[WN] Bokkers vóór of tegen één NK

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van één groot Nederland NK

Poll eindigt op

Vóór, mits alle rassen ook hun eigen NK houden op dezelfde show.
Geen stemmen
Vóór, 1 NK voor alle rassen en andere niet-WRAN onderdelen (HUS, HALTER etc) hun eigen NK op dezelfde show.
Geen stemmen
TEGEN (alles houden zoals het nu is).
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

PeterV

Re: Bokkers vóór of tegen één NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:12

Wranglerbutt schreef:
maar ik vind het niet meer dan logisch dat de verenigingen samenwerking zoeken op de vlakken waar de gemeenschappelijke doelen samenvallen.

Maar hier hebben wij het ook over Wranglerbutt.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:14

Wranglerbutt schreef:
De NQHA, DPHC en AAHCH [excuses als ik de afkortingen fout neerzet]
hebben als doelstelling de promotie van respectievelijk Quarterhorse, Painthorse en Amerikaanse Appaloosa en de belangenbehartiging van eigenaren van de paarden.

Imo is dit niet helemaal correct. In theorie is die doelstelling er misschien wel maar in praktijk richt men zich op de westernsport. Dus dan zou samenwerking toch heel goed mogelijk moeten zijn.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:06

WB die clubs hadden een heel verschillende doelstelling hoor. Maar in de praktijk waren ze o.a. bezig met wedstrijden organiseren of faciliteren. Daar zouden de doelen dus overeen moeten komen, maar ook dit bleek heel moeilijk te zijn vanwege die uiteenlopende doelen. Ik zal je vertellen dat die fusie heel wat voeten in de aarde heeft gehad.

En wij willen alleen meer samenwerking op gemeenschappelijke uitvoering. Dat moet toch kunnen

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:43

spatter schreef:
neeee, WB, dat is optie 2!
Neee, ik bedoel echt optie 1; één grote show, waarbij alle organisaties hun eigen NK kunnen uitschrijven.
Bij voorkeur wel graag álle clubs.... Is mijn mening

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:32

Kan mij iemand eens uitleggen wat een doelstelling te maken heeft met het willen van 1 NK??????

Helemaal niets namelijk.

Het doet er niet toe dat de wran als doelstelling heeft het western rijden te promoten,het doet er niet toe dat de aqha het ras wil promoten,het doet er niet toe dat de apha het ras wil promoten,het doet er allemaal niet aan toe

dat heeft allemaal geen f.uck te maken met het houden van 1 gezamelijk NK.
Het NK is niets meer en niets minder dan een krachtmeting tussen westernruiters in Nederland ongeacht op welk ras ze rijden.
Met als doel de beste van nederland te zijn

Het NK georganiseert door de federatie heeft geen donder te maken met wat de doelstellingen zijn van de div. organisaties.

het Federatie NK houd exact in wat het zegt, 1 NK voor de ruiters die op welke manier dan ook zijn aangesloten bij de federatie.

De optie zoals gegeven kloppen ook niet helemaal

Optie 1

Vóór, mits alle rassen ook hun eigen NK houden op dezelfde show.

Hoe kun je nu voor optie 1 kiezen terwijl er staat hoe het nu is gedaan.

het was een federatie NK met een eigen NK voor de rassenorganisaties.

Optie 2

Vóór, 1 NK voor alle rassen en andere niet-WRAN onderdelen (HUS, HALTER etc) hun eigen NK op dezelfde show.

Wat heeft een Federatie te maken met niet wran onderdelen????
Als de federatie er voor zou kiezen om een onderdeel zoals HUS of Halter toe te voegen als federatie NK onderdeel wil dat alleen zeggen dat alle rassen mee mogen doen met die onderdelen.
(of dat wenselijk is waag in te betwijfelen,HUS en Halter zie ik als pure ras onderdelen voor punten)

Optie 3

TEGEN (alles houden zoals het nu is).

In weze staat hier exact hetzelfde als in optie 1

Eigenlijk zijn er maar 2 optie reeel(er zou een derde bij kunnen maar dat is pure onzin)

Optie 1

1 federatie NK waarbij alle aangsloten organisaties het tegen elkaar opnemen en er in elke klasse 1 nederlands kampioen is.
Gedurende de NK week rassenshows zodat er punten behaald kunnen worden.

Optie 2

alles laten zoals het is

Optie 3 (onzin)

Alleen maar 1 federatie NK en voor de rest niets(geen puntenshow of wat dan ook)

Hoe het een en ander ingevuld moet worden is weer iets heel anders

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:43

@Blaze: Ben je aan het oefen voor vice-voorzitter? Ik snap je namelijk niet helemaal...

*begint opnieuw

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:44

Hmm mijn inziens kan het niet veel duidelijker

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 13:55

Eigenlijk zou ik wel voor de onzin-optie 3 kiezen, omdat een grote show met alle onderdelen apart voor de QPA-Arab's + een gezamenlijk NK véél te lang gaat duren en veel te zwaar is voor paard en ruiter.

Citaat:
het Federatie NK houd exact in wat het zegt, 1 NK voor de ruiters die op welke manier dan ook zijn aangesloten bij de federatie.
het zijn toch de organisaties die zich al dan niet hebben aangesloten bij de Federatie, toch niet de afzonderlijke ruiters ??

Overigens was de bedoeling van 'mijn'opties (1 t/m 3) dat hier ook het NQHA bij zou zitten, zoals het NU dus NIET is.

@Wranglerbutt: je bedoelt dat er buiten een vieze-voorzitter nu ook al een vice-voorzitter moet komen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:59

je mist in jouw verhaal de nederlands kampioen halter enz

die is er dan niet meer
die moet dus op de rassenshow gehouden worden
en dus krijg je op de rassenshows toch een stukje NK

en optie 1 was er nu nog niet want de quarters waren er niet bij!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:06

Sugarmiss schreef:
@Wranglerbutt: je bedoelt dat er buiten een vieze-voorzitter nu ook al een vice-voorzitter moet komen

Ook voor jou geld dat dekking zoeken aan te bevelen is, mocht ik je IRL tegen komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 14:27

Eerlijk gezegd had ik eerder een borrel verwacht

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:28

Van mij mag het 1 NK worden.

Maar

Graag het NK WRAN zoals het nu is, dus met een voorronde
OF met een puntensysteem waarbij ruiter met paard zich kan kwalificeren door op andere wedstrijden te starten in dat jaar, dus bijvoorbeeld voor reiners rekening houdend met NRHA, AQHA, APHA geld c.q. punten die daar behaald zijn.

Daaraan vastgekoppeld ook het NK voor de rassen, dus dan bijvoorbeeld geen puntenshow AQHA maar een Nederlands Kampioenschap Quarters.

Dan wil ik wel de suggestie doen om de wedstrijd langer te laten duren dan 5 dagen omdat het anders voor de paarden wel erg zwaar dreigt te worden. Door het over meer dagen te verspreiden, kun je tussen dezelfde disciplines iets meer ruimte laten om de paarden nog wat rust te geven.

Groetjes, Gisela

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:29

Misschien had dit topic beter, voor of tegen aansluiting van de Federatie kunnen heten.
In diverse topics komt duidelijk naar voren, dat bepaalde zaken, beter zouden kunnen gaan, als wij de krachten bundelen met zijn alle. Pfffffff, ik vraag mijn af wanneer Nederland dit nou is gaat inzien, dat je met een pony clubje hier en een pony clubje daar, altijd het onderdeurtje van de hippische sport zal blijven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 14:32

QAP's zijn grote pony's, dus die passen niet door het onderdeurtje. Hence the problem

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:35

Sugarmiss schreef:
Eerlijk gezegd had ik eerder een borrel verwacht

Ook goed, ben daar wel aan toe. Na mijn borrel gesprek met Rookie hier van bokt, durf ik alles aan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 14:38

@Gisela; Maar als er ook een puntenshow komt voor de QPA's dan zou die achter het NK moeten komen, want die behaalde punten kunnen nooit meer meetellen voor kwalifikatie. Of bedoel je alleen de rassenpunten ??

@PeterV: als je je lintenmandje even alleen durft te laten houd ik je eraan

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:47

Sugarmiss schreef:
@PeterV: als je je lintenmandje even alleen durft te laten houd ik je eraan

Tuurlijk, ik roep gewoon de hulp van opa in.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 14:52

Dat was duidelijk een inside-grap die aan mij voorbij is gegaan maar opa's zijn nooit te beroerd om te helpen

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:28

De pijn van de NQHA ligt zoals ik het begrepen heb in de angst om ondergesneeuwd te worden.. Geen eigen clubblad meer, maar slechts 2 blz. in een gezamelijk magazine.. Geen zeggenschap meer over de shows... Ikzelf heb mijn mening hierover al uitgesproken en persoonlijk denk ik dat het probleem ligt in een oude onopgelostte vete.. Wie de schoen (of moet ik zeggen slidingijzer?) past.... Ondanks het feit dat de NQHA mij al vaak heeft proberen te overtuigen ben ik het tot op de dag van vandaag niet met hen eens.. Oude vetes zijn er om opgelost te worden en luisteren naar de leden.. mmm.. DAT WORDT WEL TIJD!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 19:34

Wat een onzin zeg. Iedereen kan zelf een eigen clubblad uitgeven, dat doen ze nu ook al én de AQHA geeft ook een clubblad uit.

Geen zeggenschap meer over shows:
Natuurlijk zullen de regels van de moederorganisatie AQHA gewaarborgd moeten blijven, maar dat geldt alleen voor approved-shows.

Ik heb begrepen dat het geld voor de verplichte startnummers en een bepaalde afdracht het grote struikelblok was.

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:40

PocoMisss schreef:
De pijn van de NQHA ligt zoals ik het begrepen heb in de angst om ondergesneeuwd te worden.. Geen eigen clubblad meer, maar slechts 2 blz. in een gezamelijk magazine.. Geen zeggenschap meer over de shows... Ikzelf heb mijn mening hierover al uitgesproken en persoonlijk denk ik dat het probleem ligt in een oude onopgelostte vete.. Wie de schoen (of moet ik zeggen slidingijzer?) past.... Ondanks het feit dat de NQHA mij al vaak heeft proberen te overtuigen ben ik het tot op de dag van vandaag niet met hen eens.. Oude vetes zijn er om opgelost te worden en luisteren naar de leden.. mmm.. DAT WORDT WEL TIJD!!!

Onze vereniging, DPHC, is ook lid van de federatie maar we hebben gewoon onze identiteit behouden. We hebben nog steeds een eigen clubblad, maar hebben ook een paar pagina's in de whw om het paintras te blijven promoten, we organiseren onze eigen shows, hebben alleen afdracht aan de federatie voor het gebruik van het computerprogramma die alles vereenvoudigd op het secretariaat. Ondanks dat we zijn aangesloten bij de federatie zijn we nog steeds een eigen vereniging met een eigen bestuur en eigen leden.
Ik hoop dat gauw alle verenigingen een geheel vormen zodat we samen het westernriding kunnen promoten in Nederland, zodat niet half nederland denkt dat we met de koeien spelen...
Als aangesloten vereniging bij de federatie heb je dus ook een afgevaardigde van je eigen vereniging die plaatsneemt in de federatie. Je kunt dus altijd mee blijven praten, ben benieuwd of er dan nog meer nadelen aan de federatie zitten....

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:00

optie 2, juist omdat ik geen quarter heb zou ik het wel leuk vinden om te zien wat het niveau nou echt is tussen de verschillende rassen. IMO gaat het er toch om hoe goed jouw paard iets beheerst en hoe goed jij kan rijden en niet of je paard nu een bepaald papiertje heeft. Alleen ik weet niet of de jury ook zo objectief kan jureren, want wat ik bij de dressuur altijd merkte, was dat de kwpners toch vaak hoger beoordeeld worden.
Wel heb ik met mijn shetlander alles er een keertje uitgereden

ik denk ook dat het voor buitenstaanders veel overzichterlijker is als er 1 NK komt en gewoon alles tegen elkaar, dan heb je er ook maar eentje die de beste is

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:45

Optie 3.

Ik ben een rassenmens en wil graag een NK voor mijn eigen ras en de andere rassen. Als je westernwedstrijden wil rijden op een niet QPA is daar de WRAN voor.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:47

Zijn jullie het wiel opnieuw aan het uitvinden?

Alles is al eens voorbijgekomen in het topic, naar aanleiding waarvan Sugarmiss een poll heeft geopend. Blaze probeert alles nóg een keer duidelijk te maken.
De voorstellen die al zijn gedaan, zie ik hier weer, nu herhaald door anderen, voorbijschuiven.

Dat is jammer, want nu wordt de poll ondergesneeuwd.

@Sugarmiss, kun je op die manier al een tussenstand geven?

@PocoMiss: lijkt wel een Siciliaanse vendetta of is het nu omerta. , in ieder geval niet bepaald bevorderlijk voor de bloei van een vereniging en helemaal al niet professioneel. Eerder erg kleingeestig.

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 22:45

TIJDENS HET LEZEN VAN DIT TOPIC HEEFT MANLIEF NET EEN LEKKER WIJNTJE VOOR MIJ INGESCHONKEN

IK KIES VOOR OPTIE 2

GROETJES VAN SANDRA