Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Francis schreef:Denk ook niet dat de problemen zo zeer bij Jurgen liggen of bij Holstud, maar meer bij het hele registratie systeem.
Citaat:Wat dat betreft heb ik ook zeker geen commentaar op Jurgen. Hij was degene die bereid was voor normaal geld een duplicaat te maken, terwijl dat bij de KNHS dus niet eens kon.
Francis schreef:Ik heb twee weken geleden 30 euro afgerekend voor een duplicaat waar ik bij KNHS 180 voor had moeten betalen als ze het wel hadden willen doen (en dan had ik nog niet alle info d'r in gehad die ik nu wel heb, zoals afstamming van Dot).

Azhari schreef:Schetsen is in Nederland niet verplicht, maar het is wel verplicht als je de grens over gaat.
) en dat het schetsen voor export nu ook gewoon in't paspoort gebeurt. Maar dus wel alleen bij export. Francis schreef:Nee Ranna, da's niet waar, da's alleen op Europees niveau verplicht bij uitvoeren van een paard. Dus zolang je binnen Nederland blijft hoeft je paard NIET geschetst.
Sterker nog... als je naar Duitsland gaat voor een Westernwedstrijd hoeft het officieel ook niet. Inschetsen gebeurt normaal nl. alleen in een officieel FEI paspoort, wat je nodig hebt als je FEI goedgekeurde wedstrijden wilt rijden.
Francis schreef:Nah, dan is alle info die daar over op internet te vinden is fout, ook officiële, want overal wordt vermeld dat alleen bij export geschetst moet worden.
Twee jaar terug nog aan alle kanten geïnformeerd voor ik 't liet doen en dat is wat je óveral te horen krijgt.
Dus als niemand 't weet, ook officiele instanties niet, dan zal 't ook wel niet zo'n drama zijn als je't niet hebt. Toch geen hond die't controleert (ze weten 't nl. niet).
Maar goed... werd tijdens dat gesprek ook gezegd of't inderdaad afgeschaft gaat worden? Zou idd wel prettig zijn.. Paints schetsen is een tijdrovend (en daarmee vaak kostbaar) klusje.
als je begrijpt wat ik bedoel.
Citaat:Ik ben nog in overleg, maar wat de levensnummers betreft zit het als volgt zit.
De eerste 3 cijfers van een levensnummer, moeten de code van Nederland aangeven, 528.
De volgende 3 cijfers van een levensnummer, moeten de code van het stamboek aangeven, dat is 002 voor de NQHA en 015 voor het Fjordenpaardenstamboek.
Wat we zien is dat de levensnummers in het paspoort de code van de NQHA hebben en die op de website 015.
Je hoort nog van me.