[WN] Superstrandrit!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:26

als er 300 paarden moeten komen komen er ook een hele bubs auto's en trailers, kunnen ze die wel kwijt?
Lijkt me inderdaad wel een mooi gezicht al die springende 4 voeters met idem stuiterende baasjes.... ik doe niet mee, heb al moeite zat met maar een paar ruiters, strand en wind samen met mijn paard geeft vuurwerk...

hallow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:15

ja je hebt zo ongeveer 20 km aan trailers en vrachtwagens..zou mij in ieder geval niets verbazen

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 22:43

hallow schreef:
ja je hebt zo ongeveer 20 km aan trailers en vrachtwagens..zou mij in ieder geval niets verbazen

Nee.....terug naar de lagere school en je schoolgeld terugvragen want ze hebben je niet leren rekenen. 300 Paarden, stel dat ze alle 300 met 1 combi van auto en trailer komen...reken per combi 10 meter parkeerplek...heb je dus 3 km geparkeerde combi's. Aan weerskanten van een weg is nog maar 1,5 km en met meerdere 2 paardscombi's wordt de rij aanzienlijk korter, verder nog wat parkeerparken en je redt het wel.

IK ga er wel van uit de de mensen die dit georganiseerd hebben hier rekening mee gehouden hebben en let wel, je hoeft niet naar de startplek te lopen....gewoon bij de trailer opzadelen en rijden maar...as easy as that...

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:43

'gewoon' bij de trailer opzadelen is al een uitdaging op zich als je niet op een parkeerplaats terecht kan...

Citaat:
300 Paarden, stel dat ze alle 300 met 1 combi van auto en trailer komen...reken per combi 10 meter parkeerplek...heb je dus 3 km geparkeerde combi's
en die paar meter die je achter de trailer nodig hebt om in/uit te laden niet vergeten iski, ook jij terug naar de schoolbanken! hahaha!

hallow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:21

iski schreef:
hallow schreef:

Nee.....terug naar de lagere school en je schoolgeld terugvragen want ze hebben je niet leren rekenen. 300 Paarden, stel dat ze alle 300 met 1 combi van auto en trailer komen...reken per combi 10 meter parkeerplek...heb je dus 3 km geparkeerde combi's. Aan weerskanten van een weg is nog maar 1,5 km en met meerdere 2 paardscombi's wordt de rij aanzienlijk korter, verder nog wat parkeerparken en je redt het wel.

IK ga er wel van uit de de mensen die dit georganiseerd hebben hier rekening mee gehouden hebben en let wel, je hoeft niet naar de startplek te lopen....gewoon bij de trailer opzadelen en rijden maar...as easy as that...

Ik overdrijf graag Iski.. en overigens had ik eigen rekenwerk op de lagere school..d.w.z dat ik niet goed kon rekenen..ach ja niet iedereen is zo goed als you he

smax

Re: Superstrandrit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:37

Klopt er is maar 1 ISKI toch????? ISKI??????

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 19:27

Citaat:
Ik overdrijf graag Iski.. en overigens had ik eigen rekenwerk op de lagere school..d.w.z dat ik niet goed kon rekenen..ach ja niet iedereen is zo goed als you he

Klopt...niemand is zo goed als ik ben.....de meeste zijn zelfs beter...

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 20:42

cissy schreef:
'gewoon' bij de trailer opzadelen is al een uitdaging op zich als je niet op een parkeerplaats terecht kan...

Citaat:
300 Paarden, stel dat ze alle 300 met 1 combi van auto en trailer komen...reken per combi 10 meter parkeerplek...heb je dus 3 km geparkeerde combi's

en die paar meter die je achter de trailer nodig hebt om in/uit te laden niet vergeten iski, ook jij terug naar de schoolbanken! hahaha!

Nee....dit is dan weer geen rekenfout...meer een foutieve inschatting van de situatie...maar daarvoor ben ik dan ook niet naar de LS gegaan... }>

Maar ja..ik heb dan ook een trailer met zij-uitlader...

Chantalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:46

Ik denk wel dat ik kom. Of te paard of kijkend. maar ben me eigen aan het bedenken waar ze in Julianadorp zoveel ruimte hebben. hargen aan Zee okey,... maar daar

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 17:54

Chantalleke schreef:
Ik denk wel dat ik kom. Of te paard of kijkend. maar ben me eigen aan het bedenken waar ze in Julianadorp zoveel ruimte hebben. hargen aan Zee okey,... maar daar

Ach...je moet maar zo denken...starten als het eb is...is er op het strand parkeerpplaats genoeg...

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 18:01

iski schreef:

En met inladen wacht je tot je weer ruimte hebt of loopt je paard ook door de zij-uitgang achterstevoren er weer op

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 18:06

Sugarmiss schreef:
iski schreef:

En met inladen wacht je tot je weer ruimte hebt of loopt je paard ook door de zij-uitgang achterstevoren er weer op

Jazeker.....kwestie van vriendelijk vragen...of je wacht tot de achterste vertrokken is.....

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:28

Sugarmiss schreef:
iski schreef:

Dat hoeft helemaal niet achterstevoren... vooruit de zij-in/uitgang op kan ook prima, staat je paard achterstevoren op de veewagen/trailer, maar dat schijnen ze juist heel prettig reizen te vinden. Kannie nog leuk achteruit over de klep heen kijken ook Zal een mooi gezicht geven voor degene die daar achter rijdt (hoewel bovenklep dicht doen me dan toch veiliger lijkt...)

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:33

Francis schreef:
[
Dat hoeft helemaal niet achterstevoren... vooruit de zij-in/uitgang op kan ook prima, staat je paard achterstevoren op de veewagen/trailer, maar dat schijnen ze juist heel prettig reizen te vinden. Kannie nog leuk achteruit over de klep heen kijken ook Zal een mooi gezicht geven voor degene die daar achter rijdt (hoewel bovenklep dicht doen me dan toch veiliger lijkt...)
[/quote]

Hahaha dat heeft mijn buurman een keer gehad. Hij zette zijn vorige paard nooit vast in de trailer (mevrouw liep zelf in en uit) en als je met een 2-paards trailer rijd met het schot ertussen is dat natuurlijk nooit een probleem, maar deze keer stond het schot scheef omdat eerst het paard van zijn vrouw er in gestaan had en die heeft de ruimte nodig (trailertrauma). Dus uit gemakszucht had hij het schot niet terug gezet en toen heeft Lot zich omgedraaid. Wij reden erachter en ze vond het prima, stond heel relaxed met haar koppie over de klep. Nou is die dame een geweldige reiziger dus voor haar geen probleem maar met andere paarden... nee liever niet.
Ze kunnen zich wel beter schrap zetten als ze achterwaarts staan, maar ja dat mag weer niet natuurlijk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:13

Citaat:
Ach...je moet maar zo denken...starten als het eb is...is er op het strand parkeerpplaats genoeg...

beetje vervelend als je dan terugkomt en het ineens vloed blijkt te zijn...
ik heb geen amfibievoertuig en dito trailer...

iski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 16:36

cissy schreef:
Citaat:

beetje vervelend als je dan terugkomt en het ineens vloed blijkt te zijn...
ik heb geen amfibievoertuig en dito trailer...

Nee...je moet natuurlijk wel wachten tot het weer eb is....duurt slechts een paar uurtjes.......oh ja...en natuurlijk wel even de deuren afkitten.

iski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 22:49

Beste mensen,

Ik heb nog even contact gehad met de organisatoren van deze strandrit op 15 april....en het ziet er naar uit dat we geen grote parkeerproblemen krijgen.....met andere woorden, ze hebben nog niet genoeg aanmeldingen om de 200 paarden vol te maken..

Dus komop.....neem deel aan een wereldrecord.....als zou het maar zijn het wereldrecord verkeerschaos/parkeerleed in Drooghe Weerd (onder Den Helder) zijn.....

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:55

oohh ik wil ook gaat er toevallig niemand uit Brabant ?? haha

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:02

Ik wil ook heel graag; helaas heeft mijn paard een peesblessure en moet dus voorlopig op rust.
Dus geen recordpoging voor mij.

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 23:16

silvester schreef:
Ik wil ook heel graag; helaas heeft mijn paard een peesblessure en moet dus voorlopig op rust.
Dus geen recordpoging voor mij.

Helaas, met een peesblessure maar liever niet het mulle zand in....maar komop mensen, er moeten toch liefhebbers van een uitdaging zijn op Bokt....of niet dan?
Als het lukt....dan in het guinness world book of records...en lukt het (net) niet dan toch in ieder geval een unieke ervaring.....zo'n kans krijg je in dit leven niet meer of je moet het zelf organiseren.....aan het eind van je leven telt niet je geld op de bank, niet dat mooie huis....zelfs niet het aantal paarden in je stal (nou...bijna dan) maar telt enkel jouw herinneringen aan dat leven....voeg deze er aan toe...

Dowski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:32

ik zou heel graag mee gaan, maar weet echt niet hoe ik er moet komen.
kan het echt niet betalen om een trailer te huren en daarbij, kheb geen auto waar die achter kan.
dus als er nog mensen uit omgeving Helmond gaan en een plaatsje over hebben....GRAAG!!!!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:53

Denk dat ik verder niemand zo gek krijg om mee te komen

mellamoshan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 00:47

als het nou op een andere dag geplant was, had ik meegegaan!

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 01:09

mellamoshan schreef:
als het nou op een andere dag geplant was, had ik meegegaan!

Dit zijn nou van die typische 'bokt-opmerkingen' als.....indien...ja wanneer ze nu.... en op die manier gaat het echte leven aan je voorbij..maar ja, als ze nou op een andere dag die leuke dingen gedaan zouden hebben...

Ik merk in toenemende mate dat veel mensen het leven aan zich voorbij laten gaan en dat verontschuldigen door de oorzaak op andere mensen af te schuiven. Vooral lekker zo doorgaan..wanneer je 70 bent kun je het niet meer overdoen....verrek...morgen kun je vandaag al niet meer overdoen.....en op 15 april krijg je de kans om aan iets unieks deel te nemen...komt waarschijnlijk nooit meer terug....once in a lifetime event....maar ja...dan moet je wel willen leven...i.p.v. vegeteren. It's up to you......ik zou desnoods zonder trailer een dag van te voren al te paard afreizen om er bij te zijn...maar ja, ik ben dan ook gek....en heb op m'n 70ste een te gekke film om op terug te kijken.

Cynisch? Sarcastisch? OK, prove me wrong......ik daag jullie uit...!

Merel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:48

Ik ging die kans om mee te doen met beide handen aangrijpen, maar vandaag is mijn paardje door de DA behandeld. Voorlopig boxrust, dus overmacht in 't spel.. helaas.

De gezondheid van mijn kanjer en vriend gaat voor!
Next time better