flyinghigh schreef:Dat snapte ik, , maar omdat hij dit langer toepast, zou het wel door de beugel kunnen? Zolang een paard zijn staart beweegt doordat er een vliegje ergens op zijn huid gaat zitten, is geruk en gepluk een grote fout van een berijder. Maar ja, als je 3jarige al op hoog niveau moet meedraaien, moet er hard aangepakt worden, .
Hier sla je de plank wat Dell Hendriks trainings methode betreft totaal mis.
Zijn hele trainings methode gaat uit van het paard en is verder totaal paard vriendelijk. Streng maar rechtvaardig, nooit agressief en altijd denken vanuit het paard! De fout zoekend bij de ruiter
Over de hele lijn is er niks mis met zijn methode.
Het werk super, problemen zijn in no time gevonden en opgelost.
Alleen dat ene stukje dat inimini stukje waar hij op deze "eigenaardige manier" paarden leert te stoppen als die hun bit vast houden, hoofd omhoog gooien of totaal niet stoppen daar viel ik over.
Dat vind ik zelfs totaal niet passen in zijn totale trainings beeld. Dat is denk ik echt een ding wat uit de oude doos is blijven hangen of uit de lucht komen vallen of een erfstuk of wat dan ook maar het past totaal niet bij de rest van zijn methode.
Ik rij mijn paard net als Redneck volgens de trainings methode van Dell en het werkt heel goed.
Ik reed al jaren zo want mijn trainer werkt volgens zijn eigen ideeen maar dat is zo goed als het zelfde principe.
Tot dat rukje plukje ,van Dell's methode ga ik me gewoon niet laten overhalen. Nu niet nooit niet. Ook niet als mijn huidige trainer daar om zou vragen, wat nog niet gebeurd is overigens.Het is echt het enige stukje in zijn training waar ik het niet mee eens ben.
Het is ook een stukje wat je super makkelijk naast je neer kunt leggen.
Maar zeg nou eens hoe vaak kun je dat nou zeggen over een trainer, dat je je volledig in zijn methode en manier van denken kunt vinden??? Haast nooit toch?
Oke ik had er dus een, maar die geeft helaas wegens tijd gebrek geen les meer.

.