[WN] wran en start nummers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Suzanne__

Re: wran en start nummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:44

120 Lachen Ben ik heel tevreden mee...

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:46

Ik heb nummer 242 (volgens mij). Ben echt blij dat ik ze heb, kan ik ten minste zondag gewoon starten

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:41

Senna en ik hebben hem ook binnen! 183 is het geworden! Prachtig nummer, vind je niet Knipoog ?!

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:44

Volgens mij is iedereen tevreden met zijn nummer. Nu maar hopen op een goed wedstrijdseizoen.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:16

Citaat:
Uitgifte startnummers:

Uitgifte van startnummers en de registratie van deelnemers en paarden.
Vanaf 1 januari 2005 moet iedereen die op een wedstrijd wil rijden een vast startnummer hebben.

Een startnummer vraag je aan voor elke paard / ruiter combinatie. Dus als jij in 2005 op 3 paarden wil starten vraag je drie startnummers aan. De kosten verbonden aan een startnummer worden via automatische incasso van je bank- of girorekening afgeschreven. Na ontvangst van de betaling worden de startnummers opgestuurd. De startnummers zijn op de achterkant voorzien van de paard/ruiter combinatie en een barcode.

Jeugd of amateur:

Wanneer je als jeugd- of amateurruiter in de desbetreffende onderdelen wil starten, dan moet het paard op naam van de ruiter of van (een) familie(lid) in de eerste graad te staan

Schrijf je je nu in voor een wedstrijd, dan is het invullen van je startnummer en je naam op het inschrijfformulier voldoende. De computer kent aan de hand van je startnummer jouw gegevens.

Een startnummer blijft bij een paard/ruiter combinatie. Elk jaar vraag je opnieuw een startkaart aan. Als er niets is gewijzigd blijft het startnummer hetzelfde, er is alleen een nieuw jaartal toegevoegd.

Ga je naar een wedstrijd en heb je geen startkaart dan kun je ter plekke een (blanco) startkaart kopen. Deze kan later je definitieve startkaart worden. Na de wedstrijd worden jou gegevens verwerkt waarna er een etiket wordt toegestuurd met de juiste gegevens van paard en ruiter en een bijbehorende barcode. Dit etiket plak je op de achterzijde van de startkaart. Daarmee is de startkaart dan verzilverd.

Kosten: (voor het jaar 2005)

Startkaart (voor leden) € 10,00 per kaart. (excl. verzendkosten)

Startkaart (niet leden) € 25,00 per kaart. (excl. Verzendkosten)

Blanco startkaart op wedstrijd € 25,00 per kaart. (voor leden en niet leden)

Er is een verzoek neergelegd bij de organisatoren van wedstrijden om de administratiekosten op wedstrijden te verlagen. Zij hebben door dit nieuwe systeem minder administratieve werkzaamheden.

Het computer programma is ook ontworpen voor officiële aproved shows van de Amerikaanse organisaties (AQHA, APHA, ApHC, NRHA, NBHA, NCHA, NSBA) . Voor de amateur ruiters van die organisaties blijft het startnummer bij het paard. Op de achterzijde van deze startkaarten staat een vermelding "Amateur" 1,2 of >>. Er kunnen dus verschillende ruiters starten op hetzelfde paard (open en amateur, jeugd en amateur, open en jeugd) met hetzelfde nummer, echter met een andere toevoeging achterop.

Incasso:
De kosten die zijn gemoeid met het verkrijgen van één of meerdere startnummers worden via een éénmalige automatische incasso geïnd. U krijgt na het bestellen van de startkaart een bevestiging via e-mail toegestuurd. Deze mail bevat de datum van de afschrijving en het bedrag dat van uw rekening wordt afgeschreven. Wettelijk zijn wij u verplicht u 5 dagen voor de afschrijving te informeren.

Wilt u niet dat de Federatie het bedrag automatisch van uw rekening afschrijf dan kunt u dat kenbaar maken door de mail tijdig terug te sturen met uw bezwaar.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:37

Ik heb 107 OK dan! .

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:26

Ik heb nummer 218! Lachen
Issie niet mooi? Haha!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:34

*Elles ligt op de deurmat hoopvol naar de brievenbus te kijken* Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:39

Ik ben erg blij voor jullie dat jullie zo blij zijn met je startnummer Haha!

Nu hoop ik maar dat bij APHA wedstrijden en wedstrijden van de DRHA waar deze nummers bij worden gebruikt er geen problemen ontstaan betreffende de geldigheid van de shows en de verreden resultaten. Extra geld vragen voor deze startkaarten is namelijk volgens de richtlijnen van de NRHA en de APHA niet legaal.

Is toch sneu als je Nederlands Kampioen wordt op een dergelijke wedstrijd en zo'n stom startnummer doet je de das om....dag titel Doei!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:04

Haha! Hallo allemaal nummer 229hiero heb een seen vraagje Bloos
komt ie;

A-B-C-D zijn startnummers nodig... Prima,ben ik het wel mee eens.Is ter kontrole of iedereen wel in de goede klasse start dus voorkomen van fraude.....prima!!!

maar????wat als je nou over een half jaar bv amateur of open wilt gaan starten??? Hoe zit dat dan met dat startnummer???Dat moet dan toch verandert worden Bloos
okay misschien is deze vraag toch wel ietsje dom, maar aangezien ik hem hier nog niet gelezen heb, dacht ik zet hem er eens op Clown

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:13

smax schreef:
:D Hallo allemaal nummer 229hiero heb een seen vraagje Bloos
komt ie;

A-B-C-D zijn startnummers nodig... Prima,ben ik het wel mee eens.Is ter kontrole of iedereen wel in de goede klasse start dus voorkomen van fraude.....prima!!!

maar????wat als je nou over een half jaar bv amateur of open wilt gaan starten??? Hoe zit dat dan met dat startnummer???Dat moet dan toch verandert worden Bloos
okay misschien is deze vraag toch wel ietsje dom, maar aangezien ik hem hier nog niet gelezen heb, dacht ik zet hem er eens op Clown

Nee joh, je houdt gewoon dat startnummer voor die combinatie. Of je nu A, B, of O start.

Bijvoorbeeld: ik heb voor B'elanna en mij een startnummer aangevraagd. Met Lan start ik A en O.

Ik heb ook voor Seven en mij een startnummer aangevraagd. Seven is niet mijn pony (ze is van Jeanette). Dus mag ik alleen O starten. Dat staat geregistreerd.

Jeanette heeft ook een startnummer aangevraagd voor haarzelf en Seven. Zij start B.

Seven staat dus geregistreerd met twee startnummers en twee verschillende ruiters straks.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:03

Inderdaad. Je startnummer is niet klasse-gebonden. Je kunt met je startnummer dus best vanuit de beginners doorstromen naar de amateurklasse.

Cassidy: volgens mij krijg je als je APHA of AQHA start, gewoon startnummers van de organisatie. Deze nummer gelden volgens mij alleen voor WRAN en SWRN wedstrijden.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:15

En Holly en ik hebben: onehundred and eightyyyyyyyy. Was ik nou toch maar gaan darten i.pv. paardrijden Haha! .

Groetjes,

Bianca

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:20

Hollybollie schreef:
En Holly en ik hebben: onehundred and eightyyyyyyyy. Was ik nou toch maar gaan darten i.pv. paardrijden Haha! .

Groetjes,

Bianca

jij hoeft dit jaar niet meer na te denken over een 'freestyle' onderwerp Haha!

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:25

Anya, kan dat dan?? Open(proffesional, met een ander zijn/haar paard starten) en amateur en open met eigen paard? Volgens mij mag je toch niet als amateurruiter een paard van een ander uitbrengen?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:30

redpebbles schreef:
Anya, kan dat dan?? Open(proffesional, met een ander zijn/haar paard starten) en amateur en open met eigen paard? Volgens mij mag je toch niet als amateurruiter een paard van een ander uitbrengen?

Ik dacht van wel. Maar omdat het mijn paard niet is, moet ik open starten. Zo heb ik het tenminste begrepen.

In de praktijk zijn Seven en B'elanna van Jip en mij. Dat wil zeggen dat ik ook vaak op Seven rij. En Jip op Lan. We verzorgen ze ook om en om. Maar formeel is Sev van Jip en Lan van mij. Maar ik zal (voor de 100e keer) nog eens in de regels duiken.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:31

redpebbles schreef:

Alleen bij de WRAN kan dat, als de amateurruiter die het paard in de open uitbrengt er geen vergoeding voor krijgt, als ik het me goed herinner.
Bij de AQHA en de APHA ben je bij het starten van een paard van een ander in de Open klasse, meteen professioneel.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:35

XoNo schreef:
redpebbles schreef:

Alleen bij de WRAN kan dat, als de amateurruiter die het paard in de open uitbrengt er geen vergoeding voor krijgt, als ik het me goed herinner.
Bij de AQHA en de APHA ben je bij het starten van een paard van een ander in de Open klasse, meteen professioneel.

En inderdaad. Het mag bij de Wran. Seven is een pony, Lan is een KWPN-er, dus eerlijk gezegd heb ik me nooit bezig gehouden met de AQHA-regels. Die zijn toch niet van toepassing voor ons.

AMATEURS "A"
330. Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn startgerechtigd in de disciplines 201 t/m 299 indien zij starten op een eigen paard.

331. Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn tevens startgerechtigd in de disciplines 401 t/m 499 op een eigen paard, en tevens op een paard van een ander mits zij hiervoor geen vergoeding (financieel of in natura) krijgen (behoudens startgelden en stallingkosten).

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:47

Verward Frusty Ik dacht ivb die streepjes code achterop, als je je inschrijft voor het startnummer word er toch gevraagd wat je start B, A of O. dus als ik b.v van B naar A ga en ik moet die streepjescode laten zien is gaat het straks misschien wel piep!!!! omdat ik dat startnummer toch aangevraagd heb als B dus sta ik dan toch in die computer???? Moet ik dan weer gaan betalen?? Nerd

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 00:46

XoNo schreef:
Cassidy: volgens mij krijg je als je APHA of AQHA start, gewoon startnummers van de organisatie. Deze nummer gelden volgens mij alleen voor WRAN en SWRN wedstrijden.

Bij mijn weten zijn de nummers uitgegeven door de Federatie, en daar hoort de DRHA en de DPHC ook bij.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:14

De DRHA heeft inmiddels aangegeven niet mee te doen aan deze startnummers. De NQHA deed al niet mee (en is ook geen deelnemer aan de federatie).
Het is de taak van de AAHCH en de DPHC om er voor te zorgen dat eea niet in strijd is met de regels van de Amerikaanse moederorganisaties. Geen idee of er met deze organisaties overleg is geweest en toestemming is gegeven.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:35

Ik heb 112
in tegenstelling tot de meesten heb ik geen speciaal gevoel (negatief of positief) bij nr. 112. Dus de tijd zal het leren Haha!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:13

219

Ik vind het wel best, het doet mij ook niet zoveel.
Ik had zowel afgelopen Wran NK als vorig jaar Wran NK startnummer 10; had gedacht dat ik dit misschien weer zou krijgen.
Maar ik heb nog helemaal geen lage nummers gezien.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:30

Volgens mij is het laagste nummer wat is uitgegeven nummer 100 (dus: alle uitgegeven nummers zijn zo wie zo 3-cijferig)

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:56

Hallo allemaal,
Veel negatieve berichten over de startnummers, dus ik dacht, laat ik eens positief reageren!
wij hebben onze startnummers al binnen, en met mij ken ik al velen die hun startnummers al binnen hebben.
Netjes een mailtje ontvangen dat het bedrag afgeschreven zou worden en inderdaad netjes afgeschreven en nu keurig startnummers ontvangen.
Niets mis mee dus.
Maar het kan altijd gebeuren dat er iets fout gaat, via internet of door gebruiker zelf niet goed uitgevoerd. Niet te snel oordelen, maar eerst effe checken!
Veel succes ermee.
groetjes,
Diana Pieters