De spruitgroente van luzerne heet alfalfa en dat ziet er volgens Wikipedia zo uit:

Alfalfahooi, dat ik in de states heb gezien is heel grofgestengeld geurig hooi.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
sonita schreef:nee hoor, alleen en balk en een goed aantal ronde ronde palen, op baal maat.
wij doen ook hooi balen van rond de 600 kilo rollen.
8secondride schreef:iets anders:
Wanneer zit er nu te veel of juist weinig vet en eiwit in een zak brok?? wie kan mij dat aangeven in grammen (??)
Wat is gemiddeld???
Citaat:Vet zit er naar mijn mening altijd te weinig in onze nederlandse voedertjes. Ben nog geen voer tegen gekomen wat boven de 8% ofzo uit komt (Equisanum western heeft 8.15, Marstall Champion heeft 9.0) en wat mij betreft mag het tussen de 15 en 20 % liggen. Dit soort voeders zijn in de US wel te krijgen, hier helaas niet (maar daar is met een fles maiskiemolie dan wel weer wat aan te doen).
Mac schreef:I
Gaat er iemand voor de alfalfa uit deze discussie? Misschien dat ik "mee kan liften" al is mijn opslag niet onbeperkt (de echt grote balen kan ik niet kwijt op zolder)
Skuye schreef:eventuele linken naar interressante sites over voeding maar vooral ook het waarom, zijn ook welkom.
Mac schreef:Mooi grof-stengelig spul , he!Interessante discussie (zie 'm nu pas). Bedankt voor de foto van alfalfa JJ; ik had het nog nooit gezien.