Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Francis schreef:Verdoven met vliegen vind ik weer geen 'doping voor een wedstrijd', dat zijn toch heel andere omstandigheden die los staan van een wedstrijd. Dat vliegen gebeurt normaal gesproken ook ruim genoeg voor een show om een paard te laten acclematiseren en dan zijn die verdovingsmiddelen al lang en breed uit het lichaam.
) 
Citaat:Om heel eerlijk te zijn dacht ik aan de reiners en niet aan de pleasure paarden. Daar heb ik even geen antwoord op...
De grens ligt bij jezelf denk ik, maar ja... Ik vind nl dat stress beheersing moet kunnen, maar een paard veranderen door drugs weer niet. Als het paard normaal niet langzaam gaat en met drugs wel gebruik je de drugs om verkeerde redenen.
Ben ik nou zo naïef of euh.....

Gisela schreef:Citaat:Om heel eerlijk te zijn dacht ik aan de reiners en niet aan de pleasure paarden. Daar heb ik even geen antwoord op...
De grens ligt bij jezelf denk ik, maar ja... Ik vind nl dat stress beheersing moet kunnen, maar een paard veranderen door drugs weer niet. Als het paard normaal niet langzaam gaat en met drugs wel gebruik je de drugs om verkeerde redenen.
Dus een pleasure paard doping geven omdat dat paard dan zo rustig en mooi loopt, kan dus niet
maar
een reiner doping geven omdat dat paard dan zo rustig en mooi loopt )niet heet wordt op changementen en run downs en spins) kan dus wel.....![]()
Beetje vreemd....
Groetjes, Gisela
Wranglerbutt schreef:In het belang van het paard heb ik het idee van wedstrijdjes dus uit mijn hoofd gezet. Met dit paard, tenminste.

Citaat:"Hoe afhankelijk veel Amerikanen zijn van het toedienen van medicijnen, is duidelijk geworden toen zij paarden in Europa gingen showen die kort daarvoor nog bovenmatig gepresteerd hadden in de USA. Hier waren het geen superpaarden meer en bokten ze af en toe en sloegen met de staart. Men is meer gewend geraakt aan het gebruik van medicijnen dan men bereid is toe te geven."
Wranglerbutt schreef:Ik rijdt een best wel getalenteerd paard, die echter totaal geen
mindset
heeft voor wedstrijden - in een vreemde bak met vreemde paarden wordt -ie hypernerveus.
)
vera schreef:
Mijn angst zit em meer in het feit wat ik eerder ook al schreef, zodra
dit allemaal
verboden wordt gaat men naar andere middelen zoeken en ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat die een stuk minder fijn voor het paard zijn.![]()
Citaat:Als iedereen nu de liefde voor het dier eens voorop stelde en het geld overboord gooiden dan is er Walhalla....maar ik vrees dat we dat nooit gaan bereiken, hoe graag we ook willen.
dofuzz schreef:het lukt my (en marieke) niet om van deze wit-zwart (100% voor of 100% tegen) discussie een genuanceerd debat te maken. ik weet niet wie cer is maar ik concludeer dat zij vandaag de dag niet showed. zij mist in mijn ogen voeling met de realiteit.

vera schreef:HearhearDofuzzz, Cer heeft haar sporen wel verdiend in de westernsport en is daar inderdaad klaar mee, misschien maakt dat haar meer realist dan ons allemaal

Gaan we leuk fimpjes kijken van vroeger ! 
vera schreef:Maar...wat als je een paard hebt die alles super kan, op wereldniveau presteert, veel geld heeft gekost, waar een trainer zijn naam aan hangt, dit zelfde euvel heeft?
Totaal verblind door stress kan hij ineens niet lopen zoals hij normaal wel altijd doet....
Wat als dat paard een million dollar sire was??
en voor veel (gewone) mensen heel moeilijk te rijden. Jammer van het - van oorsprong wel stressbestendige - ras.