GoedVetMan schreef:Dank je voor het compliment Cer. Ik zelf denk dat zij dan ten onder zou gaan, vanwege het feit, dat zij tegen bepaalde te hoog op kijkt. Op het moment dat ik het gevoel krijg, dat zij dat niet meer zou doen, gaat zij bij Pro’s starten.
Als je het zo bekijkt... ik snap jou wel, mijn vader had dat namelijk precies hetzelfde. Hij wilde mij graag in de amateurs zien, en vond toen (net als jij nu) de regels krom. Waarom mocht zijn dochter geen amateur starten, terwijl ze er wel degelijk 1 was. Ik had dat hele probleem met geld verdienen niet eens aan de hand, en al zeker geen privestal om het probleem op te lossen. Ik moest dus wel (en ik vind niet dat ik daar slechter van geworden ben). Hij vond het af en toe zelfs gerechtvaardigd als ik beginners zou starten, als ik weer eens een groen of knettergek paard onder mn kont had. Ik wilde dat echter zelf niet, ik wilde ook die uitdaging. En ik voelde de druk van de omgeving. En ja, ik praat over vroeger, toen reed ik namelijk. Ik mag dan nog steeds meediscussieren hoop ik.
Tegenwoordig is het overigens net zo. Dit jaar heb ik nog een paard uitgebracht in de Open, na jaren niet gereden te hebben. Ik vind het wel jammer dat je dan gelijk voor 5 jaar geen amateur meer mag starten. Voor mij maakt het niet uit, ik start toch niet meer, maar voor anderen kan dit wel een probleem zijn.
Overigens een vraagje tussendoor. Geld die amateur/open regel ook voor jeugdruiters? Ik meen dat ze wel jeugd mag starten, of dat ook niet (ik ken de regels niet). Heeft Mikel ook niet gewoon jeugd gestart, als zoon van een trainer zijnde?
Maar ik denk dat Ilona niet tegen mensen op moet kijken (dat is nooit echt goed imo) en ik denk dat als ze in de pro zou starten, en ze zou er wat verslaan, er misschien wat voor haar van hun voetstuk vallen. Het zijn tenslotte ook maar mensen. En je kan een keer verliezen. Maar 3e worden na twee toppro's vond ik voor mezelf ook winnen.
Nogmaals, ik weet niet hoe de regels voor jeugdruiters zijn.
@Sonja: wat jij zegt ben ik het zeker niet mee eens. In eerste instantie komt het zeker wel over alsof je beweert dat iemand met een goed paard niks meer tussen de amateurs te zoeken heeft. Maar zoals Jos zegt, er zijn meerdere goeie amateurs. Dat jij daar niet tegen durft te rijden ligt dan aan jou en je zelfvertrouwen (en het niveau van je paard). Later nuanceer je door het over de uitdaging te hebben. Daarin geef ik je wel weer gelijk. Voor de uitdaging is dat zeker een keer te proberen, tussen de pro's rijden. Wat eerder al gezegd is, als je niet durft tussen de amateurs, start tussen de beginners (zolang je niet teveel wint kan dat best), of op kleine shows tussen amateurs.
Je houd altijd amateurs op hele goeie paarden, en pro's op mindere paarden. Denk ik.

Ik heb namelijk niets genuanceerd, slechts verduidelijkt voor wie niet wilde zien wat er stond. (Maar effe lekker katten is natuurlijk veeeeeel leuker....)

) maar wat hebben wij meer/minder?