Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Uitgifte startnummers:
Uitgifte van startnummers en de registratie van deelnemers en paarden.
Vanaf 1 januari 2005 moet iedereen die op een wedstrijd wil rijden een vast startnummer hebben.
Een startnummer vraag je aan voor elke paard / ruiter combinatie. Dus als jij in 2005 op 3 paarden wil starten vraag je drie startnummers aan. De kosten verbonden aan een startnummer worden via automatische incasso van je bank- of girorekening afgeschreven. Na ontvangst van de betaling worden de startnummers opgestuurd. De startnummers zijn op de achterkant voorzien van de paard/ruiter combinatie en een barcode.
Jeugd of amateur:
Wanneer je als jeugd- of amateurruiter in de desbetreffende onderdelen wil starten, dan moet het paard op naam van de ruiter of van (een) familie(lid) in de eerste graad te staan
Schrijf je je nu in voor een wedstrijd, dan is het invullen van je startnummer en je naam op het inschrijfformulier voldoende. De computer kent aan de hand van je startnummer jouw gegevens.
Een startnummer blijft bij een paard/ruiter combinatie. Elk jaar vraag je opnieuw een startkaart aan. Als er niets is gewijzigd blijft het startnummer hetzelfde, er is alleen een nieuw jaartal toegevoegd.
Ga je naar een wedstrijd en heb je geen startkaart dan kun je ter plekke een (blanco) startkaart kopen. Deze kan later je definitieve startkaart worden. Na de wedstrijd worden jou gegevens verwerkt waarna er een etiket wordt toegestuurd met de juiste gegevens van paard en ruiter en een bijbehorende barcode. Dit etiket plak je op de achterzijde van de startkaart. Daarmee is de startkaart dan verzilverd.
Kosten: (voor het jaar 2005)
Startkaart (voor leden) € 10,00 per kaart. (excl. verzendkosten)
Startkaart (niet leden) € 25,00 per kaart. (excl. Verzendkosten)
Blanco startkaart op wedstrijd € 25,00 per kaart. (voor leden en niet leden)
Er is een verzoek neergelegd bij de organisatoren van wedstrijden om de administratiekosten op wedstrijden te verlagen. Zij hebben door dit nieuwe systeem minder administratieve werkzaamheden.
Het computer programma is ook ontworpen voor officiële aproved shows van de Amerikaanse organisaties (AQHA, APHA, ApHC, NRHA, NBHA, NCHA, NSBA) . Voor de amateur ruiters van die organisaties blijft het startnummer bij het paard. Op de achterzijde van deze startkaarten staat een vermelding "Amateur" 1,2 of >>. Er kunnen dus verschillende ruiters starten op hetzelfde paard (open en amateur, jeugd en amateur, open en jeugd) met hetzelfde nummer, echter met een andere toevoeging achterop.
Incasso:
De kosten die zijn gemoeid met het verkrijgen van één of meerdere startnummers worden via een éénmalige automatische incasso geïnd. U krijgt na het bestellen van de startkaart een bevestiging via e-mail toegestuurd. Deze mail bevat de datum van de afschrijving en het bedrag dat van uw rekening wordt afgeschreven. Wettelijk zijn wij u verplicht u 5 dagen voor de afschrijving te informeren.
Wilt u niet dat de Federatie het bedrag automatisch van uw rekening afschrijf dan kunt u dat kenbaar maken door de mail tijdig terug te sturen met uw bezwaar.
smax schreef::D Hallo allemaal nummer 229hiero heb een seen vraagje![]()
komt ie;
A-B-C-D zijn startnummers nodig... Prima,ben ik het wel mee eens.Is ter kontrole of iedereen wel in de goede klasse start dus voorkomen van fraude.....prima!!!
maar????wat als je nou over een half jaar bv amateur of open wilt gaan starten??? Hoe zit dat dan met dat startnummer???Dat moet dan toch verandert worden![]()
okay misschien is deze vraag toch wel ietsje dom, maar aangezien ik hem hier nog niet gelezen heb, dacht ik zet hem er eens op
Hollybollie schreef:En Holly en ik hebben: onehundred and eightyyyyyyyy. Was ik nou toch maar gaan darten i.pv. paardrijden.
Groetjes,
Bianca
redpebbles schreef:Anya, kan dat dan?? Open(proffesional, met een ander zijn/haar paard starten) en amateur en open met eigen paard? Volgens mij mag je toch niet als amateurruiter een paard van een ander uitbrengen?
redpebbles schreef:Anya, kan dat dan?? Open(proffesional, met een ander zijn/haar paard starten) en amateur en open met eigen paard? Volgens mij mag je toch niet als amateurruiter een paard van een ander uitbrengen?
XoNo schreef:redpebbles schreef:Anya, kan dat dan?? Open(proffesional, met een ander zijn/haar paard starten) en amateur en open met eigen paard? Volgens mij mag je toch niet als amateurruiter een paard van een ander uitbrengen?
Alleen bij de WRAN kan dat, als de amateurruiter die het paard in de open uitbrengt er geen vergoeding voor krijgt, als ik het me goed herinner.
Bij de AQHA en de APHA ben je bij het starten van een paard van een ander in de Open klasse, meteen professioneel.
XoNo schreef:Cassidy: volgens mij krijg je als je APHA of AQHA start, gewoon startnummers van de organisatie. Deze nummer gelden volgens mij alleen voor WRAN en SWRN wedstrijden.