Dance schreef:Dat de futurities echt geld kosten, daarvan zou men intussen wel van op de hoogte moeten zijn. Het is veel geld, maar je kunt ook veel geld winnen. Daar draait het inderdaad om.
Buiten veel geld winnen heb je dan ook nog een de erkenning voor een prachtig veulen of een veelbelovend jong paard. Dat betaald zich later weer uit. Dus hierover jammeren is nu echt niet terecht.
Maar ik denk dat het het verplichte lidmaatschap van de NQHA voor een AQHA shpw de mensen dwars zit.
Dat het meedoen geld kost en veel is me bekent en dat was ook niet waarom het me ging.
Ik ben blijkbaar niet helemaal volledig geweest. Ik bedoel er dus mee dat er steeds meer geld gevraagd word om uberhaupt nog ergens aan mee te doen. Zoals nu het lidmaatschap aan de NQHA om die futurity te mogen starten. WANT let wel, deze regel was er vorig jaar nog NIET!!!!
Dit heb ik te horen gekregen van een bestuurslid van de NQHA, die vragen van mij kreeg omtrent het mee mogen kunnen doen van een buitenlandse deelnemer, die mij vroeg welke eisen er waren. Ik heb dus voor die persoon deze vragen aan de NQHA gevraagd. En die gaven aan dat de regel van lidmaatschap dit jaar voor het eerst was.
En dan nog eens heel duidelijk: het is niet alleen de NQHA. Ook bij andere clubs zie ik er steeds een paar euro bij komen. Of het nu startgeld of wat anders is. MAW het word steeds duurder om uberhaupt wedstrijden te starten. En of dat nou bevordelijk is voor het westernrijden (en wedstrijdrijden) weet ik niet.
Dance schreef:Voor het Quarter NK denk ik dat men alleen verplicht kan stellen dat men de Nederlandse nationaliteit bezit om NK te worden.
Even een dramatisch voorbeeldje:
20 deelnemers aan een onderdeel, 6 tot 7 lintjes worden uitgereikt. De placeringen 1 t/m 5 zijn allemaal ruiters met de Nederlandse nationaliteit maar niet lid van de NQHA (maar wel van de AQHA). Placering nr. 6 is toevallig een buitenlandse ruiter, placering nr. 7 wordt dan NK.
Nee dance dit kan dus niet. Het EN/En verhaal geeft nl. aan dat een buitenlander geen NL kampioen kan worden. Maar als die nr 6. toevallig nederlander is en wel lid, word die dan dus wel NL kampioen.
Dance schreef:Dat je plotseling na bezwaren hier op het forum een lidmaatschap moet/kan kopen tot einde van het jaar is dan ook wel wat nieuws. Normaal kan/kon dat niet. Dan zou dat máár € 15,-- kosten. Sorry mensen, de inschrijfgelden zijn al gericht op het aantal jury leden en op het feit dat het een NK is.
Dat was wel iets wat ik heel frappant vond. Ik zag nl gisteravond ineens op de site van de NQHA een compleet ander stukje staan dan dat er de laatste dagen stond.
Mijn eerste quote kwam van die site en nu staat er ineens dit:
Citaat:
Nederlandse Kampioenschappen NQHA 2005
Let op: Wil je meedingen naar de titel Nederlands Kampioen in één van de onderdelen dan moet je lid zijn van de NQHA. Wordt je als eerste geplaatst maar ben je geen lid, dan wordt het eerst volgende geplaatste NQHA lid Nederlands Kampioen.
Deelname aan de Futurity onderdelen kan ook alleen als je lid bent van de NQHA.
Lid worden kan je ter plaatse op het showsecretariaat. Het lidmaatschap is dan voor de laatste 3 maanden van het jaar en betreft 15 euro.
.. Voor mij zou het dan niet hoeven, maar ja ..
.

Ik snap dat organiseren een bult geld kost en dat je ook iets profesioneels neer moet zetten maar wat doe je als er niemand meer mee doe behalve een select groepje hoe profesioneel ben je dan bezig als organisatie! en dat is zeker zuur als je wel kwaliteit in je wei hebt lopen, maar je kinderen ook nog een beetje leuk leven moeten hebben.
15 eurootjes.
of is dat onderhand ook veranderd?