[WN] Clinic Bill Fleming (USA) op 21 januari 2006 in Lunteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:24

Ook weer terug!! Was ergggg leuk!! Ik had hetzelfde gevoel bij deze man als Francis. Bij deze meld ik me vast aan voor de clinic die hij deze zomer vást weer komt geven!!!! Keep Smiling, Girlsssss!!!!!
Dank je, wgirl, voor deze mooie clinic.....

Francis

Re: Clinic Bill Fleming (USA) op 21 januari 2006 in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 00:18

wgirl schreef:
Bill vond het erg prettig om met alle deelnemers te werken, en met het publiek.

Een hele leuke groep mensen en paarden om mee te werken, en hij kijkt er naar uit om dit weer te doen.

Bedank hem maar nogmaals namens ons 'Frank' en voor de liefhebbers... foto's van de clinic van vandaag zijn te vinden op http://www.thorretje.com (klikken op Dot's foto)

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 00:37

Wat een mooie foto's zeg

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 00:58

hee, wat leuk al die foto's!

weet ik alvast hoe hij er uit ziet
ik ga maandag aan de slag

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:54

ik vond het ook een zeer geslaagde dag, ondanks dat deze voor ons wat minder leuk begonnen was. mijn merrie was namelijk s'morgens bij het inladen in de trailer gaan hangen en achterover eruit gevallen. daar had ze duidelijk last van.

Bill's manier van trainen spreekt mij erg aan en ook dat hij rekening houd met de paarden.

Zeer voor herhaling vatbar.

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:14

Leuke foto's, Francis!
Helaas moet ik ook vandaag werken, anders had nu lekker langs de bakrand in Zuidwolde gestaan
Hopelijk kan ik er een volgende keer bij zijn; wat ik er zo van hoor zou Bill's aanpak mij & Amigo ook erg goed passen

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:03

Leuk dat het zo geslaagd was! Wat naar van je merrie Jackie, alls inmiddels okee met haar?

Leuk die foto's!! Ik zie een hele mooie Paint Broertje van Senna!

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:05

Zo te horen heeft iedereen de clinic leuk gevonden! Ik vind de foto's niet... maar morgen zal ik het zelf wel allemaal ondervinden want dan is het onze beurt!

Zit alleen een beetje met Mix, hij lijkt last te hebben van zijn been, als dit morgen tijdens de clinic ook blijkt te zijn dan ben ik genoodzaakt om hem op stal te zetten en rij ik een paard van mijn vriendin verder. (die er gelukkig meer dan 1 mee neemt, dus altijd reserve )
Natuurlijk hoop ik met Mix alles te kunnen meedoen, zal een goede oefening voor ons worden!

Ik hou jullie ook op de hoogte hoe het geweest is!

Smoske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:08

K heb de foto's gevonden! Leuk om te zien!

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:23

@Jeddah: bedankt voor het medeleven. ja het gaat vandaag wel weer wat beter met haar. voor de zekerheid heb ik nog even kontakt op genomen met mijn holistisch dierenarts om haar na te checken. er zal wel het een en ander scheef zitten. ze is namelijk op haar achterwerk terecht gekomen en omgerold. gisteren was ze dus behoorlijk beurs en ging tijdens de clinic steeds stijver lopen. op gegeven moment heb ik dus ook afgehaakt omdat het teveel voor haar werd.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:56

Ja zeg, wat een muts is het ook! Ik hoop dat het allemaal weer goed komt met 'r ...

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:04

Auw auw, ze ging inderdaad uiteindelijk griezelig gevoelig lopen. Arme dame, hopelijk is het niets ernstigs verder! Sterkte met d'r......
Haar zoon is trouwens een ongelooooooflijk mooie vent!! RadicalM, wees daar maar heeeeel zuinig op! Schitterende ruin met een ongelooflijk mooi hoofd.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:51

Nou, klinkt als een flinke val! Hopen dat de boel niet al te scheef zit en ze snel weer de oude is!

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:57

Waar blijven de verslagen van degenen die vandaag naar Bill's clinic in Zuidwolde zijn geweest?

REGINA76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:18

nou hier komen ze vanaf mijn kant, samen met natascha wgirl op bokt, georganiseerd en zeker voor herhaling vatbaar......hopelijk is het de volgende keer zonneschijn......erg koud brrrrrrrrr.
het was voor ons allemaal zeer geslaagd, super gezellig, zeer jonge onervaren paarden deden ermee, tot wedstrijdpaarden, veel geleerd, weinig publiek blijkbaar door de kou, maar dat mag de pret niet drukken. voor fotos kan men eind deze week ze gaan bewonderen op www.lookingatyou.nl van tea haven fotogravie.
ik heb ook wel wat gemaakt maar donkere achtergronden.
mensen hopelijk tot een volgende keer.

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:35

Hallo allemaal , ik heb meegekeken als bakrand ridder en ik heb genoten van de verschillende combinaties en de duidelijke en leuke uitleg van mr. Fleming. Hij werkt vanuit het principe dat paarden van druk af gewerkt worden en ze zelf gaat kiezen voor de 'makkelijke' juiste weg als je die aan de paarden aanbiedt; bijvoorbeeld als je paard de neiging heeft om langzamerhand te versnellen dan stop je zet een paar passen terug en gaat weer verder en geef hem ruimte al ie het goed doet, net zo lang tot dat ie snapt dat versnellen niet de makkelijke manier is en gewoon tempo houden wel. Ik heb ook veel techniek gezien om het paard soepel in schouders en heupen en op eigen benen te krijgen gezien, dmv veel cirkel-zijwaartrs-cirkel, two track, schouderbinnenwaarts schouderbuitenwaarts enz, en dat op een uiterst voor het paard plezierige en begrijpelijke manier.
Ook kwam aan bod hoe je een goede showman at halter kunt zijn (met vooral veel "attitude", als je er een hebt ga dan vooral showmanship at halter doen) en ons als publiek de kans gegeven om ook eens als jury langs de paarden en handlers te lopen. Dat was een erg leuk initiatief waarbij ik persoonlijk tot de ontdekking kwam dat ik me als handler niet altijd zo druk moet maken, maar er 'alleen' maar goed om hoef te denken dat ik niet in beeld sta, en mijn paard mooi presenteer. Het is gaaf om een hele groep mensen om hun paarden te zien bewegen op de bewegingen van de jury. Bovendien gaf mr.Fleming waardevolle tips hoe je paard te presenteren aan de jury dat de presetatie ten alle tijden gaat om je paard en je trots daar op. Daarna kwam nog een stuk pleasure aan bod met veel tips naar ruiters toe en horsemanship (wat ik vanuit de warme kantine gevolgd heb ). Al met al een hele leuke leerzame dag waar ook het bakrand volk in ruime mate van info werd voorzien; er was alle ruimte voor vragen en antwoorden. Als hij weer komt ga ik met mijn paard meedoen, erg de moeite waard!
Vanuit mijn kant nog erg bedankt voor de leuke leerzame dag, het was top georganiseerd.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:34

Leuk verslag djmaris! Toch weer andere accenten dan de dag ervoor! Bill krijgt het druk van de zomer

XoNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:27

Bill hoopt terug te komen! Hij heeft zelf 28 paarden die hij moet rijden, waarvan hij er aardig wat probeert te kwalificeren voor de worldshow. Het ligt dus een beetje aan zijn showagenda, maar hij zou zijn best doen! Hij vond de clinics die hij tot zover gegeven heeft erg leuk! Dus wat dat betreft komt hij graag terug

REGINA76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 01:55

idd gave man die bill.....op naar de volgende clinic.......hij heeft er verstand van hoop zo nog veel van hem te leren.

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:39

zoals ik al op het andere topic zei: ook voor mij was het een heel geslaagde clinic!

Wij zijn gisterennacht om 2 uur pas thuis gekomen, heel moe en stijf van de kou (4 uur op paard gezeten) maar wel met een voldaan gevoel.
Mix had zich netjes gedragen en samen hebben we aan zijn hoofdhouding en 'ontspannen' rijden gewerkt. Het was erg leerzaam en Bill gaf ons ook een goed gevoel. Ook Natascha bedankt voor de fijne babbel!!

En niet te vergeten:nogmaals een bedankje naar de organisatie, heel erg fijn dat we uiteindelijk ook in Limburg terecht konden! (mooie locatie trouwens!!)

En als hij in de zomer terug komt wil ik zeker weer van de partij zijn!
Ik denk dat hij dan beter een paar weken extra komt voor al de geïnteresseerden!

fuchsiagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:29

ik vond het jammer dat ik niet erbij kon zijn
want ik hadzelf een wedstrijdje
ik hem nog gezien hij is wel heel aardig!!!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:53

Ook hier zijn we moe en voldaan en naar een heet bad weer eindelijk warm naar 2 dagen!(brrrrrr,...)
We vonden het heel leuk om Bill en Natasha 2 dagen hier in Egchel te hebben. Veeeel gekletst en lekker met paarden bezig geweest; de maandag de "lessers' , de dinsdag met onze eigen paarden aan de slag. (jaja, Bill weet ook iets van reining!)
Dit is absoluut voor herhaling vatbaar en ik vind het super , dat er zoveel mensen geinterresseerd waren/ zijn om naar deze zuidelijke pleasure-horsemanship-clinic te komen!

foto's volgen in een apart topic!
(sorry, Smoske, besef me nu pas , dat jij op 1 van de 2 sorrels zat, dusseh leuk je gezien te hebben! Heb je waarschijnlijk wel op de foto!)

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:59

jessiejanes schreef:
foto's volgen in een apart topic!
(sorry, Smoske, besef me nu pas , dat jij op 1 van de 2 sorrels zat, dusseh leuk je gezien te hebben! Heb je waarschijnlijk wel op de foto!)

Jep, ik was die met de zwarte haren op de sorrel, mijn vriendin reed de 3 verschillende paardjes. Ik heb er ook niet bij stilgestaan dat jij 'jessiejanes' was maar wel leuk je gezien te hebben. (ik veronderstel dat jij de foto's trok?) Ben benieuwd naar de foto's!

Ik vond het echt leuk dat ik erbij kon zijn, de accommodatie was super hoor!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:00

radicalM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:13

FlyingHigh schreef:
Auw auw, ze ging inderdaad uiteindelijk griezelig gevoelig lopen. Arme dame, hopelijk is het niets ernstigs verder! Sterkte met d'r......
Haar zoon is trouwens een ongelooooooflijk mooie vent!! RadicalM, wees daar maar heeeeel zuinig op! Schitterende ruin met een ongelooflijk mooi hoofd.

Dank je wel! Tuuuuurlijk ben ik zuinig op Moon... Wie kan er nou lelijk doen tegen zo'n lekker ventje????

Met Briolet gaat het gelukkig beter. Heeft even met een dik been rondgelopen (waarschijnlijk toch wat vuil in een schaafplek), maar is weer haar heerlijke, "bitchy self".

Komende zomer, als het uitkomt met vakantie's enzo, hoop ik ook weer van de partij te zijn.