[WN] bob marshall

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:20

Alleen bij het endurance + basic model moet je het erbij zeggen, anders zit het er standaard op.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:21

Sugarmiss schreef:
Alleen bij het endurance + basic model moet je het erbij zeggen, anders zit het er standaard op.

Pfjoew. Gelukkig. Mijne is opgebouwd uit een DeLuxe Trail model. Daar zit-ie dus op ... ?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:08

XoNo schreef:
Nou, in eerste instantie vond ik de cantle nog het lelijkst (no offence SG, maar bij jouw zadel bijvoorbeeld Tong uitsteken),

Maakt niet uit hoor... Haha! Ieder zijn persoonlijke smaak... Haha!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:23

[quote="Francis]In dat opzicht heb ik dus nog een vraag (eventueel aan Alida, mocht je meelezen) aan 'deskundigen'...
Stél, ik heb twee opties, mét mijn huidige gewicht dus... óf ik rij voorlopig op een góed australian stock saddle (geen 'zadelmarktkwaliteit en professioneel 'gepast'), óf ik schaf een BM aan... wat zou dan de beste optie zijn? Even los van het geld of het willen showen of wat dan ook, puur voor Dot...[/quote]

Heeft niemand van de gebruikers/kenners hier een mening/idee over?

Francis

Re: bob marshall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:31

Hebben we geen herstelknopje meer Verward Nou kan ik m'n 'quote-foutje' niet herstellen >;) (edit: het 'nors kijken' emoticonnetje doet het ook al niet... Boos! )
Nou ja, de bedoeling is duidelijk denk ik?

(nog een keer edit: Hééé, bij dit bericht je heb ik wél een editknop! Net bij die andere echt niet.... Ik vind Bokt zo niet prettig maar da's off-topic)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:18

Even een huishoudelijke mededeling: de postbode kwam met mijn zadel aanzetten vandaag (JIPPIE) maar helaas had ik geen 568 Euro rondslingeren om hem te betalen. Morgen dus naar de pin en dan naar het postkantoor.

Wat zijn dat trouwens voor tarieven zeg Boos! ??? Gloeiende gloeiende!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:29

Mac schreef:
Even een huishoudelijke mededeling: de postbode kwam met mijn zadel aanzetten vandaag (JIPPIE) maar helaas had ik geen 568 Euro rondslingeren om hem te betalen. Morgen dus naar de pin en dan naar het postkantoor.

Wat zijn dat trouwens voor tarieven zeg Boos! ??? Gloeiende gloeiende!!

Mijn God en waar is dat allemaal voor dan? Invoerrechten e.d.?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:36

Deels douanerechten en deels belasting. Het rotte er aan is dat die tarieven en percentages nergens terug te vinden zijn. Héél irritant!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:41

Mac schreef:
Deels douanerechten en deels belasting. Het rotte er aan is dat die tarieven en percentages nergens terug te vinden zijn. Héél irritant!!

En op welk totaal kom je nu uit per zadel dan? Met name het zadel waar ik je laatst naar vroeg? *LOL* PB me maar even anders Haha!

Liesbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:53

Plus dat er op dit moment een 'trade war" bezig is tussen Nederland en de US, volgens mij zijn ook daardoor de douanekosten omhoog geschoten. (van 4 naar 11% als ik het goed heb, maar die 11% was 3/4 jaar gelden, dus dat kan weer hoger zijn geworden)

Ik heb 1,5 jaar geleden 300 Euro aan vervoer, belasting en belasting op belasting betaald.
3/4 jaar geleden betaalde een vriendin van mij ook al 380 Euro voor hetzelfde soort zadel in dezelfde prijsklasse.

Overigens kun je gewoon bij het afleverbedrijf opvragen hoe dat bedrag opgebouwd is (heeft die vriendin toen ook gedaan) het is volgens mij als volgt op gebouwd 1/aankoopbedrag zadel + verzendkosten. Over dat totale bedrag worden 2/douanebelasting berekend (nu 11% als ik het goed heb)
Deze 2 wordt bij 1 opgeteld en daarover betaal je dan weer 19% BTW, je betaald dus belasting over het zadel en de verzendkosten en ook nog eens over de douanebelasting (echt Nederland he, belasting over belasting betalen)
Het ligt er dus ook aan hoe duur je zadel is geweest en hoe die naar je verzonden wordt (vliegtuig,boot)
Maar dan nog kan het gunstig zijn om in amerika te kopen met de huidige dollarkoers.

Roelensteijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 14:55

Hoi, de Bob marshall zadels zijn nu echt niet meer te importeren uit Amerika. Ik heb het in Januari nog geprobeerd, maar helaas.
Ik heb er nu één bij Alida besteld (ben ik trouwens ook wel blij om, door haar ervaringen heb ik nu geen extra opties besteld waar ik anders misschien spijt van had gehad.) De taxbelasting en invoerrechten staan trouwens vast en kan je opzoeken op internet, ik moet de site nog ergens zien te vinden.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:57

Roelensteijn schreef:
Hoi, de Bob marshall zadels zijn nu echt niet meer te importeren uit Amerika. Ik heb het in Januari nog geprobeerd, maar helaas.

Echt niet? Goh! Weet je ook waarom?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:59

Bedankt voor de uitleg, Liesbeth. De douane/belastingdienst doet er op 1 of andere manier heel geheimzinnig over Verward .

Ik vind het ook nog steeds niet veel geld voor een nieuw, custom-made zadel. Ik had 'm vanmiddag bijna in mijn handen ... en bij gebrek aan 568 Euro op de keukentafel (goh) issie weer mee naar het postkantoor Huilen . Ik wil 'm zien! Ik wil 'm zien!

Roelensteijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 15:09

Er is een distributeur in Nederland gekomen (Alida) die het alleenrecht voor de verkoop in Nederland heeft. De dealers in Amerika mogen niet meer aan nederland verkopen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:33

Alida verkoopt al jaren BM zadels en ondertussen hebben toch al heel wat mensen rechtstreeks een BM gekocht...
Alleen is dat de laatste tijd wat meer 'publiekelijk' bekend...
Kan me voorstellen dat je als 'dealer' dan begint te balen... Knipoog

Mac, wanneer heb jij jouw zadel besteld?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:14

Francis schreef:
Alida verkoopt al jaren BM zadels en ondertussen hebben toch al heel wat mensen rechtstreeks een BM gekocht...
Alleen is dat de laatste tijd wat meer 'publiekelijk' bekend...
Kan me voorstellen dat je als 'dealer' dan begint te balen... Knipoog

Toen ik mijn zadel heb besteld, stond Alida nog niet bij BM te boek als officiële dealer. Nu misschien wel, dus ...

Francis schreef:
Mac, wanneer heb jij jouw zadel besteld?

1 december. Ik had de pech dat de feestdagen er tussen zaten!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:30

Ben ik blij dat ik die van mij al in huis heb.
Wel raar dat de douane zo geheimzinnig doet over die kosten, ik zou zeker eerst bellen, maar ja jij je wilt je zadel toch wel hebben. Verdrietig

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:22

En wat is het verschil bij Alida in kosten ivt bestellen in Amerika?

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:26

ik zou zeggen het verschil zal de verzend import en btw belastingen zijn.

rinus

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:28

westernworld schreef:

En de winstmarge natuurlijk. Voor niets gaat de zon op.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:31

Mac schreef:
westernworld schreef:

En de winstmarge natuurlijk. Voor niets gaat de zon op.

Precies, en daar gaat het me even om Knipoog De verzendkosten en de invoerrechten en BTW snap ik, alhoewel je zou zeggen dat Alida ze in grotere getalen binnenhaalt, waardoor het misschien wat goedkoper wordt?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:47

XoNo schreef:
De verzendkosten en de invoerrechten en BTW snap ik, alhoewel je zou zeggen dat Alida ze in grotere getalen binnenhaalt, waardoor het misschien wat goedkoper wordt?

Dat betwijfel ik. Ik kreeg gewoon een standaard formulier meegestuurd dat normaliter door bedrijven ingevuld dient te worden ...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:50

Idd, als de verzendkosten voor ons hoog zijn, zijn ze dat voor Alida ook.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:10

ben ik blij dat ik mn BM 2 maand geleden heb ontvangen uit de USA! en ik moest 350 euro aan de deur betalen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:18

Bij mij was het ook zo iets.
@Mac; is dit het showzadel?? Dat is door zijn prijs natuurlijk ook qua invoer duurder.