je gewoon geen eerlijk beeld en da's nou net waar je je beslissing op wilt baseren... toch? Als je je woorden een beetje zorgvuldig kiest en je aan de feiten houdt zonder emotioneel te worden, moet het mogelijk zijn om op een fatsoenlijke manier je ervaringen, positief of negatief, te verwoorden.

Ik heb mijn paard dus zelf, met behulp van een goede vriendin die ik blindelings met mijn paard vertrouw, zadelmak gemaakt.
Trainers... Alleen Chris (maar die maakt niet zadel mak geloof ik), Mireille en Jos/Roel zouden een paard van mij in handen krijgen, als ik het zou laten doen.
Wat Willem betreft.. .Ik heb jaren les van hem gehad, heb veel van hem geleerd, maar ook veel van hoe ik het niet wil. 't Is een beste kerel, hij zou alleen iets meer naar z'n eigen woorden moeten luisteren. Iets weten en vertellen en iets zelf ook doen, dat zijn twee heel verschillende dingen. Wat ik van hem gezien heb (thuis én op wedstrijd) is in ieder geval voldoende om geen paard bij hem neer te willen zetten.

Ik lees hier veel lofbetuigingen over hoe leuk en aardig mensen zijn, hoe goed ze het op wedstrijden doen enz., ik denk dat dat er totaal niet toe doet als het om je paard in training zetten gaat, zéker als het om zadelmak maken gaat. Die trainer hoeft niet aardig tegen mij te doen, ik heb liever dat hij/zij aardig tegen m'n paard is en eerlijk tegen over mij. Aardig en eerlijk gaan nl. niet altijd samen...Ik heb liever dat die persoon lekker met mijn paardje bezig is dan dat hij/zij gezellig met mij aan de bar hangt.

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:59

Gedeeltelijk vind ik dat je wel gelijk hebt Francis, maar mensen kunnen ook veranderen. Ik ken Willem pas een half
jaar ofzo, en wat ik van hem gezien heb bevalt me wel. Ik ken mijn paarden en ik weet dat ze het niet zouden
pikken als iemand hen iets met geweld probeerde op te dringen. Shotime is heel slim en kon best wel eens eng
overkomen, hij is nergens bang van maar tegelijkertijd vertrouwd ie niks, rare combinatie eigenlijk Clown Ik heb best
veel mensen gevraagd maar bij het zien van een bepaalde foto zeiden ze (bijna) allemaal dat ze hun leven daarvoor
niet wilden riskeren... Daar zie je dan ook het verschil, tuurlijk, het is makkelijk jezelf trainer te noemen als je alleen
maar van die makke paardjes inrijdt met makkelijke karakters, daar kun je ook gewoon aardig tegen blijven. Wat
niet wil zeggen dat ik bijv. geweldig fan ben van de rijstijl van Ton de Rooy, maar hij doet het wel, op die paarden
klimmen die je elk moment zo door het plafond 30 meter de lucht in kunnen schoppen. waar dus 95% van bokt
nog niet eens naar zou durven kijken...
En nu wil ik niet zeggen dat al de trainers die hier genoemd worden niks waard zijn, integendeel, de meeste ken ik
niet persoonlijk en trainers moeten ook bij mens/paard combinaties passen, maar sommige trainers worden ook
gewoon te snel slecht afgetekend.

En Willem heeft het in ons geval wel mooi voor elkaar gekregen, een paard ("moordmachine") waar de meesten al
van aan het uittellen waren hoeveel frikandellen je eruit kon krijgen omdat ie als levensgevaarlijk afgestempeld
werd loopt nu braaf als een hondje achter genoemde persoon aan. En daar heb ik wel respect voor.
Nu moet ie nog braaf als 'n hondje achter ons aan gaan lopen maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Ook rijtechnisch heb ik zelf al veel van hem geleerd, en ik heb ook veel over mijn eigen merrie geleerd!

Daarbij denk ik dat een goede trainer helemaal geen tijd en zin heeft om hier uitgebreid te antwoorden.
Je weet op bokt niet meer wat je wel en niet kan geloven en moddergooien heeft hier de hoogste prioriteit lijkt wel
Kom hier ook niet echt voor de gezelligheid, dan ga ik wel ergens anders heen.
En ik moet zeggen dat ik het ook nog steeds niet snap dat er hier mensen zijn, die hun drukke paardenleven
kunnen combineren met de halve dag rondhangen op bokt...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:52

Oh, ben het zeker met je eens dat mensen veranderen en zeg ook zeker niet dat Willem niet zijn goede kanten heeft.
Overigens, als ik zeg dat ik mijn paard er niet wil neer zetten (bij Willem of welke andere trainer dan ook) dan heeft dat láng niet altijd met rijstijl te maken.. Er zijn ook wel trainers waarvan ik de rijstijl op zich nog wel te pruimen vind, maar die bijv. qua afspraken maken gewoon niet te vertrouwen zijn, of qua algemene paardenomgang of weet ik veel wat.. de beslissing om je paard ergens neer te zetten houdt meer in dan alleen 'hoe rijdt de persoon'. Ik hecht veel waarde aan algehele verzorging van een paard... hoe en wat krijgt hij te eten, hoe en hoevaak/hoe goed worden de stallen gedaan, komt mijn paard buiten de training om naar buiten enz. enz... Ook dat zijn dingen die bepalen of je een paard ergens in training zet. En dan kan een ruiter nog zo goed zijn, als mijn paard bij die persoon de hele dag op stal staat buiten dat halve uurtje/uurtje training om, of hij krijgt niet het voer dat ik wil dat hij krijgt, dan gaat m'n paard er toch echt niet heen... dan laat ik die trainer wel 1 keer per week bij mij komen, óf ik zoek iemand die wél aan mijn voorwaarden voldoet. Da's dus ook gelijk de rede dat ik het zelf heb gedaan... Qua verzorging moet er bijna altijd flink wat water bij de wijn als je't gewend bent zelf te doen en dat vind ik dan weer niet acceptabel. Dan gaat het trainen maar wat langzamer...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:08

Oh ja, al lezend komt er nog een adresje bij.. Barry en Mehlika. Heb met Fly bij Barry getrained en kan niet anders zeggen dan dat dat top ging.. zat vast qua overschakelen op 1 hand en Barry's manier klikte zo goed dat Fly in 1 les op 1 hand liep.

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:24

En daar geef ik je ook gelijk in.
Maar dan heeft het dus eigenlijk niet alleen meer met trainers en training te maken, maar ook met staleigenaren
en het management daarvan. En daar kun je dus pas echt over oordelen lijkt mij, al je er zelf dagelijks komt...
En daar hebben de meesten van ons dus weer net geen tijd voor. Het is dus gewoon moeilijk Knipoog
Goed zolang mijn knollies er goed uitzien en mooi in de vacht zitten, de stallen schoon en fris zijn, en als ie dan ook
nog lekker buiten staat als we op bezoek komen dan heb ik er aardig vertrouwen in!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:31

Ja!!! Jos en Roel van Dijk zijn ook een super stel om je paard naar toe te brengen Ja
Die doen alles in rust en geven een paard de tijd om te ontwikkelen.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:35

vera schreef:
Ja!!! Jos en Roel van Dijk zijn ook een super stel om je paard naar toe te brengen Ja
Die doen alles in rust en geven een paard de tijd om te ontwikkelen.
helemaal mee eens!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:43

Bloos Bloos Bloos dank jullie wel

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:25

Ere wie ere toekomt....

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 23:24

Allemaal bedankt voor jullie reacties, wel jammer dat er sommige mensen zijn die toch even hun Misselijk moeten spuien over bepaalde trainers.

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 08:18

Ik ben het met francis eens... van alleen de hemel in prijzen kom je niet verder... piggeljay heeft slechte ervaringen met willem en dat verteld ze aan iedereen hier op bokt om die mensen te behoeden voor een zelfde fout. natuurlijk zal hij ook goede dingen doen.. daar zal ik niets over zeggen. Maar ik heb met eigen ogen gezien wat er met paarden gebeurt is toen willem met ze klaar was. Gelukkig heeft piggeljay nu andere trainers, bij 1 daarvan zou ik mijn pony ook zonder morren afgeven. De anderen ken ik niet zo goed. Ik zal nu ook wel weer een hele lading over me heen krijgen maar wou dit toch even zeggen. Piggeljay zal namelijk niet zomaar iemand afkeuren.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 10:34

Mehlika!!!

Zij neemt de tijd die het nodig heeft. Kijkt naar het paard en is inventief, rustig, beheerst, vriendelijk, maar consequent.
En ze komt aan huis!

Kortom, een aanrader.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:03

Maar lieve mensen, daar gaat dit topic toch helemaal niet over. Dan kunnen jullie dat toch ook op een andere manier ventileren als jullie dat zo graag kwijt willen, open bijvoorbeeld zelf een topic met de titel "Welke trainer laat je jouw paard NIET inrijden?". De TS geeft nog aan dat dit topic daar niet over gaat.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:15

Klopt...
niet zo mooi van ons...

Laten we vrolijk verder gaan.
Weet iemand ook welke trainers de trapperranch heeft?

Monsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:40

Shotime schreef:
En Willem heeft het in ons geval wel mooi voor elkaar gekregen, een paard ("moordmachine") waar de meesten al
van aan het uittellen waren hoeveel frikandellen je eruit kon krijgen omdat ie als levensgevaarlijk afgestempeld
werd loopt nu braaf als een hondje achter genoemde persoon aan. En daar heb ik wel respect voor.
Nu moet ie nog braaf als 'n hondje achter ons aan gaan lopen maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Ook rijtechnisch heb ik zelf al veel van hem geleerd, en ik heb ook veel over mijn eigen merrie geleerd!

Mijn paardjes staan op de manege waar Shotime getraind wordt..is voor mij moeilijk voor te stellen dat Shotime een gevaarlijk paard was.. Willem gaat idd heel leuk met hem om.. Shotime heeft idd wel wat weg van een hondje.
Ik was vorige week zelf met Snow(die donkere schimmel AVS) aan het trainen/spelen toen Willem met Shotime aan het "werk" was.

Ik zelf heb Snow laten inrijden/doorrijden door Aaltsje Visser, dit is me heel goed bevallen..ook als ik nu tegen "problemen" aanloop kan ik bij Aaltsje en/of Willem terecht. Haha!

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:02

Ik heb jim gekocht van jos en roel al beleerd en zelfs al met roel op wedstrijd geweest heb jim nu alweer 3 jaar. Het is mij prima zo bevallen.

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:36

Citaat:
Ik ben het met francis eens... van alleen de hemel in prijzen kom je niet verder... piggeljay heeft slechte ervaringen met willem en dat verteld ze aan iedereen hier op bokt om die mensen te behoeden voor een zelfde fout. natuurlijk zal hij ook goede dingen doen.. daar zal ik niets over zeggen. Maar ik heb met eigen ogen gezien wat er met paarden gebeurt is toen willem met ze klaar was. Gelukkig heeft piggeljay nu andere trainers, bij 1 daarvan zou ik mijn pony ook zonder morren afgeven. De anderen ken ik niet zo goed. Ik zal nu ook wel weer een hele lading over me heen krijgen maar wou dit toch even zeggen. Piggeljay zal namelijk niet zomaar iemand afkeuren.

Nee, van alleen de hemel inprijzen kom je inderdaad niet verder, maar ik heb het idee dat het in het geval van
piggeljay/willem de discussie niet zozeer over het trainen van de paarden gaat. Want waarom laat je iemand 5 jaar
lang je paarden trainen als je vind dat diegene slecht werk aflevert? Dan vind ik persoonlijk dat het je wel
veel tijd heeft gekost om daar achter te komen... Maargoed, wie ben ik, ik ken de situatie niet en ook piggeljay ken
ik niet persoonlijk. Dit is gewoon wat ik me op zo'n moment afvraag...

Monsje schreef:
Mijn paardjes staan op de manege waar Shotime getraind wordt..is voor mij moeilijk voor te stellen dat Shotime een gevaarlijk paard was.. Willem gaat idd heel leuk met hem om.. Shotime heeft idd wel wat weg van een hondje.
Ik was vorige week zelf met Snow(die donkere schimmel AVS) aan het trainen/spelen toen Willem met Shotime aan het "werk" was.

Ik zelf heb Snow laten inrijden/doorrijden door Aaltsje Visser, dit is me heel goed bevallen..ook als ik nu tegen "problemen" aanloop kan ik bij Aaltsje en/of Willem terecht. Haha!

Hij was ook niet echt gevaarlijk, al werd dat door sommigen wel beweerd, maar het is zeker ook geen makkelijk
paard, dat niet altijd even goed uitkijkt waar zijn lijf heengaat ten opzichte van jou Clown
En even off-topic: Heb naar de foto's in je profiel gekeken, mooie paardjes! Volgende keer even goed opletten
als ik weer bij Shotime op bezoek ga Knipoog

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:19

OK dan! Mijn absolute topper is en blijft : Jan Pieter Koopman OK dan!

De rust en het vertrouwen dat hij uitstraalt heb ik bij nog bij geen enkele andere trainer mogen ervaren.
Mocht ik in de toekomst meer paarden hebben om in te rijden dan zou ik ze zeker weer bij hem brengen.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:23

mijn Quarter is ingereden bij de BlacksRanch. toen ik hem ging kopen was ik daar en heb ik veel hulp gehad zowel met mijn paard als met andere paarden beleren, rijden ik heb echt super veel geleerd van Ruth Swart! en ik had les van Silvia schoenmaker ook heel veel van geleerd vooral met Dana daar ben ik dankzij haar toch ver mee gekomen, ik ga ook zo nu en dan naar fred Thorton en daar leer ik nu weer veel.

iljaspies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:28

Heb ik zelf gedaan o.b.v. Josien van de Poel.

kan nu helaas een half jaar niet rijden dus ben ik zelf aan het twijfelen of naar de stal van Josien van de Poel (1 uur rijden) of Marijke de Jong (1/2 rijden)

waarom ik het op deze manier heb gedaan? ik wilde haar niet uit handen geven omdat ik NH doe en op deze paardvriendelijke manier trainen er nog maar weinig. Ik wilde graag ook dat mijn paard naar mijn aanwijzing luisterd zoals ik ze doorgeef en niet zoals iemand anders ze aan het paard heeft gegeven.

Succes met je beslissing

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 18:33

Shotime schreef:
Citaat:

Nee, van alleen de hemel inprijzen kom je inderdaad niet verder, maar ik heb het idee dat het in het geval van
piggeljay/willem de discussie niet zozeer over het trainen van de paarden gaat. Want waarom laat je iemand 5 jaar
lang je paarden trainen als je vind dat diegene slecht werk aflevert? Dan vind ik persoonlijk dat het je wel
veel tijd heeft gekost om daar achter te komen... Maargoed, wie ben ik, ik ken de situatie niet en ook piggeljay ken
ik niet persoonlijk. Dit is gewoon wat ik me op zo'n moment afvraag...

Monsje schreef:

Hij was ook niet echt gevaarlijk, al werd dat door sommigen wel beweerd, maar het is zeker ook geen makkelijk
paard, dat niet altijd even goed uitkijkt waar zijn lijf heengaat ten opzichte van jou Clown
En even off-topic: Heb naar de foto's in je profiel gekeken, mooie paardjes! Volgende keer even goed opletten
als ik weer bij Shotime op bezoek ga Knipoog

Soms komt het gevolg van een slechte training pas later naar boven.. zoals bij die paarden is gebeurt.

Ik zal er nu niet verder over doorgaan.

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:11

Ik kan het niet laten om ook maar even te reageren Haha!

Maar als ik het over moest doen deed ik het precies het zelfde zoals ik het nu heb gedaan!
Jolene heb ik ingereden samen met Barry Schuurman!
Deze inrijd periode is dan ook helemaal in overleg gegaan en naar alle tevredenheid! OK dan!
(ik heb nog steeds les van hem en dat bevalt me prima)

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 15:23

Natural_K schreef:
Soms komt het gevolg van een slechte training pas later naar boven.. zoals bij die paarden is gebeurt.

Ik zal er nu niet verder over doorgaan.

Je wilt er misschien niet verder over doorgaan maar geeft mij toch weer een aanleiding om met vragen te komen Knipoog

Idd, soms komen de gevolgen van een slechte training pas later naar boven, maar of ze pas na 5 jaar aan de
oppervlakte komen? dat lijkt mij wel erg lang... Dan heb ik het over rijtechnisch, lichamelijk kan natuurlijk wel,
maar daar kan alleen een dierenarts of ander specialist op gebied van de anatomie van het paard dan echt iets
over zeggen. En mocht het lichamelijk zijn dan is het naar mijn mening niet veranwoord van de eigenaar om met
deze paarden nu toch wedstrijden te starten, dus neem ik hier even aan dat het niet lichamelijk is...

Ook zeg je dat je eigen ogen hebt gezien wat er met paarden gebeurt is toen willem met ze klaar was, wat was
er dan met ze? En heb je Willem dan ook echt op deze paarden zien rijden? Zo niet, dan ken je zijn rijstijl
waarschijnlijk ook niet, en hoe weet je dan dat Willem dit ook daadwerkelijk heeft aangericht?

Daar ben ik wel nieuwsgierig naar dan, geen aanval dus maar interesse. Als jullie dan toch je negatieve ervaring
kwijt willen hier om anderen voor dezelfde fout te behoeden en daarbij zijn naam noemen wil ik ook precies weten
waar jullie ontevreden over waren in zijn training. Mag ook per pb. Heb nog steeds vol vertrouwen in Willem hoor,
maar wil wel weten wat me te wachten staat over 5 jaar Clown

Ik weet het, blijf wel lang hier over doorgaan, maar het gaat nog steeds over training en redelijk on-topic volgens mij.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 15:32

Ikke zelf tis mijn hobby geworden inmiddels Tong uitsteken

Groetjes

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 15:34

kan dat niet per pb dan...?
Het gaat over trainingen maar niet over wat de TS vroeg, namelijk welke trainer jouw paard heeft ingereden....
Open anders een ander topic Knipoog