[WN] Ik zoek Splash....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Ik zoek Splash....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 14:50

Ik neem aan dat Splash papieren heeft? Dan moet je over een maand of 2 gewoon eens naar de adresgegevens vragen van de eigenaar van hem. Ik neem aan dat ze hem wel over laten schrijven op naam dan.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 18:12

Jus_dOrange schreef:

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk...

Sorry dat ik het zeg, maar als ik het zo hoor denk ik niet dat de nieuwe eigenaar zin heeft in mensjes die naar z'n nieuwe paardje komen. Ik snap dat je heel graag wilt weten waar hij is en hoe 't met 'm gaat. Maar ik denk niet dat dat lukt zonder meewerking van de nieuwe eigenaar.

Nee, het heeft niks met de nieuwe eigenaar te maken, maar met de staleigenaar die Splash geclaimd en verkocht heeft.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 18:13

XoNo schreef:
Kan die Celticcry jou dan het nummer van die mensen niet geven? Ze hebben haar nummer duidelijk ook.

Ze belden anoniem vertelde Celticcry mij, dus, dat schiet ook niet op !

Nu dus even een paar weekjes wachten en dan het stamboek induiken met behulp van iemand van bokt die me echt geweldig helpt Lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:27

SpLaSh_ schreef:
Ze belden anoniem vertelde Celticcry mij, dus, dat schiet ook niet op !

Jaja...maargoed, wie is Celticcry dan in dit verhaal en hoe komen de nieuwe eigenaren aan zijn of haar nummer?

Over een paar weken kun je de APHA ook zelf mailen met de vraag of ze de adresgegevens van de nieuwe eigenaar kunnen doormailen. Als je de situatie even uitlegd (oude verzorgster oid) dan doen ze dat wel Lachen

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:39

Wat raar zeg Afbeelding. Echt misselijk als dit gewoon gelogen is.
Ik duim voor je dat het hele verhaal niet waar is, en dat je Splash nog terug vind!

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:57

zal ziek zijn als ze zo iest liegt Boos!

maar ja laten we aan de ene kant maar hopen dat het gelogen is Knipoog

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:33

jeetje zeg het zal toch niet waar zijn? hoop t niet iig. maar ik vind het ook wel een raar verhaal. zoals celticcry die opgebeld wordt, ze geen nr heeft maar dan moet ze toch diegene kennen en de stem herkennen? of niet soms?

heel veel sterkte sam!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:04

Is allemaal wel erg toevallig he? Ik hoop voor je dat het niet zo is, en dat dit een manier is om je idd te laten stoppen met zoeken.

Ik zou even nagaan waar hij in de tussentijd gestaan heeft. Als ze met de informatie niet over de brug willen komen weet je dat er iets niet klopt.

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:43

SpLaSh_ schreef:
Nee, het heeft niks met de nieuwe eigenaar te maken, maar met de staleigenaar die Splash geclaimd en verkocht heeft.

Kan een staleigenaar dan zomaar een paard claimen en verkopen? Dit kan toch niet?
Had de eigenaar al een poosje geen stalhuur meer betaald o.i.d.?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:45

Jannie schreef:
Kan een staleigenaar dan zomaar een paard claimen en verkopen? Dit kan toch niet?
Had de eigenaar al een poosje geen stalhuur meer betaald o.i.d.?

Nee, niet zomaar, daar moet dan ook een rechter bij te pas komen e.d. Als dat inderdaad zo is gebeurd, dan zal dat nog een hele rompslomp voor de nieuwe eigenaren worden om hem op hun naam te krijgen, als hij nog leeft tenminste.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 23:38

Okey okey.. even voor iedereen zodat het verhaal duidelijk is wat of hoe.

Ruim 2,5 jaar geleden ging in met een vriendin mee naar Kalverhoek, ik was al een tijdje gestopt met rijden en zij reed daar nog, dus leuk om weer eens te kijken.

Daar stond Splash, als manegepaard maar er werd weinig met hem gedaan, hij brak uit enzo en werd dus niet vaak gekozen.
Ik ging steeds vaker mee en in de tijd dan Yellowfish aan het rijden was was ik met Splash bezig, steeds vaker, en ik mocht ook steeds meer met hem doen.

Toen werd hij verkocht aan een man, aardige vent zo op het eerste gezicht, alleen vroeg hij al snel via via naar mijn nummer, omdat hij had gehoord dat ik daarvoor al voor Splash had gezorgd, hij vroeg mij dit dus weer te doen.
Okey vreemd als je net een paard hebt, maargoed, ik vond het alleen maar leuk.

Door omstandigheden werd Splash naar Amsterdam Noord verhuisd, ik verhuisde met Splash mee. Zijn eigenaar vertelde tegen de staleigenaar dat ik bij Splash hoorde en dat ik voor hem zorgde, elke dag....
Hij beloofde het stalgeld gewoon te betalen, dit heeft hij ook nog gedaan, totdat hij opeens stopte met betalen, de staleigenaar vertelde mij niks, totdat ik op een dag eruit geschopt werd met een raar excuus, toen hoorde ik dat hij Splash geclaimd had (was een rechtzaak begonnen en Splash was hem toegewezen), hier wist ik niks van.
Een paar dagen later kon ik mn spullen ophalen, afscheid nemen van Splash en kon ik vertrekken, terwijl ik 2 jaar lang Splash voor mezelf heb gehad en ik zo onwijs veel voor hun heb gedaan...

Hij vetrok ook van de stal, het beviel hem niet meer om zelf een stal te runnen en vertok met 2 paarden, Splash en een KWPNer. Hij beloofde dat hij ze beide zou houden en mij zou bellen zodra alles weer wat rustiger was.
Ik besloot om het even af te wachten, maar hij belde niet en via Celticcry (die kent de staleigenaar heel erg goed) hoorde ik dat hij ondertussen wel verkocht zou zijn, naar Utrecht....

Ik begon met zoeken, en de rest kennen jullie.
Ik kwam/kom te dichtbij en dit wordt de wereld in gegooid om mij te laten stoppen met zoeken, het klopt gewoon niet, er zijn te veel dingen gebeurd om dit geloofwaardig te laten lijken.

Zo is het begonnen en geeindigd met mij en Splash.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 08:58

Zo'n claimverhaal klinkt bij bekend in de oren, heb dat ook weleens meegemaakt. En dat kan volgens mij wel, zeker als er een recher aan te pas is gekomen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 09:30

Majo schreef:
Zo'n claimverhaal klinkt bij bekend in de oren, heb dat ook weleens meegemaakt. En dat kan volgens mij wel, zeker als er een recher aan te pas is gekomen.

Dat weet ik, maar daar gaat het verder nu niet om, het gaat erom op welke manier het gedaan is, en dat niemand weet waar Splash is en hij dat gewoon niet wilt vertellen, en dat ik vervolgens via via te horen krijg dat ie dood zou zijn...

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 09:49

Jeetje wat een verhaal. Ik denk, gezien het hele verhaal, dat je er vanuit kunt gaan dat Splash gewoon nog leeft. Veel sterkte en geef niet op. Uiteindelijk zul je hem vast terug vinden!

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:33

is het nou echt ofniet?

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:33

ik snap er niks meer van... Verward Verdrietig

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 15:48

Niemand snapt er meer wat van, het is gewoon zo ongeloofwaardig, eerst zoek ik hem en zit ik toch wel redelijk in de richting en dan opeens is hij dood met heel veel onduidelijkheden.

Dus op dit moment geloof ik niet dat ie dood is.

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:39

Excuses samantha, maar ik denk niet dat de man die ik aan de telefoon had mij in de maling nam. Het klonk namelijk behoorlijk serieus, die man was zelf ook behoorlijk van streek.
In ieder geval geloof ik het wel, en mocht hij nog leven dan hoop ik voor je dat je 'm vindt, maar ik ben bang dat het verhaal toch echt waar is.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 17:13

CelticCry schreef:
Excuses samantha, maar ik denk niet dat de man die ik aan de telefoon had mij in de maling nam. Het klonk namelijk behoorlijk serieus, die man was zelf ook behoorlijk van streek.
In ieder geval geloof ik het wel, en mocht hij nog leven dan hoop ik voor je dat je 'm vindt, maar ik ben bang dat het verhaal toch echt waar is.

Jij schijnt nog aardig wat van de zaak te weten, kun je haar niet helpen om hem te vinden? Hoe komt die nieuwe eigenaar aan jouw nummer?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 18:35

Inderdaad Xono Lachen

Shar, het klopt gewoon niet.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:02

Dat niet alleen... als je door de nieuwe eigenaar gebeld wordt en je weet dat iemand hartstikke dringend op zoek is naar dat paard, dan vraag je toch op z'n minst een telefoonnummer en leg je de situatie uit!
Sorry hoor, maar ik vind het erg vreemd dat je maar zo weinig informatie hebt. Ik zou toch echt doorgevraagd hebben en vragen of degene die op zoek is contact met hem mag opnemen of zoiets...
Je hebt zelfs geen naam... die zal hij toch vast wel genoemd hebben?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:16

Francis schreef:
Dat niet alleen... als je door de nieuwe eigenaar gebeld wordt en je weet dat iemand hartstikke dringend op zoek is naar dat paard, dan vraag je toch op z'n minst een telefoonnummer en leg je de situatie uit!
Sorry hoor, maar ik vind het erg vreemd dat je maar zo weinig informatie hebt. Ik zou toch echt doorgevraagd hebben en vragen of degene die op zoek is contact met hem mag opnemen of zoiets...

Jij kan het weten, ik kan me het verhaal van FLy nog goed herinneren!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 19:37

Francis schreef:

Lachen Francis en Xono, dit is precies wat er zaterdag meteen in mij opkwam nadat ik Celticcy had gebeld, toen ik haar had gesproken was ik echt gebroken en kon ik het niet opbrengen om haar nog een keer terug te bellen met die vragen.

Ze vertelde mij wel dat hij belde met zn nummer uit.
Ook wist ze geen naam, en wist ze nog steeds alleen dat hij richting Utrecht was verkocht.
Toen werd het me een beetje teveel en heb ik opgehangen, maar Celticcry moet gewoon iets hebben gehoord, als is het maar een NAAM of een NUMMER of een PLAATS?

Toen ik haar aan de telefoon had heb ik haar niet gevraagd hoe het is gebeurd, maar ik zie ook nergens WANNEER het is gebeurd, en het is ook niet duidelijk of hij één of twee benen heeft gebroken.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 19:43

Oja... nog even dit !

- De staleigenaar weet van niks 'geen bericht was goed bericht' Verward
- Celticcry wist trouwens ook niet hoe de nieuwe eigenaren aan haar
nr kwamen, dus dit is ook al zo raar, ik neem niet aan dat de
staleigenaar het nr van een hele goede kennis bij de nieuwe
eigenaren achterlaat.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:46

Ik vind het heel goed dat je toch doorzet Samantha, eerst zien DAN geloven Ach gut