GoedVetMan schreef:Iets verteld mijn dat het niet goed is, en gezien dat ik meestal op mijn gevoel af ga, haak ik bij deze af. Rest mijn vriend en vijand veel succes te wensen.
En wat bedoel je hier mee?
Ga je bokt verlaten?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(Voor de liefhebbers: heb 2 dagen training gegeven en daar heel veel meer dan 75 euro voor gevangen, en start toch amateur volgende week
Hahaha als dressuurles telt telt computer- en commerciele training ook vast wel mee)
Kornelius schreef:Dus om er uberhaupt zinvolle info uit te halen moet je er een enquete van maken: scoor trainers op: eerlijkheid, arrogantie, paardvriendelijkheid, eigen showprestaties, lesgeefcapaciteiten en prestaties van leerlingen/getrainde paarden onder andere ruiters.
Citaat:Voorstel: het opstellen van een uitgebreide vragenlijst met casussen. "Cowboy Henk geeft dit en dit soort training bij paarden van 1.5 jaar oud. Geheel oneens? Beetje oneens? Neutraal? Beetje eens? Geheel eens?'. Als je daar een redelijke lijst van maakt en die in laat vullen door flink wat mensen dan krijg je IMO pas resultaten waar je iets mee kan. Wat voor een bit is wel/niet OK? Hoe lang inrijden is OK? Etc, etc. Als je redelijk wat vragen stelt op een gestructueerde manier dan krijg je denk ik een behoorlijk goed beeld hoe western rijdend Bokt (of NL) tegen de zaak aankijkt.
Eventueel wil ik best kijken of ik kan helpen met het opzetten van de vragenlijst en het zorgen dat er faciliteiten zijn om die vragenlijst af te nemen op een fatsoenlijke manier. B.v. zoals we gedaan hebben met de Bokt enquete (van een paar eeuwen geleden ). Indien gewenst wil ik wel wat Bokt merchandise beschikbaar stellen om mensen de lijst in te laten vullen (hoewel je dan wel weer de kans loopt dat niet-westerners de lijst in gaan vullen).
Op die manier moet je toch wel aan meer dan 100 respondenten kunnen komen en met die gegevens kan je IMO pas wat. Als je die gegevens hebt kun je ook met statistisch (redelijk) verantwoorde data naar het bestuur van de vereniging(en)/organisatoren/trainers
jessiejanes schreef:F??? D?????![]()

maar dat moet even wachten tot het weekeinde. Heb vanavond eerst effe gauw bijgeBokt en daarna naar stal. 'k Heb er 3 van de 3 kreupel staan
dus dat vergt even wat extra zorg. Sonja schreef:'k Had ze ook A en B kunnen noemen, maar F en D klonken lekkerder![]()
En ik maar denken wie F en D nu is.![]()
Tuurlijk ga ik in het andere topic nog reagerenmaar dat moet even wachten tot het weekeinde. Heb vanavond eerst effe gauw bijgeBokt en daarna naar stal. 'k Heb er 3 van de 3 kreupel staan
dus dat vergt even wat extra zorg.
Tja,dat krijg je met die trainingsmethodes van je!![]()
![]()
*duikt weg onder de tafel*
Anya schreef:Dat laatste ben ik met je eens Jeddah. Ik ben ervan uitgegaan dat de meeste bokkers wel zeggen wat ze vinden. En dat het aantal ontoelaatbaar stemmers uiteindelijk vooral in totaal procenten iets zegt.
Dat is wellicht naief geweest. Maar ik vind gewoon dat er een keer wat gedaan moet worden. Al die topics op bokt die steeds terugkeren vind ik veel erger voor de sport.
Semmie schreef:Ik loop ook een paar dagen achter en heb met verbazing het gedoe over deze pols bijgelezen. Ik heb niet zo veel zin om het geheel op de inhoud door te zagen, maar ik voel me als bokker voor de wagen van de O zo goede bedoelingen van een moderator gespannen.
De grenzen van wel/niet toelaatbaar op bokt zijn me veel te ondoorzichtig en voelen als willekeur van de moderator.
De openheid van Bokt wordt zo behoorlijk betrekkelijk en verander je nu wat mij betreft niet meer door de polls op een andere wijze vorm te gaan geven.
Anya schreef:Dit is dus het voorstel van Bart:
Citaat:Voorstel: het opstellen van een uitgebreide vragenlijst met casussen. "Cowboy Henk geeft dit en dit soort training bij paarden van 1.5 jaar oud. Geheel oneens? Beetje oneens? Neutraal? Beetje eens? Geheel eens?'. Als je daar een redelijke lijst van maakt en die in laat vullen door flink wat mensen dan krijg je IMO pas resultaten waar je iets mee kan. Wat voor een bit is wel/niet OK? Hoe lang inrijden is OK? Etc, etc. Als je redelijk wat vragen stelt op een gestructueerde manier dan krijg je denk ik een behoorlijk goed beeld hoe western rijdend Bokt (of NL) tegen de zaak aankijkt.
Eventueel wil ik best kijken of ik kan helpen met het opzetten van de vragenlijst en het zorgen dat er faciliteiten zijn om die vragenlijst af te nemen op een fatsoenlijke manier. B.v. zoals we gedaan hebben met de Bokt enquete (van een paar eeuwen geleden ). Indien gewenst wil ik wel wat Bokt merchandise beschikbaar stellen om mensen de lijst in te laten vullen (hoewel je dan wel weer de kans loopt dat niet-westerners de lijst in gaan vullen).
Op die manier moet je toch wel aan meer dan 100 respondenten kunnen komen en met die gegevens kan je IMO pas wat. Als je die gegevens hebt kun je ook met statistisch (redelijk) verantwoorde data naar het bestuur van de vereniging(en)/organisatoren/trainers