[WN] Haflinger/tinker/fries/ ijslander niets voor de westernsport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:41

Hmmmm of je daar nou op zit te wachten...

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:43

jah wat zal ik is zeggen er zijn genoeg koudbloeden die het kunnen alleen je moet wel een goede hebben

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:44

er zijn combi's waarbij je je inderdaad zit te verkneukelen hihi

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:49

Ik rijd met mijn tinker western, maar als ik eerlijk ben denk ik dat een tinker er niet helemaal geschikt voor is (het zal ook wel aan de ruiter liggen ). Die bolle zal de komende paar jaar geen spin doen of een stop. (ik trouwens ook niet maarja)
Ze heeft er al veel moeite mee om een beetje een rollback te doen in stap en dan stil en dan even draaien vindt ze al moeilijk.

Dus als je echt spectaculair (reining) wilt rijden heb je denk ik wel een western paard nodig (quarter/paint)
Er zijn wel uitzonderingen zoals die tinker die met het NK in Mariemheem meeliep in de pleasure.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:51

de bouw van tinkers onderling kan ook heel verschillend zijn en dat zal je weer terug zien in de mogelijkheden denk ik.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:53

nielsd schreef:
Dus als je echt spectaculair (reining) wilt rijden heb je denk ik wel een western paard nodig (quarter/paint)

Laten we nou eerst eens proberen om NETJES en CORRECT reining te rijden met z'n allen, daar zou de sport al een hoop mee geholpen zijn. Gaan we het daarna wel over spectaculair en rassen hebben

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:56

Hier nog een westerntink, beestje is 20 jaar inmiddels.
Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:58

Er zijn genoeg western tinkers, maar of ze nou zo goed kunnen meekomen in de moeilijkere onderdelen.

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:58

Cheveyo schreef:
Amateur of Open status dus? Moet je dan een keer eerder een wedstrijd gereden hebben of kan het NK ook je eerste wedstrijd zijn?

ja het NK kan je eerste wedstrijd zijn,maarja zul je eerst ff de voorronde moeten overleven.
En afgelopen Nk heeft weer eens bewezen dat zelfd goeie cq ervaren combinaties het niet halen.

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:59

nielsd schreef:
Er zijn genoeg western tinkers, maar of ze nou zo goed kunnen meekomen in de moeilijkere onderdelen.

Wat is dan een moeilijk onderdeel??

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:01

Blaze schreef:
nielsd schreef:

Wat is dan een moeilijk onderdeel??

Reining door een Trailparcours...

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:02

Nou Nielsd, ik heb met eigen ogen gezien dat er menig koudbloed beter eindigde dan een quarter in dezelfde rubriek. Het hangt van de combi af.

Lijkt me geweldig Iski, en daar lijkt het soms ook op hihi

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:05

Maar als je verder in "de sport' komt op hoger niveau dan zie je niet meer vaak tinkers.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:09

als je lang genoeg wacht misschien. Maar niet iedereen hoeft op hoger niveau te rijden, das weer die ambitie waar ik het al eerder over had. Ze kunnen toch lekker meekomen. Maar veeg die haffies niet weg en de fjorden, zie/lees 'bewijs' nog eens in de posts van Anya

Alexx

Re: Haflinger/tinker/fries/ ijslander niets voor de westerns

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:11

Blaze schreef:
Wat moet je in godsnaam met een koudbloed in een land waar de sneeuw niet langer dan 2 dagen ligt

dan kun je je netzo goed afvragen waarom je western rijdt in een land waar iedere boer zijn koeien in zo'n klein stukje land hebben staan dat er niet eens koe gedreven hoeft te worden! Das dan toch eigenlijk net zo onnozel?!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:16

Punkies, Ik wilde eigenlijk met mijn pleasurepaard een koe in het vierkant over een bruggetje laten gaan om vervolgens bij een pion een slidingstop te maken over een koeienvlaai na een rundown op een hunterzadel. Leek me wel leuk om het zo veelzijdig te doen en het is allemaal western.

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:17

punkies schreef:
Blaze schreef:
Wat moet je in godsnaam met een koudbloed in een land waar de sneeuw niet langer dan 2 dagen ligt

dan kun je je netzo goed afvragen waarom je western rijdt in een land waar iedere boer zijn koeien in zo'n klein stukje land hebben staan dat er niet eens koe gedreven hoeft te worden! Das dan toch eigenlijk net zo onnozel?!

Tja Blaze....en daarmee heb je je eigen lot bezegeld....ik neem aan dat je morgen je paard voor een Batavus inruilt....

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:23

Cheveyo schreef:
Punkies, Ik wilde eigenlijk met mijn pleasurepaard een koe in het vierkant over een bruggetje laten gaan om vervolgens bij een pion een slidingstop te maken over een koeienvlaai na een rundown op een hunterzadel. Leek me wel leuk om het zo veelzijdig te doen en het is allemaal western.

nee maar dat is dus precies wat ik bedoel! Ik vind Western helemaal niet idioot! Heb er zelfs over gedacht om mijn onnozele haflinger om te bouwen in een western-aanklooi-haf, en misschien zelfs mijn quarterhorse twenter. Koudbloeden zijn net zo veelzeidig en nátuurlijk zullen quarterhoses en Paints en weet ik veel wat over het algemeen beter zijn in de westernsport omdat ze er op gefokt zijn, zet zoals dat Holsteiners waarschijnlijk beter zijn in de Dressuur of spring dan een fjord maar ik ben er van overtuigd dat er sowieso fjorden, haflingers, het allemaal ook halen!

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:25

nielsd schreef:
Maar als je verder in "de sport' komt op hoger niveau dan zie je niet meer vaak tinkers.

Nogmaals een herhaling van mijn 1e vraag:
Wat is dan een moeilijk onderdeel
En maar meteen vraag 2:
Wat is dan een hoger niveau??

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 07:07

Sonja schreef:
nielsd schreef:

Laten we nou eerst eens proberen om NETJES en CORRECT reining te rijden met z'n allen, daar zou de sport al een hoop mee geholpen zijn. Gaan we het daarna wel over spectaculair en rassen hebben

Gelukkig is er meer in het leven dan reining *duik*

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 07:09

iski schreef:

Tja Blaze....en daarmee heb je je eigen lot bezegeld....ik neem aan dat je morgen je paard voor een Batavus inruilt....

[/quote]

Of een john deere, want je denkt toch niet dat die batavus door de hollandse klei komt
Sorry Blaze....

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 07:14

Cheveyo schreef:
en voor degenen die western doen met hun koudbloed of ander ras, welk onderdeel doen jullie?

Pleasure, horsemanship en trail (om maar eens ergens mee te beginnen, wie weet wat daar in de loop der jaren nog bijkomt) Reinig is ze iig niet geschikt voor omdat ze de schurft heeft aan galoperen, dus westernriding valt daarmee ook af.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 08:57

dan meld ik mij ook maar even

ik rij met een welsh-cob en inmiddels is hij 15 jaar en start ik hem alleen nog amateur en open reining
welk onderdeel is nou het moeilijkst?
ik heb hem jaren ook amateur en open trail(vind hij zelf een pokke onderdeel) en horsemanship gestart en redelijk verdienstelijk ook
pleasure starte ik alleen als er een de allround prijs was, want met die knie actie van hem waren de jury's meestal niet zo blij
hier nog een foto van november vorig jaar
Afbeelding
deze is wat ouder, vorig jaar voorjaar denk ik
hij werd afgeleid door de fotograaf maar ik vind zijn beentjes wel gaaf
Afbeelding

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:01

Hallo allemaal, ik heb van het weekend het besluit genomen om te stoppen met de Engelse dressuursport en ik ga met mijn paard (het is een Groningse merrie) de western sport in. Als ik de reacties zo lees van jullie is er nog al verdeeldheid of een niet-western paard wel western gereden kan worden.....nou ik heb van het weekend een Haflinger, Fjord en een Tinker diverse prijzen zien winnen in de Trail en Pleasure dus ik dacht wat hun kunnen, kan ik ook....Waar het denk hier om gaat is dat je plezier met je paard moet hebben, wat voor paard het ook mag zijn....en dat moet niet vergeten worden....Mochten jullie tips, ideeen hebben dan hoor ik het graag.....
Groeten ut Grunn

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:08

hmmm... kunnen jullie je Natasha de Heer nog herinneren met Markus ???? Tch wel even Nederlands kampioen in diverse klassen geworden met een haffie !!!!