[WN] Let op! aanvragen startnummers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 13:56

jeddah schreef:
:D Haha! Haha! Ligt op de grond van het lachen!!! Haha! Haha! Haha!

anders ik wel Clown

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:58

Als ik kon, lag ik nu ook op de grond Jeddah, maar dat laat mijn nekhernia niet toe. Topic neemt wel een leuke wending.

Ennuh nee, niet eens boktcensuur, we zijn gewoon aardig, al denken sommige mensen van niet.

Kerstdineetje??? Ben ik best voor in, maar mag het na Kerstmis, als ik van die hernia afgeholpen ben?

Ben overigens ook héél aardig tegen Peter, die me een ondeugend Bloos PB'tje gestuurd heeft hierover. Haha! Knipoog
Dit PB'tje plus mijn antwoord MAG NIET worden gepubliceerd of doorgestuurd, waag het niet Peter Cool.

Maar Jan kent mij ook best wel, al is hij er zich waarschijnlijk op dit ogenblik niet van bewust. Het is dus zeker niet nodig bij een discussie of meningsverschil elkaar af te maken.
Goh, Jan, we zijn het weer roerend met elkaar eens OK dan! , we blijven gewoon errugg lief voor elkaar.

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:08

Ja, Tiny

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:10

JanT schreef:
Ja, Tiny

*LOL* Dance.....JanT is bewuster dan ooit Clown

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:16

OEPSsssssss Bloos! Bloos! Bloos! Haha!

sorry, wordt een beetje off topic, maar wel leuk

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:16

jaja dance jan is goed ingelicht Haha!

maare jan hoe zit het nu met deze
Citaat:

Wanneer je als jeugd- of amateurruiter in de desbetreffende onderdelen wil starten, dan moet het paard op naam van de ruiter of van (een) familie(lid) in de eerste graad te staan
en hoe is deze met de wran regels, want daar mag je ook amateur rijden als je een leasecontract hebt????

wat doet de wran met deze regel van de federatie, want als dit doorgezet word kun je dus niet meer met je leasepaardje bij nog de beginners of amateur rijden??? of is ik nu platina (zoals gewoonlijk)

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 14:31

De federatie heeft geen regels, de federatie voert alleen regels van de verenigingen uit.
aan de WRANregels veranderd hier dus niets.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 02:01

oke snap het.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:34

Er staat op de site van de DRHA een brief over startnummers en de visie van de DRHA op de gang van zaken.....een zeer duidelijk standpunt! Ik vraag me af wat dit betekent voor het samenwerkingsverband tussen DRHA en de FNW/SWRN.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:40

">http://www.drha.nl/Startnummer%20oproep ... ote]
Stichting Dutch Reining Horse Association
Secretariaat: Klaverland 1 5663 HM Geldrop
E-mail: info@drha.nl
Handel: 22-12-2004

Geachte leden,

Zoals waarschijnlijk bij diverse van jullie al ter oren is gekomen wil de Federatie Nederlandse
Westernruiters ( FNW ) per 01-01-2005, waar ook de DRHA van deel uit maakt, een centralestartnummer uitgifte gaan invoeren.
De kosten en consequenties hieraan verbonden zijn ons , als DRHA bestuur , op de laatste bestuursvergadering uitgelegd.
Hierop heeft de meerderheid van het DRHA bestuur tegen deelname hieraan gestemd.
De bedoeling was om het e.e.a. op de eerstvolgende ALV ( 16-01-2005 ) uit te leggen en hierover te stemmen.
Omdat nu op diverse plaatsen al het e.e.a. hierover wordt gepubliceerd en er verwarring hieromtrent ontstaat ben ik genoodzaakt eerder kenbaarheid te geven aan deze kwestie.
- De FNW voert per 01-01-2005 de startnummeruitgifte in
- Deze wordt uitgegeven en beheert door de stichting SWRN welke weer onder de FNW valt.
- De FNW heeft een sponsor gevonden waarvan zijn naam op de startnummers wordt vermeld
- Ruiters moeten voor ze gaan starten zelf de nummers bestellen bij de FNW
- Kosten zijn € 10,- per combinatie per jaar , hiermee kan de combinatie op zowel DRHA,WRAN,AAHCH,DAWRA en DPHC starten.
- Combinaties welke op de show komen en geen nummers bij zich hebben kunnen of niet starten of ze moeten blanco nummers kopen tegen € 25,- !!
- Combinaties welke geen lid zijn van de bovengenoemde verenigingen moet startnummers kopen tegen € 25,- !!
- Het hieraan gekoppelde computerprogramma krijgt de DRHA vanuit de FNW ter beschikking tegen betaling van € 1,- per startende combinatie.

Het voordeel van deze invoering is volgens de FNW dat alle uitslagen van de bovengenoemde aangesloten verenigingen op 1 plek, via internet, zijn in te zien.
Wij als DRHA hebben tegengestemd met als argumenten dat:
- Dit alles voor de leden zeer kosten verhogend werkt.
- Wij als show office de discussies met ruiters aan kunnen gaan welke geen nummers bij zich hebben.
- De NRHA verbied om extra kosten, buiten regels ingevoerd van overheidswege, bij startende combinatie in rekening te brengen.
- Al onze showgegevens al zijn in te zien bij www.nrha.com
Al bij al werkt het kostenverhogend en hebben wij er als DRHA geen baat bij.

Dus DRHA leden bestel geen startnummers bij de FNW , dit is
voor jullie niet van toepassing !!
Ik hoop jullie hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Henry Wijdeven
Voorzitter DRHA

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:54

dus het bestuur heeft besloten, zonder alv, dat de leden er geen baat bij hebben?
zijn ook de nadelen, van geen startnummer van de fnw, ergens te zien.
1 weet ik al, uit goede bron vernomen dat de verkieziezing van Big ng/ng zal volgend jaar via de startnummers van de fnw gaan, als je dan toch wilt starten kost een blanco nummer 25 euro, en met dat nummer kan je niet starten bij de DRHA??zou toch graag zien dat zij zich alsnog aansluiten.

rinus

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:58

Citaat:
Hierop heeft de meerderheid van het DRHA bestuur tegen deelname hieraan gestemd.
De bedoeling was om het e.e.a. op de eerstvolgende ALV ( 16-01-2005 ) uit te leggen en hierover te stemmen.

De invoering van de startnummers en de datum van de ALV kwamen ongelukkig uit.
De DRHA is nu dus de 2e club (NQHA) die niet meedoen aan de startnummers.

Ik vrees dat er ivm de NG-Award dan meer mensen buiten de boot gaan vallen.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:02

kom op jongens,i.v.m een ng-award,kan een club als nrha of nqha zich toch niet gaan aansluiten.
snap best dat het een leuke award is ,maar....,gaat my wat te ver.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:13

dat wordt ook niet beweert dirkje, wilde alleen aangeven dat er ook nadelen kleven aan het niet aansluiten. zal mij een biet zijn waar mensen aangesloten zijn, maar volgens mij zijn er alleen nadelen, de voordelen zijn mij nog niet duidelijk.

rinus

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:18

De nadelen van het wel meedoen aan de startnummer procedure kun je wellicht ook lezen als voordelen van het niet meedoen, zoals de DRHA die ervaart.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:21

kyk... Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:26

Diepzinnige gedachten voor de Kerst Haha!

Wat ik niet snap:
Als er een sponsor gevonden is die de startnummers betaald en daarvoor in ruil zijn naam op de nummers krijgt, waarom moet er dan nog apart door de deelnemers betaald worden voor de startnummers ??

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:35

Als de DRHA en de NQHA niet meedoen in de start nummers dan houd dat ook in dat ze geen WRAN wedstrijden meer mogen starten,toch???
Maar als ze tevens lid zijn van bv de wran en daar wedstrijden willen blijven rijden dan moeten ze wel een start nummer aanvragen.
Dus eigenlijk zie ik geen groot probleem Cool

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:38

In die zin maakt het ook niet veel verschil.
Maar wellicht wel mbt de samenwerking tussen DRHA en FNW.

Volgens mij mag een DRHA lid sowieso WRAN wedstrijden starten.
Maar voor een DRHA/NRHA wedstrijd is dus (voorlopig?) geen startnummer nodig. Een startnummer is dus op minder wedstrijden van toepassing en het nut wordt daarmee wellicht verminderd.
Laatst bijgewerkt door Tenfold op 24-12-04 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:40

Het is al jaren zo dat samenwerking moeilijk is.
Dus ik sta niet echt te kijken dat dit gebeurt Cool

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:44

Sugarmiss schreef:
Diepzinnige gedachten voor de Kerst Haha!

Wat ik niet snap:
Als er een sponsor gevonden is die de startnummers betaald en daarvoor in ruil zijn naam op de nummers krijgt, waarom moet er dan nog apart door de deelnemers betaald worden voor de startnummers ??

1 euro voor het computerprogramma, de rest als administratie voor het inbrengen in de computer en het versturen van de nummers of zo????

Plus dan nog de administratiekosten die omhoog zullen gaan voor de inschrijvingen.

@Blaze: DRHA en NQHA hebben hun eigen wedstrijden, heeft niks met WRAN te maken. De ruiters die ook WRAN willen starten met hun paard zullen er dan aan moeten geloven en een nummer kopen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:44

Tenfold schreef:

Volgens mij mag een DRHA lid sowieso WRAN wedstrijden starten.

Na 01-01-2005 niet meer(althans niet zonder start nummer)

Maar voor een DRHA/NRHA wedstrijd is dus (voorlopig?) geen
startnummer nodig. Een startnummer is dus op minder wedstrijden van toepassing en het nut wordt daarmee wellicht verminderd.

Denk dat er genoeg ruiters lid zijn van een vereniging die wel start nummers verplicht stelt om toch nog nut te hebben

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:45

Dance schreef:

@Blaze: DRHA en NQHA hebben hun eigen wedstrijden, heeft niks met WRAN te maken. De ruiters die ook WRAN willen starten met hun paard zullen er dan aan moeten geloven en een nummer kopen.

Dus??? Zeg ik dan wat anders?????Gewoon ff lezen Cool

En dan ook nog dit:
DRHA is alleen reining
NQHA is alleenQuarters

Er zijn zoveel niet QPA ruiters en niet reiners ruiters Cool
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 24-12-04 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:49

@Blaze: Uiteraard is voor het verrijden van een WRAN wedstrijd een startnummer nodig. Dat ontken ik ook niet.
De kosten voor het starten van wedstrijden (zeker als je bij verschillende organisaties wilt rijden) stapelen zich zo langzamerhand aardig op.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:50

Tenfold schreef:
@Blaze: Uiteraard is voor het verrijden van een WRAN wedstrijd een startnummer nodig.
De kosten voor het starten van wedstrijden (zeker als je bij verschillende organisaties wilt rijden) stapelen zich zo langzamerhand aardig op.

Hoezo????
Bij de DRHA en de NQHA verandert er niets

Het is nu ook al duurder als je bij de DRHA NQHA en de WRAN start
zie geen verschil Cool

↑ Naar het begin van de pagina