Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dofuzz schreef:Trouwens, er bestaat geen enkele NRHA, AQHA of NSBA regel op basis
waarvan je daarvoor de toegang tot de wedstrijdbak kunt weigeren. Het kan natuurlijk weer zo'n extra WRAN regeltje worden om zich nog meer van de rest van de western wereld te onderscheiden.
PeterV schreef:Sorry hoor Sugar,
....
Dus kom maar op,
Welke smaak zal ik sponsoren?
Moeten er nog freubeletjes aan of zo?
Zeg het maar, dan kom ik deze jou persoonlijk overhandigen.![]()

Sugarmiss schreef:@Peter: ik ben nogal beeldend aangelegd, maar vind je het heel erg als ik me hier even geen inbeelding bij wil maken![]()
dofuzz schreef:Trouwens, er bestaat geen enkele NRHA, AQHA of NSBA regel op basis waarvan je daarvoor de toegang tot de wedstrijdbak kunt weigeren. Het kan natuurlijk weer zo'n extra WRAN regeltje worden om zich nog meer van de rest van de western wereld te onderscheiden.
PeterV schreef:dofuzz schreef:Dit toch ook nog eens gezien van wegen het feit dat er in België dan met name, een hell of a job wordt weg gezet door Marcel Vangenechten, en Viviane Michiels, want deze mensen verrichten voor de ontwikkeling in België, met de andere bestuurders, een top job.
Blaze schreef:Ja wel een hell of a job!! tenkoste van wat!!! Mijn inziens ten koste van de brede ontwikkeling van de westernsport in belgie.
De organisaties die er zijn(waren) voor een bredere ontwikkeling hebben ze afgestoten.
Dus nee,mijn petje niet af voor de belgen
Dance schreef:
Ook om nog maar even Blaze aan te halen uit een vorig topic over we zijn Nederlands en het moet Nederlands etc. Soms kan het geen kwaad om toch eens over de grenzen te kijken hoe sommige dingen daar gedaan worden. Wat niet betekent dat je ook precies zo moet gaan doen. Maar een idee kun je altijd opdoen.
) Dance schreef:@PeterV: even ter aanvulling. De EWU zondert zich echt niet af van de andere organisaties hoor gezien regelgeving e.d. Ze hebben er geen baat bij alles anders te willen of te moeten doen. De EWU is dat waar ze voor staat, een alle rassen vereniging. Daar is behoefte aan, net zoals dat in Nederland is, omdat er genoeg mensen zijn die ook western rijden maar niet op een QAP.
Dance schreef:Daarbij werken ze gewoon samen met de DQHA, die hier zo'n kleine 5000 leden telt en waar iedere maand een heleboel bijkomen (wordt vermeld met naam en toenaam in het Journal). Ik zal de EWU eens een mailtje sturen hoeveel leden die nu hebben, is wel interessant te weten.
Dance schreef:Dat ze geen problemen met elkaar hebben of dat ze boven elkaar willen uitsteken, kun je al daaraan zien, dat in het DQHA Journal ook de wedstrijden van de EWU worden vermeld en ook de activiteiten omtrent hun opleidingen of workshop/clinics. Tevens hebben ze ook enige gezamenlijke wedstrijden per jaar, zoiets als door de WRAN nu Federatie in Mariënheem wordt georganiseerd.
Dance schreef:Dan waren we dus weer bij het al oude thema van waarom wordt er in NL niet door alle organisaties samengewerkt. Maar daar kun je dus eindeloos over discussie voeren als bij de een of de ander de neuzen niet dezelfde kant op willen gaan.
Dance schreef:Ook om nog maar even Blaze aan te halen uit een vorig topic over we zijn Nederlands en het moet Nederlands etc. Soms kan het geen kwaad om toch eens over de grenzen te kijken hoe sommige dingen daar gedaan worden. Wat niet betekent dat je ook precies zo moet gaan doen. Maar een idee kun je altijd opdoen.
Dance schreef:Lesgelden. Het is prettig te lezen dat je ook voor een lager bedrag ene goede kwaliteit les kan krijgen en inderdaad zonder de door mij aangegeven storende elementen. Daar dus meer lesklanten hier op af komen betekent dat dat de prijs is die men wil en ook kan betalen.
Gelukkig is dat op jullie locatie ook mogelijk en zal op meerdere locaties mogelijk moeten zijn.
Dance schreef:Echter er zijn in NL ook minder centrale gebieden, minder faciliteiten en minder bekwame mensen die les kwalitatief goede lessen kunnen geven. Er zijn ook enkele mensen die wel de kwalitatief goede lessen kunnen geven. Maar beide typen instructiegevende mensen schijnen dus handig gebruik te maken van de vraag die het aanbod overstijgt en nemen dus horrende bedragen voor een half uurtje les, als ze al op de afgesproken tijdstippen gedenken te verschijnen. Daarbij komen voor de ruiter dan nog allerhande extra kosten (vanwege de faciliteiten als ze die niet zelf hebben, daar de lesgevende zich niet in een buitenbak wenst te begeven al is die nog zo goed aangelegd).
Dance schreef:Er zijn in de omgeving waar ik heb gewoond, zoveel mensen geweest, die alles er aan hebben gedaan, een goede instructie aan te trekken, die aan weet ik aan hoeveel eisen die door de instructiegevende werden gesteld hebben voldaan en toch was het nooit genoeg en nooit goed genoeg om van de betrouwbaarheid maar te zwijgen. Geen wonder dat veel ruiters vertwijfeld moesten afhaken i.v.m. met de uit de pan gerezen kosten zonder ook maar een greintje waar voor hun geld te krijgen. En laten we wel wezen, niemand heeft een geldboom in de tuin, al zit de een er wat beter bij dan de ander. Maar overal moet het geld dat je wilt uitgeven voor iets eerst maar eens worden verdiend. Uitzonderingen natuurlijk daargelaten, maar dat is niet de grootste gemeenschap waar het hier om gaat.
Blaze schreef:Hmm heb dat nooit gezien,maar geloof me dat als ik het had gezien of ga zien dit jaar ik alles op alles zet om die combinatie in een kwaad daglicht te gaan zetten.
Iemand die dat doet heeft mijns inziens niet meer het recht te starten op een wedstrijd.
Hmm ben eigenlijk benieuwd of iemand die dit grapje heeft uitgehaald de ballen heeft om hier uit te lkeggen waarom je zo een belachelijke actie onderneemt.
Maarja denk niet dat iemand zich meld
Ik was dus één van die mensen die er een stuk had afgeknipt. Het is toch van de gekken dat ik voor een klein nummertje een complete poster over mijn peperdure showpad moet gooien, waardoor je niets meer van de pad ziet?
Ik heb hem dus een enorm stuk ingekort en alleen datgene wat nodig was heb ik laten zitten. Ik en velen met mij hebben een aardig groot zadel, waardoor er dus een niet zo heel groot stuk pad overblijft, als ik daar dan ook nog zo'n meganummer over moet gooien, blijft er weinig over.
XoNo schreef:Vertel mij maar eens even hoe hetgeen waar de WRAN voor staat iets te maken heeft met de grootte van startnummers?
Typisch iets voor het type ruiter waar ik voor sta? En wat voor ruiter is dat dan?
Je legt me nu wel woorden in de mond die ik nooit gebruikt heb. De WRAN te min? Geef me één goede reden waarom ik de WRAN te min zou vinden?
)