[WN] Ima Tracy Fox

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marchien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:06

en het enige wat vlieger nog heeft is daimond die hadden ze ook in die tijd gehaald in amerika. en vlieger heeft een ijslander die heeft hij overgekocht van lady alvarado.

yenopi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:34

Desperados Daphne staat inderdaad nog in zeyen , net als Headline en Sugar ! Daffie was altijd mijn favoriet , maar ik heb haar net als de manege al enige jaren geleden verlaten !

Thessa ; ik kan me nog herinneren dat Bonnie na Tim nog een veulen heeft gehad ... volgens mij heette die Bonnie 's Gift .
Ik weet niet of dat wel de echte naam is geworden uiteindelijk .
Maar of ze daarna nog een heeft gehad weet ik niet meer ......

Leuk om die foto 's van Bonnie te zien Mieke !
Leuk om weer wat herinneringen op te halen over Puzta/Rosworld .

marchien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:12

ik ben nog even met iemand aan het praten geweest en oude herinneringen ophalen over zeyen.
en we zaten te praten over tracy en kwamen er nog achter dat er ook een veulen van tracy was bij daimand en volgens ons is die geboren in 1997 maar er is in dat jaar zoveel gebeurt dat ik die vergeten was.
en volgens zoals wij het kunnen herinneren was het een bucskin.
dus conclusie er lopen een heleboel veulens rond van tracy en zijn er ook genoeg die niet geregistreerd zijn.

marchien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:13

het moet daimond zijn.

marchien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:17

@ crazycactus zijn het mischien cor en dorien ik weet namelijk dat die ooit twee tracyafstammelingen hebben gekocht.
maar hoe ze verder van achternaam heten weet ik niet alleen dat ze vroeger in zeyen hebben gereden.

Uriah

Re: Ima Tracy Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:45

er was ook nog beauty pearls die is volgensmij ook nog op rosworld

Broncoyboy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:10

hallo bokkers, de schoonmoeder van peppysan heeft nog een afstamming van een merrie van de hr. Vlieger. haar naam was susie silver ,, wie heeft deze merrie gekent ????

Christa1975

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 21:27

Susie Silver......als het DE Susie is die ik denk dat het is...JA dan ken ik haar.
Zij was het paard van meneer Vlieger zelf. Niemand anders reed daarop..... Een hele lieve merrie kan ik me herrinneren.
Zij stond volgens mij op een oude folder van de Puszta.

Christa1975

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 21:32

Vergeet helemaal te vragen......weet je de naam van de afstammeling???

Broncoyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 08:13

wat leuk dat je deze merrie gekent hebt, de dochter van susie heet Hank s silver queen en daar de dochter van en die is van de fam. Bouwmeester heet casey little lady, en daar lopen veel toppers van rond. het paard waarover het gaat heet Rainy lady santeebar. dit is een super lief en werkwillig paard, en erg mooi. groetjes :

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:58

Hank S Silver Queen is/was toch ook van de bouwmeesters??? Lady ken ik ook wel en ook een paar kinderen van Lady.

Christa1975

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 13:08

Dan weet ik het denk al......Hank s Silver Queen is een dochter van King Hank en Susie Silver.
Beide waren van meneer Vlieger.
King Hank was zo gek als een deur...daar reed niemand meer op de laatste jaren. Heel veel mensen waren ook bang voor hem. Mijn favorier was het ook niet.
Daarintegen was Susie een snoepie.

Heb je een foto van de nakomelingen?
Hank S moet haast wel bruin zijn zoals beide ouders...

Ga volgende week maar eens in de foto boeken bij mijn ouders spitten. Daar moeten voor jullie hele leuke foto's bijzitten.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:24

Hank S Silver Queen is wel heel donker idd. Op stal heet ze delight dacht ik. Maar of ze bruin is of chestnut weet ik niet meer helemaal zeker.

Broncoyboy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:21

typ ik een heel bericht, bevat het te weing karakters, wat is dit???

Broncoyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:59

granny gaat het weer proberen,sromme fout gemaakt, ja ik ben nog uit de tijd van de schriftjes en de kaartenbakjes. niet lachen c.c. ik weet waar je woont. King Hank j.r. is gefokt door george Coverdale uit Campbellville in ontario, Canada,hij is in de jaren 70 naar duitsland gekomen, het was een chestnut , goed gebouwd, en rastypisch quarter. dan volgt een heel verhaal over de afstamming, die terug gaat naar king p. 234. Maar over de hengst wordt gezecht , dat hij zeer braaf was , hij ging met buitenritten met de merries mee , alsof hij niet wist dat hij een hengst was. hij was in duitsland z"on beetje de grondlegger van alle quarterhorses in het begin van de opkomende westernsport daar.Hij heeft veel goede nakomenlingen, het is jammer dat de hengst in handen is geweest van mensen, die hem niet in de sport hebben uitgebracht,maar zijn nakomenlingen presteren goed. Hij had dus een rustig, goedmoedig karakter, het was een arbeidstype. onder het zadel was hij eerder sloom, maar hij was ook nooit echt getraint geweest. dit heb ik over king hank j.r. gelezen dus Rainy lady santeebar is ook een chestnut, maar haar vader is weer Teedona step ook een chestnut, als dit de zelfde hengst is ,wat iser dan gebeurd of is het een ander mischien. die king van de puszta ranch

JLO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:42

bedankt iedereen voor de leuke reakties op mijn post op de vorige pag.Ik heb het een beetje druk gehad de afgelopen week vandaar dat ik wat laat reageer. Bonny heeft ons de afgelopen tijd aardig bezig gehouden met als resultaat dat ze gisteravond de trotse moeder is geworden van een prachtig merrieveulen. Voor foto's, zie het topic, Dance is geboren op western fokkerij.Ik zou het leuk vinden als iemand een foto van bonny's vader puzsta's refund voor mij zou kunnen vinden. Verder is natuurlijk info. over zijn karakter ect. van harte welkom. Uriah zoals eliza al zei heeft bonny ook bij mijn weten in ieder geval twee eerdere veulens gehad, tim's first lady en volgens mij ook nog een hengstveulen die ze op rosworld dagobert noemden. Ik heb nog wel wat foto's van bonny maar die plaats ik even een andere keer als je het niet erg vind. Over het verhaal dat Bonny als veulen door het draad zou zijn gegaan,heb ik het even gehad met Lars Haddes. Volgens hem gaat het hier om een ander bont veulen, nl. sunny de moeder van headline. Ik vond het ook al vreemd. want er is bij bonny echt helemaal niets van te zien.

Christa1975

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 14:02

KH jr kan best in de jaren 70 naar Duitsland zijn gegaan, maar wat is er toen met hem gebeurd?
Weet je wie de eigenaren zijn geweest na de Duitsland periode?

Ik weet namelijk bijna zeker dat in de periode dat Susie bij meneer Vlieger was er geen paarden van "buiten" de Puszta een paard op de Puszta dekte.....
Het paard wat meneer Vlieger had...King Hank, kan best in de begin jaren een lieve hengst zijn geweest. Ik kan me dat niet zo goed meer herrinneren...zal het eens aan mijn ouders vragen...misschien dat die het nog weten.

In welk jaar is Hank S Silver geboren...eigenlijk?

JLO...gefeliciteerd met het veulen!!!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 14:12

@broncoyboy... ik lach je niet uit.. alleen maar toe

Broncoyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 14:26

nee, king hank j.r. kwam uit canada, naar duitsland verkocht in waarschijnlijk 1970, precies wordt dit niet verteld,is van verschillende eigennaren en verhuurd aan o.a. Hardy Oelke geweest. toen aan de hr. Vlieger verkocht , die er zijn eigen merries mee liet dekken. maar ik denk dat je dan bij de aqha moet kijken wanneer hij was geboren , dat weet ik niet , was dutch refund niet een paint ?? Dan heb ik daar ook nog een paard van gehad,een half ijslander en half Dutch refund

hallow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:49

JLO schreef:
bedankt iedereen voor de leuke reakties op mijn post op de vorige pag.Ik heb het een beetje druk gehad de afgelopen week vandaar dat ik wat laat reageer. Bonny heeft ons de afgelopen tijd aardig bezig gehouden met als resultaat dat ze gisteravond de trotse moeder is geworden van een prachtig merrieveulen. Voor foto's, zie het topic, Dance is geboren op western fokkerij.Ik zou het leuk vinden als iemand een foto van bonny's vader puzsta's refund voor mij zou kunnen vinden. Verder is natuurlijk info. over zijn karakter ect. van harte welkom. Uriah zoals eliza al zei heeft bonny ook bij mijn weten in ieder geval twee eerdere veulens gehad, tim's first lady en volgens mij ook nog een hengstveulen die ze op rosworld dagobert noemden. Ik heb nog wel wat foto's van bonny maar die plaats ik even een andere keer als je het niet erg vind. Over het verhaal dat Bonny als veulen door het draad zou zijn gegaan,heb ik het even gehad met Lars Haddes. Volgens hem gaat het hier om een ander bont veulen, nl. sunny de moeder van headline. Ik vond het ook al vreemd. want er is bij bonny echt helemaal niets van te zien.

Hij heete inderdaad Dagobert.. helaas is hij er niet meer.
Hij had iets (een vergroeing geloof ik) in zijn achterbeen waardoor de keuze is gevallen hem naar de slacht te brengen.
Aaltsje was net een tijdje bezig hem in te rijden.
Dit is een foto van hem een paar week voordat hij naar de slacht gebracht werd
Afbeelding
Daphne staat inderdaad nog op rosworld.
Magriet is de gelukkige eigenaar van Jazz het veulen van Daphne en ???
Als iemand nog foto's wenst te krijgen van de paarden die overgebleven zijn op rosworld(aangezien er tamelijk veel verkocht zijn) kan hij/zij het mij altijd vragen.

Wij hebben nu nog op rosworld staan:
Barry,Blondy,Daphne,Headline,Sugar,Bojo en B.P

Mr.T,Minnick,Big boy,Cc en Malbeck zijn verkocht naar spanje.
Helaas hebben wij niets meer van ze gehoord vanwege de overname van de manege.

Dutchman en Arrow zijn ook naar de slacht gebracht.
Dit vanwege de nierproblemen van arrow en de aanhoudende kreupelheid van dutchman.
Ze zijn ruim 25 jaar geworden en we missen ze heel erg.

Black Lady, Rex en Princess staan nu geloof ik in Peize(ik kan me vergissen) bij een lesklant van Rosworld.

Mieke gefeliciteerd met het veulen van bonnie.
Bonnie was een aantal jaren geleden mijn lievelingspony.. zij heeft mij veel plezier in rijden gegeven.

Was Rianne ook bij de bevalling van bonnie?

Ik ben blij dat ik nog een beetje te weten ben gekomen over de Puszta Ranch, aangezien dat voor mijn westerntijd was.
Marjan had mij er wat over verteld nadat ik erachter gekomen was dat Mr.T nog een broer had en Rex een (half?) zus.
Ik heb ook wel over die Hank gehoord.. is dat de vader van Dutchman?

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:18

Uriah schreef:
er was ook nog beauty pearls die is volgensmij ook nog op rosworld

helemaal juist.. B.P staat nog op rosworld

Zelf heb ik de naam Tim's first lady een aantal keren horen vallen.
Was altijd wel nieuwsgierig hoe zij er dan uit zag.. en ben wel blij om haar nu eens een keer op foto's te zien

marchien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:56

black lady en princess staan bij elkaar in onnen een plaatsje vlakbij haren en rex staat daar ook niet ver weg. en volgens mij was hank ook de vader van dutchman, arrow en ook van tom.
tom is de vader van bojo.

hallow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:47

oke dan weet ik dat

Christa1975

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 10:57

Broncoyboy, Dan is de King Hank de vader van Haks Silver Queen en Susie Silver de moeder...kan dan niet anders.
King Hank was de laatste jaren zo, volgens mij is hij niet altijd zo geweest. Heb mijn ouders er eigenlijk nog niet over gesproken, die weten dat misschien nog wel.
Major Tom....schitterende quarter vond ik. Heeft ook voor de nodige nakomelingen op de Puszta gezorgd.

Refund was inderdaad een paint. Ik heb daar foto's van maar mijn scanner heeft het afgelopen weekend begeven......
Ik zoeken naar foto's en nu heb ik ze en dan kan ik er niks mee, MAAR Ze komen er aan.
Vrijdag ga ik op vakantie dus het zal erna worden.
Heb geen tijd meer om een nieuwe scanner te kopen.

Dutchman, Arrow, Princess.....jeetje dat zijn namen namen. Wat ik ook altijd een mooie merrie vond is Commance.
Bruin aan de voorkant en wit aan de achterkant.....een appaloosa. Heel apart om te zien vond ik.

Ga morgen naar mijn moeder zal kijke of ik dan nog wat foto's kan vinden. De temperatuur buiten laat het hoop ik toe om even op zolder te gaan zitten...hahahaha.

Nog meer paarden waar jullie foto's van zoeken????

groetjes allemaal.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:07

ik wil graag foto's van refund,TRACY! en ik denk het niet maar misschien ook van Tim. oh ja en black lady!