[WN] aankondiging trainerpoll's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:11

GoedVetMan schreef:
Iets verteld mijn dat het niet goed is, en gezien dat ik meestal op mijn gevoel af ga, haak ik bij deze af. Rest mijn vriend en vijand veel succes te wensen.

En wat bedoel je hier mee?
Ga je bokt verlaten?

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:35

Marieke schreef:
En wat bedoel je hier mee?
Ga je bokt verlaten?

2x lezen Marieke...Dan bellen Cool

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:46

Ludo schreef:
2x lezen Marieke...Dan bellen Cool

Hahaha ik blijf het overlezen, maar lees steeds hetzelfde Verward
(bellen vanuit tenerife vind ik een beetje te duur Knipoog )

Wat lees jij dan? Haha!

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:49

Ik heb het ook al een paar keer gelezen, zou het niet weten Verward

Ik durf niet te bellen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:51

Ik ga bij m'n baas klagen dat ik niet meer op locatie kan gaan trainen want ik mis veel te veel op Bokt als ik 2 dagen niet kom Haha! (Voor de liefhebbers: heb 2 dagen training gegeven en daar heel veel meer dan 75 euro voor gevangen, en start toch amateur volgende week Tong uitsteken Hahaha als dressuurles telt telt computer- en commerciele training ook vast wel mee)

Serieus:
Ik heb de polls dus gemist, ze zijn al weer weg.
Voor wat ik begrijp uit de reacties van dit topic, was het een mogelijkheid om anoniem trainers door de bagger te trekken?
Lijkt mij geen goed idee.
Wat wel een idee zou kunnen zijn, is per te bespreken trainer (MET toestemming van die persoon) een topic maken en daarin reageren op rijstijl, omgang beesten etc.
De te bespreken trainer kan zelf kiezen of hij/zij dit wil, en er is geen poll maar uitsluitend de mogelijkheid om gefundeerd te reageren. Reacties als 'dierenbeul' kunnen worden verwijderd door de moddies.
Dus uitsluitend onderbouwde meningen.

Imo hoeft een goede trainer daar niets van de vrezen. Tuurlijk zal er wel eens iemand zijn die het ergens niet mee eens is, maar dat hou je altijd. Zo heb ik bv heel veel geleerd en gelest bij een trainer waarvan de naam begint met een F (zonder toestemming geen namen en hij heeft al helemaal de schurft (terecht) aan neergesabelt worden op i-net ) en daarvan zou ik zeggen dat hij me heel goed geholpen heeft, en altijd heel goed het welzijn van mijn paard tijdens het rijden (!) in de gaten heeft gehouden. Hield rekening met de lichamelijke beperkingen van mijn fjord etc. Nadeel van deze trainer vind ik dat hij geen wedstrijden rijdt en niet extern lest om zichzelf scherp te houden (toenertijd, misschien nu wel, kan ik niet zeggen.)
Daarentegen heb ik wel eens een clinic gereden bij D. en die vindt ik veel te veel quarter-gericht lesgeven.

Etc Etc

Snappie? Op deze manier zou ik het wel vinden kunnen.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:20

F??? D????? Verward
He, Sonja,ben je er weer!
Ja, het was een leuk topic wat je had geopend,die er overigens nog wel is!(ga je daar nog zelf reageren?)
De trainerpolls waren ook wel grappig,met al de nodige vraagtekens natuurlijk of het mag volgens bokt-regels,wel of niet not-done, en ook of het zo objectief genoeg getest is!
waar is Anya eigenlijk?
Peter,je blijft toch wel?

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:04

Wat is nou het doel hiervan?
Moet je aangeven of je een trainer 'paardvriendelijk' vindt, of goed presteren op wedstrijden, of ....?
MAW. beetje specifieker graag als je al zulke polls gaat openen, anders gaat het stemmen toch gewoon op een algemeen gevoel. Als iemand zich opgelicht voelt door een trainer zal hij daar negatief op stemmen, ook als de vraag eigenlijk is of ie paardvriendelijk rijdt.

Dus om er uberhaupt zinvolle info uit te halen moet je er een enquete van maken: scoor trainers op: eerlijkheid, arrogantie, paardvriendelijkheid, eigen showprestaties, lesgeefcapaciteiten en prestaties van leerlingen/getrainde paarden onder andere ruiters.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:09

Kornelius schreef:
Dus om er uberhaupt zinvolle info uit te halen moet je er een enquete van maken: scoor trainers op: eerlijkheid, arrogantie, paardvriendelijkheid, eigen showprestaties, lesgeefcapaciteiten en prestaties van leerlingen/getrainde paarden onder andere ruiters.

Het ging alleen over trainers versus dierenwelzijn en je eigen persoonlijke mening hierover!
*edit* en dan vooral over rijgedrag in de inrijbak tijdens shows en eventueel omgang thuis,mits het uit 1ste hand komt!
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 03-12-04 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:12

Ja nou die uitslagen kan ik zelf al wel maken op basis van alle berichten over trainers de afgelopen maanden Lachen geen poll meer nodig !

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:15

Kornelius schreef:
Ja nou die uitslagen kan ik zelf al wel maken op basis van alle berichten over trainers de afgelopen maanden Lachen geen poll meer nodig !

Oh ja?
Nou laat de uitslag maar komen dan! Haha! OK dan!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 21:18

Goed. Ik heb even een time-out genomen voordat ik hier reageerde.

Ik heb naar aanleiding van dit topic 1 PB gekregen van iemand die vond dat de polls de westernsport in een verkeerd daglicht zetten. Die iemand is een vriendin van een trainer. Zij gaf aan dat trainers hard werken de westernsport op de kaart te zetten. Dat is zeker zo. Er wordt door heel veel mensen heel hard gewerkt aan het goed op de kaart zetten van de westernsport.

Daarom gaat het mij (en een aantal anderen als ik het zo her en der lees) behoorlijk aan mijn hart als iemand schrijft:

"ik neem maar niemand mee naar wedstrijden, want ik kan niet verkopen wat daar gebeurt".

Zelfs de grootste leek ziet op wedstrijden zaken die niet door de beugel kunnen. Paarden die uren ingereden worden, ontelbare stopts en spins achter de rug hebben voor ze starten, paarden die met de hoofden tegen de muur gereden worden (eh fencen???) en paarden die met opengesperde mond om de druk te ontwijken met angstige ogen rondlopen. Iedere keer duiken topics op waarin wordt aangegeven dat dingen niet kunnen en dat mensen dan toch met de prijzen weggaan. Uit andere topics blijkt dat we met zijn allen kennelijk niet verder kunnen komen dan "bloed trekken mag niet en mishandelen ook niet". Met een dergelijke algemene stelling zijn we dan weer klaar.

Ook wordt meermalen gezegd: zie je iets wat niet kan, zeg er wat van. Daarmee volkomen voorbij gaand aan het feit dat mensen dat soms niet eens durven. Dus steken we de kop in het zand en roepen om het hardst dat onze sporen helemaal niet zo vals zijn en de westernsport veel liever is voor dieren.

En ik ben er nog altijd van overtuigd dat dat zo is, mits netjes gereden wordt. Want laten we eerlijk zijn: het gemiddelde bit dat in de mond van een westernpaard hangt kan heel wat meer druk leveren dan een gewoon watertrensje. Maar jah... "wij westernruiters laten los, wij zitten nooit aan het bit". Anmehoela: wij westernruiters steken de kop in het zand. Wij westernruiters helpen de eigen sport om zeep. Niet ik. Niet de mensen die het lef hebben wat te zeggen. Maar de mensen die kiezen voor de mantel der liefde. Of voor de "zo is het in Amerika dus is het goed".

En eigenlijk walg ik daarvan.
Of die polls nu wel of niet mogen van de boktregels zal me inmiddels enigszins aan de billen roesten. Ik heb in ieder geval geprobeerd om iets aan te kaarten dat al jaren speelt. Dat je alleen tegen elkaar op een feestje of op de tribune mag zeggen kennelijk, of in bedekte termen op bokt. Waar je alleen iets van mag zeggen als het een trainer betreft die bijna iedereen niet netjes vindt rijden (zie WRAN-NK topic).

Ik heb aangegeven bij Bart dat ik bereid ben de consekwentie van mijn handelen te aanvaarden. Dat wil zeggen: ik sta achter de polls. Ik ben verantwoordelijk. Dat wil zeggen dat ik ook bereid ben mijn positie als moderator op te geven.

Dat vind ik een kleine prijs voor het behoud van mijn eigen gevoel voor integriteit.

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:29

Anya, denk je dat je m.b.v. deze polls je doel kunt bereiken?
Ik denk van niet, ik denk dat je niet op bokt moet zijn, maar naar de desbetreffende organisaties die die wedstrijden organiseren moet stappen.
Daar kun je misschien werkelijk iets doen, niet achter de computer!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 21:30

dat laatste doe ik ook...
dit is agenda-vorming Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:37

Tot op zekere hoogte ga ik helemaal met je mee Anya, natuurlijk is lang niet alles wat in de westernsport gebeurd goed en ook ik vind het naar wanneer mensen zeggen dat ze niet eens een ander mee willen nemen naar een wedstrijd.

Ik zie alleen het nut van de polls er niet in, wat zou dat dan veranderen???
Het zou heel wat anders zijn als je (of een groepje mensen samen) bij elke trainer ging kijken en daar verslag van gaf, niet anoniem, maar met de namen eronder, een beetje zoals Bit de manege test doet. Dat zou een stuk eerlijker zijn en denk ik ook een veel beter, realistisch beeld geven dan wanneer men anoniem mag stemmen op de poll.

Wat zoals de polls nu opgezet waren waren ze, imo, erg oneerlijk opgezet, nogmaals, vooral met het anonime heb ik erg veel problemen, omdat niet iedereen even eerlijk is, en lang niet iedereen uitleg geeft en dus bokkers zomaar "ontoelaatbaar" kunnen stemmen, een trainer dus in kwaad daglicht kunnen zetten zonder dat de trainer, of de mensen die de poll uitslagen lezen, weten wie het zijn. Op deze wijze kunnen de polls een trainer (goed of slecht) juist schaden, en ik denk dat niemand daarop zit te wachten.

Ik ben dus nog steeds tegen de polls op de wijze waarop ze gisteren en vandaag geplaatst zijn.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 21:42

Dat laatste ben ik met je eens Jeddah. Ik ben ervan uitgegaan dat de meeste bokkers wel zeggen wat ze vinden. En dat het aantal ontoelaatbaar stemmers uiteindelijk vooral in totaal procenten iets zegt.

Dat is wellicht naief geweest. Maar ik vind gewoon dat er een keer wat gedaan moet worden. Al die topics op bokt die steeds terugkeren vind ik veel erger voor de sport.

En nogmaals het is in Nedeland de gewoonte om ook anoniem je mening te mogen geven: geef balkenende een cijfer, ik vind albert heijn een xxx-winkel.

Maar goed: jouw voorstel vind ik een hele goede.
Inmiddels heeft Bart ook een voorstel gedaan op Moderator Praat. Ik ga even vragen of ik dat hier in de groep mag gooien.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:57

Ja, in principe is het idee niet verkeerd, maar niet anoniem. Op die manier krijg je uitslagen die niet te vertrouwen zijn. Mensen die de desbetreffende trainer niet mogen, vullen de poll hoogstwaarschijnlijk niet naar alle eerlijkheid in.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 22:18

Dit is dus het voorstel van Bart
Citaat:
Voorstel: het opstellen van een uitgebreide vragenlijst met casussen. "Cowboy Henk geeft dit en dit soort training bij paarden van 1.5 jaar oud. Geheel oneens? Beetje oneens? Neutraal? Beetje eens? Geheel eens?'. Als je daar een redelijke lijst van maakt en die in laat vullen door flink wat mensen dan krijg je IMO pas resultaten waar je iets mee kan. Wat voor een bit is wel/niet OK? Hoe lang inrijden is OK? Etc, etc. Als je redelijk wat vragen stelt op een gestructueerde manier dan krijg je denk ik een behoorlijk goed beeld hoe western rijdend Bokt (of NL) tegen de zaak aankijkt.

Eventueel wil ik best kijken of ik kan helpen met het opzetten van de vragenlijst en het zorgen dat er faciliteiten zijn om die vragenlijst af te nemen op een fatsoenlijke manier. B.v. zoals we gedaan hebben met de Bokt enquete (van een paar eeuwen geleden ). Indien gewenst wil ik wel wat Bokt merchandise beschikbaar stellen om mensen de lijst in te laten vullen (hoewel je dan wel weer de kans loopt dat niet-westerners de lijst in gaan vullen).

Op die manier moet je toch wel aan meer dan 100 respondenten kunnen komen en met die gegevens kan je IMO pas wat. Als je die gegevens hebt kun je ook met statistisch (redelijk) verantwoorde data naar het bestuur van de vereniging(en)/organisatoren/trainers

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:28

krijgen al die trainers waar anders een poll over zou komen ook zo'n lijst?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 22:30

je kunt die lijst met de WHW meesturen desnoods (als die dat willen). Alhoewel online invullen wel makkelijker is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:18

jessiejanes schreef:
F??? D????? Verward

'k Had ze ook A en B kunnen noemen, maar F en D klonken lekkerder Tong uitsteken

Tuurlijk ga ik in het andere topic nog reageren Knipoog maar dat moet even wachten tot het weekeinde. Heb vanavond eerst effe gauw bijgeBokt en daarna naar stal. 'k Heb er 3 van de 3 kreupel staan Huilen dus dat vergt even wat extra zorg.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:35

Sonja schreef:
'k Had ze ook A en B kunnen noemen, maar F en D klonken lekkerder Tong uitsteken
En ik maar denken wie F en D nu is. Frusty

Tuurlijk ga ik in het andere topic nog reageren Knipoog maar dat moet even wachten tot het weekeinde. Heb vanavond eerst effe gauw bijgeBokt en daarna naar stal. 'k Heb er 3 van de 3 kreupel staan Huilen dus dat vergt even wat extra zorg.
Tja,dat krijg je met die trainingsmethodes van je! Haha! Clown
*duikt weg onder de tafel*

beterschap! Vriendjes zijn?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 23:37

Anya schreef:
Dat laatste ben ik met je eens Jeddah. Ik ben ervan uitgegaan dat de meeste bokkers wel zeggen wat ze vinden. En dat het aantal ontoelaatbaar stemmers uiteindelijk vooral in totaal procenten iets zegt.

Dat is wellicht naief geweest. Maar ik vind gewoon dat er een keer wat gedaan moet worden. Al die topics op bokt die steeds terugkeren vind ik veel erger voor de sport.

Maar toch, je moet ergens beginnen. En dan kan het alleen maar beter worden

Soms moet je springen en al vallende leren vliegen.

In elk geval is nu wel de aandacht gewekt en dat is ook al een goed begin.

Semmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 00:03

Ik loop ook een paar dagen achter en heb met verbazing het gedoe over deze pols bijgelezen. Ik heb niet zo veel zin om het geheel op de inhoud door te zagen, maar ik voel me als bokker voor de wagen van de O zo goede bedoelingen van een moderator gespannen.
De grenzen van wel/niet toelaatbaar op bokt zijn me veel te ondoorzichtig en voelen als willekeur van de moderator.
De openheid van Bokt wordt zo behoorlijk betrekkelijk en verander je nu wat mij betreft niet meer door de polls op een andere wijze vorm te gaan geven.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 00:12

Semmie schreef:
Ik loop ook een paar dagen achter en heb met verbazing het gedoe over deze pols bijgelezen. Ik heb niet zo veel zin om het geheel op de inhoud door te zagen, maar ik voel me als bokker voor de wagen van de O zo goede bedoelingen van een moderator gespannen.
De grenzen van wel/niet toelaatbaar op bokt zijn me veel te ondoorzichtig en voelen als willekeur van de moderator.
De openheid van Bokt wordt zo behoorlijk betrekkelijk en verander je nu wat mij betreft niet meer door de polls op een andere wijze vorm te gaan geven.

Zo zeg Semmie jij hebt even lef. De willekeur van een moderator en de openheid van bokt wordt betrekkelijk.

*zoekt kotssmileÿ*

waar wordt jij in je openheid en vrije meningsuiting beknot als ik het vragen mag?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 00:42

Anya schreef:
Dit is dus het voorstel van Bart:

Citaat:
Voorstel: het opstellen van een uitgebreide vragenlijst met casussen. "Cowboy Henk geeft dit en dit soort training bij paarden van 1.5 jaar oud. Geheel oneens? Beetje oneens? Neutraal? Beetje eens? Geheel eens?'. Als je daar een redelijke lijst van maakt en die in laat vullen door flink wat mensen dan krijg je IMO pas resultaten waar je iets mee kan. Wat voor een bit is wel/niet OK? Hoe lang inrijden is OK? Etc, etc. Als je redelijk wat vragen stelt op een gestructueerde manier dan krijg je denk ik een behoorlijk goed beeld hoe western rijdend Bokt (of NL) tegen de zaak aankijkt.

Eventueel wil ik best kijken of ik kan helpen met het opzetten van de vragenlijst en het zorgen dat er faciliteiten zijn om die vragenlijst af te nemen op een fatsoenlijke manier. B.v. zoals we gedaan hebben met de Bokt enquete (van een paar eeuwen geleden ). Indien gewenst wil ik wel wat Bokt merchandise beschikbaar stellen om mensen de lijst in te laten vullen (hoewel je dan wel weer de kans loopt dat niet-westerners de lijst in gaan vullen).

Op die manier moet je toch wel aan meer dan 100 respondenten kunnen komen en met die gegevens kan je IMO pas wat. Als je die gegevens hebt kun je ook met statistisch (redelijk) verantwoorde data naar het bestuur van de vereniging(en)/organisatoren/trainers

Dit klinkt al weer een heel stuk beter!

Nu is mijn vraag wel, en dan? Dan heb je een onderzoek, en wat gaat daar mee gebeuren? Wat zijn je verwachtingen ervan? Niet uit sarcasme, maar echt een oprechte vraag.