Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nee, ik denk ook niet dat het probleem dan meteen verholpen is, het is echter wel zinnig om je bezwaren bij een bestuur kenbaar te maken, op deze manier blijven ze wakker en als er genoeg mensen "boos" zijn over een bepaald onderwerp, moet een goed bestuur daar adequaat op reageren.Citaat:Dirkje schreef "ik ben niet te naief om te denken dat als je een "boze" brief stuurt naar de aqha,dat het probleem is verholpen."
Citaat:
Ik ben verbaasd over de naieviteit van vele hier,waarvan sommigen toch al jaren met het western-gebeuren bezig zijn.
vera:
Kun je uitleggen wat je hiermee bedoeld?
Citaat:Er is hier pas een topic geweest over een trainings-DVD over hoe het wel moet!
Geloven jullie dit????Wat er op die DVD staat/Denk je nu werkelijk dat dit paard ,wat het zo netjes demostreert,dit vanzelf geleerd heeft.Is het toevallig nooit opgevallen dat op deze DVD's nooit staat ,wat je moet doen als het paard niet goed reageerd op de nette correctie?
vera:
Ik weet niet of je doelt op mijn topic? Maar toevallig weet ik dat dit eerlijke ruiters zijn, niet voor de poes maar wel rechtvaardig. Zo zijn er echt wel meer. Bij Bob Loomis hebben we stiekem staan kijken bij een jongen die zijn paard aan het trainen was (Wij waren iets te vroeg en wilden weten of het hier ook was toegeslagen) Er werd gewoon keurig gereden.
Citaat:Wat bij mij een stuk geholpen heeft is om te kijken hoe andere dieren getraind worden. Dieren die veel minder meegaand zijn dan paarden, bijvoorbeeld tijgers, beren oid.
Trinity"]
Maar had je nu echt verwacht dat het daar anders zou gaan dan hier.
[/quote]
Ik heb altijd gevonden dat het hier erger was dan daar. Ik heb 4 jaar in Oklahoma gewoond, gereden en geshowed. Ik dacht dus dat ik wel vergelijkings materiaal had. Ik vertelde de mensen altijd dat het er in Amerika anders aan toe ging, met uiteraard extreme uitzonderingen.
Ik herinner me trouwens nog wel goed dat een grote ruiter uit Nederland (ik zou graag zijn naam noemen, maar ik weet niet of het mag) naar me toe kwam in Oklahoma met het verhaal dat hij gek werd van de beschuldigingen die hij kreeg in Nederland over zijn manier van rijden, ze zouden hier eens moeten komen kijken, dan weten ze meteen dat het bij mij wel mee valt. Vervolgens heeft hij daar weer veel nieuwe truukjes geleerd. Het is overigens wel dezelfde wedstrijd geweest waar ik huilend op de tribune zat en besloot te willen stoppen met rijden. Volgens mij is deze ruiter degene die deze manier van rijden geintroduceerd heeft in Nederland. En zolang de grote in Amerika zo door blijven rijden en wij ons hoofd maar in het zand blijven steken, zou er nooit een verandering kunnen komen.
[quote="Trinity"]
En hier gaan zeiken helpt niet echt niet. Je wordt er alleen maar nijdig vna en heel gefrustreerd denk aan de leuke dingen die je gedaan cq gekocht heb en loop door het gebeurd al weet ik het niet hoelang en het zal niet veranderen. Want we horen het verhaal maar van 1 kant en straks komt er een ander terug uit amerika en die zegt dat losrijden de normaalste zaak van de wereld je kan het niet beoordelen als je het niet gezien hebt.
[/quote]
Wij oordelen dus over dat wat we gezien hebben.
Wat hou jij er trouwens een gekke gedachte gang op na als je zegt dat je je er maar niks van aan zou moeten trekken en gewoon door moet lopen. Wij hebben eerst alle leuke dingen vermeld hier, over dat wat we hebben gedaan en gezien. Nu komen we met dit. We hebben er veel gesprekken over gehad wat we er aan zouden kunnen doen en of we het wel of niet op Bokt zouden zetten. De beslissing om het toch maar weer, voor de zoveelste keer, op Bokt te zetten is om mensen aware te maken over wat er aan de hand is in de TOP westernsport.
Het voorbeeld van Vera vertaald dit goed:
[quote="vera"]
Hoe erg gaan we met de billen bloot dat we onze geliefde sport zo in de spotlights moeten zetten. Daar hebben we echt wel over nagedacht en overlegd.
Maar moeten we onze schouders dan maar ophalen?
Het slikken voor zoete koek?
Het maar normaal gaan vinden?
Onze maatstaven verleggen?
Hondengevechten worden door de incrowd ook als sport gezien....ik wil je wel een linkje doorsturen van honden die het ternauwernood hebben overleefd, daar ga je bijna van overgeven.
Maar gelukkig hebben ook daar mensen aan de bel getrokken en wordt er nu vanuit de overheid en maatschappij iets aan gedaan.
[/quote]
[quote="vera schreef:We draaien ons hoofd dus maar om bij het zien van zinloos geweld? Of mag je een dier wel rechtvaardig mishandelen en een mens niet? Het dansen van beren op pleinen, het doodknuppelen van zeehonden, allemaal zaken waar we niks aan kunnen doen omdat het over de grens gebeurd?
Ook dat zijn gebeurtenissen die de plaatstelijke bevolking meer dan normaal vond. Totdat er mensen waren die zich er voor in gingen zetten.
).
Ik laat in ieder geval zien dat ik eerlijk ben tegenover mijn paard. Nee, niet altijd even lief, maar het is een jong paard en die moet op een hoop vlakken nog leren wat wel en niet mag en soms hij heeft een beetje overtuiging nodig 
jessiejanes schreef:.Maar thuis zal er heus wel eens veel druk nodig zijn om een paard naar een hogere prestatie/africhtingsnivo te helpen.Kan dit dan ook niet?????
ik denk dat er meer techniek nodig is en niet nog meer druk op iets wat het paard moeilijk vindt.
bv. een kind dat niet kan rekenen , gaat niet goed rekenen door de druk op te voeren.
de tegenzin in het rekenen wordt vaak groter en daardoor krijg je nog meer problemen ook op andere vlakken.
Hetgene waar mijn man in amerika wel verbaasd over was is:Dat de Amerikanen hard trainen met hun paarden en hard zijn voor hun paarden,maar buiten de trainingen echt gek zijn met hun beesten,eigenaren en trainers.???)
gijsenkim schreef:Ik begrijp NU wel waarom de alom gewaardeerde KWPNner niet geschikt is voor dit werk.............. die accepteren dit niet

XoNo schreef:Dit vind dan van die moeilijke dingen. Jij vind nl dat je aanpak juist is. Maar dat vinden mensen die te hard zijn ook. Misschien vind ik jou aanpak ook te hard (misschien ook niet, want ik heb je nog nooit zien rijden natuurlijk). Die lui die beulen vinden ook niet dat ze beulen en zullen zeggen dat een ander het altijd erger doet oid.Nee, niet altijd even lief, maar het is een jong paard en die moet op een hoop vlakken nog leren wat wel en niet mag en soms hij heeft een beetje overtuiging nodig
Cer schreef:Dit vind dan van die moeilijke dingen. Jij vind nl dat je aanpak juist is. Maar dat vinden mensen die te hard zijn ook. Misschien vind ik jou aanpak ook te hard (misschien ook niet, want ik heb je nog nooit zien rijden natuurlijk). Die lui die beulen vinden ook niet dat ze beulen en zullen zeggen dat een ander het altijd erger doet oid.
Ik denk dat weinig mensen die naar doen, zich niet realiseren hoe ze bezig zijn en echt niet weten waar je over praat, als je zegt dat zij of hun trainer niet goed bezig is. Sterker nog, ze zullen zeer verontwaardigt zijn en zeggen dat je er geen verstand van hebt en gewoon vrolijk doorgaan.
), maar helaas is de manier waarop er getrained haar meer bijgebleven dan wat er te koop was of rondliep.