Broncoyboy schreef:Van foto,s is moeilijk wat te zeggen, is een momentopname. maar met twee handen op shanks rijden is niet goed, ook niet nodig. We rijden met onze zit, benen en dan pas met de handen. Er is nog niet over de polosport geschreven mensen???? Gelukkig dat we als publiek niet de graspollen (zandbak) van teampenners hoeven aan te stampen.
Ik rij mijn paard met een shank op 2 handen
Wat ze met haar eigen paarden doet moet ze uiteraard zelf weten maar ik wil wel even benadrukken dat ze bepaald geen goede vertegenwoordigster is van “De Teampenners” in het algemeen en de DTA in het bijzonder!!!
). Ik zie het als een soort verzekering; iets achter de hand hebben. Mensen die altijd zonder cap rijden omdat hun paard nóóit gek doet/bokt/vlucht (waaronder ikzelf
Gek genoeg (of niet?) is het mijn ervaring dat als je eens zo’n structurele sterrenkijker (het paard dan he) tegen komt deze (vrijwel altijd) nog nooit een martingaal van dichtbij heeft gezien. Wat niet wil zeggen dat alle paarden die zonder martingaal gereden worden allemaal sterrenkijkers zijn natuurlijk, de kennis en kunde van de ruiter heeft natuurlijk ook z'n invloed. Maar toch…
Als wij dan zeggen dat ze een andere moet hebben wordt ze af en toe nogal pissig...

(hoewel ik het met de rijtechnische kant inzake sterrenkijkers niet geheel eens ben, maar dat is een andere discussie
)
Geeft niks, lets agree to disagree anders wordt het zo laat vanacht
vraagje tussendoor, als je paard zou bijten, , zou je dan wel met een neusriem met een shank mogen rijden?