Jolanda Vellinga heet eigenlijk Johanna
maar we noemen 'r Jojanneke, behalve op zaterdag want dan heet ze Jolinde.Dat jullie Peter niet snappen zeg....
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar we noemen 'r Jojanneke, behalve op zaterdag want dan heet ze Jolinde.
Sonja schreef:Nee Cer je snapt er niks van.
Jolanda Vellinga heet eigenlijk Johannamaar we noemen 'r Jojanneke, behalve op zaterdag want dan heet ze Jolinde.
spatter schreef:
dit is ook erg logisch
) Francis schreef:Je zou hoogstens shanks in de beginnersklasse helemaal kunnen verbieden, maar zoals gezegd, thuis doen mensen toch wel waar ze zin in hebben.
johanna29 schreef:Ik rij mijn paarden thuis allemaal op een snaffle ( ja ook Sagrand ) alleen als 'test' rij ik thuis op een shank.
Trainen doe je thuis op een snaffle, showen doe je op een wedstrijd op een shank.
Dit geldt ook voor mij leerlingen. !!
met vr.gr. johanna vellinga
AQHA schreef:5. Review recommendations to amend Rule 443, Western Equipment.
– member recommendation (Show Committee primary from Professional
Horsemen Committee recommendation)
a. Consider approving Australian stock saddles as legal equipment for
timed events such as pole bending and barrel racing.
b. Allow horses six years of age and older to be shown with a snaffle
bit or hackamore.
Citaat:ALV én p
resentatie nieuwe regels
De vergadering bestaat uit twee delen. De voorlopige agenda ziet er als volgt uit:
1. 10.00 uur opening informatief deel door de voorzitter
2.
10.00 – 12.00 uur, presentatie nieuwe wedstrijdregels door Chr. Knol, commissievoorzitter
pauze
3. 13.00 uur, opening algemeen deel
4. vaststelling agenda en eventuele aanvullingen
5. mededelingen en eventuele stukken
6. notulen van de ledenvergadering van 12 maart 2005
7. jaarverslag 2005-2006 (sekretaris)
8. financiële zaken 2005
a. financieel verslag penningmeester
b. verslag kaskommissie
c. vaststelling herziene begroting 2006 en begroting 2007
9. WRAN-beleid voor de komende jaren (voorzitter)
10. federatie en wedstrijdprogramma (voorzitter)
11. informatie over mogelijke aansluiting bij de KNHS
12.
nieuwe regelboek (voorzitter WRAN danwel voorzitter van de commissie)
13. pauze ca 14.30 tot 14.50 uur: gelegenheid om met het bestuur van gedachten te wisselen over niet-geagendeerde punten
14. bestuursverkiezing:
reglementair aftredend:
Jan Trel, voorzitter (niet herkiesbaar)
voorgedragen:
Peter Vet als voorzitter
tegenkandidaten en kandidaten voor de funktie van vice-voorzitter
namen van kandidaten of tegenkandidaten kunnen tot 1 maart 2006 schriftelijk worden ingebracht bij de algemeen sekretaris. email:
[edit] of via TPG (voor het juiste adres zie het WRAN-colofon in de WHW)
15. behandeling aanvullende agendapunten van punt 2
16. rondvraag
17. sluiting verwacht rond 16.30 uur
Er wordt een grote opkomst verwacht. Zorg dus dat u op tijd in de zaal bent.
namens het bestuur van de WRAN
P.J.Forsman (algemeen sekretaris)
De definitieve agenda is een week voor de vergadering opvraagbaar bij de sekretaris
Het financieel verslag is vanaf 1 maart 2006 beschikbaar

PeterV schreef:Maar waar het mijn eigelijk een beetje omgaat, is BV, dat ik ruiters zie rijden met een correctional terwijl deze ruiters nog niet eens in het zadel kunnen zitten.
De frustratie die hieruit voort komt, omdat ik denk dat deze zo nooit goed paard leren rijden, is in mijn beleving beeld bepalend geworden voor de westernsport.
Cer schreef:
In dit opzicht zou je het nog verder moeten uitbreiden, ik heb regelmatig gezien dat mensen leren wisselen, stoppen en spinnen terwijl ze nog niet op een paard kunnen blijven zitten. Tegenargument is 'ja, almaar rechtdoor is zo saai' en dan heb je kans dat je klanten niet meer terugkomen. Als men gaat westernrijden wil men wel wat leuks doen natuurlijk...

Cer schreef:PeterV schreef:In dit opzicht zou je het nog verder moeten uitbreiden, ik heb regelmatig gezien dat mensen leren wisselen, stoppen en spinnen terwijl ze nog niet op een paard kunnen blijven zitten. Tegenargument is 'ja, almaar rechtdoor is zo saai' en dan heb je kans dat je klanten niet meer terugkomen. Als men gaat westernrijden wil men wel wat leuks doen natuurlijk...

WSW schreef:Je trainer hoort je hier op voor te breiden en je hierin te adviseren.
Ik las ergens dat iemand de mening heeft dat "Trainers dit natuurlijk niet doen", ik vind dit triest dat er zo over trainers gedacht wordt, of dat mensen zulke slechte ervaringen hebben met trainers!Maar dit ter zijde.

PeterV schreef:Rechtdoor lopen saai? Hoe wil je goed leren spinnen en stoppen, als je,je paard niet recht kan rijden. Ik denk als je zo redeneert, om iets leuks te willen doen, dat je dan eerder een my litle pony club structuur in het leven probeert te houden, dan dat je, je klanten reining probeert te leren rijden.
Er zijn zat andere dingen te bedenken, om het de klant die eventueel iets saai begint te vinden, het naar de zin te maken.