[WN] Moet er een andere manier komen voor…......................?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Moet er een andere manier komen voor…...................

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 20:48

Ik denk (maar denk misschien voor Peter nu) dat hij juist graag zou willen geloven dat het niet zo is.

Of niet zo hoeft te zijn.

In ieder geval weet ik vrij zeker dat het niet voor iedereen zo is. En tja... bokt blijft bokt. Open forum. Voordeel: je leest nog eens wat anders dan je eigen mening en die van je directe omgeving.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 20:55

Hahahha, anya......je hebt inderdaad antwoord voor Peter gegeven want je bent ook al in metaforen te schrijven

Verklaart u nader......

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:00

haha oke helemaal hollands...

ik denk dat Peter graag wil geloven dat de tweedeling (die er wel is) vooral gaat over een tweedeling basissportruiters en (potentiële) topsportruiters. En dat die elkaar nodig hebben.

In plaats van dat die tweedeling bestaat tussen mensen met en zonder geld, mensen die helemaal voor hun sport gaan en penny's, bokkers en trainers, qpa's en niet-qpa's (om maar een paar mogelijke tegenstellingen te noemen).

Maar misschien zit ik er wel helemaal naast hoor. Ik probeer ook maar wat

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:04

Is de twee-deling ook niet reining... tijdje niets...en dan de rest ??

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:07

Anya schreef:
Maar misschien zit ik er wel helemaal naast hoor. Ik probeer ook maar wat

Toch wel weer knap eigenlijk....hij heeft ons al weer 4 pagina's vol weten te laten schrijven (inclusief zijn eigen epistels ) zonder dat we nu de kern van het probleem/vraag/probleem hebben gevonden!!!
Het lijkt wel een soort zoeken naar de schat die ergens begraven ligt en welke kunnen vinden aan de hand van duistere verwijzingen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:17

Sugarmiss schreef:

klopt die ben ik nog vergeten...

Eens kijken wat dit topic tot nu toe oplevert:

- een zeer goede analyse van Chris
- gelukkig veel gekleurde en al dan niet stretch of lycra-glitterjasjes
- één van de bokt-tien geboden
- nogal wat tegenstellingen
- een prof die toegeeft soms ook Penny te zijn
- en een boel lol tussendoor

Er is nog hoop

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:23

Nu die reactie van die hot-shot prof nog

(reken Chris even niet mee nu)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:24

Woehoe andere hotshotprof(s)... woehoe.....is daar iemand......bokt calling to hotshotprof......??????????

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:00

Volgens mij heb ik een paar pagina's terug gezien dat ze wel lezen maar absoluuuuut niet schrijven........of zou er eentje toch de sprong wagen........

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:05

En na 84 berichten snap ik er nog steeds geen snars van wat nu eigenlijk de kern is van dit topic ?
Wat is het moraal van het verhaal?
En wat voor soort topic is dit? Informerend, vaststelling, probleemoplossend, vraagstuk, ....... ??

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:39

@ Anja: Jouw epistels in het WHW vind ik zeer waardevol, ik heb ze altijd met veel plezier gelezen, ik hoop dat je Sonja en Sandra.H kunt overhalen het zelfde te doen.
In mijn ogen zijn deze stukken tekst van groot belang voor het voortbestaan van de westernsport.

Nu even over mij:
Mijn goal is het om reiners te fokken waar zelfs de yanks van watertanden dit klinkt misschien hooghartig, maar ik ben er van overtuigd dat wij europeanen beter zijn dan hun.
Het probleem is dat hun op dit moment nog alle spelregels bepalen.
Als we hier ooit verandering in willen krijgen zullen we eerst als belangrijke oposit gezien moeten worden, amerikanen onderhandelen alleen over hun regels als de tegenpartij net zo sterk is.
Dit is de reden waarom wij futuritieprospects proberen te fokken voor Duitsland en Italie.
Toen de FEI de reining als nieuwe diciplne had toegevoegd was dit voor mij een enorme steun in de rug.
Mijn oprechte hoop gaat er dan ook naar uit dat,in de toekomst, de belangen die er bij FEI wedstrijden te behalen zijn groter zullen zijn dan bij NRHA wedstrijden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:05

Thanks!
Sonja en SandraH lezen jouw post vast wel

m.b.t. tweede deel: superdoel!
We hebben al een toonaangevend stamboek voor dressuur en springen. Daar kunnen de quarters zeker bij wat mij betreft

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 07:52

Sugarmiss schreef:

Ik denk dat er een veel fundamentelere twee-deling is. Uit de volgende twee-deling kun je de andere afleiden:

er zijn mensen voor wie het paard het doel is en de sport het middel ("hoi, ik heb een paard, wat kan ik daar allemaal mee doen? Oh leuk, reining!")

en er zijn mensen voor wie de sport het doel is en het paard het middel ("gaaf die reining! Wat hebben we nodig? Eens kijken: hoed, laarzen, hemd met lange mouwen, zadel, oh ja, paard...").

Het spreekwoord "het doel heiligt de middelen" komt natuurlijk bovendrijven, maar de vraag is of je dat in bepaalde gevallen moreel nog wel kunt verantwoorden (voor jezelf dan). Kun je dat niet, dan zou je er dus ook niet aan moeten meewerken, anders ben je tamelijk hypocriet.

Ieder mag natuurlijk zelf weten wat zijn doel is, maar ik ben bang dat de ene groep zich in de motieven van de andere groep nooit zal herkennen. Dus laten we elkaar maar gewoon respecteren en beleefd blijven.

Zo, omdat ik een paard heb, ga ik vandaag in Bissendorf eens kijken wat ik daar allemaal mee kan doen. Het zou wel leuk zijn als ik me naast Trail, Horsemanship en Super Horse ook in Pleasure kon kwalificeren voor de DK.

Groeten,

Chris.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 08:07

Frayba schreef:
Ieder mag natuurlijk zelf weten wat zijn doel is, maar ik ben bang dat de ene groep zich in de motieven van de andere groep nooit zal herkennen. Dus laten we elkaar maar gewoon respecteren en beleefd blijven.

In principe heb je hierin natuurlijk helemaal gelijk, maar waar zijn de 'rechten' van het paard in dit geheel.
'Het doel heiligt de middelen', maar tot welk punt en van waar af kun je spreken van dierenmishandeling.
En ruiters aangesproken op bovenstaand gedrag hebben zich ook niet bepaald respectvol uitgelaten wanneer ze daarmee geconfronteerd werden.

Dan komen we weer terug op discussies die al zo vaak gevoerd zijn. Volgens de een zal het nooit anders worden, persoonlijk hoop ik dat het toch bij draagt aan een stuk bewustwording, óók bij die ruiters die zich daar IMO aan schuldig maken.

Citaat:
Zo, omdat ik een paard heb, ga ik vandaag in Bissendorf eens kijken wat ik daar allemaal mee kan doen. Het zou wel leuk zijn als ik me naast Trail, Horsemanship en Super Horse ook in Pleasure kon kwalificeren voor de DK.

Succes, het is je van harte gegund.
Ik ga straks weer eens zien of ik die Poema kan aaien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 08:11

jessiejanes schreef:
De 10-BOKT-geboden worden hier strak nageleefd, en oh wee, zorg maar dat je niet hierbuiten denkt of doet!........

DE BOKT-WN 10-GEBODEN:
Het eerste gebod:
- rijdt of zadel je paard nooit, maar dan ook echt nooit voor zijn/haar 3de verjaardag.Sterker nog , denk er nog niet eens aan!

En? Is dat zo raar dan? Je doet nu net alsof het belachelijk is dat iemand dit verzint?
Terwijl het gewoon een 'gebod' van gezond verstand is....
en in NL lijkt het mij ook geheel overbodig om vroeg te beginnen. Ik heb altijd begrepen dat er in de USA een futurity voor jonge paardjes is, en dat men daarom vroeg moet beginnen (financieel gewin, brood verdienen bla bla etc.)

Waarom zou dat dan voor NL gelden? Voor die eerder genoemde l*llige wran show?
Als iemand kan uitleggen wat in NL het voordeel is van jong inrijden (en de evt. bijbehorende schade)..?

Citaat:
Het spreekwoord "het doel heiligt de middelen" komt natuurlijk bovendrijven, maar de vraag is of je dat in bepaalde gevallen moreel nog wel kunt verantwoorden (voor jezelf dan). Kun je dat niet, dan zou je er dus ook niet aan moeten meewerken, anders ben je tamelijk hypocriet.

Al deze dingen zijn in eerdere topics al besproken (maar was misschien volgens sommigen dan weer penny gezeur?)

Dus blijf je hier:
Citaat:
Ieder mag natuurlijk zelf weten wat zijn doel is, maar ik ben bang dat de ene groep zich in de motieven van de andere groep nooit zal herkennen

een beetje in hangen...vandaar die toppositie van de reinnig natuurlijk...cirkels cirkels cirkels....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 16:15

Ach ik weet niet.. ik zal altijd horen bij de groep ik heb een paard en ga kijken wat ik daar mee kan doen. Dus zou ik ook nooit futurity-paarden willen fokken. Omdat daarvoor toch de standaard is dat een paard al heel vroeg klaargestoomd moet worden.

Toch kan ik me nog wel voorstellen dat je doel is om futurity-paarden te willen fokken en ik kan me zelfs voorstellen dat je daarbij oprecht kijkt naar de mogelijkheden van het paard en je zelfs wat laat leiden door het bekende skeletplaatje van Sugarmiss. Ik ben sowieso slecht in het verkopen van dieren. Wat bij mij komt gaat bij mij dood, zei mijn vriendin vandaag treffend. En zo denk ik er ook over.

Futurity paarden fok je voor de verkoop of de winst neem ik aan (en wellicht ook voor de eer). Dat is al een heel ander doel inderdaad dan het mijne. De vraag is inderdaad hoever je daarin wel of niet wilt gaan. En of Europa daarin de Amerikaanse norm overneemt. Ik kan daar als gewone ruiter geen enkele invloed op uitoefenen, maar zou het nu werkelijk zoveel geld kosten voor een fokker/trainer als de futurity-leeftijd een jaar omhoog gaat? Zomaar een gedachte natuurlijk.

Chris omschrijft twee groepen. Die elkaar inderdaad wellicht nooit zullen vinden. Maar is er misschien nog een derde groep? Met enig begrip voor elkaar en de bereidheid de discussie wederzijds aan te gaan? Dat wil zeggen dat jullie mij niet voor Penny uitschelden omdat ik gewoon netjes wacht tot mijn paard drie is (of desnoods nog langer als dat nodig is) en mijn paard nooit wil verkopen en trots van de daken schreeuw dat we een tuttig stopje van een meter kunnen. Maar dat dat dan wel MIJN stopje is, waar ik heel hard aan werk binnen mijn beste kunnen.

En dat ik niet direct iedereen uitscheld die voorzichtig met een twee-en-eenhalf jarige aan het werk is, in de wetenschap dat een wereld van grijs is tussen helemaal niets doen en er iedere dag een uur op gaan zitten. Dat er een wereld van verschil is tussen een paar stops en spins in de inrijbak inzetten of je paard een half uur lang an gort stoppen (in mijn optiek dan weer).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:34

Oke, Anya dan hoor ik bij die derde groep. Ik rij al m'n hele leven en heb jaren geleden voor western gekozen, omdat het me heel erg trok. Gebruik nog steeds dingen uit de dressuur denk ik en sta op een dressuur stal waar ik me best wel red op zich.Ik ben gewoon gek op mijn paardje en geniet van de vooruitgang die ik met hem boek. Ik heb geen wedstrijd ambities, maar ik vind het belangrijk dat ie goed loopt en doe ook veel naast het rijden. Ik zie bij mensen altijd wel goeie en mindere dingen. En ik zie het ook niet zo in rangen en standen. Wat is er mis met ervaringen of meningen uitwisselen? Wat je wilt neem je mee en wat je niet bevalt gebruik je niet. Ik heb geen problemen met mensen die anders met hun sport bezig zijn hoor, leuk om te horen.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 06:49

Hmm, ik zwerf dan ook misschien ergens tussenin.
Pride is mijn paard waarmee ik gewoon kijk wat we kunnen doen. Met western begonnen, nu dressuur en endurance en weet ik veel wat en komend seizoen willen we het springen en sgw eens gaat testen. Dus eerst het paard en dan eens zien wat we gaan doen. Maar omdat het niet echt een dressuurpaard is en ik dressuur toch ook wel erg leuk vind heb ik een paard erbij gekocht, die dressuurgefokt is. Het is de bedoeling dat ik dat er dus ook mee ga doen. Dus dan zou ik daarmee weer in de andere groep vallen. Dus een combinatie is ook nog mogelijk.

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:24

Frayba schreef:
Sugarmiss schreef:

Ik denk dat er een veel fundamentelere twee-deling is. Uit de volgende twee-deling kun je de andere afleiden:

er zijn mensen voor wie het paard het doel is en de sport het middel ("hoi, ik heb een paard, wat kan ik daar allemaal mee doen? Oh leuk, reining!")

en er zijn mensen voor wie de sport het doel is en het paard het middel ("gaaf die reining! Wat hebben we nodig? Eens kijken: hoed, laarzen, hemd met lange mouwen, zadel, oh ja, paard...").

Chris.

Bingo Chris! En als je dan daar de menselijke eigenschap "jaloezie en afgunst" aan vastkoppelt, krijg je een aardig beeld van het
western-wedstrijdgebeuren...

Laat mij lekker genieten van mijn paardje, dat, net onder het zadel, als een tierelier zijn best doet. We leren onwijs veel van elkaar, en als het zover is, gaan we eens lekker wat WRAN-wedstrijden rijden en wie weet later het NK ...Het valt me op, dat veel wedstrijdgerichte ruiters in een onrealistisch hoog tempo met hun paard bezig zijn en daardoor onnodig ruw te werk gaan.

Ennuhm..."jasjes" (= ), als je niet alles tegelijk wilt, is daar ook wel een oplossing voor te vinden...
Misschien duurt het allemaal wat langer voordat we onszelf "in the picture" rijden, maakt mij niet uit. IK wil het plezier (voor mij de essentie van het rijden) niet verliezen!!! EN ook mijn paard moet het allemaal nog leuk blijven vinden...
En neeeee, ik lees geen Penny!

En Peter: Wie zijn kop boven het maaiveld uitsteekt....... }>
Ik denk dat een echte pro een lekker gladde rug moet hebben. De enige manier waarop je mensen stil krijgt is door respect! Dus niet .....maar.......!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 11:42

Frayba schreef:

Waar andere een beetje de draad kwijt zijn in dit topic, en zich afvragen, wat bedoeld die verwarder man nou, waar wil hij nou met dit topic naar toe, ga ik steeds meer inzien dat er dus ook een derde groep is.

Het ingedeeld worden in vakjes, tja daar ontkom je niet aan, want iedereen krijgt dat mee als je in Nederland opgevoed bent. Dus wil je ook weten in welke vakje je thuis hoort.

Het soms, alleen en verlaten voelen op bokt van mijn zijde, dat heb ik regelmatig ook met de door mijn aangegeven groep, waar ik voor vraag of er een andere manier voor moet komen.
Ja, ja, ik ben nog niet klaar, in het begin gaf ik ook al aan dat dit wel eens een interessante topic kon worden.

Chris haalt hier iets moois aan, en gek genoeg kan ik mijn zelf in geen van de twee punten vinden, wat het doel en de middelen aangaat.

Het eerste paardje wat wij aanschafte, was voor onze toen 10 jaar oud wordende dochter.
Een kleine twee jaar had zij al les gehad, en haar harte wens, was een eigen paardje.
De sport was inderdaad het middel, want het ging letterlijk zoals Chris verwoord.
Hoi, ik heb een paard, wat kan ik daar allemaal mee doen? Oh leuk, reining!.
Alleen bij haar was het, Oh leuk, Wran, mag en kan ik daar wedstrijdjes doen?

Van alles deed zij met dit paard, waar naar een aantal jaren voor rening gekozen werd.

Het tweede paard wat wij voor haar aanschafte, was een middel tot doel van de reining sport.
Het eerste paardje kon het niveau en ontwikkeling van de ruiter niet meer bijbenen om het zomaar te zeggen. De sport was hier dus inderdaad het doel, want reining rijden dat vind mijn dochter echt gaaf, en heeft daar de benodigde spullen ook voor aangeschaft.

Maar wat is nou in ons geval dat het doel de middelen heiligt? Moreel verantwoord vind ik dat wij goed bezig zijn, omdat wij een middel zoeken om het doel te verwezenlijken

Chris haalt aan dat iedereen natuurlijk zelf mag weten wat het doel is, maar dat groepen zich niet of nooit zullen herkennen in elkaar.
Ik geef toe, dat vele met een doel, het middel afdanken als het doel er niet mee bereikt kan worden. Tja, en hier heb ik ook moeite mee. Dus om het zomaar te zeggen, zij wij nu in het bezit van een hoop afdankertjes.
Waardoor wij door de ene groep voor gek verklaard worden, want deze paarden schijn je dan te moeten opruimen. Dit doen wij niet en zit vervolgens dus duidelijk ook niet lekker in het vel, bij de andere groep, wat te lezen is, in mijn eerdere epistels.

Dus even voor de duidelijkheid, ik ben heus niet bezig om mijn rug te keren naar Bokt, zoals gesuggereerd wordt. Maar zoals ik schreef, voel ik mijn daar ik niet altijd thuis, en zwem dus in dit geval, tussen twee groepen in.

Dus als het werkelijkheid zou worden, dat er een andere manier voor deelname aan bokt zou komen, zou ik dus op beide forums blijven schrijven, terwijl ik zowel tot de ene groep behoor, maar ook als de andere groep blijf denken.
Dus waar de ene groep nooit de andere begrijpen zal, begin ik het zolangzamer hand het helemaal niet meer te begrijpen.

Waar de ene groep mijn niet professioneel genoeg vindt omdat ik mijn op hou op bokt, hou ik er dus ook geen lekker gevoel aan over, aan de gemiddelde bokker.
Dus zeg mij nou eens, waar en hoe wij het dan verkeerd doen?
Waarom rijd mijn dochter op een computer gestuurd paard?
Waarom de misselijke verwijzingen naar een reclame bord in de wedstrijdarena?
Waarom zijn het MAAR Wran titels ineens.

Ik ben een beetje aan het knippen en plakken gegaan met de teksten van Chris, en ik kom er een beetje achter dat ik waarschijnlijk bij het meewerken aan, niet het juiste jasje aan heb, wat het maakt dat wij door die gemiddelde groep, onsportief behandeld worden.

Dus laten we elkaar maar gewoon respecteren en beleefd blijven.
Kun je dat niet, dan zou je er dus ook niet aan moeten meewerken, anders ben je tamelijk hypocriet.

Ik moet wel zeggen dat het mijn vervolgens opvalt, dat er in tegen stelling tot andere topics breder geschreven wordt, door deelnemers aan dit forum. Toch wel grappig eigelijk hè, dat ik iets onder woorden probeer te brengen, hoe wij tegen elkaar bezig zijn.

Misschien moeten wij als bokkers onder elkaar eens het kaf van het koren gaan scheiden, omdat de door mijn drie genoemde punten, eigelijk vertellen, dat er een aantal zwak begaafde deelnemers het er uiteindelijk naar kunnen maken, dat mensen inderdaad hen rug kunnen gaan toe keren, naar een bepaalde groep. Wat in mijn geval zou betekenen dat ik nergens meer bij hoor. Maar dit ter zijde.

Groeten Peter

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 12:33

Ik houd ermee op met dit topic
Ben helemaal de weg kwijt......

En o ja, ik pas niet in een hokje, mijn bips is te dik

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:24

Nou, ik probeer het nog even als plezierruiter. Peter, ik rij echt al m'n hele leven en dat is paardensport wat jij voelt denk ik. Ik heb nu al jaren de instelling dat ik met je kan opschieten en gezellig omgaan als het klikt op welke manier iemand ook bezig is met de sport. Ik hou ook niet van mensen die zich boven de rest verheven voelen, maar dat zit hem niet in welk niveau je rijdt. Ik kan erg genieten van mensen die wel wedstrijden rijden, ook al zal ik dat niet snel doen. Heb er ook respect voor hoe sommige mensen bezig zijn. En natuurlijk zijn er mensen die het echt recht tegen mijn hart in verkeerd doen, maar dat is op elk niveau en overal. Zo is het hele leven. Mijn kind doet het leuk op school, maar z'n vriendje misschien minder, nou en. Iedereen wil wat anders en doet wat anders dat is maar goed ook. Als ik mogelijkheden had zou ik ze ook benutten, maar zo niet jammer dan, ik geniet van mijn pony. Misschien idd meer dan sommige topruiters, maar die hebben een ander doel en dat is maar goed ook soms. Weet je wat erg is al die topics van meisjes met hun eigen pony's, moet je eens lezen, als we het echt over het welzijn van onze paarden hebben, doet in mijn ogen een topruiter minder kwaad dan wat er bij die kinderen gebeurt. Misschien helemaal off topic en niet je bedoeling hoor, maar zo denkt een gewone ruiter erover. En ik vind dat iedereen zijn mening mag geven op bokt of waar dan ook als je daar zin en tijd voor hebt. Alleen geld zal wel meespelen en wil niet iedereen gratis advies geven etc

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 16:37

superpony schreef:
Nou, ik probeer het nog even als plezierruiter. Peter, ik rij echt al m'n hele leven en dat is paardensport wat jij voelt denk ik. Ik heb nu al jaren de instelling dat ik met je kan opschieten en gezellig omgaan als het klikt op welke manier iemand ook bezig is met de sport. Ik hou ook niet van mensen die zich boven de rest verheven voelen, maar dat zit hem niet in welk niveau je rijdt. Ik kan erg genieten van mensen die wel wedstrijden rijden, ook al zal ik dat niet snel doen. Heb er ook respect voor hoe sommige mensen bezig zijn. En natuurlijk zijn er mensen die het echt recht tegen mijn hart in verkeerd doen, maar dat is op elk niveau en overal. Zo is het hele leven. Mijn kind doet het leuk op school, maar z'n vriendje misschien minder, nou en. Iedereen wil wat anders en doet wat anders dat is maar goed ook. Als ik mogelijkheden had zou ik ze ook benutten, maar zo niet jammer dan, ik geniet van mijn pony. Misschien idd meer dan sommige topruiters, maar die hebben een ander doel en dat is maar goed ook soms. Weet je wat erg is al die topics van meisjes met hun eigen pony's, moet je eens lezen, als we het echt over het welzijn van onze paarden hebben, doet in mijn ogen een topruiter minder kwaad dan wat er bij die kinderen gebeurt. Misschien helemaal off topic en niet je bedoeling hoor, maar zo denkt een gewone ruiter erover. En ik vind dat iedereen zijn mening mag geven op bokt of waar dan ook als je daar zin en tijd voor hebt. Alleen geld zal wel meespelen en wil niet iedereen gratis advies geven etc

hier kan ik me helemaal bij aansluiten, zo zie ik het nou ook.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 16:38

superpony schreef:

hier kan ik me helemaal bij aansluiten, zo zie ik het nou ook.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 17:54

PeterV schreef:
Misschien moeten wij als bokkers onder elkaar eens het kaf van het koren gaan scheiden, omdat de door mijn drie genoemde punten, eigelijk vertellen, dat er een aantal zwak begaafde deelnemers het er uiteindelijk naar kunnen maken, dat mensen inderdaad hen rug kunnen gaan toe keren, naar een bepaalde groep. Wat in mijn geval zou betekenen dat ik nergens meer bij hoor. Maar dit ter zijde.

Ik denk niet dat er een bepaalde groep moet komen omdat er Bokkers zijn die een bredere rug/dikker vel moeten weken. Kwestie van een ruimer jasje en die had je toch al

Verder denk ik dat Bokt een behoorlijk zelfnivelerend/regulerend vermogen heeft. Een reactie van mij op een item wat later je zoon bleek te zijn is daar een goed voorbeeld van.
"Wij' pikken niet zomaar alles van iemand die als Bokker net komt kijken.

Als er mensen zijn die uitlatingen doen die je raken; stap daar op af en vraag ze naar de achterliggende gedachte. Negen van de tien keer staan ze dan met de mond vol tanden.
Doe je dat niet; leg het dan naast je neer, adem een keer diep en ga door met leven