Je staat open voor iets of niet.Sta je er voor open dan kunnen bepaalde vooroordelen weggenomen worden door uitleg (zowel gevisualiseerde als mondelinge toelichting)
Sta je er niet onbevooroordeelt tegen over dan heb je pech,dan wordt alles aangepakt om het vooroordeel te bevestigen.Hoe negatieve beeldvorming weggenomen cq bevordert wordt daar heb ik mijn eigen theorie over die ik probeer op te schrijven,wetende dat ik me op glad ijs ga begeven.
Demo’s , deze worden soms gegeven door *goeie* amateurs en profs.Deze demo’s dragen bij om de beeldvorming positief te krijgen.Meestal zijn hier wel kosten aan verbonden.
Maar wat ik ook vaak heb gezien zijn demo,s gegeven door ruiters die denken dat ze kunnen laten zien wat western inhoud.Een regelrechte ramp.Voor het publiek die totaal geen affiniteit heeft met paardrijden nog wel aardig.Maar voor mensen die zelf rijden (dressuur/springen) worden door deze demo,s hun beeldvorming alles behalve positief beinvloed.
Voor westernruiters die wel *serieus* met hun sport bezig zijn stijgt het schaamte rood ten top bij het zien van deze gefrusteerde ,verkeerd geklede ,teugel rukkers.
Dan volgens mij de rede dat onze college dressuur ruiters en spring ruiters vaak vast houden aan hun gevormde beeld.
Daarvoor moet je eigenlijk (net als in het western) de ruiters verdelen in groepen.
Ga niet schrijven wat mijns inziens die groeps indeling is.(die schrijfstijl heb ik achter me gelaten)
Het enige wat ik kwijt wil is dat het me opvalt dat *echte* dressuur ruiters heel goed in staat zijn zich te verplaatsen in het western.
De mensen die een negatieve kijk op het western hebben,tja wil je open staan voor een ander rijstijl moet je wel je eigen rijstijl enigsinds onder de knie hebben.

)

daar gaan we weer.