Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). Die bolle zal de komende paar jaar geen spin doen of een stop. (ik trouwens ook niet maarja)nielsd schreef:Dus als je echt spectaculair (reining) wilt rijden heb je denk ik wel een western paard nodig (quarter/paint)
Cheveyo schreef:Amateur of Open status dus? Moet je dan een keer eerder een wedstrijd gereden hebben of kan het NK ook je eerste wedstrijd zijn?
nielsd schreef:Er zijn genoeg western tinkers, maar of ze nou zo goed kunnen meekomen in de moeilijkere onderdelen.
Blaze schreef:nielsd schreef:Er zijn genoeg western tinkers, maar of ze nou zo goed kunnen meekomen in de moeilijkere onderdelen.
Wat is dan een moeilijk onderdeel??
Blaze schreef:Wat moet je in godsnaam met een koudbloed in een land waar de sneeuw niet langer dan 2 dagen ligt
punkies schreef:Blaze schreef:Wat moet je in godsnaam met een koudbloed in een land waar de sneeuw niet langer dan 2 dagen ligt
dan kun je je netzo goed afvragen waarom je western rijdt in een land waar iedere boer zijn koeien in zo'n klein stukje land hebben staan dat er niet eens koe gedreven hoeft te worden! Das dan toch eigenlijk net zo onnozel?!
Cheveyo schreef:Punkies, Ik wilde eigenlijk met mijn pleasurepaard een koe in het vierkant over een bruggetje laten gaan om vervolgens bij een pion een slidingstop te maken over een koeienvlaai na een rundown op een hunterzadel. Leek me wel leuk om het zo veelzijdig te doen en het is allemaal western.
en nátuurlijk zullen quarterhoses en Paints en weet ik veel wat over het algemeen beter zijn in de westernsport omdat ze er op gefokt zijn, zet zoals dat Holsteiners waarschijnlijk beter zijn in de Dressuur of spring dan een fjord maar ik ben er van overtuigd dat er sowieso fjorden, haflingers, het allemaal ook halen! nielsd schreef:Maar als je verder in "de sport' komt op hoger niveau dan zie je niet meer vaak tinkers.
Sonja schreef:nielsd schreef:Dus als je echt spectaculair (reining) wilt rijden heb je denk ik wel een western paard nodig (quarter/paint)
Laten we nou eerst eens proberen om NETJES en CORRECT reining te rijden met z'n allen, daar zou de sport al een hoop mee geholpen zijn. Gaan we het daarna wel over spectaculair en rassen hebben
iski schreef:dan kun je je netzo goed afvragen waarom je western rijdt in een land waar iedere boer zijn koeien in zo'n klein stukje land hebben staan dat er niet eens koe gedreven hoeft te worden! Das dan toch eigenlijk net zo onnozel?!

Cheveyo schreef:en voor degenen die western doen met hun koudbloed of ander ras, welk onderdeel doen jullie?