[WN] Programma WRAN Jubileum show 11 juni

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra_H

Re: Programma WRAN Jubileum show 11 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:14

XoNo schreef:
Omdat mijn paard wat kribbig wordt als hij keer op keer ondersteboven gereden wordt, moet ik zelf maar op zoek naar een oplossing?

Imho: Ja Haha!
Tuurlijk is het wel zo fijn (en beleefd enzo) als iedereen rekening met elkaar houdt maar ik denk ook dat je er niet vanuit moet gaan dat dat bewust NIET gedaan wordt...het is nou eenmaal voor iedereen moeilijk om behoorlijk in te rijden in zo'n drukke bak, wedstrijdspanning zal toch ook voor velen een rol spelen etc. In een situatie als deze zul je dus idd voor jezelf zo goed en kwaad als het kan een zo goed mogelijke oplossing moeten proberen te vinden, ook als je een hengst rijdt.
Ook mijn paard werd op een gegeven moment narrig van al die drukte en ik denk niet dat hij de enige was.
Rob is tijdens het spuiten van de bak maar even buiten gaan staan aangezien Sam (die bang is voor spuiten) anderen in de weg ging lopen en dreigde te pletten ook omdat iedereen op 1 cirkeltje geperst werd. Ja dat is ff lastig maar het zij zo.

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:19

Ik vind ook dat je voor je zelf een oplossing moet zoeken. Maar ja dat is mijn mening.

Joey houdt er ook niet van als paarden te dicht langs hem voorbij gaan. Maar "mijn"paard vind dat niet leuk dus moet "ik"een oplossing zoeken.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:20

Ook ik wil wel even melden dat ik een hele gezellige dag heb gehad. Ik vond de sfeer heel goed,
anders dan op de NK waar iedereen kennelijk toch iets zenuwachtiger is.
Ik heb met Silvester weer een geweldige wedstrijddag gehad.
Na een aantal jaren niet showen en nu 2 weken vooraf weer trainen, doet hij het toch maar weer even.
Ik was in de amateur trail 2e achter Puck van Janine, helaas door een hele harde tik bij het uitstappen van het vierkant. De rest ging perfect.
Bij de open trail had hij duidelijk moeite met de balkenbrij en vond het niet nodig om daarin aan te galopperen. Dit resulteerde in een 0-score. Omdat het feest was, gaf Chris iedereen een lintje, dus toch nog een 5e plaats.
Amateur horsemanship ging heel goed. Hij liep een keurig proefje en ook in het pleasure gedeelte blijf hij heerlijk rustig. Resultaat een mooie 3e plaats. Ook de open horsemanship ging goed, maar omdat Silvester geen vliegend changement kan was dit een iets moeilijker proefje voor hem. Maar toch nog een 6e plaats.
Ook heb ik nog de amateur pleasure gereden, samen met nog een heleboel anderen. Ik heb mezelf gelukkig redelijk vrij kunnen rijden, zodat Silvester een keurige pleasure kan laten zien. Ik was heel tevreden met mijn 7e plaats in dat grote deelnemersveld.

Ik kijk met veel plezier terug op een hele geslaagde dag in een leuke onspannen sfeer. Na het rijden nog lekker met een aantal mensen staan te kletsen; aan sommigen nog uitgelegd waarom ik nu weer met Silvester kwam. Echt lang doorfeesten heb ik niet gedaan, want het is voor mij toch weer 1,5 uur terug naar huis rijden.

Anya, ik heb alleen je snoepjes gemist!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:42

Sonja, GGB was superbraaf hoor Lachen Het is een heerlijk mannetje en hij heeft verder super zijn gebest gedaan. Die bok in de open was ook absoluut niet zijn schuld, hij was gewoon wat zenuwachtig en wist niet waar hij met zijn spanning naartoe kon.

Jullie hebben ook wel gelijk dat ik zelf een oplossing moet zoeken, maar ik wilde even aangeven dat ik het zo jammer vind dat het nodig is. Maargoed, ik begrijp ook wel dat ik er wel over door kan zeuren, maar dat helpt ook niet Tong uitsteken Ik hoop gewoon dat de volgende keer wat minder druk zal zijn, of meer losrijmogelijkheden. En dat een groep van 20 opgesplitst wordt Haha!

Nja, was verder nog wel een geslaagde dag, je wordt niet altijd 3e van de 19 en het was verder wel erg gezellig Lachen

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 20:51

[quote="Sonja"]Hoezo werkte die tijdsindeling niet? Ik vond het SUPER dat we nou eens fatsoenlijke richttijden hadden! Een groot voorbeeld voor andere organisaties!

's morgens hebben wij een half uur moeten wachten om met het programma verder te kunnen omdat deelnemers nog niet aanwezig waren omdat ze ervan uitgingen dat een bepaald onderdeel op een bepaald tijdstip zou beginnen, dit is niet leuk voor de deelnemers die wel op tijd waren en hierdoor onnodig moesten wachten. Ook was de planning dat alles zonder pauze zou doorgaan, vanwege de wisseling van juryleden kon dit ook gemakkelijk, maar we hebben nog enkele pauze's ingelast...vanwege het tijdschema.
Vanuit het secretariaat gezien en de uitingen van verschillende deelnemers op het secretariaat had ik dus de indruk gekregen dat het tijdschema niet werkte. Maar als ik nu jullie verhalen lees, hebben jullie die indruk niet. Dus wie heeft er gelijk?? We hebben dus blijkbaar een andere belevenis van het hele gebeuren. Als we het met elkaar maar een geslaagde dag vonden! Clown en die mening deel ik Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:59

Het is inderdaad allemaal ietsjes ingelopen, maar ik vond het wel fijn om een tijdsindeling te hebben zodat ik ongeveer wist hoelaat ik moest. Lachen Ik vond het netjes hoor Sheila!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:04

Ik vond de tijdsindeling ook wel handig, maar als je all-around rijdt, dan heb je ook genoeg aan de aanvangstijd van de amateurs.
Daarna zit je toch constant op je paard.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:16

Ik heb een aantal foto's gemaakt.. Een deel van de dag was ik er niet (moest ook nog naar een bruiloft) en helaas was het licht bij de reining al behoorlijk aan het afnemen. Dan wordt het wat minder scherp allemaal en flitsen werkt niet zo.

Van de avond heb ik geen foto's. Ik ben vroeger dan gepland weggegaan omdat later op de avond mij been vond dat het genoeg was geweest. Aangezien ik nog terug moest rijden, heb ik maar verstandig gedaan. Ik hoor dat het heel gezellig is geweest. Ik vond het in ieder geval een erg leuke dag.

Foto's kun je hier vinden. Ik laat ze twee weken online staan. Wil je van een bepaalde foto graag een grotere versie (die zijn heel groot). Geef dan even een seintje per PB en een e-mail adres, dan stuur ik ze op.

viewtopic.php?f=10&t=425163&hilit=
viewtopic.php?f=10&t=425167&hilit=
viewtopic.php?f=10&t=425175&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:18

Ook hier gen problemen met de tijdsindeling.het was al heel prettig dat er een tijdsindeling was.Jan Trel heeft nog aangegeven op Bokt dat het gaat om een richtlijn.
Vind het ook een beetje raar dat je een half uur voor aanvang van je proef er nog niet bent(onverwachte omstandigheden daar gelaten)
Sandra moest haar eerste proef omstreeks 14.00 rijden we waren om 9.30 aanwezig,dus ruim op tijd Cool
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 12-06-05 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:20

Whahahaa LOL

En ik stond er ook bij en Chica ook *LOL*

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:22

Hé, was jíj dat! Haha!
Toen je die foto maakte van de line-up, onder al die benen door, stond ik ernaast. Had alleen geen idee dat jij dat was....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:22

haha Chica heb ik gezien, Chantalleke ook. SM is gespot, maar niet door mij. Jou heb ik dus ook al niet bewust gezien. Toch tijd voor petjes of buttons....

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:23

En voor minder Moderator Power *LOL*

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:25

Dát zouden sommige mensen heel graag willen Clown

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:29

Mijn boktpetje heb ik vrijdagavond wel een slinger richting de buitendeur gegeven, maar hij is nooit in de auto terecht gekomen... Ik denk dat ik hem maar standaard in de auto leg Knipoog

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:31

Daar doe je goed aan!!! *LOL*

Maar jij kent ons dus en wij jou niet Tong uitsteken

En minder Moderator-Power..... JA GRAAG *LOL* Schijnheilig

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:36

Je startte Beginners toch??? Dat heb ik niet gezien. Kwam binnen bij de Open Trail en moest bij de Open Pleasure, Horsemanship en Reining de bak in!!!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:37

Chantalleke schreef:
Maar jij kent ons dus en wij jou niet Tong uitsteken

Makkelijk: Helemaal in het knalblauw, op een pony die op mijn avatar lijkt Lachen

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 21:39

Op dat paardje heb ik ook eens gestart, lekker ding is het! Haha!
Hijvindt de wedstrijden helemaal te gek en owee als je niet geplaatst bent en geen ererondje mag rijden, dan is hij nauwelijks te houden... ik weet dus wie je bent en als het goed is weet jij wie ik ben... Clown

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:47

@Silvester: ik heb alleen een klein stukje van de amateur trail gezien en kwam weer binnen bij de reining. Ik moest weg tussendoor. Dus ik heb jullie ook niet gezien.

Maar ik beloof bij deze plechtig dat Silvester hoe dan ook van mij een giga zak snoepjes tegoed heeft. Al moet ik ze komen brengen naar zijn wei/stal Lachen

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 22:53

Ook ik heb met Magic Power Special een fijne wedstrijd gehad. Marienheem vind ik nog altijd de mooiste locatie en de gezelligste. Van mij mogen er meer wedstrijden daar gehouden worden.
Magic had ook wat moeite nog in de Open Trail met al die korte draaien in galop en jog. Zoveel ervaring heeft hij daar nog niet in. Maar hij doet zo verschrikkelijk zijn best en dat waardeer ik zo in hem. We werden 2e, dus erg tevreden! Ook in de pleasure open werden we 2e. Daar gaat hij ook steeds constanter in lopen. En ook in de Reining Open werden we 2e. Op 1 puntje achter Peter Simons. Magic wordt weer een echte All-Rounder. Dat is ook wat ik het leukste vind om te doen. Ik kan toch niet kiezen voor 1 onderdeel, want ik vind alles zo leuk om te doen.
Wat betreft de bok van GBoy in de pleasure Open. Op de video is goed te zien dat er iemand in galop aansprong achter Gb en hem te dicht op de kont reedt terwijl hij nog in jog was. Dat was voor hem de bekende druppel.
Ook die ene keer dat er iemand van GB afviel wordt door de mensen onthouden en over gesproken en alle keren daarna dat hij goed liep en zelfs Nederlands Kampioen Pleasure Open werd wordt snel vergeten.
Doordat hij toen niet even gelongeerd kon worden voor het losrijden, wat hij even nodig hebt om zijn spanning wat kwijt te raken, werd hij iets te jolig onder zadel en viel de ruiter eraf. Daar was hij zelf erg beduusd van. Daarna liep hij weer braaf zijn rondjes in de Pleasure.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 07:37

Slechte dingen onthouden mensen op de een of andere manier altijd beter dan goede dingen. Raar eigenlijk.....

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 07:55

En GB was braaf genoeg om toch te blijven staan , terwijl Colin idd maar 1 teugel meer in zijn handen had , dat getuigd ook wel van een stukje gehoorzaamheid.
Ik vind het knap hoe ze tegenwoordig de wedstrijden vertegenwoordigen , ga zo door!!!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:51

Wat leuk om al die verslagen te lezen, zo te horen een geslaagde show Hyper! !

Wat mij opvalt (maar ik was er niet dus kan het helemaal fout hebben Knipoog ) is dat er op deze show veel NIET-Q/P/A's waren!! Erg leuk vind ik dat om te zien!
Want het viel me juist op op het NK vorig jaar dat er haast geen NIET-Q/P/A's waren. Ik ben benieuwd of we dit jaar dan ook meer NIET-Q/P/A's gaan zien op het NK van de WRAN, ik hoop het wel, het laat toch zien dat je met elk ras plezier in de Westernsport kunt hebben.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:23

Moondancer schreef:
En GB was braaf genoeg om toch te blijven staan , terwijl Colin idd maar 1 teugel meer in zijn handen had , dat getuigd ook wel van een stukje gehoorzaamheid.
Ik vind het knap hoe ze tegenwoordig de wedstrijden vertegenwoordigen , ga zo door!!!!

Jij hebt het begrepen Moondancer Haha! GB is een superbraaf ding, maargoed, dat zien de mensen zelf ook wel Knipoog Ach, mensen komen er nog wel achter, ik ben in ieder geval dol op die knol Lovers