Waratje schreef:Of doen westernruiters nooit iets zomaar voor de leut, soms? Wel toch?![]()
Nooouuuuu t is wel een heel serieuze sport hoor

Of bedoelde je 'teut'? Want dan...eh...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Waratje schreef:Of doen westernruiters nooit iets zomaar voor de leut, soms? Wel toch?![]()

CJvR schreef:
Overigens i.p.v de knop op het wn zadel, kun je aan een engels zadel voor een riempje maken, waar je je aan vastgrijpen kunt in geval van nood![]()
, de ringetjes hiervoor zitten er meestal al standaard op.
Steaming schreef:CJvR schreef:
Overigens i.p.v de knop op het wn zadel, kun je aan een engels zadel voor een riempje maken, waar je je aan vastgrijpen kunt in geval van nood![]()
, de ringetjes hiervoor zitten er meestal al standaard op.
Ja je kunt er natuurlijk ook een touw aan vast knopen en proberen of je ook aan roping kunt doen met je dressuur zadel
CJvR schreef:Steaming: foei![]()
![]()
![]()
![]()
Ineke P: je zou ook nog kunnen kiezen voor een valhelm en daarbij nog een bodyprotector.![]()
Citaat:Ik denk ook niet voor het paard. Heeft te maken met de stand van je bekken bij een goede stop en de stand van je bekken in verschillende type zadels.
En in het gure jaargetijde nog wat extra warmte.

Citaat:Naar mijn heel bescheiden mening maakt dat zadel voor het paard niks uit in een stop. Stand van het bekken? Die moet je aanpassen aan de beweging van het paard. Of heb je geleerd met de meetlat en een mal de juiste stand van je bekken je paard een "goede" stop te laten maken.
storrum schreef:Bij western rijden (uitgezonderd hunterclasses) gebruik je nu eenmaal een westernzadel. Waarom zou je dat willen veranderen? Is dat zinvol?
Citaat:omdat westernzadels waardeloos zijn onder mijn kont
Roos1 schreef:Citaat:omdat westernzadels waardeloos zijn onder mijn kont
Of heb je tot nu toe waardeloze westernzadels onder je kont?
ikke schreef:Nou gewoon, omdat westernzadels waardeloos zijn onder mijn kont

ikke schreef:En voor het geval je er aanstoot aan neemt, ik rijd mijn Quarter met een dressuurzadel........