Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Anya schreef:Maar misschien zit ik er wel helemaal naast hoor. Ik probeer ook maar wat
) zonder dat we nu de kern van het probleem/vraag/probleem hebben gevonden!!!
Sugarmiss schreef:Is de twee-deling ook niet reining... tijdje niets...en dan de rest ??

Thanks!
Sugarmiss schreef:Is de twee-deling ook niet reining... tijdje niets...en dan de rest ??
Frayba schreef:Ieder mag natuurlijk zelf weten wat zijn doel is, maar ik ben bang dat de ene groep zich in de motieven van de andere groep nooit zal herkennen. Dus laten we elkaar maar gewoon respecteren en beleefd blijven.
Citaat:Zo, omdat ik een paard heb, ga ik vandaag in Bissendorf eens kijken wat ik daar allemaal mee kan doen. Het zou wel leuk zijn als ik me naast Trail, Horsemanship en Super Horse ook in Pleasure kon kwalificeren voor de DK.![]()

jessiejanes schreef:De 10-BOKT-geboden worden hier strak nageleefd, en oh wee, zorg maar dat je niet hierbuiten denkt of doet!........
DE BOKT-WN 10-GEBODEN:
Het eerste gebod:
- rijdt of zadel je paard nooit, maar dan ook echt nooit voor zijn/haar 3de verjaardag.Sterker nog , denk er nog niet eens aan!
Citaat:Het spreekwoord "het doel heiligt de middelen" komt natuurlijk bovendrijven, maar de vraag is of je dat in bepaalde gevallen moreel nog wel kunt verantwoorden (voor jezelf dan). Kun je dat niet, dan zou je er dus ook niet aan moeten meewerken, anders ben je tamelijk hypocriet.
Citaat:Ieder mag natuurlijk zelf weten wat zijn doel is, maar ik ben bang dat de ene groep zich in de motieven van de andere groep nooit zal herkennen
Frayba schreef:Sugarmiss schreef:Is de twee-deling ook niet reining... tijdje niets...en dan de rest ??
Ik denk dat er een veel fundamentelere twee-deling is. Uit de volgende twee-deling kun je de andere afleiden:
er zijn mensen voor wie het paard het doel is en de sport het middel ("hoi, ik heb een paard, wat kan ik daar allemaal mee doen? Oh leuk, reining!")
en er zijn mensen voor wie de sport het doel is en het paard het middel ("gaaf die reining! Wat hebben we nodig? Eens kijken: hoed, laarzen, hemd met lange mouwen, zadel, oh ja, paard...").
Ieder mag natuurlijk zelf weten wat zijn doel is, maar ik ben bang dat de ene groep zich in de motieven van de andere groep nooit zal herkennen. Dus laten we elkaar maar gewoon respecteren en beleefd blijven.
Chris.
...Het valt me op, dat veel wedstrijdgerichte ruiters in een onrealistisch hoog tempo met hun paard bezig zijn en daardoor onnodig ruw te werk gaan.
), als je niet alles tegelijk wilt, is daar ook wel een oplossing voor te vinden...
Frayba schreef:er zijn mensen voor wie het paard het doel is en de sport het middel ("hoi, ik heb een paard, wat kan ik daar allemaal mee doen? Oh leuk, reining!")
en er zijn mensen voor wie de sport het doel is en het paard het middel ("gaaf die reining! Wat hebben we nodig? Eens kijken: hoed, laarzen, hemd met lange mouwen, zadel, oh ja, paard...").
Het spreekwoord "het doel heiligt de middelen" komt natuurlijk bovendrijven, maar de vraag is of je dat in bepaalde gevallen moreel nog wel kunt verantwoorden (voor jezelf dan). Kun je dat niet, dan zou je er dus ook niet aan moeten meewerken, anders ben je tamelijk hypocriet.
Ieder mag natuurlijk zelf weten wat zijn doel is, maar ik ben bang dat de ene groep zich in de motieven van de andere groep nooit zal herkennen. Dus laten we elkaar maar gewoon respecteren en beleefd blijven.

superpony schreef:Nou, ik probeer het nog even als plezierruiter. Peter, ik rij echt al m'n hele leven en dat is paardensport wat jij voelt denk ik. Ik heb nu al jaren de instelling dat ik met je kan opschieten en gezellig omgaan als het klikt op welke manier iemand ook bezig is met de sport. Ik hou ook niet van mensen die zich boven de rest verheven voelen, maar dat zit hem niet in welk niveau je rijdt. Ik kan erg genieten van mensen die wel wedstrijden rijden, ook al zal ik dat niet snel doen. Heb er ook respect voor hoe sommige mensen bezig zijn. En natuurlijk zijn er mensen die het echt recht tegen mijn hart in verkeerd doen, maar dat is op elk niveau en overal. Zo is het hele leven. Mijn kind doet het leuk op school, maar z'n vriendje misschien minder, nou en. Iedereen wil wat anders en doet wat anders dat is maar goed ook. Als ik mogelijkheden had zou ik ze ook benutten, maar zo niet jammer dan, ik geniet van mijn pony. Misschien idd meer dan sommige topruiters, maar die hebben een ander doel en dat is maar goed ook soms. Weet je wat erg is al die topics van meisjes met hun eigen pony's, moet je eens lezen, als we het echt over het welzijn van onze paarden hebben, doet in mijn ogen een topruiter minder kwaad dan wat er bij die kinderen gebeurt. Misschien helemaal off topic en niet je bedoeling hoor, maar zo denkt een gewone ruiter erover. En ik vind dat iedereen zijn mening mag geven op bokt of waar dan ook als je daar zin en tijd voor hebt. Alleen geld zal wel meespelen en wil niet iedereen gratis advies geven etc
superpony schreef:Nou, ik probeer het nog even als plezierruiter. Peter, ik rij echt al m'n hele leven en dat is paardensport wat jij voelt denk ik. Ik heb nu al jaren de instelling dat ik met je kan opschieten en gezellig omgaan als het klikt op welke manier iemand ook bezig is met de sport. Ik hou ook niet van mensen die zich boven de rest verheven voelen, maar dat zit hem niet in welk niveau je rijdt. Ik kan erg genieten van mensen die wel wedstrijden rijden, ook al zal ik dat niet snel doen. Heb er ook respect voor hoe sommige mensen bezig zijn. En natuurlijk zijn er mensen die het echt recht tegen mijn hart in verkeerd doen, maar dat is op elk niveau en overal. Zo is het hele leven. Mijn kind doet het leuk op school, maar z'n vriendje misschien minder, nou en. Iedereen wil wat anders en doet wat anders dat is maar goed ook. Als ik mogelijkheden had zou ik ze ook benutten, maar zo niet jammer dan, ik geniet van mijn pony. Misschien idd meer dan sommige topruiters, maar die hebben een ander doel en dat is maar goed ook soms. Weet je wat erg is al die topics van meisjes met hun eigen pony's, moet je eens lezen, als we het echt over het welzijn van onze paarden hebben, doet in mijn ogen een topruiter minder kwaad dan wat er bij die kinderen gebeurt. Misschien helemaal off topic en niet je bedoeling hoor, maar zo denkt een gewone ruiter erover. En ik vind dat iedereen zijn mening mag geven op bokt of waar dan ook als je daar zin en tijd voor hebt. Alleen geld zal wel meespelen en wil niet iedereen gratis advies geven etc
PeterV schreef:Misschien moeten wij als bokkers onder elkaar eens het kaf van het koren gaan scheiden, omdat de door mijn drie genoemde punten, eigelijk vertellen, dat er een aantal zwak begaafde deelnemers het er uiteindelijk naar kunnen maken, dat mensen inderdaad hen rug kunnen gaan toe keren, naar een bepaalde groep. Wat in mijn geval zou betekenen dat ik nergens meer bij hoor. Maar dit ter zijde.
is daar een goed voorbeeld van.