[WN] onderlinge wedstrijd kootwijkerbroek 21 jan.wordt oefen!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:10

Wie starten er allemaal??

anika

Re: onderlinge wedstrijd kootwijkerbroek 21 jan.wordt WRAN D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 13:20

Hoop veel

Ik doe zelf ook mee bij de amateur even oefenen met me nog nieuwe paint!

Vanavond is de wran vergadering ik hou jullie op de hoogte wat er allemaal besproken wordt. Wie krijgt er nou dan uiteindelijk gelijk? De wran D gaat goed onder de loep gehouden worden. Stel je toch eens voor dat het allemaal is zoals ik dacht dat het was!

Morgen weet ik meer ik hou jullie op de hoogte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:24

Wran-vergadering? bedoel je niet iets anders? Want volgens mij is er geen vergadering vanavond

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 13:40

Er is een vergadering en daar wordt de wran D besproken en morgen hoor ik hoe of wat! Ik dacht wran maar dat zal dan wel een vegadering zijn waar ook wran mensen komen!

__Suzanne__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:08

Er is vanavond federatievergadering

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:08

Vanavond is dat ik weet een Federatie vergadering. Daar komen wel mensen van de WRAN natuurlijk, maar het is geen WRAN vergadering.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:09

Haha! Tegelijk!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:14

Misschien meteen de HighPoint eens in de groep gooien dan

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:53

Goed na heel wat heen en weer mailen en een telefoongesprek is het volgende me duidelijk.

Een WRAN d show moet altijd met startnummers. Allerlei uitwijkopties die hierboven de revue hebben gepasseerd mogen niet.

Wat wel mag als je niet met startnummers wilt werken door omstandigheden (bijvoorbeeld omdat je te weinig klanten verwacht anders) is een oefenwedstrijd uitschrijven.

Je hebt dan drie klassen: beginnende beginners, beginners en gevorderd (dat wil zeggen alles wat zichzelf geen beginner meer vindt, dat zijn dus de mensen die normaal gesproken amateur of open starten). Zo kan het wel. Vooropgesteld dat je je verder houdt aan regelboek mag er ook een WRAN-jury komen jureren.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:56

En wat Chris zei over "oefen Amateur", "oefen Trail @ Hand" enzovoorts???

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:00

Dat gaat - zo heb ik begrepen niet op - Amateurs die starten op een D-wedstrijd moeten met startnummer verschijnen. Ook voor de niet WRAN-onderdelen als oefen-iets. Zonder startnummer mogen alleen beginnende beginners als opstap naar een c-wedstrijd. Voor de duitsers zou gelden dat die dus een startnummer aan moeten vragen. Dat past niet bij de huidige euregio-verhoudingen (ik hoef het ook niet). Ze zullen dus waarschijnlijk wegblijven. Zo ook de amateurs die zich juist hebben opgegeven voor iets als naturtrail (soms ook ruiters uit andere disciplines met leen-zadels e.d.). Of de mensen die aangeven een keer met een ander paard te willen komen.

Kortom: oefenwedstrijd is dan de passende term. Het wordt nog steeds leuk! De drempel is lager en je plaatsingen tellen niet, maar dat deden ze bij een D-wedstrijd ook al niet. Dus vooral de naam verandert.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:03

Okee, dus ook de "special" klasses als Natuurtrail, Trail in Hand, enz moeten MET startnummer gereden worden, punt.

Alleen de beginners, beginners enzo mogen zonder startnummer gereden worden door mensen die om te beginnen al geen startnummer hebben.

Klopt dit?

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:09

klopt. Tenzij je een oefenwedstrijd houdt.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:17

Dan ben ik benieuwd wat ik morgen te horen krijg na de vergadering!

Maar goed we zien wel wat het wordt en anders ga ik terug naar oefenwedstrijd want als iedereen een startkaart nodig heeft en dat soort dingen vind ik het zonde om er een D van te maken!

Wordt vervolgt zullen we dan maar zeggen!

JanT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:22

..
Laatst bijgewerkt door JanT op 14-12-05 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

JanT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:22

Er zijn nog steeds een paar onduidelijkheden als ik het zo lees.
1. Wat er gebeurd met WRAN wedstrijden en onder welke voorwaarden er wordt gestart is een zaak van de WRAN, in deze vertegenwoordigt door het WRAN bestuur.
Men kan bij de federatie besluiten wat men wil, over dit soort zaken heeft men niets te beslissen, dat doet alleen het WRAN bestuur!!
Ik vraag me overigens ook af of iedereen binnen het federatiebestuur het wel op prijs steld dat alles wat in de federatievergadering besproken wordt, al de andere dag op bokt te lezen is, ik denk dat de Federatie mans genoeg is om mededelingen naar buiten te doen als daar aanleiding is.

2. De reden dat WRAN D wedstrijden met Federatie startnummer gereden moeten worden ligt in het verleden.
Gebruik van het startnummer waarborgt de deelnemers dat iedereen in de juiste klasse start en met het juiste paard.
In het verleden heeft de WRAN karrevrachten narigheid over zich heen gekregen over de misstanden op onofficiele wedstrijden, men ging regelmatig zelfs zover dat men het lidmaatschap van de WRAN opzegde.

3. Als Nederlanders in het buitenland starten moeten zij zich houden aan de daar geldende regels, dat moet dus ook andersom. Ik ben vroeger wel in het buitenland gestart en dat was toen niet goedkoop, ik kan niet aannemen dat dit nu wel het geval is, maar laten we hierover aub geen discussie opstarten.

4. Chris heeft, naar de letter van het regelboek, helemaal gelijk in zijn bewering dat je voor niet WRAN onderdelen geen fed. startnummer nodig hebt. Deze onderdelen vallen geheel onder verandwoording van de organiserende stal of club.
Ook wanneer je dit soort onderdelen in open of amateurklassen uitschrijft.
Echter daarvoor zijn WRAN D wedstrijden niet uitgevonden.
Zij zijn in het leven geroepen om te voorkomen dat beginners te snel verplicht over moeten naar de amateurs en om amateurs en open ruiters de gelegenheid te geven om op een kleinschalige wedstrijd hun paarden te "scholen". Daarnaast is er de gelegenheid om indien gewenst enkele niet WRAN onderdelenuit te schrijven. Daarbij moet je denken aan bv walk and jog please, trail on hand etc. Onderdelen dus voor beginnende beginners en voor hele kleine jonge mensjes. Dat is de geest van het regelboek!
Het is niet de bedoeling dat een WRAN D wedstrijd als kapstok wordt gebruikt om een heel circus eromheen te organiseren.

Wanneer je allerlei dingen moet gaan verzinnen om maar deelnemers naar je wedstrijd te trekken, wanneer je een accomodatie gaat gebruiken waar niet alle verplichte WRAN onderdelen gereden kunnen worden, dan kan je je afvragen of het wel zin heeft om een WRAN wedstrijd te organiseren. Een wedstrijd organiseer je voor de deelnemers en als die niet komen voorzie je met je wedstrijden kennelijk niet in een behoefte??

Voor dit soort situaties is de regel in het leven geroepen dat een WRANjury wel mag jureren op een niet erkende wedstrijd als deze de status heeft van oefenwedstrijd. Kleding, harnagement en regelgeving dienen wel volgens de WRAN te worden toegepast. tenslotte zijn we de fase van de boerenkiel en stooienhoed nu wel voorbij en moet het wel reclame zijn voor de westernsport.
Ook mag het geen verkapte D wedstrijd zijn en mag de wedstrijd geen landelijk karakter hebben.
Tot slot moet de wedstrijd wel gemeld worden bij de WRAN als je van een WRAN jurylid gebruik wilt maken.

Jan

EmmaK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:08

mag er ook iemand anders op mijn paard starten? dat we elk 2 onderdelen doen bijv.?

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 07:58

Als de organisatie het goed vind, mag dat. Het is immers een oefenwedstrijd!!
Bij een oefenwedstrijd mag in pricipe alles wat de organisatie goed vind, je bent er tenslotte om te oefenen.
Zoals Chris al opmerkte kun je natuurlijk afvragen of je moet toestaan dat beginners met twee handen op een stang rijden oid. Maar ik denk dat dan de jury wel zal gaan protesteren.

gr Jan

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 10:15

Nou de organisatie laat niet toe op stang met 2 handen te rijden. Op een snaffel rij je met 2 handen en de rest 1 hand. Veder hanteer ik de leeftijd regels van de wran wat betreft 1 of 2 handig rijden.

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:39

En hoe zit het met het starten van mensen die op een ander paard willen?? Is dat ook mogelijk??

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:10

anika schreef:
Nou de organisatie laat niet toe op stang met 2 handen te rijden. Op een snaffel rij je met 2 handen en de rest 1 hand. Veder hanteer ik de leeftijd regels van de wran wat betreft 1 of 2 handig rijden.

Een beginner mag dan toch wel een ouder paard op 2 handen starten?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:29

Wel op een snaffle, niet op een shank.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 21:05

Ja je mag dus op een paard van een ander starten.

En beginner mag op een ouder paard met 2 handen maar inderdaad alleen met een snaffle!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 10:46

Heb vandaag zelf de knoop doorgehakt we houden 21 januari een gezellige oefenwedstrijd!

Iedereen kan starten en zelf aangeven wat voor categorie hij of zij past. Hier is geen start kaart voor nodig die krijg je van mij als je er geen een hebt. Heb je er wel een geef je dat aan op het inschrijfformulier en dan start je daar lekker mee!

Je mag starten op andermans paard.
Bij een of 2 handig starten worden de wran regels nageleeft.

Alles blijft veder hetzelfde zoals het was alleen kunnen de paints nu geen pac punten verdienen.

De starttijd wordt ook weer veranderd!

WE BEGINNEN DUS OM 12 UUR!!!

Beginners
Amateur
Open

Ik heb helaas geen andere keus door allerlei dingen die er de komende tijd op me afgekomen zijn en wil graag dat iedereen op een leuke manier kan oefenen en deel kan nemen aan wedstrijden. Dus dit is de beste optie.

Groetjes,

Karolien

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 11:14

Wat een gedoe zeg, maar goed dat je het er niet bij laat zitten.
Misschien dat een Mod de titel weer kan aanpassen