[WN] wran onder knhs - wel of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:38

Ruudjw schreef:
Als je besluit niet te fuseren, ben ik bang dat het ook snel is afgelopen met de WRAN. Overheden geven ook alleen maar subsidies aan grotere verenigingen, sponsoren kijken ook liever naar iets groters. Natuurlijk de groenteboer op de hoek zal vast wel willen sponsoren, maar of dat nu iets bijdraagd?

Alsof de sponsoring t.b.v. de KNHS terecht zou komen bij de westerntak. Wij zijn dusdanig klein dat we voor de KNHS totaal oninteressant zijn. Ik denk dat onze toekomst ligt in het professionaliseren van de Federatie. Wat de KNHS kan (die zijn tenslotte ook klein begonnen) moet de Western Federatie toch zeker ook kunnen, ookal is dat dan op kleinere schaal.

Ruudjw schreef:
Na verloop van tijd zal het niveau van de KNHS zeker beter worden en professionaliseren/zakelijker worden. Maar dat is nu eenmaal een groei proces.

Hoe lang moet dat groeiproces dat helemaal gaan duren als ze nu na zoveel jaar nóg niet zakelijk zijn... als ze't nu niet zijn (en zijn ze dus niet voldoende) worden ze't nooit.

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 07:18

Ruudjw schreef:
Wil je ook nog olympisch, dan zul je moeten aansluiten bij de KNHS, anders geen zaken met NOC*NSF.

.

Mareeeh hoeveel leden zullen olympisch niveau halen denk je zelf.. doe eens een gokje... ik gok op 0.5 als het meezit... Als je het daarvoor moet doen, dr zijn zoveel takken van paardensport die niet olympisch zijn... slecht argument dus...

Zie nog steeds geen goede argumenten om WEL aan te sluiten..

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 07:22

Ruudjw schreef:
Na verloop van tijd zal het niveau van de KNHS zeker beter worden en professionaliseren/zakelijker worden. Maar dat is nu eenmaal een groei proces.

Zullen we dan even wachten tot ze dit gerealiseert hebben, dan kunnen we altijd nog aansluiten.. ;D

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 07:25

Ruudjw schreef:
[
Mee eens, ik zeg ook niet dat Endurance/western nu ineens olympisch wordt. Maar wordt dit wel zo, dan kun je er vergif op innemen dat alleen leden van de nationale bond mogen deelnemen (=KNHS)
[/quote]

Mocht het zover komen dan kun je altijd nog aansluiten, maar voor het zover is zijn we al vele generaties verder vrees ik.

Halloway

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 08:47

Vippie schreef:
Ruudjw schreef:
[
Mee eens, ik zeg ook niet dat Endurance/western nu ineens olympisch wordt. Maar wordt dit wel zo, dan kun je er vergif op innemen dat alleen leden van de nationale bond mogen deelnemen (=KNHS)
[/quote]

Mocht het zover komen dan kun je altijd nog aansluiten, maar voor het zover is zijn we al vele generaties verder vrees ik.

Bovenstaand geld niet alleen voor de OIC maar ook voor de FEI.
Denk ook dat dit de hoofdreden is geweest voor de DER om als organisatie
aansluiting te zoeken bij de KNHS, klopt dat een beetje???

Voor de reining geld hetzelfde alleen hebben zij de KNHS reiningvereniging opgericht die namens de DRHA onderhandeld met de KNHS etc.
Het is voor de DRHA zelf niet mogelijk dit te doen omdat zij al een affiliate (dochteronderneming) zijn van de NRHA.

Hier ligt denk ik de belangrijkste taak voor de federatie (het ondehandelen met de KNHS) maar daar moeten ze het dan ook bij laten.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 14:04

Eventjes terug komen op de professionalisering van de Federatie en de KNHS...
Gisteren bleek maar weer dat de KNHS nog verre van professioneel is. Ik huur een weitje zo'n 600 meter van m'n huis, waar Dot en Wakkie staan. Dat weitje is van een particulier en ligt naast en achter hun huis. Gisteren kreeg deze persoon de KNHS-vademecum in de brievenbus, terwijl deze mensen totaal niks met paarden hebben. Adressering was ook alleen adres, geen naam.
Wat doet de KNHS... we rijden gezellig door het land, noteren de adressen van plekken waar we paardjes in de tuin zien staan en sturen die mensen ons boekje... Lekker professioneel.. Terwijl ik toch ook als lid van de WRAN en DPHC genoteerd sta... via deze wegen mensen contacteren zou een stuk professioneler zijn én getuigen van acceptatie van deze verenigingen.