[WN] Bokkers besproken in De Quarter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:25

Adrienne schreef:
Te scherpe sporen, te scherpe bitten, slecht voor de benen, te jong ingereden

Dit soort dingen vind jij onzin? Scheve mond

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:28

Wel als ze tot in de treuren worden uitgekauwt terwijl iedereen hier op western weet dat het totale onzin is.

Ik vergeet er bij te zetten dat er telkens een klein groepje "misdragers " uitgelicht wordt en men steeds weer met die amerikanen die zo slecht zijn voor de dag komt
Laatst bijgewerkt door Adrienne op 04-01-05 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:29

Ik vind niet dat er een slotje op zijn artikelen moet, ook hij heeft recht van vrije meningsuiting. Maar ik vind wel dat als je zo Bokt en zijn gebruikers belicht dat je minimaal zou moeten toestaan dat voor die mensen die het blad niet hebben het artikel toch te lezen is.

Door dit nu niet toe te staan doe je precies hetzelfde als waar Bokt zo vaak van beticht wordt Schijnheilig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:31

Adrienne schreef:
Wel als ze tot in de treuren worden uitgekauwt terwijl iedereen hier op western weet dat het totale onzin is.
Slechte zaken kunnen nooit 'tot in den treure worden uitgekauwd'. En vwb dat 'iedereen' geloof ik niet dat jij voor heel Bokt(WN) kunt spreken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:32

Hm, dan schaar ik me niet onder 'iedereen hier op western'....

Totale onzin zelfs... t is wat, waar zouden die mensen het toch vandaan halen.... Verward

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:34

Sugarmiss schreef:
Ik vind niet dat er een slotje op zijn artikelen moet, ook hij heeft recht van vrije meningsuiting. Maar ik vind wel dat als je zo Bokt en zijn gebruikers belicht dat je minimaal zou moeten toestaan dat voor die mensen die het blad niet hebben het artikel toch te lezen is.

Door dit nu niet toe te staan doe je precies hetzelfde als waar Bokt zo vaak van beticht wordt

Ach we zijn hier toch inventief genoeg. Of heeft er nog nooit iemand gehoord dat veel bokkers elkaar kennen? Even bij een mede bokker binnen wippen om het te lezen. Dat is toch niet zo moeilijk? Of gewoon het blad een keer bestellen. Auteurs rechten zijn nou eenmaal auteurs rechten. Die hebben we hier op bokt nou eenmaal niet.

Ps ik spreek voor mezelf en niet voor heel bokt, zet er geen dingen neer die niet van mijn hand zijn!
Trouwens ik weet heel zeker dat western bokkers zich ergeren aan deze maandelijkse terugkerende negatieve uitkauw onderwerpen ik ken er namelijk nog al wat persoonlijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:40

Adrienne"]
[/quote]

[quote="Adrienne schreef:
Ps ik spreek voor mezelf en niet voor heel bokt, zet er geen dingen neer die niet van mijn hand zijn!

Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:46

vera schreef:
Na het plaatsen van het stuk zijn er veel mensen geweest die op anonieme wijze hebben laten weten dat zij er ook sterk van balen (zowel mensen in Nederland als gerenomeerde ruiters in Amerika) maar het niet durven te uiten omdat ze anders uit de business liggen......

Lekker hypocriet is dat toch!!!
Zeggen dat je het ergens niet mee eens bent maar er mee door gaan om dat er geld mee gemoeit is,en om die rede ook anoniem blijven.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 13:20

Blaze schreef:
Lekker hypocriet is dat toch!!!
Zeggen dat je het ergens niet mee eens bent maar er mee door gaan om dat er geld mee gemoeit is,en om die rede ook anoniem blijven.

Ben het met je eens maar het opgeven van je boterham voor "de industrie"is ook niet eenvoudig...dat doe je niet zo maar. Dus roei je maar met de riemen die je hebt.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 13:29

Adrienne schreef:
Ach we zijn hier toch inventief genoeg. Of heeft er nog nooit iemand gehoord dat veel bokkers elkaar kennen? Even bij een mede bokker binnen wippen om het te lezen. Dat is toch niet zo moeilijk? Of gewoon het blad een keer bestellen. Auteurs rechten zijn nou eenmaal auteurs rechten. Die hebben we hier op bokt nou eenmaal niet.

Trouwens ik weet heel zeker dat western bokkers zich ergeren aan deze maandelijkse terugkerende negatieve uitkauw onderwerpen ik ken er namelijk nog al wat persoonlijk.

Zolang er mensen ook maandelijks op wedstrijden terugkeren en al in de inrijbak beginnen met het aan gort rijden van hun paard wordt er hier lekker verder gekauwd.

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:02

Die uitgekauwde onderwerpen worden steeds weer besproken omdat nieuwelingen (op bokt en/of in de sport) er vragen over hebben. Dat kun je niet vermijden volgens mij, tenzij je ze dwingt de zoekfunctie te gebruiken.

Iemand zei laatst tegen mij dat je altijd moet blijven vragen, je bent nooit uitgeleerd. De een weet nou eenmaal meer dan de ander, maar nooit alles.

Slim

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:46

Ten eerste ben ik het grotendeels wel met zijn artikel eens. Ik vind het wat slap dat hij onder een pseudoniem negatief over een site spreekt in een Nederland blad. Ze benadelen ons (en zo anoniem zijn de meeste mensen hier niet eens meer), maar zelf kunnen ze er ook een handje van.

Dan idd over de achtergrond van de ruiters, heeft er in mijn ogen niets mee te maken. Zeker hier in Nederland is de hoeveelheid ruiters met eenzelfde achtergrond als hij op 1 hand te tellen, dus dat excuus gaat ook niet meer op.

Dan over het splitsen van WN, onzin. Dus omdat ik pleasurepaarden rijd, mag ik niets over de reining zeggen? Ik heb zelf ook reining gereden en getraind. Dan nog kan elke ruiter (welke discipline dan ook) altijd nog een oprechte mening hebben over hoe er gereden wordt. De reiners die bewijzen dat het ook anders kan (dan denk ik aan bijvoorbeeld een Sylva van der Wal en een Jan Pieter Koopman, die ook beiden reining rijden), bevestigen maar weer dat het niet nodig is om een paard op een dergelijke harde manier te trainen...en dat vind ik, als pleasureruiter Haha!

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:10

Ik heb JP overigens ook pleasure op wedstrijden zien rijden...

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:10

Heb vandaag het artikel gelezen, ben het er wel mee eens in grote lijnen.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:58

Van mijn kant ook RECTIFICATIE

Ik heb het stuk een paar maal doorgelezen en ben het groten deels eens met het stuk.
Ik vind zelfs dat het stuk positief is, wat betreft bokt, alleen word er door sommige mensen weer het negatieve tussen uit gepikt. (lijkt wel het NOS journaal)

De auteur schrijft in zijn stuk dat bokt zeker wel een waardevol discussieforum zou kunnen zijn in hoe wij hier in Nederland de zaken anders kunnen aan pakken dan in de states, ik ben het hier helemaal mee eens.
Het punt is alleen, als er dan een voor mij interresant topic is waar ik graag met andere mensen over zou willen discusieren er altijd wel weer een paar nitwits zijn die met een paar smartass opmerkingen het topic weer geheel in de kiem smoren.

Wat beterft de uitgekauwde onderwerpen:
Die kunnen niet genoeg besproken worden want daar ligt naar mijn mening de basis van verandering.
Maar dan wel zonder met modder te gooien, ik weet ook wel dat de meeste paardenmensen een niet al te groot empatisch vermogen hebben,maar je kunt het allicht proberen.

Citaat:
De reiners die bewijzen dat het ook anders kan (dan denk ik aan bijvoorbeeld een Sylva van der Wal en een Jan Pieter Koopman, die ook beiden reining rijden), bevestigen maar weer dat het niet nodig is om een paard op een dergelijke harde manier te trainen...en dat vind ik, als pleasureruiter

Nu wil je me zeker ook nog wijsmaken dat wanneer ik morgen twee 2 jarige op de trailer zet en ze naar hun toe breng om ze te trainen,dat ze dan nee zeggen.

Ook ik ben vegetarier, alleen tijdens het eten niet

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:59

Halloway schreef:

Nu wil je me zeker ook nog wijsmaken dat wanneer ik morgen twee 2 jarige op de trailer zet en ze naar hun toe breng om ze te trainen,dat ze dan nee zeggen.

Oei, spijker op de kop.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:01

Vraag het ze eens, zou ik zeggen!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:31

Halloway schreef:

Dat zal je henzelf moeten vragen. Ik kan niet voor hen antwoorden natuurlijk Haha!

Maar eeh, "nu wil je me zeker ook nog..." heeft een beetje een negatieve bijsmaak. Nog meer uit mijn post waar je het niet eens mee ben? Zeg het maar hoor, of is dit weer zo'n uitgekauwd onderwerp die we eigenlijk moeten negeren?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:38

Heeft iemand overigens al de Nederlandse vertaling aangevraagd én ontvangen ??

Solanos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:59

Ik heb het artikel niet gelezen, dus daar heb ik (nog) geen mening over. Maar wat Halloway daar zo mooi neerschrijft....schitterend geformuleerd!

little

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:52

Citaat:
Heeft iemand overigens al de Nederlandse vertaling aangevraagd én ontvangen ??

Ik heb een vertaling aangevraagd, daarna heb ik een email gehad dat ik die woensdag zou ontvangen, omdat ze er nog niet helemaal klaar mee was, maar ik heb hem nog niet ontvangen. Ik wacht vol vertrouwen af Knipoog

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:08

ik heb het artikel 2 keer gelezen, een keer toen ik de quarter net binnen kreeg, en daarnet, na het lezen van alle reacties.

Ik ben het met de schrijver eens dat er nogal doorgezaagd kan worden over zinloze onderwerpen als de 'hoof krabber' en dat dat erg zinloze topics zijn. Maar dat is mijn mening, en die topics lees ik dus ook niet. Ik reageer zowiezo erg weinig in western-topics, omdat ik als 1-uur-in-de-week western manege ruiter niet echt een mening heb over de meeste zaken, of er niet echt over mee kan praten.

Bokt is volgens mij een 'gemeenschap' van mensen die geinterreseerd zijn in paarden, en specifiek voor dit forum, in western rijden. Het hoeft niet altijd over serieuze trainings-toestanden te gaan, volgens mij is bokt ook bedoelt als soort van contact-pagina. Het is best prettig om contact te hebben over zaken die je interreseren met anderen dan het kleine clubje dat je op de manege kent.

En dat we hier op bokt misstanden zouden moeten be-discusieren en zo mogelijk oplossen...
ik vraag me af of de 'groten der western rijden' hier in nederland wel tijd hebben om op bokt te zitten, en of ze zich uberhaubt iets aantrekken van de mening van mensen die ze niet kennen en waarvan het vaak duidelijk is dat ze alleen maar op wedstrijden zien hoe ruiters met hun paarden omgaan.

Wat betrefd onze "comments on the reining class and how rough and cruel it can be sometimes on the horses" en wat nog meer, ik denk niet dat je erg veel bereikt met ter plekke kritiek hebben, je kent het paard niet, weet niet wat er gebeurt thuis op stal, enzovoorts. Maar het is wel lekker om even je gal te kunnen spuwen en je hart te kunnen luchten. Bokt is daar volgens mij prima geschikt voor, je kunt er ongestrafd zeggen hoe je over iets denkt (zoals ik nu doe) en je wordt gehoord.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:19

NotNice schreef:
ik vraag me af of de 'groten der western rijden' hier in nederland wel tijd hebben om op bokt te zitten, en of ze zich uberhaubt iets aantrekken van de mening van mensen die ze niet kennen en waarvan het vaak duidelijk is dat ze alleen maar op wedstrijden zien hoe ruiters met hun paarden omgaan.

De meesten wel hoor Knipoog Ik ken genoeg trainers die er wel af en toe op zitten. Ze zullen vast niet alles lezen, maar ze krijgen weleens wat mee Nu wil ik niet meteen bepalen dat die mensen de 'groten der western rijden' zijn, maar ze komen goed mee in de sport, laat ik het daar op houden.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:39

Zou iemand het desbetreffende stuk in het Nederlands naar mij kunnen stuuren? Ik ben namelijk nog niet lid van dit soort bladen maar zou het graag willen lezen! pb me maar voor het adres!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:56

Ik weet niet of Little ondertussen de NL-vertaling al heeft ontvangen, misschien wil die hem doorsturen. PB eens Haha!