Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

PeterV schreef:Hahahaha!! Ja da's waar....Nee niet helemaal boven aan, want daar staat lauw bier. Dat is het ergste wat er is.
PeterV schreef:Maar goed, hoe is dit dan het beste aan te pakken?
Ik denk toch, dat er heel wat shows blij zijn, dat er op de dag nog wat bijschrijvingen komen, zodat het kosten baten verhaal, er wat kleuriger uitziet, voor hen.
) PeterV schreef:Ik bedenk mijn in eens dat het misschien hier in kan zitten,
Dressuur wedstrijd, Western Show.
een oplossing toch weer voor de hand liggen zeg.
Wij gaan inderdaad naar een western show,een box is dan wel een must,
Wij rijden meestal pas naar de middag maar zien s’morgens het eerste beginners
onderdeel.Voor ons is het een dagje uit,we willen zien wat er speelt van begin tot
einde.Als er geen boxen te krijgen zijn(dat moesten ze eigenlijk verbieden) dan wordt het iets anders,wij laten ons paard geen uren in de trailer staan.Wij vinden het dan jammer dat we een gedeelte van de show moeten missen.
cornelie schreef:Nou, de pleasure ruiters zijn ook niet altijd blij als je langs de bak loopt tijdens een wedstrijd
Ach ze moeten niet zeuren,ik vind het net prettig om ff een bekende goedendag te zeggen als ik hem/haar langs de bakrand zie
![]()
JanT schreef:
Het idee om het aantal WRAN wedstrijden te beperken is alleen realiseerbaar wanneer de wedstrijdruiter hieraan meewerkt.
Organisatie Piet vraagt WRANerkenning aan en krijgt die niet ivm teveel wedstrijden in een bepaalde regio.
Organisatie Piet neemt Koos Koets als jury en organiseert de wedstrijd zonder WRAN erkenning. Vervolgens gaan de ruiters daar massaal starten want Piet doet niet moeilijk over startnummers, je mag op twee handen rijden op een bit, Piet controleerd niet of een beginner per ongeluk toch niet amateur is.
Wat hebben we bereikt? Een wedstrijd waar de regels niet juist worden toegepast, ruiters ontevreden zijn en bij de WRAN gaan klagen omdat Piet heeft gezegd dat de WRAN regels gehanteerd worden en nog steeds een wedstrijd op een moment en in een regio waarvan de WRAN heeft gezegd: nu even niet!
Wij zouden het geen probleem vinden dat als de situatie dusdanig is dat de Wran (in ons geval) meer dan voldoende in de behoefte voorziet in wedstrijden om dan een regel in te stellen dat als leden met een startnummer deel nemen aan wilde wedstrijden zij geroyeerd kunnen worden als lid.
Cassidy schreef:Wat is er mis met een "wilde" wedstrijd? In mijn ogen is de drempel voor een eerste keer starten door de invoering van de startnummers al onnodig hoog gelegd. Is een onderlinge wedstrijd dan ook meteen een "wilde" wedstrijd, ook als hij wat groter uitpakt dan gepland?
vera schreef:Ik denk dat de show die in Uitgeest georganiseerd wordt het tegendeel gaat bewijzen.
vera schreef:
Ik denk dat de show die in Uitgeest georganiseerd wordt het tegendeel gaat bewijzen.
) instromen. Dus dat de vraag om alleen een qpa-show misschien wel eigenbelang is, maar niet in het belang van de hele sport...En dat een brede basis uiteindelijk ook eigenbelang is. Want dat levert meer starts, meer ruiters, meer vraag naar trainers etcetera.
Toch? Daar doe je die jackpot klasse voor mee. Nja, ik in ieder geval wel
Kan toch weer een deel van al die kosten die een wedstrijd kost, verlagen. Als je het prijzengeld dan met zijn 10en moet delen, dan worden de bedragen wel erg klein. Als de inschrijfkosten 50 euro bedragen per start, er ook nog 250 euro bij gedaan wordt en je krijgt als winnaar van die klasse 75 euro...sja, dan heb je natuurlijk die 25 euro meegenomen, maar als er dat soort bedragen om je oren vliegen, dan hoop je natuurlijk op iets meer
Cassidy schreef:Als het het lichten van de regel is dat bij te winnen geldbedragen deze verdeeld moeten worden tot en met de 10de plaats (bij voldoende deelnemers) , zodat er voor plaatsen 1, 2 en 3 helemaal niets overblijft, ga ik daar helemaal in mee.

. 
(zou mezelf dan toch afvragen of dat niet een bijbedoeling heeft
)
, dan zou ik me best voor een jackpot inschrijven.XoNo schreef:
Jackpotklassen start je in mijn ogen pas als jijzelf er van overtuigd bent dat je kans maakt. Puur om financiële redenen.
) en een digitale camera gewonnen, ik vond het bijna genant maar wel heel leuk uiteraard. Maar dat was echt niet de reden om de desbetreffende wedstrijd te gaan rijden.
!