[WN] Waarom altijd aan die teugels trekken ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:28

Laatste filmpje is ook gaaf.. maar dit is (in ieder geval tot op zekere hoogte) voor veel meer mensen bereikbaar... ik kon Fly ook los longeren... nog niet op het niveau wat hij hier liet zien, maar van richting veranderen, verschillende gangen, naar me toe komen en achterwaards deed Fly dus ook los. Met Dot heb ik het nog niet geprobeerd, maar 'spelen' doen we wel eens en dan gebruik ik ook elementen van wat je hier zag.
Dit is vooral een kwestie van een hele goede vertrouwensband... en geweldig om te zien hoe mens en dier echt sámen lol kunnen hebben

Shotime

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:39

vrolijk schreef:
woh. echt goed.
al had ik liever gezien dat ie dat zonder zweep deed

Volgens mij is het sowieso geen zweep

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:51

Ja, is wel een (longeer)zweep, maar die gebruikt hij puur om z'n commando's 'vorm' te geven.. als verlenging van z'n arm... Dat'ie em op z'n rug legt is trouwens ook om te laten zien dat het paard hem vertrouwd... 't paard is niet bang voor de zweep, wordt er mee geaait.. het paard weet dat de zweep geen bedreiging vormt.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:31

Sugarmiss schreef:
Hier iemand die al een eindje op weg is:
http://www.horsefeelings.nl/html/film.htm

Ik zou zo zeggen, kom eens langs bij pride en ik
Dit doen wij ook regelmatig en is heel leuk om te doen.
De 'zweep' wordt niet gebruikt als zweep maar als verlengde van je eigen arm. Dit komt o.a. bij parelli vandaan. Hierin zitten diverse 'games' in verwerkt, o.a. circling game en porcupine game. Pride vind het altijd geweldig om te doen en ik geniet er ook altijd van. Ik vind het altijd vooral mooi omdat pride op dat moment volledig vrij is om te gaan waar hij wil ( geen halster om oid ) terwijl hij dan toch volledig meewerkt.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:07

Citaat:

Ja leuk!!! Mag ik ook??

Shotime

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:33

Francis schreef:
Ja, is wel een (longeer)zweep, maar die gebruikt hij puur om z'n commando's 'vorm' te geven.. als verlenging van z'n arm... Dat'ie em op z'n rug legt is trouwens ook om te laten zien dat het paard hem vertrouwd... 't paard is niet bang voor de zweep, wordt er mee geaait.. het paard weet dat de zweep geen bedreiging vormt.

hmmm, ik dacht dat het zo'n fiberglass stick was met zo'n touwtje
eraan, die dingen die niet zwiepen dus...
maar ik kan het niet goed zien op het filmpje.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:32

Cer schreef:
Citaat:

Ja leuk!!! Mag ik ook??

Serieus: kunnen we dat niet regelen? Ik vind het prachtig om dit met je paard te kunnen doen. Dus Cornelie, als je 't aandurft ... dan kom ik ook graag kijken!

Bandit

Re: Waarom altijd aan die teugels trekken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:47

Altijd kan ik de filmjes bekijken via de linken...Maar helaas kan ik op geen een manier deze 2 filmpjes bekijken..

Wel het filmpje van die man met de longeerzweep...

WIE O WIE kan me een TIP geven...

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:03

vrolijk schreef:
woh. echt goed.
al had ik liever gezien dat ie dat zonder zweep deed

Ik vind ook dat ie het echt onwijs goed doet, alleen die zweep heb ik geen problemen mee. Zonder zweep was natuurlijk nog beter geweest, maar hij gebruikt de zweep alleen maar als hulpmiddel om de oefeningen mee aan te geven. Het paard vindt het leuk, dat zie je. Ik geniet daar echt van. Echt te gek !!!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:46

broadway schreef:
kijk eens goed, dit paard is zo doorgetraind dat de hand/arm/heup beweging genoeg is, hetzelfde als longeren zonder lijn (vrije training) ik had het super gevonden als hij rustiger zat en als hij niet van die gigantische sporen om had........(géén sporen dus!!!!!!)

Inderdaad!
Dat was ook wat mij opviel!

Ik vind het ook ontzettend knap maar zonder sporen was het een geweldenaar geweest, in mijn ogen.

spiritoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 02:47

Ik wil graag mijn eigen reactie op dit alles geven.................... En laat al die beste stuurlui nu gewoon eens een blokje om gaan ipv het eeuwige kritiek hebben .

Toppie!!

Zoals deze mensen laten zien hoe je met je eigen dieren na heel hard trainen bepaalde dingen kan bereiken ................. Een paard laat zich niet in de maling nemen en je kan nog zoveel drillen als je wil als een paard niet voor je wil werken dan zal hij je op de momenten dat hij/zij de kans ziet je in de steek laten omdat dat op zo'n moment ook kan.

Petje af voor deze prestaties en ook ik hoop ooit zo met 1 van mijn paarden te mogen showen

En ondertussen kan ik er alleen maar van dromen

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 02:50

Mac schreef:
Citaat:

Ja leuk!!! Mag ik ook??

Serieus: kunnen we dat niet regelen? Ik vind het prachtig om dit met je paard te kunnen doen. Dus Cornelie, als je 't aandurft ... dan kom ik ook graag kijken!
[/quote]
ja hoor, gezellig als jullie langs komen
En met wat aanwijzingen kunnen ook jullie dit met pride (én met je eigen paard )
[/quote]
[/quote]

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:18

cornelie schreef:
ja hoor, gezellig als jullie langs komen
En met wat aanwijzingen kunnen ook jullie dit met pride (én met je eigen paard )

Dan komen we binnenkort de kunst bij je afkijken en zou je me dan willen helpen met tips om mijn puber (Reuddreki) verder te trainen?? Hij is al halstermak, . Puur natuur verder nog........
[/quote]

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:33

http://www.honzablaha.cz/EN.htm

Ga naar video gallery

'Horsewhisperer too'(begint een beetje langdradig, maar wordt leuk) en de 2 filmpjes 'After come Honza, Gaston, Maxim & Cookie'

MissJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:59

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:18

Gewéldig vind ik dit soort dingen... heb een paar jaar geleden ook zo'n soort demo gezien op de Americana van een man met twee Paints... Kan hier alleen maar bewondering voor hebben.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:26

Misschien komt het door de ... in de link? Dit is ie zonder de puntjes als het goed is. Bij mij op mijn werk werkte het overigens ook niet, hier thuis wel. Misschien zijn het firewall instellingen of zo die de boel tegenhouden. Maar probeer deze link maar eens, het is echt de moeite waard!
http://www.waltenberry.com/feature/josh_armstrong/videos/josh-multi.wmv

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:51

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:35

Blanket schreef:
Ik wil graag mijn eigen reactie op dit alles geven.................... En laat al die beste stuurlui nu gewoon eens een blokje om gaan ipv het eeuwige kritiek hebben .

Toppie!!

Zoals deze mensen laten zien hoe je met je eigen dieren na heel hard trainen bepaalde dingen kan bereiken ................. Een paard laat zich niet in de maling nemen en je kan nog zoveel drillen als je wil als een paard niet voor je wil werken dan zal hij je op de momenten dat hij/zij de kans ziet je in de steek laten omdat dat op zo'n moment ook kan.

Petje af voor deze prestaties en ook ik hoop ooit zo met 1 van mijn paarden te mogen showen

En ondertussen kan ik er alleen maar van dromen

Daar ben ik het dus helemaal mee eens !!! Weet je hoe knap dat is als je dat zo kan bereiken ? Doe dat maar eens na....

En die sporen, ik had het ook liever zonder gezien, maar hij is er niet gemeen mee en die dingen horen gewoon bij de uitrusting van iemand die western rijdt, dus heeft hij ze aan voor die show. Wat een gezeur om een paar spoortjes, zeg !!!!!!!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:37

Maxielover schreef:
En die sporen, ik had het ook liever zonder gezien, maar hij is er niet gemeen mee en die dingen horen gewoon bij de uitrusting van iemand die western rijdt, dus heeft hij ze aan voor die show. Wat een gezeur om een paar spoortjes, zeg !!!!!!!
Wie heeft jou dat wijs gemaakt

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:39

denk je dat nou echt of wil je dat jezelf wijsmaken!!!!!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:27

echt super vet en hij zit er ook zo relaxt op.

lhOveSs_siDj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:47

ik kan alleen dat filmpje met die witte zien.. Echt super vind ik die.. De rest zie ik jammer genoeg niet..!!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:54

ik vind die reining proef zonder teugels niet zo mooi. de ruiter gebruikt zijn sporen teveel, en zit niet netjes. ook klappert het zadel, en hangt het geheel ruiter/ zadel naar links. het paard maakt op mij een slaafse indruk, terwijl ik dit met mijn paard ook kan. Faram loopt er veel vrolijker bij. ik denk dat hier heel veel training mét teugels aan vooraf is gegaan.
het 'longeren zonder lijn' doen we ook, al is het nog niet zo gecontroleerd als op dat filmpje. wie weet komt dat nog!

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:18

Tsja....... en zoals altijd staan de beste stuurlui weer aan wal
zo jammer