[WN] Wedstrijd 19 juni Kalverhoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boldly

Re: Wedstrijd 19 juni Kalverhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 17:02

Dat heb ik dus ook gedaan.. Ik ben naar de jury gegaan en gevraagd hoe het zat. Hij vond die haflinger heel netjes lopen, maar de rest netter. Een paar keer vroeg ik of hij niks fout deed. Nee, hij deed niks fout, de andere waren beter.. Want ik had het ook gehoord dat de roddel ging dat hij te laag liep.. Volgens mij is dat ook meer de halshouding van het ras.. Daar zou ook rekening mee gehouden moeten worden op een WRAN show mijns inziens... Maar dat was niet zijn punt in ieder geval.

Ach ja, het blijft een jurysport... Volgens mij zien ze ook veel door de vingers.. Hij zei wel een aantal keer dat hij maar twee ogen heeft en dat hij niet alles ziet..

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 17:16

Boldly schreef:
Ach ja, het blijft een jurysport...

Ja precies, en de ene keer is het in je voordeel de andere keer in je nadeel.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 18:38

Wat mij opvalt van de WRAN pleasure is dat er wel rekening met een paard zijn bouw gehouden wordt wanneer het (te) hoog loopt, maar wanneer je paard te laag loopt lig je eruit. Zo loopt mijn Paint graag lager dan dat was toegestaan is. Geeft niets, dan moet ik er gewoon meer aan werken dat hij wat hoger loopt, maar ik vind eigenlijk dat de rassen die dan wat hoger lopen, er ook naar moeten werken dat ze hun paard iets lager rijden.

Of zeg ik nu weer iets heel raars?