[WN] Denkgroepje en bokt-ideeen: vervolg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 18:53

Frayba schreef:
Als de leden er straks over mogen stemmen of er aan amateurs wordt toegestaan om beginners "op het juiste spoor" te helpen, vind ik het juist wel erg interessant om jouw mening te horen over deze onderwerpen, als, zeg maar, kandidaat lesgeef-amateur.

En zeker als die afwijkt van de "Penny", want dat is mogelijk straks een groot deel van je klantenkring...

Groeten,

Chris.

Ik stel me echt niet kandidaat als lesgeef amateur

Maar ik denk dat mijn *Penny* quote ietwat verkeerd wordt opgevat.

Wat ik*Penny* vind is de gedachtengang achter de vermeende *overmatigheid* op een WS.
Ik ben absoluut tegen de methoden die daar worden gehandhaaft maar zie ook in dat wij totaal niets daaraan kunnen doen.

We kunnen zelfs hier in ons kikkerland niets doen tegen *overmatigheid*
Het enige wat we kunnen doen is zelf proberen het anders te doen.
En zolang er geld mee gemoeit is zullen deze misstanden geaccepteerd worden.
Het is heel moeilijk om duidelijk uit te leggen waarom ik vind dat het aankaarten van deze misstanden totaal geen effect zullen hebben aangezien het bestaat uit te veel nuances.

Nee Cer het is niet zo simpel om te zeggen dat ik voor het betere breek en hakwerk ben omdat ik de term*penny* gebruik

Ik weet dat dit erg off topic is maar wilde het toch ff kwijt.

Ik ben niet zo erg als dat sommige me graag zien.
Maar ik ben ook niet zo naief om te denken dat ik er iets aan kan doen.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:22

GoedVetMan schreef:
Zal ik een nieuwe topic openen, hoe bespreek ik een tafel ofzo!
Met kliekjes zuurkool? Haha!

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:04

Blaze schreef:
.
.

Mwaaah, ze zeggen het wel vaker: blaffende hondjes bijten niet >;)
Je bedoelt het misschien vaak niet zo slecht...het komt alleen wat rottig uit je strot!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:08

Blaze schreef:
Ik stel me echt niet kandidaat als lesgeef amateur

Maar ik denk dat mijn *Penny* quote ietwat verkeerd wordt opgevat.

Wat ik*Penny* vind is de gedachtengang achter de vermeende *overmatigheid* op een WS.
Ik ben absoluut tegen de methoden die daar worden gehandhaaft maar zie ook in dat wij totaal niets daaraan kunnen doen.

We kunnen zelfs hier in ons kikkerland niets doen tegen *overmatigheid*
Het enige wat we kunnen doen is zelf proberen het anders te doen.
En zolang er geld mee gemoeit is zullen deze misstanden geaccepteerd worden.
Het is heel moeilijk om duidelijk uit te leggen waarom ik vind dat het aankaarten van deze misstanden totaal geen effect zullen hebben aangezien het bestaat uit te veel nuances.

Nee Cer het is niet zo simpel om te zeggen dat ik voor het betere breek en hakwerk ben omdat ik de term*penny* gebruik

Ik weet dat dit erg off topic is maar wilde het toch ff kwijt.

Ik ben wel zo naief om te denken dat ik er iets aan kan doen. Niet in mijn eentje, maar wel met een helehoop mensen.

Ik wil ook even aangeven dat het Blaze was die een zeer goed werkende en zeer Lanna-vriendelijke methode heeft bedacht om Lan haar stampvoeten af te leren. Waar ik ten einde raad een beetje met mijn spoor zat te prikken, was de oplossing van Blaze om haar bij iedere stampvoet die ze deed naar voren te rijden en op een cirkeltje te zetten. Dat heeft gewerkt. Dus ik was het die zat te hakken daar Bloos

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:43

radicalM schreef:
Mwaaah, ze zeggen het wel vaker: blaffende hondjes bijten niet >;)
Je bedoelt het misschien vaak niet zo slecht...het komt alleen wat rottig uit je strot!

Citaat:

Deze 2 zinnen moet je niet apart noemen ze horen bij elkaar Cool
Ik bedoel het zoals ik het schrijf Tong uitsteken
En ik bijt echt wel Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:48

Zachtjes bijten kan trouwens best lekker zijn hoor, maar dat terzijde. Haha!

Grappige van de brainsessie was dat alle deelnemers daaraan geen direct belanghebbenden zijn van de onderwerpen die daar besproken zijn. De deelnemers hebben doorgaans door schade en schande hun plekje in deze schitterende hobby gevonden, en willen anderen die rottige slechte ervaringen besparen, danwel een leuker opstapje richting het westernrijden geven. De beginners van vandaag zijn immers de fanatieke wedstrijdruiters van morgen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-04 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:48

Anya schreef:
Ik ben wel zo naief om te denken dat ik er iets aan kan doen. Niet in mijn eentje, maar wel met een helehoop mensen.

Het spijt me Anya maar hier ga ik je totaal ongelijk geven als het gaat om wat er speelt in amerika.
Gedeeltelijk moet ik je ongelijk geven wat betreft het te proberen te veranderen in nederland(denk zelfs dat we hier weinig gedaan krijgen.)

Wat we wel kunnen bereiken is een bepaald bewustzijn creeren binnen onze mogelijkheden zonder de realiteit (cq het realiseerbare) uit het oog te verliezen.
En dan hebben we genoeg te doen Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:51

Oh...ik heb niet de illusie dat ik vanuit hier kan veranderen wat er in de VS gebeurt. Zelfs niet in Nederland. Ik heb wel de illusie dat een begin maken met veranderingen in Nederland wel degelijk mogelijk is. Zaak van genoeg mensen tegelijkertijd mobiliseren en waar nodig publiciteit en PR toepassen. En ik ben realist genoeg om blij te zijn met kleine stapjes.

Aan de andere kant als je je vuurtoren midden in zee zet, haal je nooit de haven Lachen

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:01

Ja zeg! Zou 'm wezen ...het Hollands vermanende vingertje... Doei, doei ze zien me aankomen... Cool
Toch denk ik dat we in de praktijk wel kleinschalig kunnen meehelpen. Ik denk bijvoorbeeld aan een stal/manege waar zo'n "hark" op zijn paard zit te kl*ten tijdens een les/training...ik vind dat in ieder geval iemand (zijn/haar instructeur bijvoorbeeld) dan zijn bek open moet doen en eens "fijntjes" vragen WAAROM...en aan eventuele omstanders vertellen dat dit DUS NIET de manier is. Maak die omstanders zo in ieder geval bewust, dat zij (later) niet zo moeten rijden...Laat zelf zien dat het anders kan!
Het zijn juist de beginners die de, in hun ogen, "gevorderde" ruiter gaan immiteren omdat ze denken dat het zo hoort...Onwetendheid dus bestrijden...

Verder ben ik het wel met je eens, Blaze...Ik ben ook niet op mijn mondje gevallen, maar zie helaas de huidige "toptrainers" regelmatig volslagen bruut corrigeren tijdens trainingen op "eigen terrein" , waarvan ik zeker ben dat dat ook op een rustigere manier had gekund, met iets meer geduld...
Dus ja, als ZIJ die fout al maken onder het oog van hun leerlingen (die daar dan niets over DURVEN zeggen...)
Ik blijf ervan overtuigd dat dat a-sociaal brute machtsvertoon een gebrek aan intelligentie is. Tijdgebrek...amehoela!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 15:09

Sonja schreef:
en willen anderen die rottige slechte ervaringen besparen, danwel een leuker opstapje richting het westernrijden geven. De beginners van vandaag zijn immers de fanatieke wedstrijdruiters van morgen!

Als ik Blaze zo hoor is hij dat helemaal niet van plan Knipoog

Het opvoeden van de "minder-intelligenten" is denk ik al een des-illussie.
Inderdaad is het netjes opvoeden van de nieuwe ruiters een goed streven. En dat de slechte dan maar vanzelf mogen uitsterven.

Maar! het ingrijpen van de organisatie tijden shows en het blijven uitspreken van je aversie er tegen moet blijven gebueren.
Zolang iedereen zwijgt gebeurd er niets.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 16:55

Waar slaat die opmerking weer op??? Of moet ik hem weer eens anders lezen omdat je een bepaalde smiley erachter zet Frusty

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:16

Bloeit er nou iets moois op, tussen bepaalde bokkers, of verbeeld ik het mijn zelf? Clown

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:18

vera"]
Ik heb deze DVD As Good As Gold uit Amerika meegenomen en zit momenteel bijna in de buis om niks te missen
Ik heb disk 3 meegenomen die de training van een 3 jarige behandeld.
Aangezien hun africhtingsgraad behoorlijk hoog is (zoals bij alle amerikaanse ruiters) heb er de komende jaren meer dan genoeg aan
[/quote]
[quote="vera schreef:
Maar! het ingrijpen van de organisatie tijden shows en het blijven uitspreken van je aversie er tegen moet blijven gebueren.
Zolang iedereen zwijgt gebeurd er niets.
Ik heb de dvd ook gezien en na beide bovenstaande quotes tegen elkaar af te wegen vraag me af hoe je het durft om te insinueren dat ik iets anders wil dan mensen een slechte start te besparen.

Ik weet niet hoe ik jou instelling moet noemen naieviteit*hypocritie of struisvogelpolitiek.
Hoe durf je te doen alsof jij het allemaal anders wil terwijl je gewoon mee werkt aan dat waar van je zegt tegen te zijn.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 17:27

Blaze schreef:
Waar slaat die opmerking weer op??? Of moet ik hem weer eens anders lezen omdat je een bepaalde smiley erachter zet Frusty

Ja blaze! Daar heb je Smileys voor! Je schreef toch zelf dat je niet van plan bent om te gaan lesgeven? Of heb ik dat verkeerd begrepen?? Verward
Maar goed, het was als grapje bedoeld, er stond een knipoog achter
Ik zal geen grapjes meer maken Bloos