[WN] Split Wijdewormer --> Pannenkoekpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anika

Re: 21-05-06, Wijdewormer, First Day Summer Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:08

Het enige wat zo jammer is en dat zie ik elke keer weer om me heen dat mensen elkaar het licht niet in de ogen gunnen!

De paarden sport heeft dit wel heel extreem!

Ik denk dat als we met zijn alle zo lekker doorgaan dat het voor een hoop mensen straks helemaal niet meer is dat ze plezier hebben!

Maar dat ze zich constant zorgen maken over wat men wel niet kan schrijven of zeggen! Of ze er nou wel of niet bij horen! En dat soort oliebol!

Nou dan zijn we lekker bezig met zijn alle dat zal de sport een hoop goed doen!

We zijn zo achter elkaars rug bezig de ene nog harder dan de ander! Kijk verdorie is naar jezelf.

Er zijn hier mensen die groote moeite hebben met het stuk wat Bea heeft geschreven. Heeft iemand contact met haar opgenomen!?!? Ik denk het niet.

Ook over NRHA wordt zeer duidelijk en scherp door haar geschreven maar er is er geen een die daar over loopt te zeuren op een forum.

Dit doet me gelijk denken aan het stuk wat ook in de quarter staat meer dan alleen reining heet dat stuk hoe dodelijk formus zijn voor de westernsport!

Ik denk dat Norman die de tekst heeft geschreven het bij het goede eind heeft!

Karolien

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:20

Voor mijn persoonlijk als Quater eigenaar, rening discipline starter vind ik het stuk vreemdgaan voor even, de druppel die de emmer doet overlopen, en heb besloten om het op te zeggen. Graag zal ik het woord pannenkoeken paarden willen veranderen in pannenkoeken journalistiek De kunst is natuurlijk om tussen de regels van alles en nog wat te laten doorlezen, en vind persoonlijk dat de redactie daar aardig in geslaagd is, om zich zeer laagdunkend uit te laten over wedstrijden die bij onze nationale vereniging gereden worden.
Vooral de tip die er wordt mee gegeven aan een ruiter dat je dan maar beter met een nul score de bak moet gaan uit komen vind ik zo;n stupide op geschreven tekst, omdat in mijn beleving dit juist een gegeven feit is, wat er eigelijk met dit geschreven artikel beweerd wordt.
Het niveau van de verschillende ruiter, discipline en ras, groepen, liggen dus in mijn beleving niet echt ver uit elkaar, maar goed daar kom je dus dan ook pas achter, als ruiters rijden waarvoor deze komen om te rijden, en ja, dat is niet om een nul score te rijden.
Over dit soort van niveau van journalistiek zal ik maar dan maar ook niet verder uitlaten, maar het sluit wel een beetje aan op de advertentie in een bekend hengsten blad, waar op een pagina te lezen is, dat je hem net gemist hebt, althans je ziet nog net een stukje staart van een paard wat in een sliding stop schijnt te zitten. Dit kan twee dingen betekenen, of de fotograaf had een verkeerd afgestelde sluitertijd op de camera ingesteld, of, na het vele malen proberen om er een mooi plaatje van te krijgen, er achter komen dat het onbegonnen werk was, daar er waarschijnlijk een ruiter op zat, die een nul rijden tot een kunst verheven had.
Rest mijn om respect te betuigen naar die ruiter die als advies gekregen heeft een nul score op dit soort van wedstrijden te rijden, om zonder enige schroom de strijd aan te gaan met de eventuele niet QPA’ers. Genante situatie had het inderdaad geweest wanneer deze willens en wetens tegen beter weten in, een nul score gedraaid had, terwijl je gewoon je eigen niveau op dit soort van wedstrijd kan meten, daar pannenkoeken paarden dus ook QPA’ers kunnen zijn.
Dus om maar uit een ander artikel iets aan te halen, Normans Opinie, die schrijft over forum schrijvers hoe volgende; deze vermeende experts doen de sport meer kwaad dan goed, maar helaas realiseren zij zich dit nauwelijks. Vraag mijn af hoe dit zich verhoud tegen over de zogenaamde echten experts dan, nu ik ook in het blad kan lezen, dat de redacteur een erkend NRHA jury geworden is? Dus laat ik als voorzitter van de Wran, mijn mond maar houden, maar als Peter Vet, mag ik ook mijn mening hierover hebben, toch?
Weet iemand hoeveel het kost om lid te worden van het blad, penny?

Peter Vet

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:26

anika schreef:
Dit doet me gelijk denken aan het stuk wat ook in de quarter staat meer dan alleen reining heet dat stuk hoe dodelijk formus zijn voor de westernsport!

Dus je mag je wel kritisch uitlaten in print maar daar niet op reageren op een forum

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:28

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:36

vera schreef:
anika schreef:

Dus je mag je wel kritisch uitlaten in print maar daar niet op reageren op een forum

Dat zeg ik niet dat het ene wel mag en het ander niet. Ik denk dat mijn punt op zich wel duidelijk is met of zonder dat stuk van Norman.

Iedereen mag zijn eigen mening hebben!

Ik krijg wel een beetje het idee zodra er ergens het woord Wran wat minder positief wordt gebruikt dat gelijk een aantal mensen zich aangevallen voelen! En dan met dingen gaan smijten! Dat is gewoon jammer!

We kunnen de sport zo leuk maken met zijn alle. Dat is wat ik met mijn hele verhaal bedoel te zeggen.

Karolien

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:38

Met zijn alle trekken we zo graag woorden uit zijn verband. We hebben zo gauw de neiging dingen in een verkeerd daglicht te zetten. Is dat nou echt nodig?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 13:52

anika schreef:

Ik krijg wel een beetje het idee zodra er ergens het woord Wran wat minder positief wordt gebruikt dat gelijk een aantal mensen zich aangevallen voelen! En dan met dingen gaan smijten! Dat is gewoon jammer!

Mooi je ziet al in dat de wran (en zijn ruiters) minder positief worden benoemd.
Waarom zouden we dan niet mogen smijten met dingen die letterlijk te lezen zijn?????

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:54

PeterV schreef:
............Graag zal ik het woord pannenkoeken paarden willen veranderen in pannenkoeken journalistiek.................

Het wordt nu tijd dat ik m'n inlognaam ga veranderen; het woord Pannenkoek krijgt een rare wending. Nog even en we hebben het over Pannenkoeken fotografie en dan?

Rob

Hoe leg ik ons Haffie dan uit dat-ie een andere naam krijgt?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 13:54

anika schreef:
Met zijn alle trekken we zo graag woorden uit zijn verband. We hebben zo gauw de neiging dingen in een verkeerd daglicht te zetten. Is dat nou echt nodig?

Hoezo uit zijn verband trekken??? Er staat wat er staat en dat is voor een gedeelte niet positief.Natuurlijk staan er ook leuke dingen in,maar helaas worden die onder de categorie ***ach kijk toch eens wat grappig*** geschoven door de negatieve uitlatingen.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:29

Blaze schreef:
anika schreef:

Hoezo uit zijn verband trekken??? Er staat wat er staat en dat is voor een gedeelte niet positief.Natuurlijk staan er ook leuke dingen in,maar helaas worden die onder de categorie ***ach kijk toch eens wat grappig*** geschoven door de negatieve uitlatingen.

Ik heb het niet alleen over het artikel maar over het algemeen valt me dat op. En dat is mischien wel mensen eigen dat het gebeurd.

Maar goed ik heb verder niet echt meer wat toe te voegen geloof ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:47

anika schreef:
Er zijn hier mensen die groote moeite hebben met het stuk wat Bea heeft geschreven. Heeft iemand contact met haar opgenomen!?!? Ik denk het niet.

Doet de Quarter aan weerwoordpublikatie dan
Citaat:
Ook over NRHA wordt zeer duidelijk en scherp door haar geschreven maar er is er geen een die daar over loopt te zeuren op een forum.
Ja dat deed mij dus meteen aan het stukje van Iski over de Reiners denken

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:59

STUKJE VAN ISKI

Opdat alles in het juiste perspectief geplaatst wordt: Ik heb een aantal maanden geleden mijn mening over de Hunterklasse geschreven naar aanleiding waarvan ik uitgedaagd ben om eens een Hunterklasse te rijden... en diegenen die mij kennen weten dat ik maar zelden een uitdaging uit de weg ga....vandaar..

En bij deze nog even ter herinnering het bewuste epistel....opdat iedereen het roze deel begrijpt:
Op het gevaar de eerstvolgende wedstrijd niet te overleven bij deze, en op veler verzoek en in navolging van mijn classificatie van manlijke Reiners en, de in die topic weergegeven beschrijving van het vrouwelijk equivalent, nu mijn beschrijving van de Hunters....brace yourself...:

Jezus wat een nichterige bende is dat zeg, die hunters, je ziet van afstand het verschil tussen een vrouw en een man niet meer, ze zitten alsof ze een bezemsteel ingeslikt hebben die er bij hun kont uitkomt en in een voorgeboord gat in het wijvenzadel past...maar wel strak....., kijken daarbij alsof het laatste stuk van eerdergenoemde bezemsteel weerhaken bevat, houden hun teugels vast alsof ze bij Hare Majesteit een kopje thee vasthouden met een blik in de ogen die geheel overeenkomt het die van het varken vlak voordat ie afgeschoten gaat worden en het zich plotseling realiseert dat deze ingeslagen weg niet bij zìjn voertrog eindigt maar op het menselijk equivalent daarvan.

Het ene moment zie je de Cowgirls en boys in lekkere strak zittende jeans met zo’n heerlijke wranglerbutt om in te bijten, als in een Unox-Rookworst op een dampende schaal boerenkool, als koek van Pijnenburg met van Franse Limousine(?) koeien gemaakte rechtsdraaiende roomboter er dik bovenop, een kont met een smaaksensatie zijns gelijke niet kennende ......het water uit de mond lopend .......het volgende moment schrik je wakker en waan je je op een hippisch concours en verwacht je elk moment dat de Koningin van Engeland haar intrede zal doen om een vorstelijke parade af te nemen, de herauten hun trompetten al aan de mond zetten en vanachter de stallen hoor je in je verbeelding de jachthonden (ook al van die strakke stinkmodder-honden) zenuwachtig hun geluiden produceren dat vagelijk aan blaffen doet denken maar dan als dat van een hond die hoogbejaard, stokdoof en stekeblind meent dat er vreemden op het erf zijn....het erf dat hij in vroeger jaren zo energiek heeft verdedigd tegen dieven, vreemde snuiters, jehova getuigen (jaja…..dan had je altijd tenminste één voet te pakken) en de katten van de buren terwijl hij in zijn seniliteit niet beseft dat de boerderij verkocht is en hij met zijn eveneens hoogbejaarde baas ergens op een flat 12 hoog zit......totdat je terug komt in de realiteit en omgeven bent door ruiters in strakke kuitbroeken in allemaal dezelfde kleur en maat, zwarte hoofddeksels van waaronder bij nagenoeg iedereen dezelfde tot staart verwrongen, en eerst zo prachtig loshangend haar, gelijk een waterval in het eerste ochtendlicht opgeroepen fata morgana, …mmmmm….en je realiseert je: jasses..de Hunterklasse is aan de beurt maar gelukkig...straks komen de Reiners....tenminste weer echte mannen/vrouwen…

DIT BEDOEL JE?!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:01

Daar werd toch wel wat minder heftig op gereageerd geloof ik?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:09

Nee ik doelde op het stukje over de Reiners

Maar deze blijft ook heel leuk om te lezen en een vrolijke noot is ook in dit topic goed op zijn plaats

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:15

Die heb ik niet gezien dat stukje over reiners van hem.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:18

Dat kan ongetwijfeld nog wel ergens opgeduikeld worden. Het stond iig niet onder de naam zoals ook bij de andere onderdelen wel het geval was. Ik ben ook al aan het zoeken geweest. Terug naar de bron dan maar

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:20

Gevonden:
Citaat:

Definitie van de mannelijke Reiner*:

Homo Sapiens waarbij het ego zich lineair, rechtevenredig verhoudt tot de inhoud van de geldbuidel en het IQ daar omgekeerd evenredig aan is. EQ is afwezig of slechts in geringe mate ontwikkeld. Verder voldoen ze aan criteria zoals omschreven in de DSM IV, Diagnostic Criteria American Psychiatric Association, hoofdstukken 312.34 (intermittend Explosive Disorder/impuls controle stoornis) en 301.7 (antisocial personality disorder/antisociale persoonlijkheidsstoornis).

Waar kom je ze tegen? Helaas nagenoeg overal, laatstelijk in overdaad gesignaleerd op het Quarter NK te Bunschoten...(kennelijk heeft iemand ergens het hek open laten staan).

Te herkennen aan: Grote bek, blik in de ogen van: waarom zien jullie MIJ niet staan, omringd door 'groepies' die tijdens het rijden van het pattern te pas/onpas dierlijke keelklanken uitstoten, doorlopend en dus onnodig ‘gezaag’ aan de mond van het paard en in de Nederlandse Western wereld een BNer…(in Nederland pfffff..ja dan ben je écht iemand).

* uitzonderingen daargelaten, iedere definitie bestaat bij gratie van de uitzondering. De reiner die zich in dit profiel meent te herkennen maar sommige woorden niet begrijpt mag zich een echte reiner noemen en heeft een deel van mijn defintie ter plaatse bewezen.

anika

Re: Split Wijdewormer --> Pannenkoekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:40

Geweldig! Ik kan hier alleen maar de humor van in zien!

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:20

Ik wil hier toch ook nog wel even reageren.
Nadat ik het stukje vorige week gelezen had, had ik er gelijk een rotgevoel over en was dit voor mij duidelijk een reden om het abonnement nu toch echt te gaan beeindigen.
Zoals Sandra_H het omschrijft, zo zie ik het ook helemaal.
Ik heb altijd met mijn pannenkoekpaard heel veel wranwedstrijden gereden en daarbij menig QPA achter mij gelaten.
Dit heeft mij heel wat uren training gekost, voordat dit allemaal lukte.
Toen ik een tweede paard erbij wilde kopen, kies je toch voor een QPA, omdat die (over het algemeen) toch beter voor die tak van sport geschikt zijn.
En inderdaad, mijn nieuwe paard (en niet eens een Quarter, maar een Appie - dit tot ongenoegen van diverse mensen (als je mee wilt komen moet je een bruine Quarter kopen)) pakte de training veel makkelijker op en leerde alles veel sneller dan mijn Haflinger ooit had gedaan.
Maar het gaf me wel (en geeft me nog steeds) heel veel voldoening dat ik dat allemaal toch maar bereikt had met mijn Haflinger.

Om dan nu zo'n artikel te lezen, waarin mensen en paarden, die net als ik toen, leuk willen beginnen in de westernsport zo worden afgekraakt, kan ik ( en ik denk vele met mij) totaal niet waarderen.
ik vraag me ook af wat nou de toegevoegde waarde is van zo'n artikel in de Quarter?

smax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:52

[quote=Om dan nu zo'n artikel te lezen, waarin mensen en paarden, die net als ik toen, leuk willen beginnen in de westernsport zo worden afgekraakt, kan ik ( en ik denk vele met mij) totaal niet waarderen.
ik vraag me ook af wat nou de toegevoegde waarde is van zo'n artikel in de Quarter?[/quote]

Ik denk om de ruimte op te vullen
Het intreseert me eigenlijk ook niet, dan maar op een pannekoek paard starten.. bevalt me trouwens prima, zolang we beide maar de lol ervan hebben,en ik trots op mijn maatje kan zijn

PeterV

Re: Split Wijdewormer --> Pannenkoekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:23

anika schreef:

Nee Anika, ik zie dit toch anders. Ik lees het stuk hoe ruiter onder ruiter oordelen over ruiters, en zet dit vervolgens weer weg tegen de rij kwaliteiten van een ruiter. Kijk had deze nou is lekker begonnen over hoe die gemiddelde mensen, die Green as Gras gaan rijden, wat hun ambitie is, of beter, wat daar de bedoeling van is. Kijk is naar die gemiddelde presstaties, en zet dit weg qua behandeling tegen over het welzijn van het paard, voor je over die mensen gaat schrijven, van ach, die zijn ook lekker bezig. Juich het lekker toe, dat die genoemde klasse voller en voller raakt, toppie, je heb immers ook geen basis nodig om reining te rijden, hup pak een paard, shank in, whoaa leuk reining rijden, jaja dat is de reclame voor onze sport, die hebben waarschijnlijk wel ambitie om hoger op te komen, pfffffff hoe kun je een sport beter promoten in het negatieve, en dit ook nog weet te binden in één blad. Best wel leuk dat de nu scorende reinigruiter ooit bij de Wran gereden hebben dan wel niet begonnen zijn, dus de waarde van die mensen die daar nu zo lekker bezig zijn, in een hokje te plaatsen. En dat is wat er met het artikel gebeurd. Oefen loos gel*l dus, om mensen in vakjes te plaatsen, en dit weer weg gezet tegen het aantal mensen die deze sport beoefend, in het Nederlandse.
Maar goed, de almachtige schijnt dus wel alles mogen te verwoorden in een blad, en als je dus reageert op een forum, ben je met dingen aan het smijten? Dus heeft Norman toch gelijk, en schaden wij hier de sport meer dan wij denken dus, maar dit dan wel pas na het lezen van het artikel vreemdgaan voor even. Maar goed zakelijk gezien doe ik het dus wel verkeerd, dat begrijp ik ook wel, en al vele pro’s ruiters, en bestuurders zijn daar in de loop van de jaren al achter gekomen. Tegengas geven tegen de almachtige kan zo weer andere gevolgen hebben, dus doen wij maar weer aardig want owee owee owee, stel dat er negatief over mijn geschreven wordt, kan mijn dus geen ene f*ck schelen.
Dit artikel is regelrecht gericht om de sport in tweeën te klieven, tussen hun sporen verdient hebbende NRHA ruiters, (lees reining), en de overige disciplines. Deze zouden de eer immers moeten laten aan de Wran ruiters????? Doorgewinterde ruiters die menigmaal op Europees niveau hebben geshowd horen op dit soort wedstrijden ook eigelijk niet thuis???, nee dus laten wij over dat niveau ook maar niks zeggen, mits Norman in zijn vorig geschreven artikel deze ruiter bedoelde waar het stoom hem van uit de oren kwam.

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:45

Als ruiters die menigmaal op Europees niveau hebben geshowd eraf gereden worden is "ons" niveau dus nog niet zo laag

Mijn niveau zit rond de 1.60

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:31

Oh als je het zo bekijkt Rom hoef ik alleen maar 1x met Wiz te starten. Niemand haalt die ruim 1.80 schofthoogte Tadaaaaah: moi is binnen

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:37

Hmm, dan ga ik alleen reining starten bij de NRHA anders win in nooit wat

fique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:42

het stuk komt op mij over dat het nergens op slaat om met een ander ras western te rijden. ik heb zelf al genoeg wedstrijden gereden en ik vind het elke keer weer mooi om te zien al die rassen door elkaar. en ja je ziet bij die andere rassen ook vooruitgang doordat de ruiter er wel serieus mee traint. en ja ik rij zelf ook op een kwpn-er, maar heb ook de nodige prijzen binnengehaald en we gaan steeds meer vooruit dus zou niet weten waarom het een pannenkoekpaard is.