Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik wil niet ontkennen dat het risico op gebreken toeneemt, maar dat is niet de voornaamste reden waarom veel DA's vinden dat quarters over het algemeen genomen zwak op de benen zijn.
In de laatste decennia zijn er door bepaalde personen scheepsladingen merries geimporteerd naar Europa, deze merries zijn allen voor slachtprijs aangekocht in Canada.
Dit waren merries waar zelfs hobbyfokkers in Amerika niet mee verder wilden,deze merries werden in Europa gebruikt als zijnde broodmares,
de locale mathadorhengst met goed papier werd gebruikt om de waarde van de veulens omhoog te schroeven.
En toen was er de Europeen Foundation Quarter, betaalbaar en met een beetje geluk kun je er ook nog mee sporten.
Wat ik wil zeggen is dat de basis voor een goed paard begint bij het fokken, it takes two to make one, jammer genoeg zijn er teveel mensen die denken dat de prijs van een veulen bepaalt word door het sperma wat er gebruikt is, imo is de eicel van de merrie de bepalende factor voor geslaagde offspring. Zaad in overvloed

Het is soms pijnlijk om te moeten toezien hoe sommige wanabee fokkers en wanabee trainers, mensen een rad voor ogen draaien.
Ook ik zelf ben hier het slachtoffer van geweest.

waar roel aan moet werken.
is die niet futurity gerechtigd)
.