Mummelmann schreef:Zo, ik heb even de 4 pagina's doorgeworsteld, tjongejonge......... taaie kost!
Fijn dat je toch de moeite ervoor genomen heeft.
Mummelmann schreef:Het eerste wat mij opvalt is dat diegene die de topic heeft gestart uitspraken doet over een onderwerp waar hij niet veel informatie over heeft ingewonnen. Erg vreemd voor een ondernemer, ik neem tenminste aan dat hij een echte ondernemer is want dat wordt in ieder bericht uitdrukkelijk vermeld (iets voor de Reklamecodecommissie?). Nog vreemder is dat een ondernemer al het besluit neemt om iemand niet aan te nemen met deze opleiding zonder dat-ie weet wat iemand met die opleiding voor zijn bedrijf zou kunnen betekenen. Mijn benieuwen hoe lang dit bedrijf met zo een bedrijfsvoering nog bestaat. De meeste bedrijven die niet begrijpen hoe een Marketingmix werkt vallen heel gauw in het overzicht van bedrijven die het niet gehaald hebben.................
Dat ik benadruk, uit het oog punt van ondernemer, dat komt, omdat het voor sommige op dit forum, soms wel is moeilijk uit elkaar te houden is, uit welk oog punt ik iets aankaart.
Dus als ondernemer, mag ik besluiten nemen voor mijn zelf, en begrijp ook niet zo goed, dat jij dit als vreemd gedrag bestempel, daar het voor ondernemers heel vanzelf sprekend is, dat deze in mijn beleving een eventuele mark uit eigen visie benadert. Okay, dat mijn visie niet op die van jou aansluit, en dat je benieuwd bent hoe lang zo.n bedrijf met zo een bedrijfsvoering zal bestaan, dat zal de tijd wel leren denk ik dan. Wat mijn wel bevreemdt als ik jou bijdrage in dit topic zo lees, is dat je het nogal persoonlijk op mijn persoon doortrekt.
Hoe ik eventueel als lid van een vereniging of bestuurlijk er tegen kijk, maakt het er waarschijnlijk naar, dat mijn marketingmix anders in elkaar steekt als ondernemer, dan andere bedrijven, of die het nou wel of niet gehaald hebben dan.
Mummelmann schreef:Om een beeld te krijgen heb ik zelf maar eens contact opgenomen met minstens 2 mensen die deze opleiding volgen; dit was een zeer verhelderend gesprek. Deze 2 mensen waren erg blij dat ze konden vertellen wat ze aan het leren waren en uit het gesprek bleek dat ze allesbehalve Quarter-gericht bezig zijn, sterker nog; de interesse in alle andere paarden is sterk aanwezig. Alles wat ze leren wordt namelijk direct toegepast op niet specifiek Western rassen. In het hele gesprek is het woord Quarter niet gevallen en werd er gesproken over "hoe ga ik om met de mensen op het paard"en "hoe ga ik om met de combinatie en hoe wat voor aanleermethode heeft deze specifieke combinatie nodig". Die 2 zijn goed bezig!
? Weet niet wat dit wat dit heeft toe te voegen aan de al reeds gedane reactie van deelnemers aan deze opleiding, die uitleg geven zonder persoonlijk te worden.
Mummelmann schreef:Nu zijn 2 mensen natuurlijk te weinig voor een juist beeld van de opleiding dus daarom ga ook maar eens kijken hoe het in Deurne gaat. Uiteraard staat daarna een gesprek met de organisatie achter deze opleiding op de agenda. Natuurlijk wordt ook nog de lesstof eens ingezien en ik zal wat vragen stellen aan mensen die inmiddels les krijgen van deze instructeurs en of die mensen al veranderingen kunnen waarnemen in de lessen. Natuurlijk zal ook de ondernemer achter de instructeur aan het woord komen en vertellen waarom deze keuze gemaakt is.
Nou, hier was alleen maar een ondernemer aan het woord die dus duidelijk een andere keuze maakt.
Mummelmann schreef:Dit lijkt me een betere voorbereiding voor een juiste beeldvorming.
Ach ja, zoals ik al aangaf, je kan links of recht om aan je informatie stroom komen, om een juiste beeldvorming ergens van te krijgen. Ik begrijp dus, dat als je als ondernemer dit doet via een forum als deze, openbaar dus, niet de juiste is. Maar goed, mijn mening hierover is, dat ik eerst extern kennis op doe, zodat ik de juiste beeldvorming als voorbereiding kan meenemen als ik ergens intern induik. Je zou dus misschien wel kunnen stellen, dat ik dus een soort van tegendraadse ondernemer ben of zo. Van huis uit zalig makende gesprekken voeren met gezinde in dit geval, vind ik persoonlijk verspilde energie, voor mijn beeldvorming neem ik dan liever meteen mee, hoe er over het één en ander breed gedacht wordt.
Mummelmann schreef:Ik ben in ieder geval erg blij dat er in Nederland iets ontstaan is waardoor het kaf van het koren gescheiden wordt en dat het voor de klant (ik dus!) in ieder geval beter te controleren is welk niveau mijn instructeur heeft. Ik wordt namelijk erg moe van al die zogenaamde instructeurs die een keer wat gehaald hebben op een NK of zo en daardoor denken dat ze een goede instructeur zijn. Zelfs het volgen van clinics geven sommige mensen het idee dat ze zomaar les kunnen geven.
Tja, daar ben ik ook blij mee, maar had er nog blijer van geworden, dat een eventuele opleiding er ook gericht op zou zijn, dat deze de groei van de westernsport te goede zou kunnen gaan komen. Dit is waar ik op probeerde aan te sturen in dit topic, waar je ondanks je verwoede pogingen om dit topic door te worstelen waarschijnlijk overheen gelezen hebt.
Mummelmann schreef:Jammer dat de WRAN in al die jaren niet iets van de grond gekregen heeft wat vergelijkbaar is met deze opleiding. Het zal wel te maken hebben met versnipperen binnen het Westernwereldje wat voornamelijk veroorzaakt wordt door voorbarige conclusies door mensen zoals de heer Vet.
Hum, bijna goed. Ondanks je gewoon Peter tegen mijn zeggen mag, zou je er je eerst in moeten verdiepen, dus voorbereiden, voor een beeldvorming te staven, door met gezinde en ongezinde te praten, om inderdaad conclusies te trekken, hoe de versnippering in het westernwereldje ontstaan is. Mijn conclusie steek ik hierbij niet onder stoelen en banken, en denk daarbij persoonlijk nog, dat er meer ondernemers, zich uiteindelijk zullen gaan aansluiten bij de club of het overkoepelend orgaan daarvan waarbij de Wran zich heeft aangesloten, daar ik weet dat de gezinde van jou zijde, nog nooit iets betekend hebben voor de westernsport, in de brede zin van het woord.
Deze ervaring had ik als lid van diverse verenigingen mee gekregen, waardoor ik bestuurlijk een stelling heb kunnen innemen, en waar ik als ondernemer nu tegen aanloop.
Maar goed, dat mijn conclusie niet die van jou is, was al duidelijk.
Mummelmann schreef:Nou heb ik gelezen dat deze "ondernemer" ook nog eens voorgedragen is als voorzitter van de WRAN; oei oei, dat beloofd wat! Een voorzitter die uitspraken de wereld in brengt zonder zich goed te informeren? Indien dit straks ook gebeurd bij de besluitvorming binnen het bestuur van de WRAN is in ieder geval in mijn ogen er een rede om een verdere versnippering in gang te zetten.
Hè, hè, eindelijk iets waar ik mijn in kan vinden, ja, ik wordt voorgedragen.
Één ding vind ik nou weer jammer waar je hieraan voorbij gaat. Ik breng namelijk, en ja daar is het woord weer, als ondernemer iets de wereld in, en laat mijn informeren op een manier die jou waarschijnlijk niet zo goed valt. De gesuggereerde besluitvorming die je aangeeft, daarvan kan ik alleen maar zeggen, dat dit inderdaad wel eens de versnippering die er al was, voor ik überhaupt in beeld was, teweeggebracht heeft. Het is natuurlijk even wennen, voor de ouderwetse achterkamertjes polikiek besturende, dat internet het mogelijk heeft gemaakt dat leden van een vereniging, elkaar kunnen treffen, en ook breed mat elkaar van gedachten kunnen wisselen, over onderwerpen, die je normaal op een ALV de stort door geduwd werden. Pijnlijker is het waarschijnlijk ook nog, dat de nieuw komende bestuurders in deze nieuwe ontwikkeling meegaan, en ook nog zonder schroom met naam en toe naam aan deze vorm van discussies deelnemen. Ach, oei,oei, wat zielig om te suggereren dat de versnippering die er al jaren geweest is, te koppelen aan een eventueel toekomstig voorzitter die in jou ogen uitspraken de wereld inbrengt zonder zijn eigen te laten informeren.
Mummelmann schreef:Nou; ik ga maar weer eens naar ons niet-Quartertje om te kijken wat hij vandaag weer geleerd heeft van een Deurnekanjer.......
Rest mijn jou mee te geven vanuit het bestuurlijke gezien dat je met een niet-Quarter kan starten bij de Wran, DRHA en de DTA, daar de andere bij de aangesloten Federatie alleen verenigingen zijn die zich aan een ras verbonden hebben.
Deze mededeling even in het kader van de Reklamecodecommissie, van de Federatie.