[WN] troxel helmets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: troxel helmets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:26

Citaat:
Small 21.1/4-22" (Hat size 6.3/4-7)
Medium 22-22.3/4" (Hat size 7- 7.1/4)
Large 23.1/8 - 24" (Hat size 7.1/8-7.3/4)

Dit kan per model iets verschillen. Ik heb gelezen dat als je net op de gren zit je beter een maat groter kunt nemen, want ze vallen iets kleiner als aangegeven.

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:09

skippy1 schreef:
Vanmiddag heb ik nog met Vrielink gebeld. Zij hebben dus ook een aantal troxels te koop, maar dan alleen de engelse...

Heb je enig idee welke engelse?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:03

@Nienke: Nee, dan zou je Vrielink even moeten bellen...

@ sugarmiss: als ik dus normaal ongeveer maat 60 heb (bij de ouderwetse engelse caps...moet ik dan een M of een L? Ik dacht zelf een L...
Laatst bijgewerkt door Jessica op 26-05-05 08:35, in het totaal 2 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:07

Ik zou ook een L nemen in jouw geval.
Je kunt nl wel de binnenkant opdikken, maar niet afvlakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:30

Idd ik ga dus ook maar voor de L... Ik paste vroeger de caps van vriendinnen nooit en die van mij zakte bij hun over de ogen Bloos!

Heb dus blijkbaar echt een groot hoofd... Bloos (valt niet echt op geloof ik en er zit gelukkig wel inhoud in, al zeg ik het zelf! Knipoog )

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:31

Ik heb zelf 6 7/8 in m'n wedstrijdhoed, maar die zit aan de krappige kant. Als ik m'n hoofd opmeet (ik heb op een andere site een mooie maattabel met inches en centimeters gezien... zal even zoeken) moet ik een M hebben... Van cap had ik dacht ik altijd maat 56 ofzo... zal vanmiddag even kijken als ik bij Dot ben.

Heb trouwens ook een mailtje van Jeffers gehad, die shippen niet naar Europa momenteel.
Dan wordt het dus in princiepe Petsmart, maar ik heb nog geen antwoord van die andere afdeling. Eventjes wachten dus.

Suzanne, ik wil best voor je mee bestellen, maar houd er rekening mee dat de kans groter wordt dat'ie niet gratis door de douane gaat naarmate het pakket groter/duurder wordt. In dat geval komen er dus kosten bij en wordt de cap duurder.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:33

Oh, ik kwam dit ook nog tegen op een van de sites: waarom geen fietshelm i.p.v. een cap.

Why Not Use My Bike Helmet When Riding My Horse?

Bicycle helmet standards were developed based on the types of things a bicyclist does- shapes and types of hazards they might encounter, force of impact, retention system strength etc., were all defined as reasonable approximations of what occurs when a cyclist falls. Equestrian helmet standards were developed in accordance with equestrian activities in mind.

For instance, two of the fundamental differences between the ASTM bicycle helmet standard and the ASTM equestrian helmet standard are:

Because equestrian riders are more likely to fall on the backs of their heads, compared to bicyclists who almost always fall to the side or front, equestrian helmets are required to extend somewhat lower in the back. The added protection would not be significant to a bicyclist, but can be very important to someone riding a horse.
Whereas the bicycle helmet test uses a round impact anvil (to simulate a stone for example) that may be encountered in many road accidents, the equestrian helmet test uses a sharp edged anvil like an inverted V, for two reasons- (1) the sharp edge is a reasonable substitute for a horse's hoof, and (2) it approximates the top of the pointed fence posts that are common around riding arenas, pastures and jumps.
The equestrian helmet standard was developed by the people experienced in the equestrian industry, with the intention of providing the best standard for their particular application. The parallel is true of the bicycle helmet standard, and the football helmet standard, and the hockey helmet standard, and so on. The bottom line is, wear the helmet that was designed for the activity you're doing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:36

Wat dat betreft is het dus echt beter de caps per 2 ofzo te bestellen, of niet? Petsmart vind ik prima hoor, daar hebben ze de dakota tenslotte in de aanbieding!!! Tong uitsteken

Ik heb net even heel globaal een met een meetlint gemeten, kom op 59 cm...L dus, toch!?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:37

Afhankelijk van de totale bestellen en het toaalbedrag: is het niet prijstechnisch interessanter om dit via een Nederlandse importeur/verkoper te doen. Die kan waarschijnlijk een importprijs bedingen en loop je geen risiko op extra kosten.

De bekende namen moeten toch vooraf wel een verkoopprijs af kunnen geven als je de benodigde aantallen doorgeeft ??

@Francis; dat stukje heb ik toevallig gisteravond ook gelezen. Die site is opgezet door mensen die iemand verloren hebben door een val en nu mensen helpen die ook gevallen en daardoor gehandicapt zijn.
Zij hebben ook een onafhankelijk merken test gedaan waar de Troxel erg goed uit kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:41

Goed stukje Francis! Maakt denk ik een hoop duidelijk!

@ sugarmiss: ik heb Evelien (eurohorse) hierover gebeld. Zij wilde ze best voor ons bestellen, maar waarschuwde dat het toch best aan de prijs zou zijn qua verzendkosten. Bovendien bestellen ze de caps waarschijnlijk bij een leverancier die daar niet de aanbiedingen bij heeft. Dus de Dakota is dan ipv 50 euro 70 euro... dan heb je toch een groot verschil wat met verzendkosten erbij volgens mij nog steeds niet te verwaarlozen is!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:43

Gevonden: http://store1.yimg.com/I/crazyhorse_1847_29829659

SM, ik ga vanmiddag nog even naar Heja, maar als ik zie dat de cap die ik wil $20 goedkoper is dan de adviesprijs, denk ik niet dat een nederlandse verkoper daar onder kan gaan zitten. Ik ga het uiteraard wel even vragen hier, maar als ze bij Petsmart normale shippingkosten hanteren, is dat denk ik de goedkoopste optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:45

Waar zit die Heja Francis? Toevallig bij [plaats]?

~edit~ laat maar al gevonden! Zit bij jou in Garderen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:48

Volgens dat lijstje zou ik zelfs een ES moeten hebben (hoezo klein koppie Lachen )

Heja zit in Garderen .

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:50

Hier bij mij in het dorp. (Garderen dus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:53

Volgens dat lijstje heb ik dus inderdaad een L nodig...

@sugarmiss, mag ik zo onbeleefd zijn te vragen wat jou maat dan is, ben nu wel nieuwsgierig! Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:56

Voor wie wel een op leuke kleurtje kikt:
Ebay. Voor die prijs kun je hem haast niet laten liggen Lachen

Mijn hoofdmaat is 52.
Qua hoed had ik een 54 en die moest nog passend gemaakt worden dmv een stukje P-isolatie van ramen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:58

Hm...jij hebt dus hetzelfde probleem als ik, alleen dan de andere kant op...bij mij was het altijd moeilijk om een geschikte engelse cap te vinden, of te groot, of te klein of, wat ook vaak gebeurde, van voor en achter goed, maar dan kon ik aan de zijkant 2 handen ertussen steken...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:02

Dan heb je gewoon een ovaler hoofd, bij Troxel kun je dus dan aan de zijkanten iets extra padding doen.

Ik ben wel benieuwd welke leverancier het uiteindelijk gaat worden. Zo te horen krijgt die wel meteen een mega-order Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:45

Heja gaat voor me informeren, die hebben maar 1 model in't assortiment (Legacy Gold) en daar gaan ze ook mee stoppen geloof ik, maar voor 3 stuks wilde hij wel informeren. Hij bestelt ze dus bij die duitse dealer. (Ben benieuwd of die kunnen leveren, want ze hebben de Dakota niet op hun site staan.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 08:53

Vrielink vertikte het om het te vragen, de man die ik aan de lijn had (volgens mij de eigenaar) ging er vanuit dat die duitse dealer hem toch wel niet had... goeie service...ahum
Vrielink gaat ook stoppen met de troxel helmets, t loopt niet zo begreep ik.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:03

Ik heb inmiddels ook een mailtje gestuurd naar troxel. Zodra ik antwoord heb zal ik het even doorgeven.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:04

Ik heb antwoord van die duitse firma, maar ze hebben en willen em niet in het assortiment (te weinig vraag naar), ze stuurden me door naar de site van Dover Saddlery... (daar kost'ie $64,95, dus we hebben al een beter alternatief).
Ik neem dus aan dat ze ze ook voor Heja niet gaan bestellen.

Wacht ik nog weer even op Cornelie's antwoord, en anders ga ik bestellen.

sunshine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:07

Let op: bij Dover Saddlery hebben ze de helm alleen in Small...

Ik ga zelf nu maar bij Petsmart bestellen (heb een M nodig) alleen lijkt de manier om je creditcard nummer door te geven (per mail of per fax) me nou niet echt veilig...of heb ik het mis?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:26

Je kunt bij Petsmart alleen bestellen door het via de 'catalogus-afdeling' te doen, mensen uit Europa kunnen om één of andere rede niet on-line bestellen.
Ik ga het via fax doen, per e-mail je creditcardgegevens doorgeven is inderdaad niet veilig, per fax of telefoon wel, mits je gegevens dan natuurlijk niet voor jan en alleman voor het grijpen liggen. Ik heb hier naar geïnformeerd bij iemand van die afdeling en afgesproken dat ik een mailtje stuur wanneer ik de fax ga sturen, zodat ze weet dat'ie er aan komt. Moet je dus niet 's ochtends doen, dan liggen ze daar nog op 1 oor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 09:04

Eigenlijk dus toch wat Vrielink al zei... Wel vreemd hoor, dat ze zelfs als ze weten dat die caps worden afgenomen, ze ze toch niet willen bestellen...

@Francis als je besteld hebt, wil je me dan even laten weten hoeveel je van me krijgt (als je je rek.nr. erbij zet, maak ik het gelijk over!) en wanneer we ze ongeveer kunnen verwachten?