[WN] Muys westernzadel, is het wat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

csma06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:00

De eigenaar en de (nieuwe eigenaar ) zijn ieder naar de politie geweest in hun woonplaats ,en deze zijn het onderzoek gestart .
Er word n.l. nog een zadel van hen vermist en er schijnt nog veel meer te zijn ,dus word vervolgd!!!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:26

Te hopen dat ze het andere zadel ook nog weer vinden

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:43

En toch, hoe vervelend en naar ook voor de huidige eigenaar.... waar bokt wel niet goed voor is! Want de oorspronkelijke eigenaar krijgt nu dus via bokt zijn zadel weer terug!

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:46

Majo schreef:
En toch, hoe vervelend en naar ook voor de huidige eigenaar.... waar bokt wel niet goed voor is! Want de oorspronkelijke eigenaar krijgt nu dus via bokt zijn zadel weer terug!

denk niet dat de TS ook zo blij is!! dit is gewoon een hele vervelende situatie... en niet iedereen zal er 100% tevreden mee uit de weg komen...

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 23:18

Hoi, hoi!
Nou, dat is me toch wat!
Ik hoorde dat er wat met mijn topic was, ik had het niet zo gevolgd, het lag al een tijdje stil.
Dus dat was best schrikken, ik wist even niet wat ik moest doen!
Geprobeerd Willem Muijs te bellen, die kregen we niet gelijk te pakken, vrijdagochtend heeft mijn man hem aan de telefoon gehad en hij bevestigde dat het hier dus om het gestolen zadel ging.
Wij zijn toen naar de politie gegaan en hebben een verklaring afgelegd.
Eigenlijk is het dan zo dat wij nu de 'helers' zijn, maar goed, we hebben uit goeder trouw gehandeld, dat zal iedereen ook wel begrijpen, ik mag dan blond zijn, een zadel op bokt zetten wat gestolen is lijkt me niet echt slim.(tenminste, als je het weet dan..)
Het rare is, als je een zadel hebt gekocht en het blijkt veel meer waard te zijn, dan denk je toch, hoe kan dat?
Maar de man van wie we het kochtten, gaf allerlei privé info, bijv. waar hij ongeveer woonde,(vlakbij een supermarkt hier in een wijk)waar z'n vrouw werkte, zijn tel.nr.,hij had zijn zoon mee en heeft nog even wat gedronken dus dan verwacht je het niet.
En als er iets niet in orde was konden we bellen.
En we wisten toen nog niet dat het een duur zadel was, je hoort ook wel van die sierzadels waar niet op te rijden is, maar dit leek toch wel goed.
Mijn buuv had hem daarna nog een keer zien lopen dus hij woont écht hier in de buurt!
Ik moet eerlijk zeggen dat we best balen, mijn man was écht heel erg blij met het zadel, zijn eerste zadel ooit, ook voor Helly!
Hij heeft ook voor het eerst op Helly gezeten met dit zadel!
En heel rijk zijn we niet, dus het was een goede aankoop...maar niet heus
Maar als ik zo'n mooi zadel had laten maken en het werd gestolen, dan zou ik dat nóg veel erger vinden, ik vond het al vreselijk toen ze een keer de pop van mijn dochtertje hadden gestolen, zo gemeen, ik begrijp niet dat er zulke mensen zijn!!
Een stereotoren ofzo, tja, dat is óók balen, maar ik vind een zadel toch iets persoonlijks, dat valt niet in geld uit te drukken!
De politie is nu bezig met het onderzoek, dan zal het zadel terug gaan naar de eigenaar en hebben wij niks.
Maarja, ik zou toch niet fijn kunnen rijden op een gestolen zadel, dus wat dat betreft maakt het me niet uit.
Maar het blijft best rottig, onze geldboom wil maar niet bloeien....
En natuurlijk kunnen we nooit meer zo'n mooi zadel krijgen voor dat geld!
Ik hoop dat het allemaal een beetje snel gaat bij de politie zodat de eigenaars hun geliefde zadel weer snel terughebben en er veel plezierige ritjes op gaan maken!
Het had zo moeten zijn, door bokt hebben die mensen hun zadel weer terug!

karim

Re: Muys westernzadel, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:26

Ik vind heel erg spijtig dat jullie idd nu je mooie zadel kwijt zijn. Maar de mensen van wie het zadel was doe je meer dan een groot plezier. Goede daad dus. Ik hoop van harte dat je op de een of andere manier iig je geld terug kan krijgen.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:43

Zo zie je maar hoe raar het kan lopen.
Ik vijndt het ook sneu voor jullie.

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:22

Inderdaad erg sneu voor jullie maar de eigenaars zullen wel blij zijn dat ze hun zadel terug hebben.
Ik ga denk ik ook maar weer eens marktplaats afstruinen, want mijn custummade zadel is vorig jaar ook gestolen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 20:40

LindavanVugt schreef:
Inderdaad erg sneu voor jullie maar de eigenaars zullen wel blij zijn dat ze hun zadel terug hebben.
Ik ga denk ik ook maar weer eens marktplaats afstruinen, want mijn custummade zadel is vorig jaar ook gestolen.

Ik hoorde dat ze meestal al snel naar het buitenland gaan, maar dit zadel stond er gewoon op, onder merk "jaguar"?
Wel met een foto al was die niet al te duidelijk, toch de moeite waard om het in de gaten te houden!
Wij gaan denk ik geen zadel meer aanschaffen op deze manier dus ik koop em niet voor je
Anders wordt ik straks nog te arm om de paarden te houden, das hetzelfde als een portemonee kopen maar dan geen geld hebben om erin te stoppen

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:22

Miranda,
Ik hoop echt dat de rechtmatige eigenaar jou niet vergeet.
Want toch is via jou het zadel weer terrecht gekomen. Het mag dan wel heling heten, maar je was ter goeder trouw en jij hebt notabene de foto's hier geplaatst.

Ik denk dat een ieder die een 2e hands zadel koopt dit in het vervolg wel uit z'n hoofd laat.....

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 00:12

Ik koop zeker geen 2e handse via MP of speurders meer

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:40

LindavanVugt schreef:

Die van jou is ook heel duidelijk herkenbaar. Kun je geen oproep plaatsen bijvoorbeeld op de Duitse Ebay? En hier op bokt met een foto erbij? Aangezien bokt wel een miljoen leden (ofzo) heeft, ziet iedereen in heel Nederland dat dan!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:47

Majo dat is een beetje overdreven 1 miljoen leden

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:51

Het zijn er idd maar 47902 maar dan nog kan er altijd iemand tussen zitten die wel iets weet natuurlijk.

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 11:45

Wat ook nog zo was, het zadel is echt bijna direct nadat het gestolen was op marktplaats gezet, het stond er dus ook al een tijdje op, maar toch was het niemand opgevallen!
Ik heb echt geen reet verstand van westernzadels (nu iets meer ) maar misschien voor mensen die er wel wat van weten toch wel handig om het af en toe eens in de gaten te houden!
Maar dit was van die dief wel een hele domme (onvoorzichtige) actie, daarbij heeft hij het ook nog eens aan ons verkocht terwijl ik graag foto's plaats op bokt en het arabische volboeden forum (dat wist hij natuurlijk niet)
Maar toch, eigenlijk heeft hij nog mazzel dat het op marktplaats niet ontdekt is!( voor ons minder...)
Het is voor ons vervelend maar toch heb ik er wel een goed gevoel over, ik weet niet of de politie de dief al heeft maar dan heb ik toch maar mooi gezorgd dat er weer zo'n ellendeling gepakt is!
Laat ze dan ook eindelijk die paardenmishandelaar pakken, in Echten was laatst een paardje mishandeld, dat is hier best dichtbij, ik durf mijn paarden s'nachts niet op de wei te laten!
Die was vorig jaar al bezig, ik hoop dat de politie eindelijk eens wakker wordt en actie gaat ondernemen!

Bedankt trouwens voor de reacties, eigenlijk best raar geregeld met de wet, ik voel me niet schuldig want ik ben nogal eerlijk, haha, maar officieel volgens de wet ben ik nu de crimineel, raar toch?

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:39

MirandaFuego schreef:
maar officieel volgens de wet ben ik nu de crimineel, raar toch?

Nee hoor, want je hebt te goeder trouw gehandeld

karim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:08

Wranglerbutt schreef:
MirandaFuego schreef:
maar officieel volgens de wet ben ik nu de crimineel, raar toch?

En het ook goed afgehandeld toen je het ontdekte

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:26

MirandaFuego ik vindt je geen crimineel.
Jij hebt zonder het te weten een gestolen zadel weer boven water gebracht en dat vindt ik top dat je dat hebt gedaan, alleen vindt ik het wel weer sneu voor jou dat weer op zoek moet naar een ander zadel

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 19:10

karim schreef:

Wranglerbutt schreef:
En het ook goed afgehandeld toen je het ontdekte

Tja, maar mijn man kan dus wel dindag op het bureau komen voor verhoor
Laat ze liever achter de dief aangaan, dáár zakt mijn broek nou van af....

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:14

MirandaFuego Daar heb je wel gelijk aan hoor dat ze achter de dief aan moeten gaan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:16

MirandaFuego schreef:

Ik denk dat ze juist verhoren om zo veel mogelijk bewijsmateriaal te verzamelen tegen de dief. Verhoord worden wil lang niet altijd zeggen dat je verdacht bent Ze hebben jullie verklaringen nodig.

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:17

MirandaFuego schreef:

Zou kunnen dat ze een verklaring van hem willen om in de vervolging van de dief cq opzetheler te gebruiken?
Ik roep maar wat....

[edit] gelijk met Sonja great minds...... [/edit]

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:07

Mijn stalgenote moest zich toen ook op het bureau melden, maar ze moest juist laten zien op welke site ze het zadel te koop had zien staan en welke verkoopsites er nog meer zijn e.d. En een beschrijving geven van de verkoper en dat soort dingen.

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 14:26

Wranglerbutt schreef:
MirandaFuego schreef:

Zou kunnen dat ze een verklaring van hem willen om in de vervolging van de dief cq opzetheler te gebruiken?
Ik roep maar wat....

[edit] gelijk met Sonja great minds...... [/edit]

Nee, hij had al een verklaring gegeven, maar moest nu op het bureau komen waar de aangifte was gedaan.
We hebben zelf al aangifte gedaan van oplichting, dus alle feiten lagen al op tafel.
Alles dus nog een keer gezegd en nu is hij iig geen verdachte meer....
Maar goed, het zadel is alweer terug bij de eigenaresse, dat is goed nieuws!
Nu hoop ik dat de dader niet bij ons langskomt om het één of ander uit te halen....
Daar hebben we trouwens niets van gehoord, of ze hem gepakt hebben.
We komen hem waarschijnlijk wel een keer tegen, hij woont hier in de buurt

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:31

zie jij nu nog iets van jouw geld terug?
of kan je daar naar fluiten?