[WN] Wat is een clinic meer (waard?) dan groepsles?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iski

Re: Wat is een clinic meer (waard?) dan groepsles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:43

Misschien nog maar even een opfrissertje uit het Bokt-regelement?

Keiharde regels
1. Het is absoluut verboden andere personen - zowel Bokkers als niet-Bokkers - opzettelijk te kwetsen en/of uit te schelden.
Laatst bijgewerkt door iski op 09-03-06 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:44

Ok we passen omgekeerde psychologie toe,hmm dat wist ik niet.
Dus ik zeg dat ik niets toevoeg en jij leest dat ik wel iets toevoeg.

Hmm dus jij zegt dat je nu veel weet over mijn denkwijze,maar in werkelijkheid weet je totaal niet hoie en wat ik denk
Is dat het Afbeelding

bleuberta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:44

bleuberta schreef:
Zeg Blaze, als je het allemaal zo theekranserig vind ga je toch een ander hobby zoeken!
Ipv hier zo dom te reageren.
Ben van mening dat er idd een hoop onzin bespoken wordt hier op bokt.
Maar ja ik reageer daar dan ook niet op.
Dit topic vind ik wel intressant en zo tezien velen met mijn.

Heb even gekeken op advies van Anya en idd normaal kunt er nuttige info uit, jammer dat het nu even niet het geval is!
Even een bokt inzinking laten we het daar maar op houden.

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:48

bleuberta schreef:
Zeg Blaze, als je het allemaal zo theekranserig vind ga je toch een ander hobby zoeken!
Ipv hier zo dom te reageren.
.

Hmm is dat een uitnodiging aan mij om te vertrekken of dan toch weer die omgekeerde psychologie

Indien dat eerste van toepassing is moet ik je helaas teleur stellen Afbeelding

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:51

bleuberta schreef:

Heb even gekeken op advies van Anya en idd normaal kunt er nuttige info uit, jammer dat het nu even niet het geval is!
Even een bokt inzinking laten we het daar maar op houden.

Tja zo zou je het kunnen stellen
Maar ik hou het erop dat nuttige info niet besteed is aan een deel van de Bokt clan Afbeelding

CherokeeChum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:53

Yeah, right...maar dat kan ook anders....Je kunt ook mensen in hun waarde laten, standpunten respecteren, het topic lezen enzo...
En toch je mening hebben,en het is helemaal leuk als je die kunt onderbouwen. En zo als Iski al zegt zonder te beledigen en te schelden.

bleuberta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:54

Laten we het maar houden op omgekeerde psycholgie!
Gedeeltelijk dus toch met je eens, maar niet in dit geval

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:06

CherokeeChum schreef:

het topic lezen enzo...

Dat is dus wat ik gedaan heb,het topic lezen,en vooral dan het eerste bericht van Sonja.Ik heb het gelezen en begrepen. En wat mij dan opvalt is dat diverse mensen dus het bericht niet hebben begrepen en derhalve dan ook reageren op een wijze die weinig meer te maken heeft met wat de TS bedoeld.

Dus dan doe ik gewoon mee,ik pas me aan Afbeelding

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:10

Ach, Blaze is gewoon even geevolueerd in een Gengar... is een gif/spook type en dat blijkt wel... giftige uitspraken en spoken in topics.

Kun je twee dingen doen... terugvechten of negeren.
Voor degenen die terug willen vechten advisieer ik Mewtwo, zo'n beetje de sterkste pokemon die er is:
Afbeelding

Ik prefereer negeren...

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:50

@Francis: LOL
@Blaze: De Maatschappij Dat Ben Jij oftewel Bokt Is Blaze

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 01:40

Toch jammer dat zo'n topic helemaal uit zijn verband getrokken wordt. Het gaat er hier al lang niet meer om wat men van clinics vind. Blaze, bedankt!

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 07:14

Sonja schreef:
Maar leg me dan het voordeel van die clinic tov een priveles van zo iemand eens uit?

Je maakt mij toch niet wijs dan Wendy ruim 80 euro voor een uur priveles vraagt?
En Tyrza 105 euro per les?

Tyrza is 35 euri priveles en 35 euri clinic.. ik had toch liever priveles want daar had ik gewoon meer aan.

Clinics zijn goede manieren om eens te proeven of de instructeur jouw bevalt en je leert ook veel door naar anderen te kijken. Met een priveles mis je dat laatste toch weer.

Zoals de clinic bij AAW, dan heb je eerst theorie, dan paar groepen die les krijgen op verschillende niveau's en aan het eind een onderling wedstrijdje, ben je de hele dag onder de pannen en kom je niet alleen maar voor dat uurtje rijles. Daar wil ik dan best wat meer voor neerleggen.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 07:55

Volgens Van Dale is dit een clinic:
cli·nic (de ~, ~s)
1 [spel] training aan een groep spelers onder leiding van een topspeler

les (de ~, ~sen)
1 onderricht gedurende een bepaalde korte tijd
2 wat onderwezen wordt of geleerd moet worden

Dus een clinic is les aan meerdere personen tegelijk.
Ik heb mij opgegeven voor een clinic van Hans Peter Minderhoud maar normaal gesproken rijd ik nooit mee met dat soort dingen. Ik vind het te duur voor wat het oplevert. Zeker als de persoon heel publieksvriendelijk bezig is en ook uitgebreid antwoord gaat geven op vragen uit het publiek. Dan ben je meer een levend voorbeeld dat rondrijdt en op commando wat moet doen dat dat je er echt iets aan hebt. Maar aan de andere kant, stel nou dat die persoon net ff dat ene kleine dingetje ziet waar jij heel veel aan hebt dan is het het geld dubbel en dwars waard.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 08:44

Blaze schreef:
Ok we passen omgekeerde psychologie toe,hmm dat wist ik niet.
Dus ik zeg dat ik niets toevoeg en jij leest dat ik wel iets toevoeg.

Hmm dus jij zegt dat je nu veel weet over mijn denkwijze,maar in werkelijkheid weet je totaal niet hoie en wat ik denk
Is dat het Afbeelding

Ik kan me goed voorstellen wat er in jouw omgaat nu, ik denk dat ik op een soort gelijke manier zou reageren.
Maar als je gaat voor een Boktban moet je toch harder gas geven.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 08:47

dan ook even een reactie van mij

ik volg het liefst vast les en dat is in de regel prive les
dat is in de jaren wel eens moeilijk geweest want er was niet altijd iemand in de buurt waar ik les van wilde hebben

ook ga ik graag naar een clinic
ten eerste om de trainingsmethode van een ander te zien en dat gaat het best met een aantal ruiters van verschillend niveau
anders zou hij alleen mijn probleem oplossen, nu zie ik meer de lijn van zijn methode
ten tweede volg ik graag clinics van mensen die ook jury zijn en mij uit kunnen leggen wat ze graag op een show zien
ook daarbij is het handig meerdere ruiters bij elkaar te hebben

clinics zijn vooral intressant van mensen die normaal te ver weg wonen om daar zelf even langs te gaan
of waar ik wel terecht kan maar om prive redenen kan ik niet makkelijk een paar dagen van huis

en over blaze
eerst willen we de oude blaze terug, hebben we hem terug is het weer niet goed
we brengen hem helemaal in de war
Laatst bijgewerkt door spatter op 10-03-06 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 08:48

Blaze wat leuk dat je je verdiept in omgekeerde psychologie. Is ook waar PNH om draait
En leuk dat je weer enigszins de oude bent

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 08:49

pittige topic

als een clinic geen les was had men het waarschijnlijk party genoemd. ik ga bv niet naar een jurgen pouls clinic omdat ik dan liever alles in de trailer gooi en naar de Madepolder rij.

de beste en meest relevante reacties in deze topic ( van Halloway en Gisela ) worden door zowat iedereen genegeerd en niet ter harte genomen. ik zal daarom nog eens een aantal punten herhalen.

clinics geven je de kans om met de trainingsprogrammas van mensen kennis te maken die je niet zomaar kan bezoeken.

in clinics sta je inderdaad veel stil maar krijg je ook de ruimte om nieuwe technieken even voor jezelf even in te oefenen of meester te worden.

je kunt altijd maar op 1 paard tegelijk zitten , dus kun je van anderen met dezelfde problemen (zoals je die ook wel eens in je andere paarden tegenkomt) weer wat meer uit de clinic halen.

Shawn Flarida om maar iemand te noemen vraagt 1500$ per dag om een clinic te geven. als daar dan 10 ruiters worden toegelaten is het toch niet vreemd dat je daarvoor 650€ voor 3 dagen betaald(clinic fee,vluchtticket, hotel,stalling, eventueel maaltijden, etc.)

is een clinic (of een les for that matter) duur. ik meen mij te herinneren dat in een vorig forum iemand een mooie definitie van duur gaf : iets in de zin van "het hangt er vanaf of je wat met die informatie doet"

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 08:51

Ik blijf van mening dat een clinic en een groepsles niks met elkaar te maken hebben.

Een groepsles is naar mijn mening meer voor wat voor beginners die de basis willen leren, verder misschien ook voor de pleasure.

Een clinic lijkt mij meer wat voor de individuele onderdelen bv. Reining, het lijkt me onmogelijk een groepsles reining te organiseren. Het zelfde geld voor cutting, reined-cowhorse.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 10:06

@Halloway: Hoezo onmogelijk een groepsles reining te organiseren? Daar heb ik zelfs nog wel es aan meegedaan... vroegah...

Het zal ongetwijfeld er helemaal aan liggen hoe de clinic gegeven wordt. Ik kan me wel voorstellen dat je er iets van opsteekt.
En een prive-les is natuurlijk lang zo gezellig niet

@Dofuzz: daar zeg je zo wat... "clinics geven je de kans om met de trainingsprogrammas van mensen kennis te maken die je niet zomaar kan bezoeken."
Dat lijkt mij ook.

Wat is dan de meerwaarde van een clinic van iemand die je wel zomaar kan bezoeken?

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 10:30

Marieke schreef:
Adrienne schrijft dat het afhankelijk is van wie het organiseerd;
Ja wanneer je op een locatie staat waar veel western gereden word en je laat dan Wendy komen betaal je een andere prijs dan wanneer je nog eens voor de locatie moet betalen.
En Adrienne zeeeeeeeeeeeer kreatief omgaan met de prijzen, weet waar je over praat.

Maar het onderwerp was nou eenmaal waarom is een clinic meer waard dan een groeps les. Het ging nou eenmaal over de prijs kwaliteits verhouding.

Ik denk dat dat het zeker terecht is dat mensen zich realiseren dat het bedrag wat gevraagt word voor een clinic maar ten dele bepaald wordt door de gene die les staat te geven.

Ik weet op de cent nauwkeurig wat voor een clinic dag wordt vraagt omdat ik ze zelf organiseer.
Op Bokt zie ik dus echt wel heel veel andere bedragen voorbij komen wat , zeer terecht, bij bv Sonja de vraag oproept waarom zijn clinics zo veel duurder dan lessen?

Als er de huur van een bak bij de clinic prijs zit inbegrepen of een BBQ of noem maar een zijstraat, vind ik het niet meer dan terecht dat de organisator dat even vermeld. Dan zou je een discussie als deze niet hoeven voeren want dan weet gewoon iedereen waar hij/zij aan toe is.

Ik vind het een beetje vreemd dat sommige hier in de verdediging schieten en het hele onderwerp zien als een persoonlijke aanval.

Halloway

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:16

Cer schreef:
@Halloway: Hoezo onmogelijk een groepsles reining te organiseren? Daar heb ik zelfs nog wel es aan meegedaan... vroegah...

Het zal ongetwijfeld er helemaal aan liggen hoe de clinic gegeven wordt. Ik kan me wel voorstellen dat je er iets van opsteekt.
En een prive-les is natuurlijk lang zo gezellig niet

@Dofuzz: daar zeg je zo wat... "clinics geven je de kans om met de trainingsprogrammas van mensen kennis te maken die je niet zomaar kan bezoeken."
Dat lijkt mij ook.

Wat is dan de meerwaarde van een clinic van iemand die je wel zomaar kan bezoeken?

Het lijkt me een rommeltje als je met zijn alle tegelijk big fast, slow small, spins en stops wil aanleren. Hoe moet de lesgever dan nog aandacht besteden aan iedere ruiter?
Wij hebben ook nagedacht over eventuele groepslessen op ons bedrijf, maar bij nader inzien hebben we daar van afgezien.

De meerwaarde van een clinic van iemand waar je ook heen kunt zie ik voor ons ook niet, maar iemand die geen trailer heeft ofzo denkt daar natuurlijk anders over.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:32

helemaal goed

ik zie echt geen meerwaarde in een clinic van iemand waar ik sowieso naar toe gaan om te lessen

CherokeeChum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:40

Heb vroegah wel eens een groepsles reining van Ed Gosen gehad ,
toen nog op de Veluweranch. Kleine groep, gelijkgestemden weliswaar, dan werd er dus iedere keer indivueel gereden , en de rest stond in line up en keek, en de verrichting werd vervolgens ge-
evalueerd door de groep en Ed, en eventuele aanwijzingen,opmerkingen en tips gegeven. Op zich werkte dat best goed. Maar het is denk ik niet te vergelijken met priveles, al was het alleen al vanwege de persoonlijke aandacht . Heb ook diverse clinics gevolgd, pleasure, horsemanship, turnback etc.
Zo'n dag heeft natuurlijk ook hret voordeel dat je gewoon een hele dag met gelijkgestemden bezig bent met iets dat je boeit, en misschien een andere insteek van instructie krijgt, een stuk theorie
waar misschien in een normale les wat minder aandacht of tijd voor is. Op dit moment heb ik zelf priveles en krijg alles in 1, van een gerenommeerde wedstrijdruiter\trainer en dat bevalt erg goed Heb vroegah wel eens een groepsles reining van Ed Gosen gehad ,
toen nog op de Veluweranch. Kleine groep, gelijkgestemden weliswaar, dan werd er dus iedere keer indivueel gereden , en de rest stond in line up en keek, en de verrichting werd vervolgens ge-
evalueerd door de groep en Ed, en eventuele aanwijzingen,opmerkingen en tips gegeven. Op zich werkte dat best goed. Maar het is denk ik niet te vergelijken met priveles, al was het alleen al vanwege de persoonlijke aandacht . Heb ook diverse clinics gevolgd, pleasure, horsemanship, turnback etc.
Zo'n dag heeft natuurlijk ook hret voordeel dat je gewoon een hele dag met gelijkgestemden bezig bent met iets dat je boeit, en misschien een andere insteek van instructie krijgt, een stuk theorie
waar misschien in een normale les wat minder aandacht of tijd voor is. Op dit moment heb ik zelf priveles en krijg alles in 1, van een gerenommeerde wedstrijdruiter\trainer en dat bevalt erg goed!

CherokeeChum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:42

Weet niet waarom hij nou 2 keer verstuurd werd foutjuh bedankt!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:05

Waarschijnlijk omdat je een smiley in je tekst hebt staan, dan gebeurt dat wel eens.