[WN] kruising quarter/shetlander, ja echt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Re: kruising quarter/shetlander, ja echt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:59

QuaShet

Prettig weekend

@ Issake: Heb je een foto? Ben erg benieuwd!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:02

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:11

PocoMisss schreef:
tja daar had Chex geen moeite mee, op z'n knieen heeft
hij hem gedekt..

Sorry kon het niet laten..

Ik hoop voor je dat het vals alarm is...en ja Vera heeft al een optie, dus een goed baasje gaat hij/zij dan wel krijgen...

Groetjes Charita

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:20

Hoop voor je dat het vals alarm is. Deze zomer werd hier op de kliniek ook een veulentje binnengebracht. Arabierenmerrie en minishetlanderhengst. Merrie te groot, veulen kon niet bij het uier om te drinken. Naderhand liet merrie zich ook niet afmelken. Ik heb toen de veulenmelk geleverd van een van mijn merries. Maar het veulen was een snoepje en zo verschrikkelijk klein en heeft het dank onze Sue overleefd.
Geen geslaagde combinatie gezien de omstandigheden, maar het zijn enorme schatjes als het goed gaat.

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:39

Ja sorry Charita, dat moet inderdaad HAAR zijn, zag ik later ook.. Die van mij is geen vals alarm hoor, hij of zij wordt begin november verwacht.. Verzinnen jullie voor mij ook eens een leuke naam.. En nog even over het papier, ja inderdaad de eerste koper kun je vertellen/ bewijzen wie de moeder cq vader is.. maar daarna?? Toch wel handig zo'n papier.. en ja je kunt er zelf ook 1 maken..

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:41

Trouwens het veulen moet ook gechipt worden en dat staat er dan als extra identificatie op het paspoort..

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:45

Hoe heet de vader PocoMiss? Misschien leuk om iets met "Dart" te doen?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:48

ik heb in het verleden bij één pony een copy van de papieren van de merrie erbij gekregen
zo kon ik bewijzen, was na te vragen bij het stamboek, dat het half een welsh-pony was
het was een ruintje dus het was puur voor het idee!
je weet dan toch half de afkomst

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 17:00

De vader heet Chex n Go.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 17:05

Dart N Go!!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 18:33

Happy Go Lucky [merrie heet toch Happy?]

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 18:37

Happy Go Lucky is sowieso ERG leuk!!

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:31

Hi,hi ja dat lijkt me wel wat Happy Go Lucky... Bedankt, jullie horen het wel wanneer de muisjes klaar staan..

tylervroege

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:35

ha ha die ciska die zo zuinig is op haar paard laat heb dekken door een shetlander. Nou het is niet echt leuk maar wel grappig. Ben ook erg benieuwd wat er uit komt. Maar dat zullen we over een paar maanden weten. Succes

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:51

CM SmallQ

Issake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:53

Neen, geen foto's. had het gezien op de westernstal hier wat verder toen het opendeur was

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 13:07

PocoMisss schreef:
Wel zolang worden de Quarters nog niet ge dna ''t was voorheen dat papier niks waard

Dan heb je het wel over een AQHA papier, da's toch even wat anders. Dat heeft zeker waarde. DNA is slechts een instrument om de genetische herkomst te toetsen. Er staat ook een grote wereldwijde organisatie achter die als zeer betrouwbaar te boek staat, die al tientallen jaren heeeeel veel paarden registreert, waaruit een volwaardig ras uit is onstaan, vele hoogwaardige wedstrijd vinden plaats, 'de markt' weet dit papier al vele jaren uitstekend te waarderen. Dat kun je niet vergelijken met het half-quarter 'stamboek' en dat zal in marktwaarde van de paarden zeker terug te vinden zijn.

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 13:53

Het ging erom dat je zei dat het allemaal geen waarde hadals ze geen DNA test hadden.. Dus mijn antwoord daarop was dat de AQHA ook nog niet zo lang een DNA test heeft.. En of dan voor die DNA testen de Quarter papieren niks waard waren? Je eigen woorden hoor.. Natuurlijk is een Half QH papier niet zoveel waard als een QH papier, dat komt natuurlijk ook tot uitdrukking in de prijs.. Zelf vind ik een goede bloedlijn heel belangrijk dus laat dat geen discussie zijn.. Ik denk alleen dat het voor een toekomstige eigenaar van een half QH ook leuk is om een papier te hebben waar dan in ieder geval 1 ouder op vermeld staat.. En verder ieder z'n ding.. Onze Dartmoor heeft voor Chex gekozen, ik had zo'n dekking echt niet gepland.. Maar nu het zover is vind ik het ook wel weer leuk en ik zal, als alles goed gaat, een gechipt veulen met een papier afleveren..

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 14:42

Over uiers gesproken: Hoe dikker/vetter het paard, hebben ze meestal ook wat dikkere uiers..Toch?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 16:19

Ja, zeker wel Klaas, en ook sommige merries die al een veulen gehad hebben drogen nooit helemaal mooi op. Jeddah heeft ook nog een flinke "uier" (wel gelubberd) van haar enige veulen van 2.5 jaar geleden. Dat terwijl ze niet vet is en in goede conditie.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:02

Oh, wat gaaf al die kruisingen, hahahaha, soms zijn die monsters op 4 benen niet te houden! Ik heb de zoon van mijn Paint ook in de wei lopen, een overhengstige merrie is onder het draad door naar hem toegekropen en ze hebben er lustig op los gefeest!! Er kwam een schitterende voskleurige draak uit, helaas met 2 witte vlekken tussen zijn billen die we alleen tijdens de castratie hebben gezien, grrrrr.......
Ben benieuwd wat de Quarter X Dartmoor geeft! Toffe kinderpony!

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 08:21

PocoMisss schreef:
Het ging erom dat je zei dat het allemaal geen waarde hadals ze geen DNA test hadden

Dat heeft niemand beweerd volgens mij. Ik in ieder geval niet (wel dat als je het papier wilt gebruiken om de ouder(s) aan te tonen, dat dan alleen bewijs kan worden geleverd dmv DNA test, papier zonder DNA zegt dan nog niets).

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 08:44

AS donderdag komt de VA om te scannen, duimen jullie mee?
ik hoop dat het een grasveulen is.....

Ik heb inmiddels ook bericht van het halfquarter stamboek:
In a case like this we have to wait until the foal is two years old, to be sure it is not going to end up under 13 hands tall at the withers.
If it is at least 13 hands, there will be no problem with registering it. The sire would simply be listed as unregistered

das duidelijk dus.... voorlopig geen papier erbij, dan hoop ik dat de nieuwe eigenaar daar even op wil wachten

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 09:07

Waarom probeer je het NRPS niet?

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:50

lekker dan, 'klein' probleempje zou ik maar zeggen, moest er wel om lachen hoor, maar het is echt k.. hopelijk is het idd een grasbuik, succes een donderdag. Hoe is het met je veulen heb je die nog, de foto's in je profiel doen het namelijk niet, helaas.