[WN] NK quarters in bunschoten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Re: NK quarters in bunschoten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 14:11

Dance schreef:
Dat de futurities echt geld kosten, daarvan zou men intussen wel van op de hoogte moeten zijn. Het is veel geld, maar je kunt ook veel geld winnen. Daar draait het inderdaad om.
Buiten veel geld winnen heb je dan ook nog een de erkenning voor een prachtig veulen of een veelbelovend jong paard. Dat betaald zich later weer uit. Dus hierover jammeren is nu echt niet terecht.

Maar ik denk dat het het verplichte lidmaatschap van de NQHA voor een AQHA shpw de mensen dwars zit.

Dat het meedoen geld kost en veel is me bekent en dat was ook niet waarom het me ging.
Ik ben blijkbaar niet helemaal volledig geweest. Ik bedoel er dus mee dat er steeds meer geld gevraagd word om uberhaupt nog ergens aan mee te doen. Zoals nu het lidmaatschap aan de NQHA om die futurity te mogen starten. WANT let wel, deze regel was er vorig jaar nog NIET!!!!
Dit heb ik te horen gekregen van een bestuurslid van de NQHA, die vragen van mij kreeg omtrent het mee mogen kunnen doen van een buitenlandse deelnemer, die mij vroeg welke eisen er waren. Ik heb dus voor die persoon deze vragen aan de NQHA gevraagd. En die gaven aan dat de regel van lidmaatschap dit jaar voor het eerst was.

En dan nog eens heel duidelijk: het is niet alleen de NQHA. Ook bij andere clubs zie ik er steeds een paar euro bij komen. Of het nu startgeld of wat anders is. MAW het word steeds duurder om uberhaupt wedstrijden te starten. En of dat nou bevordelijk is voor het westernrijden (en wedstrijdrijden) weet ik niet.

Dance schreef:
Voor het Quarter NK denk ik dat men alleen verplicht kan stellen dat men de Nederlandse nationaliteit bezit om NK te worden.

Even een dramatisch voorbeeldje:

20 deelnemers aan een onderdeel, 6 tot 7 lintjes worden uitgereikt. De placeringen 1 t/m 5 zijn allemaal ruiters met de Nederlandse nationaliteit maar niet lid van de NQHA (maar wel van de AQHA). Placering nr. 6 is toevallig een buitenlandse ruiter, placering nr. 7 wordt dan NK.

Nee dance dit kan dus niet. Het EN/En verhaal geeft nl. aan dat een buitenlander geen NL kampioen kan worden. Maar als die nr 6. toevallig nederlander is en wel lid, word die dan dus wel NL kampioen.

Dance schreef:
Dat je plotseling na bezwaren hier op het forum een lidmaatschap moet/kan kopen tot einde van het jaar is dan ook wel wat nieuws. Normaal kan/kon dat niet. Dan zou dat máár € 15,-- kosten. Sorry mensen, de inschrijfgelden zijn al gericht op het aantal jury leden en op het feit dat het een NK is.

Dat was wel iets wat ik heel frappant vond. Ik zag nl gisteravond ineens op de site van de NQHA een compleet ander stukje staan dan dat er de laatste dagen stond.
Mijn eerste quote kwam van die site en nu staat er ineens dit:

Citaat:

Nederlandse Kampioenschappen NQHA 2005

Let op: Wil je meedingen naar de titel Nederlands Kampioen in één van de onderdelen dan moet je lid zijn van de NQHA. Wordt je als eerste geplaatst maar ben je geen lid, dan wordt het eerst volgende geplaatste NQHA lid Nederlands Kampioen.
Deelname aan de Futurity onderdelen kan ook alleen als je lid bent van de NQHA.
Lid worden kan je ter plaatse op het showsecretariaat. Het lidmaatschap is dan voor de laatste 3 maanden van het jaar en betreft 15 euro.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:37

Wat voor waarde kan een NK-Kampioens-lint nog voor iemand hebben als je 6e geworden bent

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:19

Sugarmiss schreef:
Wat voor waarde kan een NK-Kampioens-lint nog voor iemand hebben als je 6e geworden bent

Ik wilde het niet zeggen: dat is dus echt betaald eerste worden .. Voor mij zou het dan niet hoeven, maar ja ..

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:13

Rina, effe goed lezen hoor meid .

De placering 7 werd dus NK en niet nr. 6 de buitenlander in dit dramatische voorbeeld, dat ook wel eens werkelijkheid zou kunnen worden.

Je kunt ook de nr. 4 en 5 NK laten worden. Dat maakt dan niet meer zoveel uit.
Dit klopt dus wel.

Het eerste gedeelte dan ook alleen maar gedeeltelijk
j. Ik dacht als je een SSA deksprong had gekocht, waarvoor je dus lid zou moeten zijn, je dan ook lid moest zijn of al was voor de futurity.

En dat op alles bij wedstrijden steeds weer een paar euro meer gerekend wordt is een feit. Voor diegenen die het zijn vergeten 1 € is nog steeds 2,20(370).

Gek hé, dat mijn salaris wel netjes door dat bedrag is gedeeld. Soms komt het me voor dat dat bij heel veel mensen niet het geval is geweest. Die euro wordt nog makkelijker uitgegeven dan een gulden toentertijd. Pleasureproefje (geen NK) tegenwoordig, minste bedrag € 17,00 = iets meer dan 35,00 ouderwetse guldentjes. Had jullie wel eens willen horen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 22:18

af en toe lees zelfs ik ergens over heen

maar je hebt wel gelijk dat het een hele rare situatie kan gaan worden. en net als wat SM al zegt, wat voor waarde heeft zo'n lint dan nog???

djmaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:29

dirkje schreef:
ik heb myn paard als jaarling geshowd in de futuritie.
was toen GEEN lid van de NQHA (en ik heb toch myn prys in ontvangst mogen nemen).
was van plan dit jaar allround(halter,pleasure) te starten,maar heb berekend dat ik dan in 2 dagen 500 euros lichter ben !!!
en waarvoor?,voor de eer?voor de leuk? (nee,zeker niet meer
na dat bedrag,want dan MOET het leuk zyn).
ik sta dus nu in dubio,ik start 1 onderdeel of ik start niet ( en geloof me,myn paardje kan lopen,dus het zou zeker de moeite waard zyn )
al met al een diep trieste ontwikkeling in de western-sport.

zo bedoelde ik het ook hoor Ik snap dat organiseren een bult geld kost en dat je ook iets profesioneels neer moet zetten maar wat doe je als er niemand meer mee doe behalve een select groepje hoe profesioneel ben je dan bezig als organisatie! en dat is zeker zuur als je wel kwaliteit in je wei hebt lopen, maar je kinderen ook nog een beetje leuk leven moeten hebben.

djmaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:33

jeddah schreef:
Maar jongens, dit is toch jullie eigen keuze? Je hoeft je paard niet met die 100 dollar in te schrijven, je hoeft niet naar de SSA te gaan (als je wel gaat en wint hoor je niemand niet klagen )!

En de dekkingen zijn juist vaak goedkoper Rina! Ze beginnen bij de helft van het dekgeld. Je hoeft ook niet meer te bieden. Koop dat de dekking gewoon zo mij de hengstenhouder.

Ik snap heus wel dat het allemaal veel geld kost, en dat er vaak wel wat meer bijkomt, maar de Futurity's draaien om geld! Daar gaat het om bij een Futurity. Je kan er ook veel mee winnen, en als je dat wel wint ben je blij en had je die 70 er graag voor over, als je niet wint moet je, imo, niet lopen zeuren dat die 70 voor banketstaaf was!

ik was vorig jaar twee in de futurity dus kon het voor mij uit maar ik blijf het een bult geld vinden dus ik klaag wel!

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:43

het feit dat je lid moet zyn van de NQHA om de futuritie te winnen is toch zowie zo een beetje vreemd lykt me.
allereerst betaald een hengstenhouder al "entree-geld".
betaald de AQHA ook niet een gedeelte mee???
wat ik maar bedoel,de futuritie is al een gesponsord onderdeel!
waarom dan nog een regel erby om lid te moeten zyn van de NQHA?
het lykt my echt de bedoeling van de NQHA om zieletjes te winnen!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 16:37

rina schreef:
Y;( af en toe lees zelfs ik ergens over heen

Ik vergeef je hoor

maar je hebt wel gelijk dat het een hele rare situatie kan gaan worden. en net als wat SM al zegt, wat voor waarde heeft zo'n lint dan nog???

Géén!!

Op die manier zieltjes winnen lijkt me behoorlijk onbehoorlijk.

Kan ook zijn dat ze denken, ze willen toch wel winnen en dan betalen ze, hoewel zuchtend, toch wel. Het zijn M Á Á R 15 eurootjes.

Voor mij niet dus.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 16:46

Dance schreef:
rina schreef:
af en toe lees zelfs ik ergens over heen

Ik vergeef je hoor

Géén!!

Op die manier zieltjes winnen lijkt me behoorlijk onbehoorlijk.

Kan ook zijn dat ze denken, ze willen toch wel winnen en dan betalen ze, hoewel zuchtend, toch wel. Het zijn M Á Á R 15 eurootjes.

Voor mij niet dus.

het zyn maar 15 eurootjes.

gaat je lidmaatschap dan niet automatisch het jaar daarop door?(dat is toch meestal zo met een lidmaatschap?)

als je 5 jaar lang van je futuritieger. wilt genieten,ben je toch zeker nog VERPLICHT om 4 jaar lid te blyven!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:36

Dan zeg je je lidmaatschap in December toch weer op tot volgend jaar de Futurities

flow1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:34

weet er al iemand uitslagen van de reining

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:38

of zodra je lid word,gelyk weer opzeggen

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:39

monique1 schreef:
weet er al iemand uitslagen van de reining

denk dat je by het verkeerde topic zit,monique1

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:22

Jaren ben ik lid geweest van de NQHA en heb ik meegeholpen de SSA en de Futurity tot het succes te maken wat het nu is, of moet ik zeggen was.. Op meerdere vergaderingen is de wens uitgesproken om net als in Duitsland, een INTERNATIONAAL NEDERLANDS KAMPIOENSCHAP te organiseren. Met meerderheid van stemmen werd dit voorstel aangenomen.. maar helaas nog steeds niet uitgevoerd. Sterker nog ze hebben de voorwaarde verscherpt door te eisen dat je NQHA lid moet zijn.. SCHANDALIG!!! Laten wij wederom een voorbeeld nemen aan Duitsland waar je welkom bent op de wedstrijden, waar je Duits kampioen wordt zonder Duitse Nationaliteit en zonder een opgelegd lidmaatschap van de DQHA. Jammer dat de NQHA niet naar de leden luistert en misschien moeten we die regel met z'n allen boycotten door geen lid te worden van de NQHA alleen voor dit NK.. dan krijg je inderdaad rare situaties maar dat vond ik eerst ook al wanneer er twee buitenlanders vooraan staan en jij wordt als derde gehuldigd als NK. Even voor de duidelijkheid, de Futurity klassen hebben altijd 150 gulden per onderdeel gekost, dus €70,- is 4 gulden meer. Ik heb altijd, tot twee jaar terug, het geld mee verdeeld en ik moet zeggen dat het echt de moeite waard is.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 13:08

@PocoMiss: Misschien denkt men bij de NQHA dat besluiten die 2 jaren terug zijn genomen, niet meer uitgevoerd hoeven te worden. Is immers al zo lang geleden, toch?

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:58

Tja, hier moet ik en wil ik natuurlijk op reageren. Besluiten worden niet zomaar ondergeschoven, dat ten eerste.

Laten we t bij t NK houden. Daar gaat t om. Deze regel is ingevoerd om zo een NL kampioen te hebben; NL fokproducten en prestaties naar voren halen op een NL NK. We willen de mensen geen poot uitdraaien of een reden geven om het NK ( en dus de NQHA en de sport) te boycotten.

Het is internationaal; voor iedereen is t mogelijk om punten te behalen en te starten. Als je wilt starten, hoef je geen NQHA lid te zijn. Alleen als je aanspraak wilt maken op de NL Kamp titel mocht je hiervoor de punten halen. Dan krijg je geen rare situaties zoals inderdaad de derde plaats achter twee niet-NL in de kampioensrij.

Misschien grof gezegd, maar gelijk aan bovenstaande. Opmerking over Futurity is correct, dank.

Nog een opmerking: De Futurity klassen (Reining, Hunter, Trail, Pleasure) bestaan ieder uit 3 jarigen en 4-5 jarigen age-klassen. Fund is momenteel 10.000 euro en added money uit insschrijvingen.

Cutting Amateur is ook mogelijk om te starten; stond niet tussen de lijst maar wel approved.

30 september (as vrijdag) is de officiële deadline voor de inschrijvingen adhv het poststempel. Ook mogelijk om te faxen; scheelt weer een dag.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:29

Smotz schreef:
Laten we t bij t NK houden. Daar gaat t om. Deze regel is ingevoerd om zo een NL kampioen te hebben;
NL fokproducten en prestaties naar voren halen op een NL NK
. We willen de mensen geen poot uitdraaien of een reden geven om het NK ( en dus de NQHA en de sport) te boycotten.

Mijn inziens heeft dat niets met NL fokproducten naar voren halen.... Je kan als 'buitenlander' ook met een Nederlandsfokproduct starten op het NK. Ook dan wordt je geen Nederlands Kampioen.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 15:22

Voor alle duidelijkheid even dit.

Paarden hebben automatisch de nationaliteit van hun eigenaren. . Algemeen wettelijk erkend.

MAG deelnemen aan het NK Bunschoten? Als je lid bent van de AQHA mag je niet geweigerd worden op een approved show.

@Smotz, het gaat erom dat de NQHA een lidmaatschap van de NQHA verplicht gaat stellen om Nederlands Kampioen te kunnen worden. Het wordt zelfs zover doorgevoerd dat je dus nog een drie maanden lidmaatschap zou kunnen krijgen.

Echter, als Nederlander met een Nederlands paspoort en met paarden die de dus de Nederlandse nationaliteit ook hebben, als lid van de AQHA, maar geen lid van de NQHA ,die als eerste zou eindigen in een onderdeel. Hoe verkoop je die dan, dat ze geen Nederlands Kampioen kunnen worden?

Die rare situatie blijft dan gewoon bestaan, al staan er geen buitenlanders in het kampioensrijtje.

Het is dan geen Nederlands Kampioenschap meer, maar een NQHA kampioenschap, alleen voor leden van die club.

Voor de rest ben ik het absoluut met Ods eens. Het kan niet eens wat met Nederlandse fokprodukten te maken te hebben, daar buitenlanders ook een fokprodukt in NL kunnen hebben gekocht en Nederlanders een fokprodukt in het buitenland. Zie voorstaande opmerking over nationaliteit paard.

Dit gaat dus over het NK en zeker niet over de Futurity.

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:07

Ik heb een vraagje over de lidmaatschappen. Om mee te dingen voor de NK titel moet je lid zijn van de NQHA maar kan het ook met een lidmaatschap van de AQHA? Mijn vader is lid van de AQHA maar ik niet, maakt dat uit als je minderjarig bent?. Onze quarter staat geregistreerd bij de NQHA maar betekend dat automatisch dat we dus ook lid zijn?

Misschien wat rare vragen maar mijn vader en ik komen er samen niet uit

alvast bedankt!
Leanne

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:18

Als ruiter en als eigenaar moet je lid zijn van de AQHA als je een AQHA show start. Dit lidmaatschap kun je aangaan op de dag van de show.
In jou geval is de eigenaar van het paard dus al lid van de AQHA en heb je voor de show voor jou nog een youth kaart nodig en als je ook kans wilt maken voor de titel nog een NQHA lidmaatschap.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:03

horsea schreef:
Onze quarter staat geregistreerd bij de [
b]N[/b]
QHA maar betekend dat automatisch dat we dus ook lid zijn?
Tikfout ???
Een paard registreren bij de NQHA kan nl niet. Alle Quarters met papier zijn allemaal AQHA geregistreerd.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:17

ik krijg met geen mogelijkheid het inschrijf formulier uit mijn PC
wil iemand het voor mij uitprinten en dan naar mij faxen?

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:53

Jos schreef:
ik krijg met geen mogelijkheid het inschrijf formulier uit mijn PC
wil iemand het voor mij uitprinten en dan naar mij faxen?

er wordt al aan gewerkt

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 07:34

ik denk dat horsea bedoeld dat je paspoort via de NQHA word gewyzigd of is dat onderhand ook veranderd?