Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jeddah schreef:Zeer waardevolle ontopic bijdrage Iski....
. Sugarmiss schreef:@Iski: harde woorden.
Want wanneer is een afwijking een afwijking ??
Voor mij wanneer het paard daar duidelijk niet als dier mee kan funktioneren of pijn heeft. Dat kan bij HYPP duidelijk het geval zijn net als bij dubbel-positieve vorm van HERDA. Maar bij enkel-positieve vorm van OLWS en HERDA is dit niet het geval.
Moet je al die paarden dan ook maar afmaken ??
En wat te doen met SCID bij Arabieren, schimmels die gevoelig zijn voor melanomen ??
Wel ben ik met je eens dat de stamboeken een wat daadkrachtiger beleid zouden mogen voeren ipv alles op de lange baan te schuiven.
Het vreemde vind ik nog steeds dat men een Parroth-mouth en Cryptorchisme wel als een genetisch defect ziet, maar HYPP niet
Citaat:@Francis:Ik breng het misschien wat anders...te soft, ja, kan... maar ik probeer ondanks dat ik het soms absoluut niet eens ben met iemands mening en of daden, die persoon toch zo veel mogelijk in z'n waarde te laten.
Het is nl. niet aan mij om te (ver)oordelen... ik geef ook alleen maar míjn persoonlijke mening.
Francis schreef:Iski, ik hoop dat je inmiddels door hebt dat ik je zéker weten serieus neem...
Maar met het niet veroordelen bedoel ik dat ik een persoon áls persoon niet wil veroordelen... een daad kan ik wel veroordelen als in verwerpen, maar dat maakt die persoon nog niet tot een slecht persoon. Wie bepaalt of een daad slecht is of niet... ík niet...heb die wijsheid denk ik niet in pacht. Kan alleen aangeven wat voor mij onacceptabel is en waarom ik dat vind.
Oh, en serieus genomen worden door een vrouw kan mijns inziens best zonder serieus genomen te worden... maar da's weer een héél andere discussie die híer in ieder geval niet thuis hoort![]()
iski schreef:OK, eerst de daad veroordelen/verwerpen. Akkoord. Maar wanneer een en dezelfde persoon die verwerpelijke daad telkens weer verricht...gaat ie toch echt over de spreekwoordelijke knie hoor...zonder aanzien des persoon.
iski schreef:En voor wat betreft dat andere.......
atlanta13 schreef:Ik kan het filmpje niet openen( niet bekijken dus) hoe kan dit?
iski schreef:...want helaas blijkt dierenmishandeling in dit geciviliseerde land nauwelijks strafbaar te zijn.
Francis schreef:iski schreef:...want helaas blijkt dierenmishandeling in dit geciviliseerde land nauwelijks strafbaar te zijn.
Even off-topic:
Daar weet ik helaas maar ál te goed alles van (voor't geval je niet weet wat ik bedoel, check via m'n profiel de topics over Fly maar...foto's doen het niet meer, mocht je die toch willen zien (denk het niet) dan heb ik die hier nog wel...)
even m'n paardjes welterusten kussen Halloway schreef:Ik zou jullie standpunt graag willen over het volgende:
Ik word steeds weer door mensen aangespoord om met Gunner te gaan fokken.
Ik wil dit dus niet omdat Gunner doof is en dit ook vaker doorgeeft, een paard dus met een genetische afwijking.
). Omdat ik wil dat je zelf na gaat denken. Maar ik verwacht eerlijk gezegd dat je hier voor een groot deel antwoorden gaat krijgen die al aansluiten bij wat je ZELF al denkt. Want zou je de twijfels niet gehad hebben, had je de vraag hier niet gesteld. En twijfels komen vaak voort uit gedachten die je al hebt en leiden tot een andere mening dan de mening om je heen of die je opgedrongen lijkt te worden..o.a. door de mensen die je aanraden te gaan fokken.